Mivel nem szeretnék sprint tartásban nyomni nagyobb hosszakat, a magas építésű pihenőkormányok meg nagyon drágák, inkább vettem két kormányszárat, egy kis alucsövet ( Baráti boltban bármilyen rövidet levágnak), két alu bútorlábat, meg a hulladéktelepen két darab vastagabb alu valamit, amin kicsit hajlítottam. Két szivacsdarab, szigszalag, néhány kis csavar, meg egy óra munka. ( A műszaki igény: állványos fúró, nagy méretű fúrószárakkal. Kicsit siettem, ezért pár centivel közelebb van egymáshoz a két szár, egyszer majd újrafúrom. ) Olcsó, könnyű, szépnek persze nem mondanám.
Tudnátok ajánlani valami egyszerű "könyöklőt" tracking kerékpárra? Néha elfárodok és a kormányon könyökölve tekerek.....nem kell profi cucc csak néha megpihenni..
Sziasztok! Július 2. felére tervezek egy csomagos túrát. Alpok a cél, de bármi szóba jöhet. Ha valakit érdekel és van kedve csatlakozni ne tartsa magában Részleteket emailben.
Cobranco Istvánpistivel a Balkánon? Az melyik film?
Eddig mintha csak az Alpokban tekertek volna együtt. :-)
Szóval én is nézem Cobranco videóit. Ő és Passo, akiket szoktam figyelni. Ami tetszik, hogy rengeteg információt adnak az éppen bejárt környékről. Iszonyú kutatómunka kell, hogy megelőzze ezeket a túrákat.
Ezekből a videókból kaptam kedvet a hosszabb távú kerékpározáshoz. Eddig, ha bringáztam is, inkább tekertem egy, maximum két órát, leginkább testedzés céljából.
A másik inspirátor a sógorom, aki meg a sportos kerékpározást csinálja. Teker két-három órát "nyélen" 30+-os átlaggal.
Néhány héttel ezelőtt ment a polémia az alföldi biciklitúrákról. Persze mindenki maga dönti el, hogy hol és hogyan teker. Szerintem a változatosság gyönyörködtet, azaz az Alföld i nyújthat szép élményeket:
Már nem emlékszem, hogy jött össze az az egy is! Két állásban dolgoztam egyszerre, plusz volt ( van) egy meglehetősen sokfelé ágazó kutatói munkám. Cobrancotól nyilván nagy hőstett volt, hogy bevállalt valakit, aki előre közölte, hogy csak azért akar az Alpokba menni, hogy legyen egyszer ott fenn is, de nincs meg benne az övéhez hasonló mértékű kíváncsiság a tájak, a városok iránt. Aztán a helyzet fokozódott, a munka szaporodott, néhány év múlva remélem túl leszek a nehezén, és normál túrabicajossá válhatok.
Mert felmerül a kérdés, hogy miért csak egy? Mert az az egy annyira rossz volt, hogy többet nem is választott:-) Még Istvanpistit milyen sokszor :-)
Ne vedd komolyan ez csak trollkodás volt, többször is megnéztem a közös túrátokat, ahol Cobrancó még az elején a parkolóban elmutogatja a túra útvonalát :-)
Fordult már elő néhányszor, hogy outissal találkozva az úton, együtt tekerve, kiderült, szokta nézni Cobranco filmjeit. Na, de a mai eset. Felütéses defekt egy kis mellékúton. Bicó felfordít, kerék kivesz, megáll egy kisteherautó. Tud segíteni valamit? Hát, ha bevinnél egy benzinkútig, nem kellene kézzel pumpálnom. Bicaj feldob, elindulunk, mondja, hogy ő is bicajozik, és persze szokta nézni Cobranco filmjeit. Legutóbb azt látta, ahol Istvánpistivel tekert a Balkánon. Mikor kiderül, hogy már tekertem vele az Alpokban, mindig van egy kis csoda effektus. Azt hiszem ráteszek a bicajos pólóimra egy Cobranco reklámot.
Nem tudom, hányan hallottak már egy Igali Svetozár nevű utazóról, én is csak most találtam rá, és mivel a fórum sem dobott ki rá semmit, ezért bátorkodom felhozni. Retró a köbön, mivel Igali S. még a 19. században, velocipéden tett két hosszabb túrát, amiről túrabeszámolót is írt, ilyesmi stílusban: "Január hó közepe táján történt, hogy Barisien hadnagy egy este hozzám jön s abbeli óhajának ad kifejezést, hogy kedve volna a holnapi napot a Velocipéd-Istennek áldozni."
A két beszámolót könyv formájában ki is adták, ráadásul interneten elérhetők: http://mek.oszk.hu/11200/11229/ Montpelliertől Budapestig velocipéden http://mek.oszk.hu/11200/11222/ Budapesttől Belgrádig veloczipéden Thomas Stevens társaságában (na ez a név se semmi, mintha Cobranco útitársaiból ötvözték volna)
Aki még nem hallott róla, de most kedvet kapott, annak jó olvasást kívánok hozzá! (Aki ismerte, attól meg elnézést.)
A képen jobbra Igali, balra pedig Stevens, ők ketten nem beszéltek közös nyelvet :)
Sziasztok! Meg tudná súgni valaki, mostanában milyen állapotban vannak a Bükk aszfaltozott erdészeti útjai? Mennyire járhatóak, megtisztították már a Nagy-fennsíkon az utakat? Elsősorban Szilvásvárad-Olaszkapu-Nagymező-Jávorkút -Garadna-völgy útvonal érdekelne.
Használható képet 150 ezertől fölfelé várhatsz csak, de hangot akkor sem, ahogyan normál üzemidőt se :-)
Én JVC kézi kamerával nyomom, de a mikrofonja kifogástalan! Ugyanolyan hangerő, hogyha 5 méterre beszél valaki (akire ráirányítom) vagy ha én beszélek. Motorzaj frekvenciát szűri, tehát forgalmas út mellett sincs gond. Színátadása valósághű.
Több lépcsős optikai stabilizátor van benne, de ahogy Cobranco mondta csodát ne várj. Legjobb csillapító a kezed.
Ha bizonytalan vagy kösd a nyakadba és veszély esetén "eldobhatod".
Gyorsabb gurulást egy kézzel nyilván felelőtlenség bevállalni, de normál közlekedést tudni kell egy kézzel is, különben kanyarodáskor hogyan jelzel? :-)))
Ezzel azért nem értek egyet. Nekem sokat segít, elég nagy mozgásokat tud korrigálni. Igaz, csak kézből használva van tapasztalatom, bicajon ülve nincs.
Az akciókamerák igazából a nagylátószögből eredő torzítás miatt nem tetszenek, persze kisebb látószöggel elég bizonytalan, hogy mindent felvesznek amit szeretne az ember.
A beépített képstabilizátor egy kalap ... se ér.Én nem is használom.A legjobb képstabilizátor a kezed,de ehhez gyakorlat kell és rohadt fárasztó is.
Amit belinkeltél az egy "echte" kézikamera,semmilyen rögzítéssel nem lesz jó.
Ha nem akarsz kézzel filmezni,akkor csak a sportkamerák jöhetnek számításba,azokhoz van stabil felfogatási lehetőség kormányra,sisakra,nyilván sok funkció nem érhető el velük normálisan,Pl:hang,de kompromisszumokból áll az élet :)
Hagyományos videókamerához (nem akciókamerához) létezik valami gyorskioldású rögzítő amivel kormányra tudom szerelni? Érdemes egyáltalán ilyesmiben gondolkozni, bírják ezek a rázkódást?