Keresés

Részletes keresés

ike76 Creative Commons License 6 napja 0 0 8096

Sziasztok!

  Július 11 és augusztus 2 között szeretnék egy hetet biciklizni Erdélyben és a Déli Kárpátokban. 7 nap, 6 éjszaka, panziókban megszállva, napi 100-150km, 1500-2000m szintemelkedés.

 

  Főleg aszfalton, de kedv esetén földutazásban és cipelésben is benne vagyok!

  Túratársat keresek, vagy ebben az időben errefelé túrázókhoz csatlakoznék! Nejem nem szívesen enged el egyedül a hegyekbe :-)

  Elmúlt 4 év túrái kedvcsinálónak:

 

http://peter.risko.hu/turak/

 

  További infók itt a fórumon, emailben: peter @ risko . hu vagy telefonon: 06 20 525 0495!

 

Pali66 Creative Commons License 2015.05.26 0 0 8095

Cobrancot már megdicsértem néhányszor a fantasztikus énekes tehetsége miatt, most Istvánpistit is meg kell dicsérjem a nagyon szórakoztató stílusáért. Munkahelyen olvasva küzdenem kellett a hangos kacagással... jó volt! 

Előzmény: cobranco (8093)
tekRwin Creative Commons License 2015.05.22 0 1 8094

De jó! Már vártam. Most különösen jólesik ebben a mocsok időben virtuálisan veletek bringázni!
Rwin

Előzmény: cobranco (8093)
cobranco Creative Commons License 2015.05.22 0 1 8093

Sziasztok!

 

Egy kis néznivaló az ünnepekre…

A tavalyi alpoktúránk folytatódik,bár egy kicsit másképp,volt egy kis átkötés két régió között,amit a Francia-Riviérán keresztül oldottunk meg.

 

 

Útvonal:

Nizza-Villafranche sur Mer-Cap Ferrat-Beauliau Sur Mer-Eze-Bord de Mer-Cap d'Ail-Monaco-Cap Martin-Menton

 

Térkép:

http://users.atw.hu/cobranco/terkepek/alpex4.2014..html

 

Fotóalbum:

https://plus.google.com/photos/108429527626914127671/albums/6095697900124172945

 

Irásos túrabeszámoló:

http://users.atw.hu/cobranco/turabeszamoloriv_14.html

 

 

Kellemes időtöltést!

cobranco Creative Commons License 2015.05.01 0 0 8092

Üdvözlök mindenkit!

 

A tavalyi Alpoktúránk következő epizódját szeretném mindenki figyelmébe ajánlani.

Előljáróban annyit,hogy látványvilágában talán a legütősebb rész következik:

 

 

Útvonal:

St.Salvaire-St.Sauveur de Tineé-Roubion-Col de Couillole/1678m/-Beuil-Cians szurdok-Var völgye-Puget Théniers-Entreveaux-Col de St.Raphael/876m/-Riolán szurdok-Sigale-Aiglun kanyon-Roquesteron-Esteron szakadék-Gilette-Carros-Nizza

 

Térkép:

http://users.atw.hu/cobranco/terkepek/alpex3.2014..html

 

Túrablog /aktuális rész: 5-6nap/:

http://users.atw.hu/cobranco/turabeszamoloalp_14.html

 

Komplett,közel félezer képből álló fotóalbum:

https://plus.google.com/photos/108429527626914127671/albums/6095692238108250753

 

Jó szórakozást és kellemes hosszú hétvégét mindenkinek!

Pali66 Creative Commons License 2015.04.26 0 1 8091

Jézusom, nagyon vigyázzál magadra, wazze, ha összetöröd magad, akkor kinek a filmjeit fogjuk nézegetni a hosszú téli estéken? 

Előzmény: cobranco (8089)
Nemo Creative Commons License 2015.04.26 0 0 8090

Werkfilm, alias "hogyan készült..." :)

Előzmény: cobranco (8089)
cobranco Creative Commons License 2015.04.26 0 0 8089

cobranco Creative Commons License 2015.04.10 0 0 8088

Engem inkább az érdekelne,hogy mennek fel a rollerekkel a hegyre,előtte feltolják?

Simán elképzelhető,hogy van rászervezett szolgáltatás,ahol autóval szállitják a rollereket a célzónába,pl. a Tátrában a Hrebienokon is van ilyen,de a Parpaillonon,ahol még a madár sem jár?

 

Karesz,most már nagyon kéne iparkodni azzal a svájci túraleírással,mivel Grosse Scheidegg is benne van a tervben...

Előzmény: Mehmet Karcsika (8087)
Mehmet Karcsika Creative Commons License 2015.04.09 0 0 8087

 

Ez a hágókon való rollerezés valami új őrület lehet az Alpokban. Én tavaly Svájcban a Grosse Scheideggről láttam legurulni egy csapat felnőttrollerest:

 

 

Mondjuk a rolleresek sehol nincsenek a gördeszkásokhoz képest:

 

Előzmény: Passo. (8081)
gabriel8 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 8086

Sziasztok !

A 2013-ban készült, de frissiben megvágott videóm egy Ausztria "túlvégében" található néhol látványos, tekergő, máshol lankás, békés, bringautas utat mutat be. 
Tirol és Vorarlberg határán található Bielerhöhe (2032 m), a Silvretta hágóút legmagasabb pontja. Keletről, Tirol felől hosszú, többnyire lankás, nem túl meredek völgyi út, Keletről viszont sok szerpetinkanyaros része miatt a motorosok egyik kedvenc útja (szerintem), emiatt kell is szép számú motorosra számítani ! Vorarlberg felől hosszan (Partenenig) klassz bringaút vezet a völgyben. 
2006-ban Kelet felől tekertem fel rá, majd 2013-ban Nyugat felől kerestem fel: hogy Full HD-s kamerával is megörökítsem. A videóban - épp akkor történt - látható egy sziklamászó lány is, aki egy "edzősziklafalon", ám mégis bizony áthajlást (kifelé hajló szakaszt ) mászott (kb. 2 perc a filmből)
Meglepőmód inkább a völgy alsó része maradt vonzó számomra, a tekergős részén számomra sok volt a motoros :) :(

Jó szórakozást a "filmhez" !

Hosszú Haj Creative Commons License 2015.04.08 0 0 8085

Tényleg nagyon jó, kár, hogy ilyen rövidek. Tudom, ne legyünk telhetetlenek. :) De ha tudsz még hasonlóról, ne kímélj. :)

Előzmény: Alkapánó (8084)
Alkapánó Creative Commons License 2015.04.08 0 0 8084

Egyik kedvencem:

 

http://www.filme-von-draussen.ch/films/

 

Más stílus, de nagyon jó!!

Előzmény: Hosszú Haj (8083)
Hosszú Haj Creative Commons License 2015.04.08 0 0 8083

Tudtok olyan angol nyelvű bringás túravideókat (készítőket), amik hasonló részletességgel és minőséggel mutatják be a túrákat, mint pl. Passo? Főleg montis, terep túrázás érdekelne, de jöhet onroad is.

Alkapánó Creative Commons License 2015.04.07 0 0 8082

Ez nagyon jó volt! :)

Előzmény: Passo. (8081)
Passo. Creative Commons License 2015.04.07 0 1 8081

Bocsánat...

 

 

 

Passo. Creative Commons License 2015.04.07 0 0 8080

Sziasztok!

 

Véletlenül jött ki pont úgy, hogy Cobranco filmje után publikálom a sajátomat, ami Cobrancoék által megörökített helyszínektől nem is messze forgott. Éppen ezért természetesen meg is említem Cobranco cimborát...

A helyszínről nagy vonalakban csak annyit, hogy a legszebb és legkülönlegesebb hágó, amit eddig megmásztam.

 

https://youtu.be/PZbjMrWlaxA

cobranco Creative Commons License 2015.04.06 0 3 8079

Sziasztok!

 

Úgy tűnik megkésve bár,de jön a tavasz,addig is,egy kis néznivaló a hosszú hétvégére,egyfajta húsvéti ajándék,persze csak annak,aki elfogadja.

 

A kétfős expediciós csapat ezúttal többek között az Alpok legendás hágójának a „de la Bonette”-nek a meghódításával is próbálkozik…és,hogy milyen sikerrel?...kiderül aki velünk tart

 

Útvonal:
Embrun-Savines le Lac-Sauze le Lac/1049m/-Lac de Serre Poncon-Ubaye völgye-Barcelonette-Jausiers-Restefond erőd-Col de la Bonette-Cime de la Bonette/2802m/-Col de Raspaillon-Camp de Forches-Mercantour Nemzeti Park-La Pra-St.Etienne de Tineé

 

Térkép:
http://users.atw.hu/cobranco/terkepek/alpex2.2014..html

 

Túrablog:
http://users.atw.hu/cobranco/turabeszamoloalp_14.html

 

A videó szomorú aktualitása,hogy a Germanwings-járat alig pár km-re ütközött a hegynek a tóparti táborhelyünktől,a víztározó másik oldalán, 46.25-től még mutogatom is a hegyet,ami mögött a katasztrófa történt.Ha akkor történt volna,szinte biztos,hogy látjuk is:(

 

 

Kellemes Húsvéti Ünnepeket!

Stickerei Creative Commons License 2015.04.04 0 0 8078

Köszönöm segítségedet, bár saját bevallásuk szerint minimum 10 főt fogadnak, írtam nekik, hátha még így is olcsóbb, mint ha máshol 7 főre fizetünk.

Köszi még egyszer.

Előzmény: budaikerekes (8077)
budaikerekes Creative Commons License 2015.04.03 0 0 8077
Előzmény: Stickerei (8076)
Stickerei Creative Commons License 2015.04.03 0 0 8076

Sziasztok,

 

Segítséget szeretnék kérni, hátha...

Május 9-ről 10-re virradó éjszakára Fertő- tó kerülő 7 fős bringás társaságnak szeretnénk Neusiedl környékén valami nem túl húzós szállást.

Ha valakinek lenne valami tippje, örömmel venném.

 

Köszönöm előre is.

forgione1 Creative Commons License 2015.04.02 0 0 8075

A havat én sem szeretem.

Tekertem már sík jégen (legfagyott havas mellékút), ahol a gyalogosok is csak az út széli füves részen mertek csoszogni. Aztán jött egy lejtő...... juj..... óvatosan húztam én mindkét féket, de csak gyorsultam tovább és tovább:-) Végül az árokparton megálltam esés nélkül.

De olyan is megesett, hogy földön fekve sem tudtam rekonstruálni mi történt, hiszen csak jöttem egyenesen, de mintha a vékonyka hó alatt lett volna egy befagyott pocsolya? :-)

Előzmény: BOLOND (8073)
gabriel8 Creative Commons License 2015.04.01 0 0 8074

Sziasztok !
Utóbbi 4-5 évem bringázásaiból igazán szép részeket felhasználva készítettem spinninghez egy gyönyörűnek mondható videót :)
Néhány pld, hogy mik bukkannak fel: Alpok, Pireneusok, Andalúziában Sierra Nevada, Costa del Sol, 
részletesebben: pl Col du Galibier, Col de l'Iseran, Bonette, Passo di Gavia, Dürrboden útja, Rajna menti bringaút, Mont Ventoux, Silvretta hágóút völgye, Kühtai emelkedője, Monte Grappa, Brennerpass, Jaufenpass, Passo Rombo, mert részletek láthatóan a következő bringamaratonokból, ill extrém bringás kihívásokból: Ötztaler radmarathon , MOnte Grappa chellenge (261 km + 7241 m) , Valtellina Extreme Brevet (345 km + 8998 m), Andalúziában pl: Pico Veleta (3394 m), Puerto Escúllar (2036 m)...
A Pireeusokból feltűnik többek közt: Col de Peyresourde, Col de a Core, Ordesa canyon útja és a hegység oldalában vezető főút lejtője (72 km/ó), Puyarruego környéki csodás kaptató is többek közt. 

Jó szórakozást hozzá ! 

BOLOND Creative Commons License 2015.04.01 0 0 8073

Latod arra nem is gondoltam, akkoriban nem voltak tunyak az emberek.  Egy kis ho nem volt nagy ugy:)

Volt egy regi kepem valahol ahol hoban nyomatom (de sosem szerettem).  Nalunk se volt meg remenye sem a honak.  A hegyeken teljesen elmaradt a siszezon, ami mar nagyon regen tortent meg.  Sot, nem is emlekszem ra egyaltalan hogy teljesen elmaradt volna.  Mar a viragok is lehullottak a fakrol legtobb helyen, az orgonanak vege lessz Aprilis vegere.

De legalabb lehet nyuzni a bringat!  remenykedtem egy Aprilisi turarol San Franciscoba de eloszor a kaliforniai idojaras volt kaka, most meg beugrott egy par melo azert nincs idom.

Brumm, brumm  :P

 

(en igazan sosem tudok bringaval meloba menni, azert nem jon ossze a km)

Előzmény: forgione1 (8071)
forgione1 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 8072

Kár okoskodnod, mert ha ilyen-olyan lánccal szaladgálsz, amit brigiciollal mosogatsz, miközben csak 1 tányért használsz, de 8-as agyváltó kevés lenne számodra, akkor óriási műszaki és technikai hibákat vétesz.

 

Ha öntelt sértődöttségedből képes vagy utántöltés nélkül leengedni a gőzt, akkor segítek megérteni az alapokat. Ha nem, akkor kínlódj továbbra is ugyanazokkal a problémákkal, melyekkel már évek óta:-)

De akkor legalább annyit tegyél meg, hogy nem itt offolsz évről évre, hanem a szerelős topikban.

 

 

Előzmény: B.tibor1 (8069)
forgione1 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 8071

Tudom, hogy elismerésnek  szántad, ezért írtam, hogy magadhoz mérve.

 

60-as években még kevés autó volt, főleg magánkézben.

A Jászságból(máshonnan is) kerékpárral jártak fel a munkások Pestre, azokon az utakon, azokkal a vasakkal. Én, mi már elképzelni se tudjuk:-)

Ha nagy volt a hó akkor tolták.

Itt a mostani télen annyi hó nem jött össze, hogy a keréknyom meglátszódjon benne. Persze ha nagyon durva az időjárás akkor kocsival megyek munkába vagy ha olyan dolgot kell vásárolnom ami bicajon nem fér el.

 

Nemo is kerékpárral nyomatja munkába:-)

 

 

Előzmény: BOLOND (8068)
Nemo Creative Commons License 2015.03.30 0 1 8070

Keress rá Forgione1 koma (R.katolikus, Tekeri, Uvegszikla, meg tudomisén hány efemer kiadású) nickjére, és menten meglátod, hogy nem benned van a hiba, hanem őkelmében.

Előzmény: B.tibor1 (8069)
B.tibor1 Creative Commons License 2015.03.30 -1 1 8069

Nem volt szándékom vitát indítani, s elnézést kérek a topik többi olvasójától. De végtelenül felháborít a rosszindulat és a kötekedő kedv ilyen szinten való megnyilvánulása. Megjegyzem mindez egy, a korábban általam is gyakran olvasott barátságos hangvételű fórumon. Ezért beidézem azt a hozzászólásom amiből te a lenti infókat meríthetted.

Kérdésem, miből gondolod, hogy az ott szereplő 30.000 km. panaszkodás ? Honnan tudod, hogy nem ápolom rendesen a cuccost ? Mi okán gondolod, hogy direktben barmolom a gépet, hogy ilyen hamar tönkremegy ? Mert felmertem tenni egy olyan kérdést, hogy idő előtt ment tönkre egy egyébként drága lánckerék s másnál történt-e ilyen ? Nem értem, egészen egyszerűen nem értem. A kérdésre egyetlen konkrét válasz nem érkezett ész osztás annál több. Egyébként 2013.-as a hozzászólás ! Részemről befejeztem a meddő vitatkozást !

"B.tibor1 2013.08.29
0 0 6854

Használtam én is ugyanezt a láncot, lévén hogy olcsó. Akkor még hozzá voltam szokva, hogy évekig járok egy lánccal. Aztán ez a lánc 1200 km. után úgy megnyúlt, hogy cserélni kellett. Pedig új volt a láckerék is mikor láncot cseréltem. Utána még bepróbáltam ebből a típusból három ugyanilyen láncot, de már úgy, hogy olyan 500 km-enként lecseréltem. Így tudtam menni 3 lánccal és egy fogaskerék sorral olyan 2000 km-ert. Ez nagyon kevés én évi 6-80000 km. között megyek. Ez nem állapot, kerestem a megoldást. A kerékpáromon egyébként minden shimano deore lx. Megvettem egy lx 8-as sort azt hiszem olyan 5.000 ft. volt és vettem egy shimano Hg50-es láncot ami az Lx-nek felel meg. Nem volt egészen 10.000 ft. amit ki kellett adjak. A mostani szettem már jóval túl van 6.000 km-en egy lánccal és még lenne benne legalább 2.000 de az első lánckerekem már annyira hegyes, hogy le kell cseréljem. De abban meg már vagy 30.000 km. van. Tehát a megoldás jó minőségű fogaskerék és jó lánc. Az olcsó kerül sokba. Óriási minőségi különbség van shimano cuccai között is, az Lx már tényleg strapabíró, igaz megkérik az árát. Egyébként én szoktam brigéciolllal mosni a láncot és a lánckereket is. Igen valóban két lánc után már cserélni kell a lánckerék sort is. Sajnos egyben mert nem bonthatóak szét, hogy csak a kopott lánckereket kelljen kicserélni.

Előzmény: Ferenc6 (6848)"

Előzmény: forgione1 (8067)
BOLOND Creative Commons License 2015.03.30 0 0 8068

Bizony bocsanater' kell esedezzem hogy ilyen felreerthetoen irtam ;)  Nem tudom mibol gondoltad a szobakerekparozast.  Igaz van egy nagyon jo gepem de mar regen ultem rajta.  Jobban szeretem az utca zajat meg a szelet a pofamba :)

A hozzaszolasban inkabb elismeres volt a szandek, mert a hatvanas evekben (9 ev max) sem az eletstilus, sem az utak es a kozlekedes sem volt kedvezo a sok hajtashoz.  Igy a 100000 km nagyon szep teljesitmeny.

Ha van lehetoseged menni 40+ minden nap akkor nagyon szerencses vagy.

Előzmény: forgione1 (8066)
forgione1 Creative Commons License 2015.03.29 0 0 8067

Még most sem jöttél rá, hogy az alkarészek minősége egyre silányabb?

 

2003-ban még arról panaszkodtál, hogy az első tányér csak 30 ezret bírt ki.

Majd 20 ezerre saccoltad, most meg 8 ezernél olyan hegyesre koptak mint amilyenre a fogorvos köszörülte öreganyám fogait a koronához.

 

Persze ilyen kopáshoz nem csupán a silány alkatrészek járulnak hozzá, hanem a hozzá nemértő hajtás/váltás és szakszerűtlen karbantartás. Mely együtthatók fokozzák a kopást.

Előzmény: B.tibor1 (8062)