Keresés

Részletes keresés

deckwatch Creative Commons License 30 perce 0 0 164226

A rotort "díszítő" lemez is le van szakadva a helyéről, így még ennek a hamisítványnak a működése is kétséges. 

Előzmény: Dávid Stefán (164223)
fastrobi Creative Commons License 1,5 órája 0 0 164225

Ez egy olcsó hamisítvány.

Előzmény: Dávid Stefán (164223)
bosijani Creative Commons License 1,5 órája 0 0 164224

tipikus kínai segédszámlapok....

Előzmény: Dávid Stefán (164223)
Dávid Stefán Creative Commons License 2 órája 0 0 164223

Bocsesz, valamiért nem csatolta a képeket.

Előzmény: deckwatch (164221)
nickback38 Creative Commons License 4 órája 0 0 164222

"Magyarán, ha te 30-40 ezres korrekt szervizre akarsz alapozni - akkor vagy egy láthatóan igényes, puccos márkaszervizt hozol létre (amikor meg kevés lesz ám sajnos ennyi is...), vagy nem lesz annyi megrendelésed, ami életben tud tartani."

 

Pont ennek az ellenpéldája Hantos Laci - nem véletlenül ütköztem meg a javasolt eljáráson. Nem bagóért dolgozik, de bőven lenne még kereslet a munkájára. Nem márkaszervíz, de nem is az általad emlegetett "alsó" kategóriák egyike. Szvsz a cc. tucatnyi egyéb, rendes műhellyel rendelkező Bp-i órás közül azért lehetne alternatíva az együttműködésre.

Teljesen jól látod az autójavítási trendekben megjelenő változást - én úgy gondolom ennek a megfelelője jelent meg a svájci mechanikus karóráknál. Előbb-utóbb alsó hangon ennyibe fog kerülni a szerviz - de hát a 400 Ft-os benzin is eladható még. Úgy tűnik, van fizetőképes kereslet a Hantos féle árak esetén is, több is mint a kapacitás. Biztos, hogy változni fog a vásárlói hozzáállás is, még kevésbé lesz rentábilis 50-80e körül használt, 2824-cel szerelt karórát venni. És a 150e körüli új ár is többeknél megfontolás tárgyát képezheti - de lássuk be a svájci mechanikus óra már rég nem józan paraszti ész alapú választás.

Kicsit bátrabban tippelve akár azt is meg lehet kockáztatni, hogy Svájc már rájött/készül erre, ezért kezdenek pl. az ETA-nál olyan automata caliber-eket gyártani, amiknél nem egyértelmű a szervizelhetőség. De miért is kellene szervizelni 5 évente, mikor svájci órabért hasonlítva a 2824 árához már egyszerűbbenek tűnik a caliber cseréje újra, a szétszedem-tisztítom-összerakom-olajozom-beszabályozom körök helyett. Ha meg nem kell szétszedni, akkor minek olyat gyártani, amit szét lehetne szedni, jó lesz a szétszedhetetlen/javíthatatlan is olcsóbban előállítva...

Előzmény: APT (164219)
deckwatch Creative Commons License 5 órája 0 0 164221

Szép, de így kevés az információ!  :-O

Előzmény: Dávid Stefán (164220)
Dávid Stefán Creative Commons License 5 órája 0 0 164220

Üdv

Ennek a Vacheron órának az eredetiségével kapcsolatban kérdeznék.

A szíj cserélve lett rajta.

Előre is köszönöm a segítséget.

APT Creative Commons License 6 órája 0 0 164219

"Szerintem van - igaz, nem sok"

Szerintem meg nincs. :-))) Gyakorló, érdemi felszereltséggel is rendelkező órás olyan kevés van már, hogy messze ők a szűk keresztmetszet.

A másik gigantikus probléma a keresleti oldali irrealitás - még mindig az arcodba mondják ám az Ecserin is a nem működő órára, hogy "túl van húzva, órás kétezerért megigazítja", és nézd meg, itt a topicban is megy a nyomozás állandóan "olcsó órás" után, aki "nem irreális árakon javít" - értsd megcsinálja annyiért, amiből aztán az üzlete bérleti díját meg a felhasznált tisztító-kenőanyagokat nem tudja kifizetni... Még mindig az Órások Szövetkezetéből hazahordott szerszámparkra épített, réges-régen leamortizált-kifizetett pinceműhelyben nyugdíj melletti időtöltésből, szigorúan csak feketén dolgozó órás bácsi az etalon, mindenki más a "rabló" kategória...

Magyarán, ha te 30-40 ezres korrekt szervizre akarsz alapozni - akkor vagy egy láthatóan igényes, puccos márkaszervizt hozol létre (amikor meg kevés lesz ám sajnos ennyi is...), vagy nem lesz annyi megrendelésed, ami életben tud tartani.

 

Még 5-10 év legalább, míg a piac letisztul, egyébként igen, ez megy a használt autó vonalon is, még mindig dőlnek be az országba a normális összegekért már fenntarthatatlan-kijavíthatatlan roncsok, még mindig úgy mennek el emberek az új kocsi árának az ötödével-tizedével a zsebükben kocsit venni, hogy igazándiból ők halál komolyan új kocsit akarnak kapni ezért - de ugyanakkor már változik a dolog. Egyre többen látják be, hogy a világ tényleg változik, az élőmunka-szakmunka költsége meredeken nő, a "kendácsolás-barkácsolás" visszaszorul a hobbiszektorba. Ez persze egy sereg dolgot meg is fog kérdőjelezni - igen, kétségessé válik az értelme például egy olyan órának, amelyre öt-hat évente gyakorlatilag az értékét rá kell költeni. 

Előzmény: nickback38 (164218)
nickback38 Creative Commons License 7 órája 0 0 164218

Miért nincs? Szerintem van - igaz, nem sok-, csak érezhetően kopnak ki, mivel nem igazán tudnak 30-40e-s árat érvényesíteni egy 2824 szervizéért - pláne ha nem legalább egy Longines-ben ketyeg. Hantos tud...

Nem arról beszélek, hogy vki 0-ról kezdjen el egy ilyen bizniszt, hanem mondjuk "társuljon" a meglévő eszközparkjával és használják ki a szinergiákat. Két mezei automata 60e/nap - több embert és eltolt munkafázisokat figyelembe véve még lehet jobb is - és mindenki jól jár. Hantos Lacinak nem kell árat emelni, vevőt elküldeni, a másik félnek/feleknek meg lenne üzlet jobb kondíciókkal, mint eddig.

Autószerelő vonalon halottam már hasonló történetről - ugyanaz a probléma, a TC-n nemrég volt is cikk erről.

Tehát a megjegyzésem csak és kizárólag a Hantos féle biznisz potenciális bővítésére vonatkozott.

Előzmény: APT (164213)
APT Creative Commons License 8 órája 0 0 164217

A jövő beláthatóan nem túl bonyolult, már csak azért is, mert ma is szépen zajlik - az olcsóbb kategóriákból a mechanikus óra el fog tűnni, illetőleg olyan divatórákra fog korlátozódni, amelyeket nem lehet szervizelni. Nincs ebben nagy csoda - egész jópofa és sokféle, sokszor nem is rossz automata-felhúzós kínai óra kapható ma is - igazándiból senki nem foglalkozik a szervizelésükkel, javításukkal, alkatrész-utánpótlás eleve nincs is, veszik őket pár 10, legfeljebb 100 dollárért, hordják 5-10 évig, ameddig elmennek, aztán eldobják őket.

A felső kategória drága órái meg elbírják a szervizelést.

Előzmény: Aszpirin (164216)
Aszpirin Creative Commons License 19 órája 0 0 164216

Ez mind érthető és logikus - csak nehogy oda vezessen, hogy méginkább bezűkül a (hazai közönség számára elérhető árú) automata órák piaca. Mert ez a folyamat az egyre kevesebb - és egyre válogatósabb - szakember miatt nem áll meg, a szervizköltségek tovább drágulnak, valószínűleg brutálisan, és az emberek előbb-utóbb rádöbbennek, hogy az automata órájukra ötévente rá kell költsék az órájuk újkori árának harmadát-felét, amiből már viszonylag jó kvarcórát vesznek - és utóbbiak (jóval ritkább?) “szervizelése” meg szépen kimerül majd az olcsó szerkezet cseréjében. Esetleg kifejlesztenek olyan automata szerkezeteket, amelyeket olcsóbb lesz cserélni mint szervizelni (már mostsem kizárt, hogy ez a helyzet?)

Kívancsi lennék, mi a jövőképed ezt illetően... 

Előzmény: APT (164213)
APT Creative Commons License 20 órája 0 0 164215

Ami csak a fizetés - és ez azt is jelenti, hogy ott kb: 5 ezres bevételtől van értelme egy szakembert dolgoztatni. Vagy vállalkozóként nekivágni. És rögtön értelmezhetővé válik, miért kezdődik egy - akármilyen - szerviz 150-200 eurótól felfelé...

Előzmény: Boundary (164214)
Boundary Creative Commons License 20 órája 0 0 164214

A Lajtán túl 2320 euró/hó az átlagfizetés !!

Előzmény: nickback38 (164212)
APT Creative Commons License 20 órája 0 0 164213

De hogy bővíted - ha egyszerűen nincs szakember?

Az órás szakma egyértelműen elindult abba az irányba, ahová mondjuk a nyeregkészítő már eljutott - luxusterületté válik, amelyik olcsóbb, "hétköznapibb" dolgokkal nem tud, és nem is óhajt foglalkozni. Egy jól képzett órás mindent összevetve egy nap le tud tényleg korrekt módon szervizelni mondjuk két átlagos órát. Nagy komplikáltságú, összetettebb konstrukciókból (pl: akár egy 7750 is ilyen) inkább egyet. Számolva azzal is, hogy ez még nem lesz kiadható, mondjuk lesz egy hetes ellenőrző járatás, napi odafigyeléssel, ellenőrzéssel.

Egy jól képzett órás szakember legálisan foglalkoztatva, a műhely és az eszközök költségeivel, amortizációval, adókkal számolva biztosan nem jön ki a munkáltatói oldalon havi 6-800 ezres bekerülés alatt (valójában nyugodtan számoljunk milliós összeggel inkább, de most az optimista-minimalista verziónál tartunk). Legyen 600 és 20 munkanap - 30 ezres bevételt kell produkálnia minden nap csak azért, hogy ne termeljen ráfizetést (nem hozott akkor még a cégnek egy petákot sem). A realitás inkább az, hogy ha nem hoz 50-60 ezres bevételt erre a két órára, akkor nem is érdemes az egésszel foglalkozni sem, valami másba kell kezdeni. 

 

Ebből a többi szerintem már adja magát. Ugyanakkor szakember-utánpótlás jóformán nincs, a kicsi hazai szervizek nem bírják el a tanoncok költségeit sem, márpedig az alig-alig létező hazai képzésből kikerülők másnak, mint tanoncnak biztosan nem jók.

Aki meg kinövi magát - az komoly órákkal óhajt foglalkozni komoly pénzért - és igaza is van...

Előzmény: nickback38 (164212)
nickback38 Creative Commons License 23 órája 0 0 164212

A Lajtán túl ilyen szituácóban inkább a szolgáltatás bővítésén szoktak gondolkodni...

Előzmény: ZésZoli (164208)
Z-vitamin Creative Commons License 24 órája 0 0 164211
Előzmény: SamKup (164210)
SamKup Creative Commons License 25 órája 0 0 164210

Jó napot kívánok, Sziasztok!

 

Van e valakinek CITIZEN ECO - DRIVE WR 200 magyar nyelvű használati útmutatója?

 

https://www.youtube.com/watch?v=awNWU_aSxbk   

 

Köszönöm szépen!

 

ZésZoli Creative Commons License 1 napja 0 0 164209

Sajnálatos eset! :-( 

A DS Square hátlapját maroknyitóval mindenféle feszegetés nélkül le lehet venni. A koronával átellenes oldalon van kalakított rés a szerszám beillesztésére. Az onnan ki sem csúszik. 

 

A javítási ár úgy jöhet ki (ha a bullshit-től eltekitünk), hogy szerkezet + számlap + mutatókészlet + tömítésgarnitúra és ezeket Certina gyári áron. Úgy az F06 is van 40.000.- Ft. 

Előzmény: cachaca (164198)
ZésZoli Creative Commons License 1 napja 0 0 164208

Ezt pontosan így látom én is. Ki az még, aki ennél opcsóbban javít? Na és meddig? A drágaként említett  Hantos Lacinak pont  mostanában mondtam, hogy emeljen árat, mert ömlenek hozzá az órák és már el kell küldenie egy részét, hogy tudjon határidőre dolgozni. 

Előzmény: APT (164204)
Robiivi Creative Commons License 1 napja 0 0 164207

Sziasztok, ismét egy kérdéssel fordulok hozzátok;

hogy a yomashopon találtam pár nekem tetsző Seiko órát,

70% akcióval. Ez mennyire lehet valós, és eredeti órák? 

Köszönöm a válaszokat! ;)

hitman Creative Commons License 1 napja 0 0 164206

köszönöm, én is ilyesmiben reménykedtem. =}

Előzmény: nickback38 (164203)
*korom* Creative Commons License 1 napja 0 0 164205

hello!

 

kik ezek, mik ezek?

nem találtam telefonszámot vagy az ÁSZF-ben cégnevet, a FB-on 4 like

 

előre is köszönöm

Előzmény: PearliePianos (164194)
APT Creative Commons License 2 napja 0 0 164204

Mostanság már inkább számoljon mindenki 25-40 ezres összeggel. Már, ha tisztességesen elvégzett munkát óhajt. Mostanra az órás szakmában is igen durván kulminálódott a munkaerőhiány, tényleg hozzáértő és gyakorlott órás alig van, és aki még akad, az már ott tart, hogy válogathat a munkák között. Az olcsóbb órák, főleg az oroszok szervizelése pedig gyakorlatilag a hobbista szektorba szorult vissza.

Előzmény: nickback38 (164203)
nickback38 Creative Commons License 2 napja 0 0 164203

"A 2824-2 vagy a 2826-2 várható javítási díja mennyi?" - 15-20e körül.

Előzmény: hitman (164199)
spyder999 Creative Commons License 2 napja 0 0 164202

Már csak az a baj,hogy a svájci órák topikban vagyunk...

Előzmény: H_G (164201)
H_G Creative Commons License 2 napja 0 0 164201

És másik 6600-ért kapsz egy full műanyag Casiót, ami épen és egészségesen jön ki a vízből...

 

Előzmény: cachaca (164198)
deckwatch Creative Commons License 3 napja 0 0 164200

Sajnos a pattintós hátlapú ds-ek már csak ilyenek.  :-(

 

Előzmény: cachaca (164198)
hitman Creative Commons License 3 napja 0 0 164199

Ezek a kérdések engem is érdekelnek. Nemrég szerettem csak bele a mechanikus órákba, és eddig még egyik órám se jutott el abba a korba, hogy karbantartásra be kéne adnom valahova.

Köszönöm, hogy leírtátok az ETA 7750 karbantartásának várható költségét, ez is egy jó viszonyítási alap. A 2824-2 vagy a 2826-2 várható javítási díja mennyi?

És egy /off/ Miyota 9132-é? Több helyen azt olvastam, hogy a Miyota 9000-es werkcsaládja elég új. Ismerik ezt már eléggé az órások?

Előzmény: faremek (164197)
cachaca Creative Commons License 3 napja 0 1 164198

Drámai kálvária a jó kis Certina DS podiumommal, elemcserére elvittem a budafoki Mária Terézia úti óráshoz. Kis küszködéssel kinyitotta, de láttam hogy párszor lecsúszott a kis szike szerű valami, nem tűnt valami biztos kezűnek a "mester" bácsi, sajna mikor eljöttem láttam hogy jól meg is lett karmolászva a hátlap széle. Az óra sajnos vízbe menéskor full beázott, meg is állt, szerkezet kuka. Most az Alle-ba került az óráshoz, onnan tovaküldték /talán az Andrássy útra/, 93 ezres árajánlattal érkezett vissza, "ritka, nehezen beszerezhető szerkezet van benne" bullshittel. :-))) Mondtam gyereknek azonnal kérje vissza. Neten rákerestem, ETA F06.111. Ebay-ről 6600-ért jött meg egy hét alatt elemmel együtt, patent kis dobozban. Ennyit a ritka szerkezetről. Most egy ismerőst kértem meg, aki egyedi órák építésével foglalkozik, hogy tegye bele, de sajna a koronába belerohadt a szár, remélem megoldja majd, mert szeretem ezt a kis DS Square órát. Remélem jó a szerkezet amit vettem és meg lehet menteni.

faremek Creative Commons License 3 napja 0 0 164197

Csak a járáseltérés állítására gondoltam. De ha már itt tartunk. Amikor egy régi néhány ezer forintot érő pl kézifelhúzós órát tisztításra olajozásra leadok egy szakinál, akkor pontosan mi történik vele? Gondolom a pár ezer forintos munkadíjba nem tartozik bele a teljes szerkezet szétkapása.

 

Előzmény: ZésZoli (164192)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!