Keresés

Részletes keresés

WiZARD Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163719

Mivel jobb, vagy forradalmibb ez a szerkezet, mint a többi, elmúlt években alkotott szilíciumos megoldás? (Parmigian Senfine - Genequand, GP constant force)

Robici Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163718

"Meglátjuk..."

Úgy legyen! :-)

Előzmény: ronin s8 (163717)
ronin s8 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163717

Ez a svájci órák lelkét érintő változtatás. Annak idején, a co-ax előtt, az Omega milliókat fizetett volna egy ilyenért. Sajnos az áttörést (ha lesz ebből) a modern anyagok hozzák majd meg, és a vevők csak akkor fogják továbbra is venni a hagyományos órákat, ha azok "mellé" valamiféle történelmet, hagyományt, presztízst is kapnak. Meglátjuk...

Előzmény: Robici (163716)
Robici Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163716

Hát igazad lehet, végülis a Zenith az LVMH tagja, ott azért mögöttük biztos van így nagyobb biztonság.

 

Bár ebben a kérdésben teljesen kívülálló dilettáns vagyok, de én nem látom, hogy mi lenne ebben az a forradalmi, ami majd megrengeti a hagyományos szerkezeteket. Aki pontosságot akar, az eddig is kvarcot vett meg ezután is azt fog. Jelenleg is lehet mechanikus órát fillérekért is venni, tehát árban se tud versenyezni. A járástarteléka se az a világmegváltó ha jól láttam, tehát azok a problémák amik jelenleg felmerülnek egy mechanikus óra tulajdonlásakor, itt is ugyanúgy meglesznek. És akkor még ott van, amit lentebb is írtak, hogy könnyen lehet, hogy a karbantartása is zűrösebb, mint egy hagyományosnak. (Hozzám mondjuk egy másik gyártó másik technológiája sokkal közelebb áll, de az itt offtopic. :-)

 

Ez most egy jó marketingfogás, a Zenith nevével tele vannak az órás magazinok meg a fórumok. Aztán hogy mit hoz a jövő, majd meglátjuk, de én a Rolex helyében azért nem aggódnék. :-)

Előzmény: ronin s8 (163715)
ronin s8 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163715

Van ott pénz, amivel elkerülhetik a csődöt, inkább a többi márkára jelenthet veszélyt egy ilyen találmány, mert ha valóban pontosabb, olcsóbb, mint a jelenlegi konstrukció, akkor alapjaiban rengetheti meg a hagyományos szerkezetek iránti bizalmat.. 

Akkor már valóban csak a hagyományos márka őskövületeknek lesz esélye a túlélésre, mint a VC, PP. 

A Rolexre is gyászos idők jöhetnek...

Előzmény: Robici (163714)
Robici Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163714

"Elvégre a tehetősebb - és a technikai része iránt is érdeklődő - óragyűjtőknek csak fog kelleni egy darab ilyen legalább a gyűjteménybe."

Kérdés, hogy ha valóban csődközelben vannak, akkor ez elég lesz-e a hosszú távú fennmaradáshoz vagy csak ideig-óráig sikerül elodázni a csődöt.

Előzmény: Wreck Diver (163712)
ronin s8 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163713
Wreck Diver Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163712

A lényeg, hogy ez nem a szép, de unalmas rovat tőlük. :)


A Zenithről írta itt valaki, hogy csődközeli állapot, vezetőségcsere a jellemző.
Talán ez egy kicsit helyrebillenti őket. Elvégre a tehetősebb - és a technikai
része iránt is érdeklődő - óragyűjtőknek csak fog kelleni

egy darab ilyen legalább a gyűjteménybe.

 

Majd kiderül az elkövetkező pár évben.

Előzmény: nickback38 (163711)
nickback38 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 163711

Defy Lab - ezzel a névvel naná, hogy nem a konvenciók mentén haladnak :-)

Én azért nem látom olyan egyértelműnek, hogy el tud majd terjedni - modjuk jobban, mint a tourbillon.

Elég nagy a caliber - és nem véletlenül -, szemre olyan 44mm+ átmérőjű tokban pihen és a vastagsága sem smafu.

Ez a méret pl. egy klasszikus öltönyórához nem igen passzol - nem is tudom, miért nem inkább a Hublot-ban mutatták be :

 

https://www.watchreport.com/jean-claude-biver-reveals-strategies-for-lvmh-watch-brands/

 

"Hublot has a very clear message: “The Art of Fusion,” bringing together tradition and innovation,” Biver said. “[It’s] a brand that will not repeat the past, but respect the past in connection with the future. It’s a brand that promotes innovation, as innovation is more powerful than knowledge."

 

Talán mert most a Zenith körül érzik a nagyobb problémát.

 

Az anyagszükségletről sem gondolnám, hogy "bárki" nekiállna nagy bőszen összelapátolni mindeféle high-tech alapanyagot - azok nélkül meg jó eséllyel nem lesz túl nyerő a kostrukció, bár láttunk már a presztizs kategóriában

olyan kereskedelmi forgalomban lévő megoldásokat, amik szintén nem azok. Kínában ugyan bepróbálkoznak mindennel,

de ők is csak addig tudnal elmenni, amíg ki nem derül, hogy használhatatlan a termék.

És az sem mellékes, hogy mennyire lehet tömeggyártásba illeszteni - mert ugye manapság már a legfelső polcon lévő

karórák sem manufakturális körülmények között készülnek. Meg hogy mennyire érdemes ilyen piaci körülmények között.

Jelenleg sem az innováció hiánya okozza a kereslet csökkenést...

Előzmény: Wreck Diver (163710)
Wreck Diver Creative Commons License 2017.09.21 0 0 163710

Szerintem is érdekes. Már maga a tény,

hogy elszakadtak minden eddig ismert tervezési formától.

Bár nekem rémlik valami egy régebbi óra magazinból.
Ott még volt valami klasszikus billegőre emlékeztető elem a járatban,
de hasonló mikro méretű rugók voltak abban is. 

Egyébként érdekes lépés. Mert ha ez megjelenik középáron TAG-ban is,
és ráharap az óravásárlók zöme az újdonságra-különlegességre,
mint anno a kvarcórákra, akkor páran bezárnak.

És ahogy valaki írta, ha lemásolják a kínaiak, akkor kasza lesz.
Mindenkinek kell majd egy ilyen torziós-remegő Daniel Wellington...

Előzmény: ronin s8 (163698)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.21 0 0 163709

Akkor nem csak én érzem úgy, hogy erre a hírre nem ült össze a Rolex válságstábja :-) Érdekes megoldásnak látom én is, de nem hiszem hogy elterjed, szerintem megmarad a gyártók palettájának luxusszegmensében, aligha áll át teljesen erre a Zenith. A vastagsága miatt azt sem látom, hogy csinálnának belőle kronográfot, ahol pont ki lehetne használni a megoldás előnyeit.

bosijani Creative Commons License 2017.09.21 0 0 163708

a hangvillások mennyit bírtak? lehet ennek is valami olyan finom kidolgozása van,ami kopni fog...

Előzmény: APT (163699)
adamocska1 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163707

Viszont a 36ezres lengöszámú werkek eléggé szervíz-igényesek.

Előzmény: APT (163705)
adamocska1 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163706

Egyetértek!

Előzmény: APT (163705)
APT Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163705

Nem, nem azért vitték le - a 36 ezres lengésszám az még simán "belefér", ha jól megcsinálják, tényleg jól kivitelezik, ugyanolyan tartós az, mint a többi.

Azért vitték le, mert a saját maguk által kifejlesztett és gyártott billegőt-horgonyt-gátkereket akarták használni, ami a 303x szériában is debütált.

Előzmény: adamocska1 (163703)
APT Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163704

Itt valószínűleg az elvi és gyakorlati dolgok keverednek össze... 

Ez a konstrukció elvileg tisztán torziós, nincsenek csapok, súrlódás csak a gátszerkezetnél van, a többi ponton gyakorlatilag nincs is veszteség. Ez tényleg nagyon kis energiával is mozgásban tartható - elvileg. A gyakorlatban viszont óriási a rezgésszám, ami azért azt a kis veszteséget a gátszerkezetnél nagyon is jelentőssé teszi. Emellett, ha nem adnak azért elég jelentős impulzust a lengőrendszernek, akkor kicsi lesz a lengésszög (az így is nagyon kicsi), alig lesz szabad lengés, a rendszer minden külső zavarra nagyon érzékeny lesz, és igazándiból normálisan csak teljes nyugalomban fog járni.

Előzmény: Aszpirin (163702)
adamocska1 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163703

A Rolex is elöször Elprimero szerkezetet alkalmazott a Daytonákra 36ezres lengöszámmal és be kellett látnia végül is, hogy ez egy nem járható út. Ezért is vitték le a lengésszámot 28800-ra.

Előzmény: Aszpirin (163700)
Aszpirin Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163702

Még van egy olyan mondat a magyarázatban, hogy ez a megoldás negyedannyi energiát igényel, mint a hagyományos... na gondolom ez igen, akkor lesz itt járástartalék bőven. Erre jóval később előáll a 72 órás járástartalákkal... akkor hogy is van ez? Én értettem félre vagy ez tényleg egy következetlenség?

Előzmény: APT (163701)
APT Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163701

A hajtónyomatékra való érzéketlenség legfontosabb biztosítéka a lehető legnagyobb szabadlengés - az meg itt nem sok van... De majd kiderül a gyakorlatban. Mindenképpen érdekes és bátor kísérlet, semmiképpen sem húznám le, de ettől függetlenül, rendszertani avagy fizikai értelemben ez végül is egy klasszikus horgony-gátszerkezet egy nagyon furcsán kivitelezett, torziós billegővel. És őszintén szólva nekem még a videókon sem tűnt az amplitúdó stabilnak, de ez bőven lehet magának a felvételnek elvi problémája - ha piacra kerül, akkor úgyis megtudjuk.

Ha meg nem kerül, akkor ők is úgy látták, mint mi, és nem merték megkockáztatni...

Előzmény: Aszpirin (163700)
Aszpirin Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163700

A videóban az ürge magyarázásából pont azt vettem ki, hogy kevésbé érzékeny a hajtónyomatékra, mint a hagyományos szerkezet, nár azt nem értettem, hogy miért mert az alak sokkal jobban el van foglalva azzal, hogy sokat de nagyon sokat bezséljen, és az nagyon tudományosan hangozzon,  mint hogy laikusnak is érthetően elmagyarázza. 

Viszont a rettentő gyorsan pörgő gátkerék és a kis karmok meddig bírják ezen tempó mellett az igénybevételt, az még bennem, totál laikusban is rögtön felmerült.

És azt sem sikerült megértenem, hogy ez mitől is olyan baromi forradalmi, hogy "mi vagyunk a svájci óragyártás jövője" talán hátha elmagyarázza valaki itt érthetően...

 

Előzmény: APT (163699)
APT Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163699

Vannak kételyeim. Nagyok. Végeredményben ez egy "közönséges" horgonygátszerkezet - direktben összekapcsolva egy torziós lengőtesttel, voltaképpen ez egy torziós inga - karórába adaptálva. Viszont nagyon nagy a lengésszám - és nagyon kicsi a lengésszög, szabad lengés-nyugvás igazándiból alig van. A rendszernek óriási lesz az energiaigénye (gond lesz a járástartalék, hatalmas rugók kellenek - a videón is látszik, hogy csak úgy pörög a gátkerék) - és a minimális lengésszög, ugyanakkor relatíve óriási tehetetlen tömeg miatt ez a konstrukció zavarérzékeny lesz, konkrétan szerintem hordott-viselt óránál simán össze-vissza fog járni, nyugalomban lehet, hogy tud pontos is lenni. A konstrukcióból adódóan egészen biztos, hogy erősen érzékeny lesz a hajtónyomatékra is, így még valami rugóerő-linearizáló plusz fokozatot is be kell majd iktatni a járatba.

És hiába csinálják szilíciumból, akármiből - a gátkerék és főleg az a két kis horgonykarom olyan igénybevételt fog kapni, amit túl sokáig nem fog bírni, pótalkatrész meg értelemszerűen csakis és kizárólag gyári lehet...

 

Nagyon meg leszek lepve, ha ez elterjed, érdekességként persze piacra kerülhet.

Előzmény: Törölt nick (163693)
ronin s8 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163698

Nem biztos... Ha bejön, nagyobb durranás lesz, mint a co-ax...

Előzmény: innovations (163697)
innovations Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163697

Bivernek valamit ki kellett találnia a Zenith részére.

Ez lett belőle.

Valszeg a különb sorsra érdemes márka most végképp jobb létre szenderül.

;-)

 

Előzmény: ZésZoli (163696)
ZésZoli Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163696

Érdekesnek érdekes. Van róla nagyobb cikk az ablogtowatch.com-on. A pontossága 0.3-0.5s/48h. 

 

Csak! Mi e fenének kell ez? Aki pontos órát akar, annak ott a szuperkvarc, rádiós kvarc, sima kvarc. Aki mechanikus órát akar, annak meg már nem biztos, hogy ez az elsődleges szempont, hogy modern, egykristályos szilícium lapokból lézerrel kivágott alkatrészeket lásson az órában. Szvsz sokkal szebb egy hattyúnyakas finomszabályozós, lassan járó bimetál csavaros billegő-horgony-gátkerék rendszer, mint ez a láthatatlan zizegő izé. Nem is beszélve arról, hogy a járástartaléka ennek is csak 72 óra. Ezt meg csak az így is vastag szerkezet további növelésével lehetne kitolni.

 

Vicces lenne, he erre rámozdulna egy kínai IC gyár és ontanák magukból a filléres szilícium szerkezeteket az Aliexpressen. :-)

 

 

Előzmény: Törölt nick (163693)
ronin s8 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163695

Olyan, mint egy szovjet-orosz atomerőmű (kinézetre is): vagy felrobban vagy nem...

Előzmény: Törölt nick (163693)
adamocska1 Creative Commons License 2017.09.20 -1 0 163694

Erre nem is gondoltam;-)

Előzmény: oys... (163692)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.20 0 0 163693
oys... Creative Commons License 2017.09.19 -1 0 163692

Légy már inkább diszkrétebb úriember!

Nem kell kalapáccsal rontani mindenre, ami nem tetszik Neked!

(Ha már rágravírozták az órára a nemesfémjelet, akkor sokkal nívósabban illik elbánni vele. Királyvízzel.;)

Előzmény: adamocska1 (163687)
cisalpino65 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 163691

Sziasztok! Mi a véleményetek a Hanowáról érdemes venni?

davidehg Creative Commons License 2017.09.17 0 0 163690

Megy valaki a mai Chronomeetingre? Ha igen, akkor lenne beszámoló is?

 

Sajnos ma nem tudok menni, ezért érdekelne, hogy mennyire éri meg a jövöben elmenni nézgelödni.

 

Elöre is köszike!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!