Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Makadám klub 2014.04.24 08:13:10 © 7499

Amit szeretnél venni az is hasonló problémákat fog okozni. Tapasztalatból tudom, mivel csak 4-pontos a tányérok rögzítése és gyengébb a merevsége a "régiekhez" viszonyítva. Egy ügyes szerelőnek is gondot okoz a tányérok kiegyengetése, de lehet. A javítás tartóssága már más kérdés.

Előzmény: Ferenc6 (7498)
Ferenc6 2014.04.23 21:36:19 © 7498

Ha már szerelés van napirenden mostanság, tapasztaltak segítségét kérném. A mostani hajtóművem egy SHIMANO FCM-171 28-38-48/175 MM (gyári). A legnagyobb tányérnak akkora játéka van, hogy a használható hátsó fogaskerekek száma 1. Ha mégis váltani akarok, és ne érjen bele a láncterelőbe, a váltókarnál lévő bovden állítóval kell játszani. Gondolom a lánctányért egyengetni nem lehet, újat tervezek venni. Hogyan tudok megbizonyosodni arról, hogy a kiválasztottnak nincs ilyen baja, valamint mennyire befolyásoló tényező, hogy a láncvonal 47,5 mm helyett 50 mm, az ajánlott tengelyhossz 122 mm helyett 123 mm.

Ilyen van 175 mm-esben:

http://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu/negyszog-tengelyes/107347_shimano-fc-m171-a-48-38-28-lv-negyszogtengelyes-hajtomu/

Ezt néztem ki:

http://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu/negyszog-tengelyes/12396_shimano-acera-09-fc-m361-28-38-48-negyszogtengelyes-hajtomu/

cobranco 2014.04.22 15:21:29 © 7497

Passo:

Jó lett a szerelős sorozat!

Látom már túl vagy az idei első csomagos túrán is,bár a trailerből itélve kicsit önsanyargatóra sikerült,már ami a hömérsékletet illeti.:)

Én még egy épkézláb 100 km-t se tudtam összehozni az idén:(

 

Karesz:

Mik az idei túratervek?

Mehmet Karcsika 2014.04.21 13:11:58 © 7496

 

Hát a Vidraru nyugati oldali útból csak annyit láttunk, hogy az elágazás után murvás lesz, majd bemegy egy alagútba. Egyébként tiszta erdő az a fele is, úgyhogy kilátás szerintem nem sok lehet onnan se. Persze ha valaki végigjárta már azt az oldalt megírhatná ide, hogy mi a helyzet, engem is érdekelne.  

A bánáti szfinxet én is elfelejtettem, amikor ott voltunk...

A "ram-i teljesítménytúrához" meg annyit fűznék hozzá, hogy a túra előtt én is keresgéltem a neten infókat erről a szakaszról, de tulajdonképpen semmit nem találtam. Még angol nyelven sem volt arról konkrét infó, hogy hány óránként jár a komp, mennyibe kerül bringásoknak, vagy hogy a kerek órához képest is 20 perccel később indul ténylegesen. Most már aki keres, az találhat róla élő kommentáros videót és részletes beszámolót is magyarul. :-)

Minek "pocsékoltuk" az időt az Alföldre? Hát a túratársamnak már nem volt több szabadideje, és ránk nem várt autó sehol. Én még ráértem volna, viszont nem volt kedvem vonatra szállni mondjuk Szegeden, inkább tekertem a Dél-Kiskunságon át, ott még úgysem jártam bringával, na meg így spóroltam is csomót a vonatjegyen.

 

Én mondjuk azon nem görcsölnék, hogy mi maradt ki (Szfinx, ram-i vár, stb.), ezekért még egyszer nem mennék vissza. Van rengeteg hely/régió Európában ahol még egyáltalán nem jártam :-)

Előzmény: cobranco (7466)
h.fan 2014.04.20 20:02:35 © 7495

Ha esetleg abból a tárcsafékes agyat általfűznéd az edző- túragépbe, nade mindegy...:-)

Előzmény: Passo. (7492)
bog13 2014.04.20 19:21:15 © 7494

Ha már szerelés, a csepel hátsó canti fékéhez ilyenben nem gondolkodtál:

http://bikepro.hu/Alkatresz_001/fekezes_62/cantilever_fek_63/zoggie__ut2_fekbowden_utkozo___akaszto_7844

 

Számomra még fura a montis kormány, lehet majd én is átalakítom országútisra, sajnos a témában olvasgatva szembesülnöm kellett az általad felvázolt (v-fék vs. canti) problémákkal.

Passo. 2014.04.20 19:01:47 © 7493

...bár akkor egyébként nem a fékkel volt a gond, hanem a gumik egyszerűen továbbcsúsztak a meredek, nedves aszfalton, blokkolt kerékkel. :)

 

Szerelős filmet később is tervezek, akkor sorra kerül majd a tárcsafék is.

Passo. 2014.04.20 18:55:40 © 7492

Tökéletesen igazad van. 26"-os kerekű túragépemen (amit éppen az idén ismét előveszek) elől Avid bowdenes tárcsafék van, kiválóan működik. Komálom is, nagyon! :)

 

Ráadásul az előbb említett esetben patkófékeim voltak... :)

Előzmény: h.fan (7490)
Passo. 2014.04.20 18:53:06 © 7491

Na igen, a kompaktok, pláne 10-es rendszer esetében árban még elég húzósak. De négyszöges vagy octalinkes 22-32-44-es meghajtás 8-9 sebességgel semmivel sem drágább, mint bármelyik másik. Én is ezeket szeretem.

Előzmény: h.fan (7489)
h.fan 2014.04.20 18:52:16 © 7490

"gyalog jöttem le a biciklit magam mellett vezetgetve, mert a nedves aszfalton nem fogott a fék ezen a meredekségen." ja és igen meglepő, hogy még ezek után is ragaszkodsz a v-fékhez. Pedig szerény tudásom szerint pl. a legjobb (értsd legkönnyebb és még nem is elvetemedésre hajlamos, v. melegedő) , pl.Avid márkájú tárcsákkal és bowdenes megoldással -mint hegyi specialista- vehetnél használtan is kb.annyiért Féket.

Előzmény: Passo. (7484)
h.fan 2014.04.20 18:44:01 © 7489

Én is köszönöm szépen, hogy ezeket ilyen szépen összefoglaltad! (Azt azért tegyük hozzá, hogy a gyártók is nagyon jól tudják, hogy aki "vájtfülű" és nem általánosan használt alkatrészeket keres annak vastagabb ceruzával kell mérni a speckó -jelen esetben az említett 22-32-44-es áttételt, nem beszélve a legújabb kompaktokról, tízes sorral hátul.)

Előzmény: Passo. (7486)
budai10 2014.04.20 16:47:27 © 7488
Köszi az infókat.
Előzmény: Passo. (7487)
Passo. 2014.04.20 14:25:40 © 7487

...és amit lehagytam: gyárilag általában 170mm-es hajtókarokat szerelnek a trekkingekre. Lehet, hogy a 175mm-es jobban beválhat Neked (ha elég hosszú a lábad). Sokat számít az is felfelé.

Előzmény: budai10 (7485)
Passo. 2014.04.20 14:08:18 © 7486

Elöl a legkisebb számít hegymenetben. A 48-ason ez valószínűleg 28. Az mtb hajtóműveken 22 a legkisebb (létezik 24-es is. A 10-sebességes rendszereken manapság például elterjedt ez a 24-es, de ezekhez lehet olyan fogaskoszorút társítani, amin a legnagyobb 36).

Létezik 26-36-48-as trekking hajtómű is, talán az is jó lenne Neked.

A probléma az, hogy egy 22-32-44-es rendszerrel hirtelen óriásinak éreznéd a változást. Lejtmenetben, síkon az is megeshet, hogy kicsinek találod. Az tény, hogy hegyen nagyon jó, de máshol lemondással járhat.

Természetesen az a legjobb, amikor az ember sok különböző cucc kipróbálása után már el tudja dönteni azt, hogy a mérleg két oldalán mi található: miről mond le valami másért. Én pontosan tudtam, hogy miben lesz rosszabb az mtb hajtómű a 622-es kerekű gépemen, de a térdeimre tekintettel meghoztam ezt a döntést.

Ugyanakkor hosszú évekre van szükség ahhoz, hogy sokféle alkatrészt ki lehessen próbálni.

Előzmény: budai10 (7485)
budai10 2014.04.20 13:35:16 © 7485
Köszi a választ.
A trekkingemen hátul 34 fogaskoszorú elől 48 hajtómű van.
Voltam már emelkedőnél úgy,hogy simán alig bírtam föltekerni mondtam is csomagos bringával akkor mi lenne.
Akkor pl egy alpok túrára 44 hajtómű ajánlottabb.
Előzmény: Passo. (7484)
Passo. 2014.04.20 13:01:20 © 7484

Szia!

 

Küllőt viszek, bár néha véletlenül - mint például tavaly - más méretet, mint kellene... (a 622-es kerékhez passzoló helyett figyelmetlenül a 26"-oshoz valót vittem. Volt is belőle meglepetés, amikor küllőtörés után szerelni akartam :) )

Fogaskoszorú-leszedőt nem viszek, és csak akkor cserélem le túra előtt, ha kell. Mivel jónéhányat elkoptattam az elmúlt években, tudom, hogy mikor érett meg a cserére.

A kedvenc fogkiosztásom: 11-13-15-17-20-23-26-30-34 (9 seb.)

Ár/érték arányban ez a kedvencem: http://ebike.hu/termekek/hajtas/fogaskoszoru/kazetta-9-seb/2560_sram-50-pg-950-9-sebesseges-fogaskereksor/

 

A hajtóművek sokáig bírják. Túra előtt még sohasem cseréltem.

A térdproblémáim miatt most már mtb hajtóműveket szerelek fel, ha tudok. Ezt szeretem a legjobban: 22-32-44.

A Csepelre most egy régi kedvenc került: 28-38-48. Ez viszont sok csomaggal már erős, ha tartósan teker az ember 10% körüli, vagy még erősebb emelkedőn, a térdeim már nem bírják ezt. Persze megesett régebben, hogy ilyennel hajtottam fel (és hátul csak 32-essel) például az Iseranra, Galibierre és a la Bonette-re rengeteg cuccal, kicsit kevesebbel meg a Stelvio-ra, de most már nem csinálnám. Üres, könnyű géppel nincs gondom még 39/26-os legkönnyebb áttétellel sem, de a több heti cucc tömegének jelentőségét nem szabad alábecsülni.

 

Vágás alatt van éppen a legújabb túrasorozatom, abban ezt meg is említem ezzel az emelkedővel kapcsolatban:

 

Látható, hogy milyen hosszú az emelkedő és bár alapvetően nem magas a csúcs (960m, 210m-ről indulva), az y-tengelyen ábrázolt meredekség gyakran ugrik 10%-ra vagy még keményebbre (a két legmagasabb hullám 14 és 15%). Az ilyeneken mostanában már nem szeretem az elöl 28, hátul 32 legkönnyebb áttételt.

 

Halszálkázni nem szoktam, bár 12-13%-nál meredekebb emelkedőn csomaggal néha önkéntelenül is bedől oldalra az ember. Csomagos biciklivel (bár kevés cuccal - 2012-es túrám) a legkomolyabb emelkedőm a Kronplatz felső része volt, valamivel 20% fölött egy rövid szakaszon, de ha még 5 métert tart, akkor már nem bírtam volna kitekerni - ráadásul szakadt az eső is. Itt lefelé egyébként gyalog jöttem le a biciklit magam mellett vezetgetve, mert a nedves aszfalton nem fogott a fék ezen a meredekségen.

 

Remélem segítettem.

Üdv:

balázs

Előzmény: budai10 (7479)
Passo. 2014.04.20 11:17:01 © 7483

Köszönöm!

Előzmény: zoleyka (7477)
Passo. 2014.04.20 11:16:22 © 7482

Szia Thomass!

 

Köszi! Alapvetően öregapámtól örököltem ezt a szerelés-mániát, de elég sok ideig tartott, míg ennyi tapasztalat összegyűlt. Azért vannak olyan részei a szerelésnek, amikhez még sok tanulás után is csak amatőr leszek.

Mindenesetre túrán néha elkél a rutin. Ha másra nem is jó, legalább vannak technikai problémák, amiktől nem jövök zavarba.

A Gepidák is jók, teljesen igazad van! A filmben csak kiemeltem néhányat az ismertebbek közül.

 

üdv!

Előzmény: Thomass E (7476)
Passo. 2014.04.20 11:07:46 © 7481

Szia Karcsi!

 

Örömmel olvastam a beszámolót! Az Déli-Kárpátok béli útvonal egy része kellemes emlékeket idézett (különösen a Törcsvári-hágó és a Tartarau) , más része pedig nagyon közeli tervben van, ráadásul a Ti útvonalatokhoz hasonló módon.

Köszi!

Előzmény: Mehmet Karcsika (7463)
pobeda 2014.04.20 08:29:02 Creative Commons License 7480
Előzmény: budai10 (7479)
budai10 2014.04.19 21:35:58 © 7479

Passo

Érdekelne az 1-2 hetes komolyabb hegyvidéki túrára szoktál küllőt,fogaskoszorú leszedő szerszámot vinni?

A hajtóművet,koszorút cseréled e a túra előtt milyen kiosztással indulsz neki?

Halszálkázás mennyire jellemző  a túrák során és kb hány fokos emelkedőknél van rá szükség?

pobeda 2014.04.19 11:14:22 Creative Commons License 7478
Előzmény: zoleyka (7477)
zoleyka 2014.04.19 10:19:45 © 7477

https://www.youtube.com/watch?v=G5ZGZYWgS2w

Egy jó kis pörgős videó,jó zenékkel a bakancslistán lévő Albániából.

Sportkamerával csinálták,ezért néha az egyenes görbe. Az ilyen szerkezetek nem közeli felvételek készítésére valók.

 

Cobranco videóit ismertem már, múltkor megnéztem Passo-ét is. Két különböző előadásmód,de mindkettő szuper. Sőt,elolvastam M. Karcsika utóbbi két túrájának leírását is. Igaz,hogy nem videó,de annyira beleéltem magam,mintha ott lettem volna. Gratulálok mindenkinek.

 

Thomass E 2014.04.18 17:01:32 © 7476

Helló Passo, A kerékpár építő kis videók jól sikerültek. Azt gondolom kevesen vállalnánk be,de ekkora szakértelemmel nincs gáz. Lazán, de jól kezelted az építési folyamatot, igazi profi ként. Azt gondolom téged az úton sem érhet meglepetés. Amit én hozzá tennék, az a bringák ismertetésénél a Gepida amit itthon szerelnek össze és minőségben megállja a helyét. üdv Thomass.

Winterstorm 2014.04.18 15:57:51 © 7475

Örömmel veszek minden visszajelzést az útvonalról.

 

Egyelőre az lehet gyenge pontja a tervezésnek, hogy a hivatalos kerékpáros útvonalakat (pl EuroVelo) előnyben részesíti, pedig néhol még rettenetesek az állapotok, mert nincsenek megépítve a bringautak.

Én keveset bringázok ilyen útvonalakon, nem tudom, hogy ez mekkora probléma, szívesen hallgatnék a véleményetekre!

 

Előzmény: Friczy (7474)
Friczy 2014.04.18 14:51:03 Creative Commons License 7474

Ez jó hír, köszi szépen, mindjárt tervezem is a Bp-Jászszentlászló utat.

Előzmény: Winterstorm (7472)
h.fan 2014.04.18 10:53:20 © 7473

Szia, az utolsó képek egyikén ott van egy angol csávó. Ő jövőre Ausztrál körutat tervez...

Előzmény: bog13 (7461)
Winterstorm 2014.04.18 00:01:22 © 7472

A kedvedért 300km-re emeltem a két waypoint közötti maximális távolságot, ne mondd hogy sajnálom a processzoridőt. :)

Előzmény: Friczy (7468)
cobranco 2014.04.17 21:44:47 © 7471

Ki lehet kerülni az őrbódét látótávolságon kivül,ezt részleteznéd egy kicsit bővebben,minden potyázásra fogékony vagyok:)

 

Köszi a vizes infót,ez jól jön,azt hallottam a viz a legnagyobb kincs a Biokovon,de biztos iható,mert ott délen ez sem mindig egyértelmű?

 

 

Előzmény: avaros (7470)
avaros 2014.04.17 17:26:54 © 7470

A Sv.Jure-i út fizetős, az árra már nem emlékszem, kb. 30-50 kuna lehet.  Első utam alkalmával egyszerűen kikerültem látótávolságon kívül az őrbódét. Másodjára nagyon korán indultam, de már reggel hétkor működött a pénzbehajtás. Erre nem voltam felkészülve, ezért próbáltam meggyőzni az őrt, hogy Europában a kerékpároktól nemigen szednek magashegyi utakon beléptidíjat. Meggyőzni talán nem tudtam, de legyintet, menjek!

Jut eszembe, közvetlenül a végső csúcstámadás előtt jobbra van egy ház, melynek az oldalába van egy pumpálós falikút, ivóvízzel.

Előzmény: cobranco (7460)