Az N-es vasúti méretarány lesz a te barátod. Az 1:160-as, 10% eltérése van az 1:144-hez. modell.hu modellkitonline.com Bemész hozzájuk és ami szem-szájnak ingere.
Nézz körül a Guglin,accersories,supplies,airliner model,stb káromkodásokat kombinálva. Én multkor találtam így buszokat,embereket,vontatókat,stb/nem tudom már hol.../.
Lehet, h hülye kérdés, de az 1:87 és a többi "egzotikus", primszámmal alkotott méretarány honnét származik?
Ugye a 48, 72 , 120, 144 ugye a 2 és a 3 különböző szorzatai, a 32, 35, 160 is érthető valahogy, de hogyan ütött valaki a hasára, hogy pont 1:87 legyen egy mértearány?
Asszem, be kell üzemelnem az első vitrinemet, hiszen talán Október 4. kigördül a Pap Repülőgép Gyár első gyönyörű legyártott példánya.
Az avatási ünnepséghez szükségem lenne 1:144 méretarányú tereptárgyakra, vagy emberekre/autókra. Honnan lehet ilyet beszerezni? betonimitációra mi a legjobb megoldás??
Valami élethűnek látszó beton nézne ki jól a gépek alatt.
A 80*50*20 centiméteres virinben először az Australian Air Express foglalja el majd méltó helyét, majd helyet kap egy A321, és egy A 340. Bár utóbbi lehet nem fér melléjük, de ez még a jövő zenéje. De a méretarányok érzékeltetéséhez szükségem valami emberkére. A vasút modelleknél milyen méretarányú tartozékokat használnak??
A matricalapot lefújod fehérre,rányomtattatod,lakkozod,körülvágod.Táráámmm! Vagy kézzel festés. Újrakarcoláshoz "vonalzónak"-régebben kérdezted-acél mérőszalag darab,felveszi a görbületet.
Az Austrian Air Express masinához, adtak egy matricából készült ablakkeretet, aminn van egy ablaktörlő, és egyéb részletek.
namás most ez azért is, jó, maert a maszkolt ablak körül vannak hibák, illetve annak rajzolatát szinte lehetetlen tökéletesen maszkolni. Ezért egy kicsit takar ez a matricácska, és jobbá teszi az elülső ablakot. Ennek szoktott lenni fekete belsejű változata is, az afféle tömör ablakokhoz.
Na ezek hiányoznak több gépnél is, azaz ilyen matrica nincs bennük. ezt kellene csinálni, de úgy hogy fehér legyen. Na ez nem könnyű!!! Fénymásolni sem lehet fehéret!!! Matricaalap, meg átlátszó nem???
Én csíkokkal maszkoltam,szürkével festettem,és kész volt a Kabinüveg,olyan,mint amikor matricából adják,ahol kellett 5nullás ecsettel javítottam. Printer fehéret nem nyomtat.Üres matricalapra lehet nyomtatni,ezt már le is írtam. Vigyél matricalapot ,vagy egy darab szükséges méretűt,és másoltasd rá egy fénymásolóban,meg tudják oldani.
Van nékem egy Airbus keskeny törzsű gépcsaládhoz tartozó szévédőkeret matri cám. Hogy lehetne ezt sokszorosítani? fehéret hogy nyomtat egy printer??
Ki tud matricát nyomtatni jó minőségben??? Kellene pár dolog, de technikailag nem vagyok erre felkészülve. Ráadásul nem is érné meg a minimális nyomtatnivaló miatt.
Jah a hajszárítós dolog ismerős. Na én viszont nem szívtem meg vele!:-)
Nem utolsó sorban szélcsatorna tesztként is szolgált az A 310-es szárnyának. Viszont a meleg levegő megolvasztota a gép szárnyát, és megfelelő helyzetbe tudtam állítani őket.
Mikor összeragasztottam a szárnyat, szomorúan vettem tudomásul, hogy fikarcnyit sem hasonlít az igazira. Nagyon szárnyaszegett volt a madárka a két lefelé csüngő szárnyával. Sok képet megnéztem a gépről, és meghatároztam a szárnyak görbülését. Ekkor több kötetnyi könyv került az asztalra, amiből megíépítettem a görbítőpadot. 3 helyen alátámasztva a szárny, a törzs tetejére + 2 könyv, aki segít a gravitációnak. Na ekkor jött a meleg, majd forró levegő. A szárnyak a hő hatására gyengüli kezdtek, és felfelé hajoltak. Ennek következtében a törzs felfeküdt az asztalon, a megfelelő pozícióban felfelé görbítve a szárnyakat. 3 miliméterrel nagyobb magasságba emeltem a szárnyvégeket, mint kellett volna. Számítottam rá, hogy kicsit vissza fog állni a szárny eredeti helyzete felé. Így is lett. Kihülés után az Airbusz úgy virít felfelé álló szárnyaival, hogy öröm nézni!:-)))
Köszi, hogy leírtad. Amikor én tettem fel, hogy szint. hígítóval leszedhető a festék, meg a ragasztót is szétszedi (idővel), mindenki hülyének nézett. Ezek szerint mégsem vagyok az.
Ami a Revell hígítóját illeti, valszeg hasonlóan fog működni. Az alap összetevők u.i. kb. ugyanazok. Próbáld meg samponnal lemosni, utána tiszta víz aztán száradás . Nem lesz rövid idő, de hajszárítóval meg ne próbáld! Nekem egy gép farkincáját kellett kicserélnem emiatt újra.
Érdekes,nekem nem maradt sose hártya maratás után,inkább egy síkos réteg,ami egyből lejött vízzel,igaz,én sosem hagytam rászáradni a szitit. Különben most egy régifajta Merci kamiont építek,mert elmentem megvenni a Gulf Air Boeinget,és ez lett belőle... Az An-12 meg itt van a vitrin tetején,dobozban,már két éve,az valami gyönyörű lesz. Azt hiszem nagyon sok hely kellene a nagy repcsiknek. A Mi-1-est még nem fejeztem be,egyenlőre mérgemben félretettem,ugyanis nagyon pöpecül nézett már ki,mikor is jött a maszkolás,és a fehér sávok.És aláfolyt a fehér a maszkolásnak...Ezentúl nem Tesa szalaggal maszkolok,bár eddig többnyire bevált,csak nekem nem elég a többnyire,hanem lekenem szépen a folyékony maszkolómmal a felületet,és a festeni kívánt csíkot kivágom száradása után szikével,akkor tutti-frutti,hogy nem fog alámenni. Másik építés alatt álló gépem,a Dornier 228,kis utasszállító azzal semmi gond,lassacskán meglesz,bár a festése,ill. hogy melyik légitársaság,nem dőlt el,még folynak a tárgyalások:-)) Nálam ezek a hírek. Üdv:Zsolesz
Hogy mi lett a gyurmával, azaz hogyan viselte, vagy nem viselte a szitit, nem fogom megtudni. Ugyanis gyurmával egyensúlyozom ki az orrészt, hogy de dőljön hanyatt a madárka! Nem látni oda!!!
Újabb ötlet, azaz módszer:
Szitivel történő maratás után, egy undorító piszkos hártya marad a műanyag felületen. Nagyon erősen rörömmel leszedhető, vagy újad végével odébkenhető. Afféle kulimász!!!:-(
Mi a teendő?? Na szóval beleülsz egy forróvízzel teli kádba! Magad mellé teszel egy borospoharat, és egy behűtött bort.
Ezután beugrasztod magad mellé a rusnya makettet, és elkezded áztatgatni a fürdőhabos vízben. (Megjegyzem jó merülési tesztek készítéséhez, hisz vízreszállási tapasztalatok nem ártanak, ha valaki polgári gépet épít. Másrészt a víz nagyobb ellenálása miatt kipróbálható a felhajtóerő képzés is!)
Aztán a sok lubic után, beugrasztod a fogkefét is, és elkezded mosni vele a gépet. Ha most sem jön le azonnal, tegyél a fogkefére fogkrém helyett Schauma korpásodás elleni sampont, és kenegesd be azzal. A gép rögtön visszanyeri eredeti mivoltát, és eddigre te is szétázol a vízben. Így mindketten tisztán ragyoktok a végén, mint a salamon töke!:-)))
VIGYÁZAT! Borozgatás után nem ülünk a pilótafülkébe!!
Én egyszer régebben láttam RP An-26-ost a Fabulisban. Nem vagyok egy ijedős,de amikor kinyitották a dobozt,halálra rémültem a látványtól:-)) Egy apró gyári(!!!!)hibája volt,hiányzott a komplett farokrésze,azaz vagy egynegyede a gépnek,bágátell...Szóval elég trágya volt,viszont baromi drága!:-DDD De én nekifognék.Persze egy ép példánynak.
Hát egy kicsit csunyácska még mindíg, de valóban lvedli a festéket. Kicsit bentragadt a kis résekben, és még foltos a felület. Aszem még egy adag sziti megy hozzá, akkor tuti megeszi az egészet.
Kérdés: Ha ezt így leszitiztem!! Áttörölhetem a revell hígítójával? az nem eszi meg a műanyagot, ragasztót, glettanyagot? Zsírtalanítani, tisztítani szeretném vele.