Pár napja otthon pakolgattam,mire ráleltem nagyapám utolsó hordott karórájára. A papa 1995-ben halt meg, Isten nyugosztalja, és már kb egy évvel a halála előtt nem hodta a kicsikét. Húztam kettőt-hármat a koronán, már indult is a mp mutató. A papa a vasúttól kapta annó az órát a munkához, váltókezelő volt. Érdeklődöm, hogy mennyi fordulattal lehet felhúzni egy ilyen órát, túl lehet ezt húzni? Esetleg hol lehetne szervízeltetni, hogy munkába állhasson nálam. A típusa Kirovszkíje, szgyelano CCCP, készült a Szovjetúnióban. Egy kis időkapszula, "piece of history".
Nem túl sok lehetőség van, természetesen Andrássy 20.
Ott sikerült az egyik kedves ismerősöm számára bemondaniuk ezt az árat, legalábbis az ismerősöm állítása szerint. Igaz, volt munka az órán, de azért akkor is...
Emlékezetem szerint egy DeVille volt, de lehet, hogy tévedek.
Köszönöm a gyors segítséget. A nyár végén a korábbi órámat Bp-en javították, úgy adták ki, hogy késett óránként 1.3 mp-et. Ja és az papíron egy Chromometer volt, a határidőt sem tartották és 90 ezer forintot legomboltak rólam.
Ha sima, papír nélküli szerviz kell saját viselés céljára, az megvan 50-ből itt Magyarországon, ha nem túl rossz állapotú az óra.
Ha márkaszervizes kell, pecséttel, szárazbélyegzővel meg 7 papírral, az legalább 200 ezer, de akkor sem javaslom Budapestet, mert innen úgyis Bécsbe küldik bármilyen apró probléma miatt és még a kiküldés-visszaküldés díját is beleszámolják vastagon. Szóval, ha hivatalos szerviz kell, akkor Bécs, egybekötve egy adventi kiruccanással. Ott a legolcsóbb, de hivatalos szervizelők közül Michl mester: Wollzeile 35, Wien.
Segítséget szeretnék kérni, abban, hogy Önök szerint hol végzik manapság a legjobb szakmunkát polírozás tekintetében? A másik kérdésem pedig, hogy a napokban vásárolok egy Omega Seamaster Chrono 3301 szerkezetes karórát, hol érdemes elvégeztetni a szervízét?
Glas, eleve nem volt tervben, hogy ebből sok készüljön. Ennyit akartak legyártani - és úgy tűnik, amennyit készítenek, azt el is adják. A Credor Fugaku Tourbillonokat gyakorlatilag előre eladták...
A rövid és tényszerű válasz tehát a kérdésedre az, hogy igen, ezekre a ritka és nyilván irreálisan drága egyedi Seikokra van kereslet, a piac értékelése szerint kellenek, megveszik őket.Mindet. Az összeset. És igen, ennyiért.
Ezek után egyszerűen nem tudom értelmezni a panaszaidat. Jó, neked nem tetszik, hát ne vedd és kész...
Nem igen vagyok piaci szereplő a luxusórák vonatkozásában, de úgy gondolom, hogy a 8e és a 18e EUR is elég drága - mert ugye onnan indultunk el, hogy drága óra...
Nem tisztán mechanikus? Miért ne lehetne ez érték vki szemében - a Seiko-é az egyetlen bizonyítottan működőképes és nagy mennyiségben gyártott technológiai. Akár tekinthetünk rá úgy, mint afféle ritka komplikációra :-)
De akkor most ebből mi következik? Küldjünk kommandót a Seikora, hogy merészel ilyen órákat is kínálni, és gyújtassuk fel a gyárat?
Ha a termék eladhatatlan - akkor nem is fognak belőle egy árva darabot sem eladni. Ha mégis eladják azt az amúgy sem túl sokat (márpedig eddig eladták !!), amennyit gyártanak - akkor ez egyértelmű jele annak, hogy vannak a világon elég jelentős számban olyan emberek, akinek a véleménye nem egyezik a tiéddel.
Előfordul az ilyen, sajna bele kell törődni... ;-)))
Az IWC-t 8 ezerért utánad dobják, az AP listaára 18 ezer. És az AP egy saját automata, nem pedig egy kvarcvezérlésű hibrid.
A nyolcnapos karórákat már a negyvenes években megalkották, 3-5 ezer euróért most is kapni antik vonalon.
Nem tudtok meggyőzni, ez az ár VICC (annak viszont elég gyenge). Pont olyan, mint az 500 ezer dolláros Credo. Ilyen pénzekért megismételhetetlen egyedi műalkotásokat veszek (mondjuk festményeket) nem pedig sorozatban gyártott (és egyforma) ipari terméket...
No de Glas - akkor nem fogják megvenni, és kész... Nincs itt semmi látnivaló...
Egyébként ott tévedsz, hogy saját területükön Japánban, de általában a Távol-Keleten és az USA-ban a Grand Seikonak "értő körökben" simán megvan ugyanaz a rangja, mint a Rolexnek. Itt nálunk ismeretlen, nem része úgymond az órakultúrának - de ott igen. Egy japán cégvezető vagy mágnás ezerszer inkább fog egy Grand Seikoban megjelenni, mint bármilyen svájci órában - és ez már önmagában elég piacnak az ilyenek számára.
Ide Európába a közelmúltig még csak nem is forgalmazták ezeket az órákat, én most vettem magamnak "karácsonyra" egy-egy vintage Grand Quartzot és egy twin King Quartzot (részben még úton is vannak) - Japánból tudtam őket megvenni, mert máshol gyakorlatilag nincs választék. Az automata goldshell Grand Seikom egy Mahart hajóskapitányé volt, aki valami jutalompénzéből vette magának egy útján - Tokióban... Ide hozzánk másképpen ilyenek nem jutottak el, persze, hogy nincs ismertségük, és így természetesen presztízsük sem.
Tök mindegy, hogy 10 vagy 100 darabot adnak el belőle. A baj ott van, hogy nemhogy egy sky moon tourbillonnal nem vethető össze, de számlap felől egyenesen egy 150 dolláros seikora hasonlít, mint ahogy az angol nyelvű cikk után a kommentekben megjegyzik. Pont a luxus nem jön át.
A drága órákat pedig – túlnyomó többségükben – azért veszik a gazdag emberek, hogy látszódjon, mindenki számára nyilvánvaló legyen a luxus. Én jelen esetben ezt csak az árcédulán érzékelem...
Szerintem azt az évi 8-9 darabot el fogják tudni így is adni.
Ha meg mégsem - akkor mi van? De most komolyan...?... Fogd fel úgy, hogy ez a Seiko "Sky Moon-tourbillonja" most, demonstrációs presztízsmodell, ahogy a PATEK sem igazán ezekből él, hanem az "olcsó" Ellipse kvarcokból meg hasonlókból...
Köszönöm, nekem is jobban tetszene egy autómata, de mivel valószínű csak hétvégén hordanám, ( mert nem parlamenti képviselő vagyok ) így mindíg újra kellene indítani, mint a jelenleg használt Seiko autómatámat, ezzel pedig már tele a hócipőm, majd ha olyan helyzetbe kerülök, hogy egész héten hordhatom ( a kedvenc órám) majd veszek egy autómatát. Van, pont így néz ki.
Az L688 az egy ETA A08.L01 alapú, Valgranges kaliber. Arról írtam is hogy a Longinest találták ki az elterjesztésére az oversize divattal. De került például Bulovába is az A07.161.
A RADO jelenleg teljesen kívül esik az érdeklődésemen ahogy a Blancpain is.