Engem abszolúte nem érdekel, hogy milyen beállítottságú a hírhordozó. Az sem, hogy a böszme vagy a zsebnapóleon ideje alatt épültek/adták át. 900 km vs a fejelopott alatti talán 150 km-nyi, amit 1980 után követett a másik 350 km. Itt megvizsgálhatod az autópálya hálózatot. A bicikliutakban válszeg járatosabb vagy, és nagyon jó ötlet az is. Megintcsak érdektelen ki kezdte és ki adta át.
Ami az oláhokat illeti, a cipész inkább a devizatartozásokkal foglalkozott, mintsem autópályaépítéssel. Az dícséretes, hogy mostmár (!) építgetnek.
Doar pentru tine...vagyis csak neked,hiszen mindenki tudja,hogy ez a 900 km jóindulattal bicikli útat jelent.(jóindulattal,hiszen a közútról festéssel leválasztott bicikli sávot is oda sorolják.)
Direkt egy jobb oldali újság cikkét teszem fel.tehát 191 km volt ÁTADVA,ami nem ugyanazt jelenti,hogy megépítve.de biztos te is értelmezed a cikket:2010 ben 118 km-t adtak át,tehát évekkel korábban kezdték az építését.Az M6-osról van szó. a maradék 73 épült azóta.
És még egy kis adalék: az itteni autópályák egy harmadát már a Kádár rendszerben megépítették vagy elkezdték építeni,míg tudjuk,hogy a Ceau időben Romániában gyakorlatilag nem létezett autópálya.
Az általad említett 900 km 28 év alatt lett megépítve,de az egyéb utak minősége sok esetben főutaké elég siralmas.Ezen a téren Erdélyben óriásit változott a helyzet.
autópálya szerűségek?örvendenék,ha nálunk annyi "autópálya szerűség" épült volna az elmúlt 18 évben,mint Romániában,pontosabban Erdélyben,hiszen nem Bukarest körül épültek.Vagyis,hogy a csonka magyarok is értsék: VIDÉKEN nem pedig a főváros (nálunk Bp.) körül.
Most már egyértelmű a válasz arra, hogy miért ilyen csigalassúsággal épülnek az autópálya szerűségek a románoknál! "Felelős" miniszter megválaszolta, nem is akárhogy! :-/
Bár ez mindenkinek szól, aki a gyepű túloldalára került... de legyen meg itt is:
Babits Mihály: Áldás a magyarra
Ne mondjátok, hogy a haza nagyobbodik. A haza, a haza egyenlő volt mindig ezer év óta már, és mindig az marad, mert nem darabokból összetákolt darab: egytest a mi hazánk, eleven valami! Nem lehet azt csak úgy vagdalni, toldani.
Máskor is hevert már elkötözött tagokkal. Zsibbadtan alélt a balga erőszakkal. De mihelyt fölengedt fojtó köteléke, futni kezdett a vér elapadt erébe. Visszakapta ami soha el nem veszett. Nagyobb nem lett avval. Csak egészségesebb.
Lám, igaz jószágunk visszatér kezünkre, bár a világ minden fegyvere őrizze. Mert erős a fegyver és nagy hatalmasság, de leghatalmasabb mégis az igazság. Útja, mint a Dunánk és csillagok útja: nincs ember, aki azt torlaszolni tudja.
Él a nagy Isten és semmise megy kárba, Magyarok se lettünk pusztulni hiába, hanem példát adni valamennyi népnek, mily görbék s biztosak pályái az égnek. Ebből tudhatod már, mi a magyar dolga, hogy az erős előtt meg ne hunyászkodna.
Erős igazsággal az erőszak ellen: igy élj, s nem kell félned, veled már az Isten. Kelnek a zsarnokok, tünnek a zsarnokok. Te maradsz, te várhatsz, nagy a te zálogod. Zsibbad a szabadság, de titkon bizsereg, és jön az igazság, közelebb, közelebb…
Nincsenek mély aknák, csak hepehupás lett a csupa folt hátán folt javítástól. Kellene egy újabb kopóréteg rá. A nagyrábéi letérőtől már fel van újítva, addig pötyögős.
Megjövék én is Erdélyországból, hozva az otthoniak üdvözletét mindenkinek, akiket illet! Idén is fent voltunk Húsvét hajnalán a hegyen, kis kápolnáink előtt, szertartás keretében megszentelt étkek karéjában, olyan 100-120 fős lelkes magyar ember, sok sok fiatallal, ami bizakodásra ad okot!
A délerdélyi utak állapotához képest az E60-as rendben van, még az ákosfalvi elkerülő is, de akárhogy igyekszem, hát a 460 km megtételét sehogy sem tudom hét óra alá nyomni, annak ellenére, hogy az E60-as mondhatni rendben van és már van egy 52 km-es nyúlfarknyi autópálya is, de iszonyúan nőtt a kamionok, autók száma az utóbbi években, nincsenek elkerülők a kisebb településeknél és ezért állandóan torlódik a forgalom. Épp ezért viszont az autó fogyasztása is minimális ;-). Hazafelé indulva rámszakadt a tél, havazás volt olyan 100 km-en keresztül, egészen Marosvásárhelyig hó havaseső hullott vegyesen. A Bucsin tetőn kellemes téli állapotok voltak, még jó, hogy téligumik fent voltak. Azért a csonkaországbeli utaink állapota Ártánd-Berettyóújfalu között siralmasan leromlott, agyonfoltozott, ráz. Értem én, hogy a sztrádaprojekt miatt hanyagolják az újabb kopóréteg felvitelét, de lassan már az a 40 km használhatatlan lesz...