Keresés

Részletes keresés

Alexfux Creative Commons License 6 órája 0 0 8784

Kedves forgione1!

 

Hál'Istennek én nem életvitel szerűen eszem-iszom ezeket a műkajákat, de nagy terhelésnél hasznosak, gyorsan emészthetők és van bennük sok olyan, amit elveszít a szervezet, miközben hajtja magát. Én általában csapvizet szoktam inni, nagy örömmel üdvözlök minden kék kutat az út mentén. Az ásványvíz csak vésztartalék. De nem tudom, hogy mi a baj vele.

 

"Annyi az egész, hogy megkell tanulni pár perc gyakorlással, hogy a kézben tartott kamera hová "néz". Menet közben amúgy sem érdemes  a kijelzőt lesegetni...."

 

Egyetértek Veled. Mint lentebb írtam, ön és közveszélyes vagyok bringa közbeni kamerázáskor, ehhez szerintem komoly gyakorlat kell. Én akkor sem szeretek kijelzőn kamerázni, ha állok, vagy ha sötét van. Én, ha lehet, akkor mindig az átnézőt használom. 

 

Nem tudom, hogy szabályos-e, de ha van valami link a Te 400 forintos kütyüdhöz, akkor tedd be a hozzászólásodba, légy szíves! Ugyanez igaz az "indukciós szettre". Rákerestem a guglin és az első 3000 oldal konyhai főzőalkalmatosságokról szólt. És valahogy nem hiszem, hogy Te egy olyannal bringáznál. :-)

 

Cobranco holnapján a Blog rovatban Istvánpisti leírta a napelemes töltő születésének a történetét. Érdekes olvasmány, még ha a felét sem értem. Istvánpisti minimum villamosmérnök gondolom. Azt írta, hogy az agydinamó (Nála agygenerátor :-) ) ellen az szólt leginkább, hogy nincs benne kihívás. (Basszus, megint nekiálltam végigolvasni. :-) )

 

 

Előzmény: forgione1 (8783)
forgione1 Creative Commons License 2 napja 0 0 8783

energia szeletek, meg zselék, illetve isostar italkülönlegesség

 

 

Sajnos ezek mellett nem leszel hosszú életű, de annál betegesebb, megannyi krónikus nyavalyával. Amin az ásványvíz csak tovább ront.

 

Ha a kijelzőt napszemcsiben is látod akkor annak ára van. Mégpedig olyan ára ami miatt a semmire sem való akció kameránál kikapcsolod a kijelzőt :-))))

Annyi az egész, hogy megkell tanulni pár perc gyakorlással, hogy a kézben tartott kamera hová "néz". Menet közben amúgy sem érdemes  a kijelzőt lesegetni....

 

Az agydinamó remek megoldás, hiszen a túrakerékpáros napi legalább 10 órát teker. Ezek fél ampert tudnak termelni, szóval lehet velük tölteni telefont, kamerát powerbankot.

Nem kell hozzá külön USB-s lámpa mert az csak technikai analfabétáknak való akiket jól elvakítanak paraszton, hiszen hallottam már hogy valaki 30 ezret adott érte :-)

 

Én 400 forintért vettem egy aprócska áramkört, ami 5.5V-on tartja a kimenő feszültséget, tehát éppen ideális USB töltésre, mégpedig annyira, hogy van is rajta két USB kivezetés, így csak csatlakoztatni kell a meglévő töltő vezetéket.  Szóval nem 30 ezer, hanem csak 400 forintocska :-D

 

Cobrancoék nyilván ódzkodnak az agydinamó okozta hajtási energia veszteségtől. Mert azért ingyen nincs az a 0.5 Amper. Világításra költeni luxus, hiszen nappal is "megy". De ha nincs István Pisti remek napelemes powerbankja, akkor nyilván számításba vennék az agydinamót, ami így nappal se menne fölösbe, hanem töltené az akkukat.

 

Világításra viszont mindenkinek ajánlom a kor fejlődését vagyis az indukciós szetteket. Főleg alagutas utakon :-D Nem kell neki agydinamó, nem kell elem vagy akku így nincs ami lemerülhet, mégis mindig készen áll és ahogy csökkenek a fényviszonyok automatice bekapcsol.

Előzmény: Alexfux (8782)
Alexfux Creative Commons License 2 napja 0 0 8782

Szia és most nem tudom, hogy szólítsalak, Szaki? Biciklis Józsi? Keskeny út? :-) Aláírásod alapján kedves Szaki!

 

Én nem vagyok kerékpár túrázó, csak szeretek okoskodni és néha bringázni is, ezért lettem jelen ebben a topicban.

 

A súly nálam nem számít, mert én vagyok maga a súly, ahogy már kifejettem egyszer, kb. olyan nehéz lehetek, mint mondjuk cobranco és a csomagjai. :-). Ha megyek valahova hosszabb távra, akkor általában hátizsákot viszek, benne mindenféle földi jóval, ami legtöbbször ásványvíz, meg energia szeletek, meg zselék, illetve isostar italkülönlegesség. Van egy Merida gyártmányú kerékpáros szerszámkészletem és néha tartalék belső, de inkább befektettem egy-egy pár (két bringám van) defektálló külsőre.

 

Telefon az mindig van nálam (LG G3), ami navigációként is működhet, pl. Korfun ez diktálta néha, hogy merre kell mennem. Offline, még a Nokia kezdte el fejleszteni, neve Here Wego. Javaslom, főleg külföldön.

 

A Te Sony kamerád, hasomlít az én Pana HDC-SD60-asomra, ami egy nagyon jó kis holmi, de sajnos csak a kijelzőről lehet kamerázni, amit én nagyon nem szeretek, több okból sem. Egyrészt erős napfényben nem elég a kijelző fényereje, nem látom, hogy mit veszek, főleg napszemüvegben. Másrészt szerintem nem lehet olyan jól megkomponálni magát a videót, több olyan felvételt láttam, illetve csináltam, hogy csak az nem szerepelt benne, amit szerettem volna. Spec. felhasználás a bringázás közben, kézből történő kamerázás, amit Ti olyan jól tudtok. Nekem ez a kamera nem esik kézre ennél a felhasználásnál.

Ezért vettem helyette a Pana DMC-FZ200-at, ami nagyon hasonlít a Te DMC-FZ72-esedre. Ezzel a géppel tudok az általam átnézőnek nevezett EVF-en keresztül képeket komponálni, és ha véletlenül bringázás közben akarom használni, akkor a kezelőszervei jobban kézre esnek, mint az HDC-SD60éi.

 

Akció kamera téren nekem jobb tapasztalataim vannak akku témában, mint Neked. Szerintem az 5000+-nál az a negyed óra üzemidő nem normális, lehet, hogy új akksit kellene venned és jobb lenne. Nekem az SJ4000 még télen is legalább 30 percet bírt folyamatos használatnál. Ezenkívül én kikapcsolom a kijelzőt, így még tovább bírja.

 

És ami szintén mindig van nálam, az egy teljesen feltöltött kiegészítő akkumulátor (magyar nevén póverbenk :-) ). Ez egy 5400mAH-s holmi, ami még világítani is tud, ha a szükség úgy hozza. Ez általában a váztáskában rejtőzik és folyamatosan tölti az akciókamerát, de akár a mobilt is.

 

Cobranco és Passo Kollégákat többször nyaggattam, hogy miért nem használnak agydinamót a hosszú útjaikon. Ha én több napos túrákra adnám a fejem, akkor tutti, hogy beépíttetnék egy jófajtát az első kerékbe. Valahol láttam egy olyan agydinamóra köthető első lámpát, amin van egy USB csatlakozó, amire plusz fogyasztókat lehet kötni. Én erre rákötném a kis akksimat, esetleg vennék egy combosabbat és estére legalább a telefonhoz és az akció kamerához lenne elég delejem. És talán lehet kapni a fényképezőgép akksijához is USB-s töltőt, de ennek még nem néztem utána.

 

Videoszerkesztő ügyben szívesen veszek tanácsokat. Cobrabco lejjebb leírta, hogy Ő mit használ. Én egy ideig Adobe Premiere Pro 1.5-öt használtam, de az nem tud full HD-t kezelni, úgyhogy most keresésben vagyok. A youtube szerkesztő nem igazán ad lehetőségeket. Vagy csak én nem tudom használni.

 

Üdv!

 

AF

Előzmény: Keskeny út (8781)
Keskeny út Creative Commons License 3 napja 0 0 8781

Szia Alex!

 

Nekem nagy kérdés, hogy egy csomagos bicikli túrára mennyi technikai eszközt vigyek magammal.

Ez egyrészről biztonsági kérdés, azaz minél inkább csilli-villi valakinek a felszerelése, annál inkább kívánatos célpont a nem tisztességes emberek körében. Bár az is igaz, hogy a 35 év alatt, még soha-senki nem bántott.

Másodsorban hely és súly kérdés. Ezt talán nem kell magyaráznom.

Harmadsorban töltés kérdés, amely azért szintén problémás. 

 

A mostani állapotom:

1. telefon - Samsung Galaxy 5 - főként a kapcsolattartás és néha a navigáció miatt. (Családos emberként esténként be jelentkezek a legvadabb helyekről is: még élek...)

2. Fényképezőgép - Panasonic DMC FZ72 (Ez amolyan mindenre jó fényképezőgép, szükség esetén videó funkcióval.)

3. Kézi kamera - SONY HDR-CX 40 (Ez egy full HD kamera, amellyel azért sok mindent fel tudok venni.)

Most váltottam videószerkesztőt, hogy a full Hd kategóriát is tudjam kezelni. Az új  videók már így kerülnek feltöltésre.

 

Tavaly Karácsonyra kaptam SJ 5000+ akció kamerát. Ezzel az a bajom, hogy az akkuja kb. 10-15 percet tud, amely számomra kevés. Másodsorban a rögzítése problémás, mert kellene egy normális sisak hozzá, de én azt nem használok... ezért sajnos sok jó gurulás megörökítése elmarad. Ezen változtatni kell, talán majd jövőre kifundálom a megoldást.

 

Érdeklődéssel várom a Korfus videót....

 

Baráti üdvözlettel: Szaki (Biciklis Józsi a youtube-on)

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Alexfux (8779)
Mehmet Karcsika Creative Commons License 4 napja 0 0 8780

 

Nálunk az ősz kopogtat, a szomszédban meg már a tél :

https://www.idokep.hu/hirek/tombol-a-tel-az-alpokban

 

Amúgy nagyon ígéretes a balkános előzetes, már várom a teljes részeket...

Előzmény: cobranco (8778)
Alexfux Creative Commons License 5 napja 0 0 8779

Szia Szaki!

 

Milyen kamerád lett?

 

Én ebből a szempontból kirúgtam a hámból idén. Szert tettem egy SJCAM SJ6 Legend akciókamerára, és egy Panasonic DMC-FZ200-as fényképezőgépre, amit kameraként is használok. Ez utóbbi azért lett, mert a régebbi videokamerámon, ami szintén Panasonic, csak HDC-SD60, csak a kihajtható kijelzőn lehet kamerázni, és ez erős napsütésben alig látható.

 

Ezenkívül próbáltam vele kamerázni tekerés közben kézből, de nekem kényelmetlen volt. A DMZ-FZ200-ast könnyebben tudom kezelni a bringán, bár még ezzel is ön- és közveszélyes vagyok az utakon. Bringázás közben inkább az SJ6 Legendet használom, ami általában a stucnira van felszerelve. 

 

Korfun is videóztam, most csattog a vágóolló az anyagon, ott még egy SJ4000-res klón volt volt az akció kamera.

Előzmény: Szaki1967 (8752)
cobranco Creative Commons License 2017.09.10 0 0 8778

Sajnos egyre inkább kopogtat az ősz,ezért pár perc erejéig idetolakodnék egy kis májusi mediterrán hangulattal.Fotósorozat után itt egy filmes előzetes,amolyan „best of” a teljesség igénye nélkül:

 

Balkán-körút 2. /Albania-Montenegro/ 2017. /Előzetes/ FullHD 1080p

 

Útvonal:

Kolasin-Komovi hegység-Andrejevica-Plav-Gusinje-Grabaj-völgy-Prokletje-hegység/Vermosh-Selce-Tamare/-Koplik-Skodra-Rozafa vára-Vaut Dejes-Komani-tó-Fierze-Puke-Ucinj-Vladimir-Skodra-tó-Virpazar-Sveti Stefan-Budva-Jaz-Kotori öböl-Lovcén Nemzeti Park-Cetinje-Rijeka Crnojevica-Podgorica-Treskavac-Bukomirsko jezero-Kucka krajina-Verusa-Kolasin

 

Térkép:

https://www.bikemap.net/hu/route/3754089-balkan-korut-2-albania-montenegro-2017/

 

Jó szórakozást.!

vizus Creative Commons License 2017.09.04 0 1 8777

Bizonyos életkor fölött már nem kell agyalnunk, ha a térd jelzi, hogy ez már túl sok neki: akkor tologatás.

 

Előzmény: forgione1 (8776)
forgione1 Creative Commons License 2017.09.03 0 1 8776

Annyiban jobb tolni, hogy ott féket behúzva bármikor megállhatsz, még bringán ha picit is nem tekersz eldőlsz, mielőtt gurulnál vissza :-)

Előzmény: milanos9 (8775)
milanos9 Creative Commons License 2017.09.03 0 0 8775

Hát igen az ember azt gondolná,hogy tolni néha jobb,könnyebb de ez rohadtul nem igaz!Tapasztaltam csomaggal!:)Az áttételhez visszatérve a 28/32!Nem gondoltál  rá,hogy könnyebbre cseréld még?Elnézve a filmjeid hát nem az Alföldön tekersz!:):):))

Előzmény: cobranco (8769)
milanos9 Creative Commons License 2017.09.03 0 0 8774

Ez jóóóóóóóóóóó:):):)

Előzmény: vizus (8772)
csárlisín Creative Commons License 2017.09.03 0 0 8773

xar ügy.

Előzmény: vizus (8772)
vizus Creative Commons License 2017.09.03 0 2 8772

Hátha valaki még nem ismeri:

-Mit csináljak, ha jön a medve?

- Mássz fel a fára!

- De a medve jobban tud fára mászni!

- Akkor fuss el!

- De a medve futni is jobban tud!

- Akkor bújj el!

- De a medve elbújni is jobban tud!

 

Persze, ez csak vicc. Ha jön a medve, meg kell dobálni sz...-ral!

- Na, de honnan vegyünk sz...-t?

- Lesz az!

Előzmény: cobranco (8770)
cobranco Creative Commons License 2017.09.02 0 0 8771

Kösz a naprakész infókat a a "Fantomkanyon"-ról/Piave-szurdok/.Az már akkor le volt zárva,csak mi ügyeskedtünk egy kicsit :)

 

A Frison-völgy és Forcella Laverdét talán az egyetlen hely a Dolomitokban,ahol nincs tömeg,mivel behajtani tilos,remélem ezt a jó szokását még évekig megtartja!

Előzmény: Löwenrad (8768)
cobranco Creative Commons License 2017.09.02 0 0 8770

Karesz,egész jó ez a medvés térkép,kösz a linket!

Előzmény: Mehmet Karcsika (8766)
cobranco Creative Commons License 2017.09.02 0 1 8769

Nekem is a "klasszikus" 28/32-es a hegymeneti csúcs-fokozatom,ezzel nyomom már húsz éve.Tolni nem nagyon szoktam,mert a csomagos bringát egyszerüen nem bírom tolni,inkább kitekerem,vagy feladom,erre is volt már példa.

Előzmény: milanos9 (8755)
Löwenrad Creative Commons License 2017.08.30 0 0 8768

Köszönöm a választ, emiatt inkább a Postojna melletti kempinget választottam.

 

Más: (ha volt már erről szó a fórumon, akkor elnézést) a Piave-szurdok, ahova 2013-ban Cima Gogna felől Cobrancoék bejutottak, mindkét irányból le van zárva, még gyalog is technikás bemenni. Az omladékok nincsenek eltakarítva, az aszfalton láttam egy kb. 5-7 m hosszú, 1,5-2 m széles lyukat. Ha most nem telefonról írnék, képet is tudnék csatolni.

 

Viszont a Frison-völgy Campolongotól délre még mindig ugyanolyan állapotban van, mint akkoriban, bár éppen építenek rajta.

Előzmény: Mehmet Karcsika (8766)
Szaki1967 Creative Commons License 2017.08.23 0 1 8767

Kedves forgie1!

 

Köszönöm véleményed, amivel magam is egyetértek, azaz a 22-34-es áttétel amolyan nagypapás tekerést tesz lehetővé. Ráadásul még ennek ellenére is szoktam tolni.

 

Néhány szempont azért megszívlelendő számomra.

1. A "Nagypapa stílus"

Nem vagyok már mai kakas. A fizikumom sem a régi, a szívósságom még csak-csak, de az koncentrált erőkifejtés már nem az én asztalom.

2. Kényelmesség

Általában sehova nem sietek, akkor meg miért ne legyen kényelmes a tekerés.

3. Terepviszonyok

Többször szoktam bevállalni aszfalton kívüli utakat, ráadásul nagy csomagokkal. A murva, homok, és az erdei utak még nehezebb tekerést jelentenek ugyanazon emelkedőviszonyok mellett. (Igazából lefelé szívás, mert nem tudsz haladni...)

4. A műtétek

A műtött térdemnek jó a biciklizés, de túlerőltetni azért nem szabad. (Feltéve, ha 20 év múlva nem akarok térdprotézisért sorban állni a boltban.) Emiatt általában pörgősebben tekerek, mint más.

 

5. Ettől még nem lesz könnyebb (a helyzeti energia törvénye)

A fránya fizika, valahol első gimnazista korunkban. E=m*g*h, ahol az "m" az adott biciklis tömege, a "g" a nehézségi gyorsulás és a "h" az emelkedési magasság. Magyarán ezt az energiát bele kell tenni egy emelkedőbe. Így is - úgy is. Sőt! Minél többször pörgeted, annál nagyobb a súrlódási veszteség. De ebben ne menjünk tovább bele...

 

A ruházatról majd még értekezhetünk... (de most megyek aludni, mert holnap korán kelek.)

 

Tisztelettel: Szaki (Biciklis Józsi a youtube-on)

 

 

 

 

Előzmény: forgione1 (8764)
Mehmet Karcsika Creative Commons License 2017.08.23 0 0 8766

 

Szlovéniában nincsenek aknák. Medve viszont annál inkább, főleg a Karsztvidéken van sok,  Ljubljanától délre a horvát határig.

Ezt egyszer régebben már linkeltem ide: nagyítható elterjedési térkép a teljes elterjedési területről:

http://maps.iucnredlist.org/map.html?id=41688

Előzmény: Löwenrad (8765)
Löwenrad Creative Commons License 2017.08.23 0 0 8765

Szlovéniai tapasztalatok iránt érdeklődnék. Vadkempingnél aknáktól kell tartani? Medvék vannak a Júliai-alpokon kívül?

forgione1 Creative Commons License 2017.08.23 0 0 8764

Nekem a 22-34 a hegymenő fokozatom, amivel elméletileg a padlásra is fel lehet menni.

 

Nagyon durva, legközelebb ne merj lihegni vagy edzettségre hivatkozni, hogy fáradsz a mászásnál :-))))

 

Bringás ruhát próbáltál már? Tudod milyen amikor a menetszél rögtön elpárologtatja az izzadságot és megállva száraz és nem tiszta víz, mint a pamut? :-D

Ezt csak azért kérdem, mert sokéves tapasztalatodra hivatkozva a sárga kockás inget ajánlottad egyik filmedben :-)

Ne vezessük már félre a naiv kezdőket.... a kontra fékkel párhuzamosan fejlődött a ruházat és az elektronika is.

Előzmény: Szaki1967 (8763)
Szaki1967 Creative Commons License 2017.08.21 0 1 8763

Kedves kollégák!

 

Személyes véleményemet és tapasztalatomat ezennel beteszem a közösbe (bár korántsem tartom magam nagymenőnek...)

 

1. Elöljáróban: Mindenki másért és másként túra biciklizik.

Van, aki a sebességet szereti és zöldhullámmal átmegy egy városon. Van, aki minden érdekességnél megáll.

Van, aki soha le nem megy az aszfaltról, míg más hegyi murvás utakat is bevállal.

Nem vagyunk egyformák, de ez így jó... 

 

2. Minden célra más bicikli és felszerelés kell

Nekem a 22-34 a hegymenő fokozatom, amivel elméletileg a padlásra is fel lehet menni. Egy százalék szint után számomra és általában már nincs értelme a tekerésnek. Hogy ez a szint hol van, az sok mindentől függ: fáradság, kedélyállapot, útállapot, a csomagok súlya ...

Számomra soha nem volt hiúsági kérdés, hogyha tolom. Sőt vannak a tolásnak előnye is! Más mozgásforma, más megterhelés. (ez utóbbi a műtött térdem miatt nekem különösen fontos)

Tolni sem könnyebb, mert az E=m*g*h fizikai törvény itt is érvényes.

 

Szóval szerintem nem az a lényeg, hogy ki hogy tolja... 

 

Üdv: Szaki (Biciklis Józsi a youtube-on)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

milanos9 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 8762

Az enyémen 48-36-26 van hátul pedig 11vagy 12-32 és hát én csomaggal és nélküle is szenvedtem a Mangartra fölfelé!Azért filózok egy hajtómű cserén ahol az első legkisebb fogaskerék 22-es hátul meg 12-36 variáció lenne!

forgione1 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 8761

Nekem is 1:1 van, ahová ezzel nem tudsz felmenni, ott már úgyis hanyatt esel

 

Vagy éppen elkapar a murvás, saras úton. 

Előzmény: vizus (8759)
forgione1 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 8760

Mi van abban az 50 kilóban, súlyzók és aranyrudak is? ;-)

 

 

Arannyal felérő dolgok: Majdnem teljes szerszámkészlet, sátor, derékalj, hálózsák, kaja, gázfőző, pár ruha, sok apróság és alapból 6 liter folyadék, de inkább több. A táskáknak üresen is van súlyuk :-) Simán összejön az 50 kiló, persze nyáron és rövidebb 1 hetes túrán amikor huzamosabb esőveszély sincs akkor nincs ennyi.

    

 

 

Előzmény: Mehmet Karcsika (8758)
vizus Creative Commons License 2017.08.21 0 0 8759

Nekem is 1:1 van, ahová ezzel nem tudsz felmenni, ott már úgyis hanyatt esel.  Már, ha nem vagy túlpakolva. Nekem 15 kilóig sikerült redukálnom a több napos csomagot. Ebben persze nincs benne az esetleg szükséges 2 kg tartalék víz.

Előzmény: forgione1 (8756)
Mehmet Karcsika Creative Commons License 2017.08.21 0 0 8758

 

40-50 kilós táskák???

Én már azon is csak hüledezni szoktam, mikor meghallom másoktól, hogy 30 kg feletti csomagot cipelnek. Mi van abban az 50 kilóban, súlyzók és aranyrudak is? ;-)

Nekem a tavalyi 15 napos, végig vadkempinges Balkán túrámon sem volt több 16-17 kg-nál a táskám (plusz még a vázon a 2 kulacs víz az mondjuk 1,5 kg)...

Előzmény: forgione1 (8756)
Mehmet Karcsika Creative Commons License 2017.08.21 0 0 8757

 

Nekem a trekkingemen 28/32-es lassító a legkisebb áttételem.  Ezzel minden aszfaltos emelkedőre fel tudtam eddig tekerni tolás nélkül. A top 3 legdurvább talán a Speikkogel, Zoncolan és az Oscheniksee volt, persze ezek nagycsomag nélkül. Az már más kérdés, hogy közben melyiken hányszor kellett megállnom levegő után kapkodva... :-)

Előzmény: milanos9 (8755)
forgione1 Creative Commons License 2017.08.20 0 0 8756

Ez engem is érdekelne a nagyoktól, mert erről nem nagyon szoktak dicsekedni, csakhogy feltekernek :-)

 

De szerintem mindenképpen lassító fokozattal mennek, értsd úgy, hogy elől 28-30, hátul pedig 36 fogas. 

 

Én 1-1-ben nyomom, vagyis elől 30 és hátul is 30. De 15%-tól szégyen nem szégyen bizony tolom a 40-50 kilós táskákkal :-))) 

Előzmény: milanos9 (8755)
milanos9 Creative Commons License 2017.08.20 0 0 8755

Sziasztok!Olyan kérdésem lenne,hogy ti milyen áttételt használtok a túrabringán?Arra gondolok pl Alpokban és azzal mindenhol feltekertek vagy néhol toljátok?köszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!