Keresés

Részletes keresés

Wreck Diver Creative Commons License 2 órája 0 0 163735

De fair. Divatos az iphone. És hogy ez a teremtett sztenderdek

érdeme és/vagy az értékesítési modellé, a megcélzott

vásárlói rétegé stb., az mindegy. A lényeg, hogy nagyot ment.


És egy időre mindenki mást a háta mögé állított.

Ahogy anno az iphone a többi telefontól, most ez a Zenith is eléggé

eltér nagyjából minden más mechanikus karórától azért.

Anno a kvarcok is csak ugyanazt tudták. Pontosabban, olcsóbban,
más megoldásokkal. Meg persze az újdonság varázsával.
És borult a bili hirtelen. Ez a jövőben is megeshet.

Nyilván a használatot nem tudja forradalmasítani. 
Ebben nagy svédcsavar a jövőben sem várható.

Okosórák, funkciók hada stb. De az óra rész maga

akkor is csak az időt fogja mutatni.

 

Ahogy az iphone-nál se történtek nagy csodák magában a telefonálásban.
Hívást indítasz, felveszik, beszéltek. Az óra oda van beszorulva.
Egyfunkciós termék, már a tárgykultúra rész mellett.

Előzmény: Aszpirin (163733)
Aszpirin Creative Commons License 3 órája 0 0 163734

Laikus megítélésem szerint a magas lengésszám a technológia következménye.

Előzmény: Robici (163731)
Aszpirin Creative Commons License 3 órája 0 0 163733

Szerintem nagyon nem fair ezt “divatfaktor” címszóval az iPhone-hoz hasonlítani. Az iPhone ugyanis nagyon komoly funkcionális sztereotípiákat döntött meg a telefoniparban a megjelenésekor - fizikai billentyűk nélküli telefon, ujjakkal valóban hasznalható érintőkijelző, számítógépekhez hasonló internet-élmény, stb. - ezek az iPhone-t valóban “revolutionary” termékké tették, olyannyira, hogy ma de facto ezek a telefon megoldások szabványiva váltak, és minden egyéb gyartó is ezeket az elveket alkalmazza.  Lehet, hogy ma már az iPhone divattermék, de a megjelenésekor megdöbbentő újdonság volt felhasználói szemszögből nézve is. 

Ezt az felhasználási módot megváltoztató újdonság-faktort én egyáltalán nem érzékelem az új Zenith@megoldásnál, itt mindössze egy belső technológiai újításról van szó, aminek a felhasználó-oldai előnyei egyelőre nem nyilvánvalóak - szemebn az iPhone altal a bevezetéskor azonnal mindenki számára nyilvánvaló nagyon új felhasználói élménnyel.

Előzmény: Wreck Diver (163720)
Wreck Diver Creative Commons License 3 órája 0 0 163732

Én azért temettem, mert kár a fantasztikus örökségükért.

Olyan szuper holmikat gyártottak. A mai napig büszkék lehetnek rá.

Az ETA-val semmi baj nincs. Nyilván egy idő után unalmas.
A szidalmazók nagy része viszont nem szeretné  egy komolyabb

házon belüli kaliber szervizét kifizetni egyes gyártóknál, meg megvárni sem.

A Longines-nál én azt sajnálom, hogy elsikkad a legkönnyebb pénzkereset mentén
mindaz, amire képesek voltak. Kár, hogy nem nagyon mentettek át dolgokat a mába.
A külső maradt ugyanolyan szép, mint régen.

Előzmény: Aszpirin (163729)
Robici Creative Commons License 3 órája 0 0 163731

Én egy dolgot nem értek: miért kellett ezt ekkora lengésszámúra csinálni? Ha nagy a gátszerkezet igénybevétele - amit valószínűleg ők is tudnak - akkor azt nem lehet csökkenteni a lengésszám csökkentésével? Szerintem kellett valami olyan dolognak lenni, ami miatt ez a konstrukció normál lengésszámmal használhatatlan lenne. Csak nem tudom, hogy mi. Szerintem a marketingen kívül más is közrejátszott, hogy ez ekkora. De lehet, hogy tévedek, nem értek hozzá.

Előzmény: APT (163723)
Aszpirin Creative Commons License 3 órája 0 0 163730

Ha már a Swatch konglomerátumnál tartunk, tényleg kiváncsi lennék, hogy a névadó Swatch márka hogyan “muzsikál” manapság, mert én konkrétan nem ismerek senkit, sem fiatalt, sem időset, aki Swatch márkájú órát visel (annak ellenére, hogy boltokban azért láttam nem egy helyen).

Előzmény: Aszpirin (163729)
Aszpirin Creative Commons License 4 órája 0 0 163729

Én pl. nem temettem magamban a Longines-t. Van aki a szerkezetekre bukik, van aki a menő márkanevekre, de van aki eygszerűen a szépen kidolgozott, SZÉP órákra, ahola szerkezet másodlagos, de azért az is fontos. 

Számomra pl. a Longines Heritage vonala egyszerűen gyönyörű, hibátlan kidolgozású, remekül visszafogott eleganciájú, tényleg minőségi órákat kínál, az ebben a szériában előszeretettel alkalmazott oszlopkerekes szerkezetei pedig még akkor is gyönyörűek és izgalmasak, ha lényegében ETA alapokra épülnek. Mindez viszonylag jó ár-érték arányban, és üdítő színfoltként a manapság nagyon menő búvárórák vagy (számomra) agyondizájnolt drága “hipszterórák” mellett.

Ez van, szerencsére sokféle ízlés létezik, és a magam részéről a Longines-t egyáltalán nem temetem, amíg ilyen órákat gyártanak ezzel a márkanévvel. Az alkalmazott ETA-alapú szerkezetek pedig - bocs, de szerintem nem rosszak.

Előzmény: Wreck Diver (163727)
Robici Creative Commons License 5 órája 0 0 163728

"Én már azt sem értem, hogyan bír ennyi márka létezni."

Na igen ez mondjuk jó kérdés. Viszont lehet, hogy a kérdésben benne a válasz is: ezek nem gyártók, hanem márkák.

Eleve egy-két cégcsoport alatt van az egész (Swatch, LVMH), a szerkezetük nagyrészt ugyanaz, de szerintem a többi része is max 1-2 helyen készül. Csak más rajtuk a felirat. Azt meg nem nagy kunszt kicserélgetni (ugye láttuk, hogy az Eta-Sellita is olyan logót rak a rotorra, amilyet a megrendelő kér). De még ezek honlapja is ha megnézed mind egy kaptafára készül.

Én például mindig tea vajat szoktam venni, a múltkor megnéztem a boltban kíváncsiságból néhány márka gyártóját és kiderült, hogy teljesen ugyanaz, csak a csomagolás volt más. :-)

Előzmény: Wreck Diver (163727)
Wreck Diver Creative Commons License 7 órája 0 0 163727

Én már azt sem értem, hogyan bír ennyi márka létezni.

És nem csak a luxus szegmensben. Nem értem, hogy él meg
egymás mellett a Fortis, Edox, Doxa ( nem az itteni, hanem a Sob-os ),
Zeno, Steinhart, Stowa, Delbana, Marvin, meg a jó ég tudja.

De pl. én magamban temettem a Longines-t is, miszerint szegények a csuda
régi saját szerkezeteik helyett csak etáznak, manapság kis valgranges.
Közben meg stabilan az első talán 5-ben csücsülnek eladásokat tekintve. :)

A Zenith nekem azért furcsa ügy, mert ha mással nem, az El Primero-val
hogy a jó életben nem tudtak operálni? Sosem találtunk ki semmit
cégek élnek vígan a ködösített évszázados múlt marketinggel tucatjával.

Ők meg valahogy nem találtak arcot a mögé a klassz szerkezet mögé...



Ez az újdonság visszarakhatná őket a térképre. Bár ugye ez cégcsoportos szerkezet.
Tehát gondolom, meg fog jelenni a többi márka palettáján is, mint amott a powermatic 80...

Egyébként az ilyesmit statisztikázzák? Mármint hogy akár luxus
magasságokban, akár máshol mik a kedvelt modellek, komplikációk? 

Előzmény: nickback38 (163726)
nickback38 Creative Commons License 7 órája 0 0 163726

Nehezen tudom elhinni, hogy megfelelő mennyiségű fizetőképes keresletet lázba lehetne hozni manapság a mechanikus órán piacán - a gyűjtők/fanatikusok/gátlástalanul költekezők stb. természetesen más tészta, de belőlük még a Zenith sem hiszem, hogy eleget profitálna. Ebből a szempontból a tourbillon is kurriózum, van is minden "magára adó" márkánál,

mégsem tülekszenek érte, vagy legalább is nem jobban, mint a mezei modellekért.

 

De legyen úgy, talán tényleg elindul vmi olyasmi, mint anno a Swatch-ok miatt. Az mondjuk fura fricskája lenne a sorsnak, ha Biver lenne az új Hayek :-)

Előzmény: Wreck Diver (163724)
Robici Creative Commons License 8 órája 0 0 163725

"A Zenith-et mindenképp rivaldafénybe állítja egy időre."

Egyetértek.

Még a Rolexes kérdéshez, amit itt többen írtak, egy gondolat. Szerintem a karórát vásárlók többsége számára a szerkezet kérdése huszadrangú fontosságú és ezért önmagában ez kevés az üdvösséghez. Van néhány fanatikus gyűjtő, akit ezzel stimulálni lehet, de az emberek többsége nem szerkezetet meg technikai paramétereket, hanem órát vesz. Ezt saját magamon is tapasztaltam, én is szerkezetből indultam ki mikor elkezdtem keresgélni de elég volt néhány komolyabb óraszalonos nézelődés hozzá, hogy rájöjjek, nekem ez tévút. Amikor pedig megtaláltam azt, amibe első látásra beleszerettem, a szerkezet kérdése alig lényeges részletkérdéssé vált. Persze tudom, hogy itt a fórumon órabuzik vannak (itt most nem pejoratívan értem), ezért itt nyilván az embereket érdekli, de nagy tömegben a vásárlók, sőt még én is, akit valamennyire érdekel a téma, nem ez alapján választanak. Sőt, azt se tudják mi az. Sőt, nem is érdekli őket. Aki Rolexet vesz annak nem szempont egy Zenith, akármilyen szerkezettel se.

Szerintem persze. :-)

Előzmény: Wreck Diver (163724)
Wreck Diver Creative Commons License 9 órája 0 0 163724

Igen, így értettem az iphone hasonlatot.

A jelenlegi állapotában nem feltétlen piacrengető.
De ha a gyártás megvalósítható olcsón ( márpedig a marketing halandzsa
ezt nyilván nem fogja leleplezni ) tömeggyártásban, akkor a megfelelő árfekvésben
se nem kvarc, se nem mechanikus, de zizeg jeligére tudna tömeghisztéria tárgyává válni.

A Zenith-et mindenképp rivaldafénybe állítja egy időre.

Előzmény: Robici (163722)
APT Creative Commons License 10 órája 0 0 163723

"Ez a svájci órák lelkét érintő változtatás."

Nem az, és ezért lennék igen óvatos egyelőre a lelkesedéssel... A hagyományos svájci horgony-gátszerkezet nagyon nem véletlenül lett "egyeduralkodó", ahogy a kerékbillegő-hajszálrugó párosra is elmondható ez. Szó sincs róla, hogy ne lett volna számtalan, nagyon is átgondolt, tudományos alapossággal körüljárt, "kitalált" alternatíva, több százra rúg a szabadalmaztatott mindenféle gátszerkezet-típusok száma, és százas nagyságrendben került ezekből ténylegesen gyártásra is - de a gyakorlatban EGYIK SEM VÁLT BE. Vagy problémák voltak vele számosak (emlékszünk még a Co-Axial botladozásaira) - vagy sok munka és fejlesztés után végül tudta hozni az "ősi-tradicionális" horgonygátszerkezet megbízhatósági-tartóssági-pontossági mutatóit, ám többet ő sem - miközben sokkal drágább meg bonyolultabb volt...

A pontosság tekintetében egyébként nem a gátszerkezet, hanem maga a szabályozó, a billegő, a lengőrendszer a felelős, és a mechanikus lengőrendszerrel egyáltalán elvi síkon is elérhető pontosságot a legigényesebb tömeg-gyártott konstrukciók olyan mértékben tudják közelíteni, hogy itt már érdemi előrelépés nem várható. Mondjuk ki egyenesen: egy fizikálisan, mechanikusan mozgatott fizikális lengőrendszer elméletileg sem lehet olyan stabil, ergo annyira pontos, mint egy rezgőkvarc, és a kvarc még önmagához képest külső kompenzációval tovább javítható, alkalmazható belőle a stabilitás javítására több is - ez utóbbi ötletet (több billegős rendszerek) a mechanikus óráknál is bevetették, de csodát már ez sem tud tenni.

A Zenith által kigondolt megoldás fizikális kivitelét illetően rettenetesen "furmányos". Tényleg hallatlanul ötletes és kreatív - de az elv egyáltalán nem új, annyira nem, hogy erős a gyanúm, hogy nem fogják tudni még szabadalmaztatni sem - a konkrét kivitelt, geometriát igen, azt levédethetik, de az elvet nem. Mégpedig azért nem, mert nem új, olyannyira nem, hogy példának okáért a II.világháborús időzített légvédelmi gránátoknál is volt nagyon hasonló megoldás, ahol a horgony-billegő-hajszálrugó összevonását egyetlen egy rugózott lemezben erősen ehhez hasonlóan oldották meg - ott a cél egyébként kettős volt, egyfelől a sokkal nagyobb lengésszám miatti jobb, precízebb időzíthetőség, másrészt - és ez az érdekes - a lehető legolcsóbb gyárthatóság. Ebben a megoldásban is annak a reális veszélyét látom, hogy ez a szilíciumból gyártott lemezke kizárólag tömeggyártásban lesz a szükséges precizitással előállítható - viszont ha ebbe belekezdenek, akkor meg filléres lesz... És ha elkezd valaki más tömegesen gyártani hasonlót...

Másrészt még mindig tamáskodom - a gátszerkezet igénybevétele rettenetesen nagy lesz, kétlem, hogy az élettartam "végtelen" lesz... Az amplitúdó kicsi, a bevitt energia a tehetetlen tömeghez képest nagyon csekély (lassan fog "felgerjedni"), a hőkompenzációt feltehetően megoldották, nagyon átgondolták, ezért a sok eszement formájú "oldalnyúlvány" - de a külső rezgésekre, lökésekre való érzékenység valószínűleg kritikusan nagy lesz. Hasonló okok miatt nem vált be egyébként a gyújtókban sem...

Előzmény: ronin s8 (163717)
Robici Creative Commons License 11 órája 0 0 163722

Nem hiszem, hogy a mai mechanikus óráknál az ütődés még annyira problémás lenne, de szervizesek erről biztos többet tudnak mondani mint én. :-)

A divatfaktor persze mindig számít, bár ahhoz azért megfelelő marketingre is szükség van az meg sose olcsó. Ezen az áron jelenleg nem hiszem, hogy hosszú tömött sorokban fognak sorbanállni a vevők érte. Az óraipar iphone-ja cím meg már foglalt az Apple Watch személyében. Bár gondolom te mint nagy durranás gondoltad az óraipari iphone-t, hát majd meglátjuk.

 

Mondjuk szerintem fognak ennek majd jönni a továbbfejlesztett változatai is később, feltéve persze hogy életben marad addig.

Előzmény: Wreck Diver (163720)
Robici Creative Commons License 11 órája 0 0 163721

Az ablogtowatch.com-on olvastam ehhez egy jó, bár lefordíthatatlan hozzászólást: "I don't understand all this "revolutionary" talk. Seriously guys, this is NOT revolutionary, but evolutionary."

Előzmény: WiZARD (163719)
Wreck Diver Creative Commons License 12 órája 0 0 163720

Olyan tekintetben lehet ez érdekes, hogy pl. a billegő méretének csökkentése
nélkül építhetnek be dupla rugóházat a járástartalék sokszorozásáért.

De akár szervizelésnél is előny lehet, hogy "csak emeletet cserélnek", ha gáz van.

Illetve ha kiderül, hogy nagyságrendekkel jobban viseli az ütést, az is sokat jelenthet.
Bármennyire nem törik az emberek a billegő- és gátkerék tengelyeket, féli félnek tőle. :)

Na meg a divatfaktor. Megfelelő áron és marketinggel lehetne ez az óraipar Iphone-ja.

Előzmény: Robici (163716)
WiZARD Creative Commons License 12 órája 0 0 163719

Mivel jobb, vagy forradalmibb ez a szerkezet, mint a többi, elmúlt években alkotott szilíciumos megoldás? (Parmigian Senfine - Genequand, GP constant force)

Robici Creative Commons License 13 órája 0 0 163718

"Meglátjuk..."

Úgy legyen! :-)

Előzmény: ronin s8 (163717)
ronin s8 Creative Commons License 14 órája 0 0 163717

Ez a svájci órák lelkét érintő változtatás. Annak idején, a co-ax előtt, az Omega milliókat fizetett volna egy ilyenért. Sajnos az áttörést (ha lesz ebből) a modern anyagok hozzák majd meg, és a vevők csak akkor fogják továbbra is venni a hagyományos órákat, ha azok "mellé" valamiféle történelmet, hagyományt, presztízst is kapnak. Meglátjuk...

Előzmény: Robici (163716)
Robici Creative Commons License 14 órája 0 0 163716

Hát igazad lehet, végülis a Zenith az LVMH tagja, ott azért mögöttük biztos van így nagyobb biztonság.

 

Bár ebben a kérdésben teljesen kívülálló dilettáns vagyok, de én nem látom, hogy mi lenne ebben az a forradalmi, ami majd megrengeti a hagyományos szerkezeteket. Aki pontosságot akar, az eddig is kvarcot vett meg ezután is azt fog. Jelenleg is lehet mechanikus órát fillérekért is venni, tehát árban se tud versenyezni. A járástarteléka se az a világmegváltó ha jól láttam, tehát azok a problémák amik jelenleg felmerülnek egy mechanikus óra tulajdonlásakor, itt is ugyanúgy meglesznek. És akkor még ott van, amit lentebb is írtak, hogy könnyen lehet, hogy a karbantartása is zűrösebb, mint egy hagyományosnak. (Hozzám mondjuk egy másik gyártó másik technológiája sokkal közelebb áll, de az itt offtopic. :-)

 

Ez most egy jó marketingfogás, a Zenith nevével tele vannak az órás magazinok meg a fórumok. Aztán hogy mit hoz a jövő, majd meglátjuk, de én a Rolex helyében azért nem aggódnék. :-)

Előzmény: ronin s8 (163715)
ronin s8 Creative Commons License 14 órája 0 0 163715

Van ott pénz, amivel elkerülhetik a csődöt, inkább a többi márkára jelenthet veszélyt egy ilyen találmány, mert ha valóban pontosabb, olcsóbb, mint a jelenlegi konstrukció, akkor alapjaiban rengetheti meg a hagyományos szerkezetek iránti bizalmat.. 

Akkor már valóban csak a hagyományos márka őskövületeknek lesz esélye a túlélésre, mint a VC, PP. 

A Rolexre is gyászos idők jöhetnek...

Előzmény: Robici (163714)
Robici Creative Commons License 15 órája 0 0 163714

"Elvégre a tehetősebb - és a technikai része iránt is érdeklődő - óragyűjtőknek csak fog kelleni egy darab ilyen legalább a gyűjteménybe."

Kérdés, hogy ha valóban csődközelben vannak, akkor ez elég lesz-e a hosszú távú fennmaradáshoz vagy csak ideig-óráig sikerül elodázni a csődöt.

Előzmény: Wreck Diver (163712)
ronin s8 Creative Commons License 17 órája 0 0 163713
Wreck Diver Creative Commons License 17 órája 0 0 163712

A lényeg, hogy ez nem a szép, de unalmas rovat tőlük. :)


A Zenithről írta itt valaki, hogy csődközeli állapot, vezetőségcsere a jellemző.
Talán ez egy kicsit helyrebillenti őket. Elvégre a tehetősebb - és a technikai
része iránt is érdeklődő - óragyűjtőknek csak fog kelleni

egy darab ilyen legalább a gyűjteménybe.

 

Majd kiderül az elkövetkező pár évben.

Előzmény: nickback38 (163711)
nickback38 Creative Commons License 1 napja 0 0 163711

Defy Lab - ezzel a névvel naná, hogy nem a konvenciók mentén haladnak :-)

Én azért nem látom olyan egyértelműnek, hogy el tud majd terjedni - modjuk jobban, mint a tourbillon.

Elég nagy a caliber - és nem véletlenül -, szemre olyan 44mm+ átmérőjű tokban pihen és a vastagsága sem smafu.

Ez a méret pl. egy klasszikus öltönyórához nem igen passzol - nem is tudom, miért nem inkább a Hublot-ban mutatták be :

 

https://www.watchreport.com/jean-claude-biver-reveals-strategies-for-lvmh-watch-brands/

 

"Hublot has a very clear message: “The Art of Fusion,” bringing together tradition and innovation,” Biver said. “[It’s] a brand that will not repeat the past, but respect the past in connection with the future. It’s a brand that promotes innovation, as innovation is more powerful than knowledge."

 

Talán mert most a Zenith körül érzik a nagyobb problémát.

 

Az anyagszükségletről sem gondolnám, hogy "bárki" nekiállna nagy bőszen összelapátolni mindeféle high-tech alapanyagot - azok nélkül meg jó eséllyel nem lesz túl nyerő a kostrukció, bár láttunk már a presztizs kategóriában

olyan kereskedelmi forgalomban lévő megoldásokat, amik szintén nem azok. Kínában ugyan bepróbálkoznak mindennel,

de ők is csak addig tudnal elmenni, amíg ki nem derül, hogy használhatatlan a termék.

És az sem mellékes, hogy mennyire lehet tömeggyártásba illeszteni - mert ugye manapság már a legfelső polcon lévő

karórák sem manufakturális körülmények között készülnek. Meg hogy mennyire érdemes ilyen piaci körülmények között.

Jelenleg sem az innováció hiánya okozza a kereslet csökkenést...

Előzmény: Wreck Diver (163710)
Wreck Diver Creative Commons License 1 napja 0 0 163710

Szerintem is érdekes. Már maga a tény,

hogy elszakadtak minden eddig ismert tervezési formától.

Bár nekem rémlik valami egy régebbi óra magazinból.
Ott még volt valami klasszikus billegőre emlékeztető elem a járatban,
de hasonló mikro méretű rugók voltak abban is. 

Egyébként érdekes lépés. Mert ha ez megjelenik középáron TAG-ban is,
és ráharap az óravásárlók zöme az újdonságra-különlegességre,
mint anno a kvarcórákra, akkor páran bezárnak.

És ahogy valaki írta, ha lemásolják a kínaiak, akkor kasza lesz.
Mindenkinek kell majd egy ilyen torziós-remegő Daniel Wellington...

Előzmény: ronin s8 (163698)
1Forma Creative Commons License 1 napja 0 0 163709

Akkor nem csak én érzem úgy, hogy erre a hírre nem ült össze a Rolex válságstábja :-) Érdekes megoldásnak látom én is, de nem hiszem hogy elterjed, szerintem megmarad a gyártók palettájának luxusszegmensében, aligha áll át teljesen erre a Zenith. A vastagsága miatt azt sem látom, hogy csinálnának belőle kronográfot, ahol pont ki lehetne használni a megoldás előnyeit.

bosijani Creative Commons License 1 napja 0 0 163708

a hangvillások mennyit bírtak? lehet ennek is valami olyan finom kidolgozása van,ami kopni fog...

Előzmény: APT (163699)
adamocska1 Creative Commons License 2 napja 0 0 163707

Viszont a 36ezres lengöszámú werkek eléggé szervíz-igényesek.

Előzmény: APT (163705)
adamocska1 Creative Commons License 2 napja 0 0 163706

Egyetértek!

Előzmény: APT (163705)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!