Inkább kirakatpolitika lehet ez, erre üzletmenetet építeni nem lehet. Kevés apuci kedvence, lottómilliomos, MOL board member, drogdealer, és cégvezető van kis hazánkban, azokból pedig elenyészően kevés akar pont egy acél GS Seikót venni 2 és fél millióért. Ez mese habbal. Megnézik a kirakatban a GS-t, aztán megveszik 100 ezerért valamelyik másik modellt a gyereknek az érettségire. Kb. ennyi szerepe lehet a modellnek. Ilyen eszement áron pont a rajongótábor nem tud venni magának, csak a már fentebb említett kör tagjai.
Egyetértek a helyzetértékeléseddel és azzal is, hogy sanszos egy quartz válság kaliberű probléma.
Pont ezért gondolom azt, hogy ha lesz ilyen és lecseng, akkor a megmaradó/újraéledő piac
újradimenzionálása kapcsán lesz lehetőség új szereplőknek is.
Kína jó ideje bizonyítja, hogy nem csak a "díszes bóvli" tud készíteni. A Lenovo remekül továbvitte a ThinkPad-et, a Huawei a mobilpiacon az LG-t és a Samsung-ot szorongatja, a hálózati eszközök piacán pedig a Cisco-t. A ZTE is szépen muzsikál. És ezek csak az ismertebb márkák. Az autógyártók attól rettegnek, hogy Kína elkezdi elárasztani a piacokat - beláthatő időn belül meg fog történni. A munkagépeknél pl. már megy a folyamat. És nem fognak megállni a "népautóknál", előbb-utóbb teljes lesz a paletta. Ha sikerül nekik - és miért ne sikerülne - luxuskocsit eladni, akkor bármilyen más luxuscikket is el fognak tudni adni.
Lesz-e kínai luxusóra? Nem vagyok benne biztos, hogy mondjuk egy Breitling/IWC éves bevételért "lehajolnak", mert azt azért borítékolni lehet, hogy a Rolex-ét/Omega-ét nem lenne érdemes megcélozniuk. Én itt látom döntési pontot. De lehet, hogy repi ajándékként adnak egy limitált arany SeaGull tourbillon-t az első időkben a luxuskocsik mellé és megnézik mi a reakció :-)
Nem tudom Glas - de fogynak. Képzeld el, a GS-ek fogynak. Veszik őket. Magyar kézen is tudok - többről is. Újról, milliós összegért vettről. A saját pénzét meg mindenki arra költi, amire akarja, az ő dolga...
A Seiko meg abban a szerencsés helyzetben van, hogy az összes szegmensben jelen tud lenni, és szép pénzt tud keresni az olcsó tömegárun is - ez az, ami hiányzik a svájci prémiummárkák mögül. A Seiko számára nem tragédia, ha legyárt három percütős Credort, és csak egyet tud belőle eladni - sőt, igazándiból nem is számít neki. A Greubel-Forsey meg csődbe megy ettől...
Azt meg tegnap pont én fejtegettem, hogy a luxus-szegmens nagyon szűk, és aki csak arra épít, annak igen korlátozott a mozgástere.
Gondolj bele, kis túlzással 2 új GS árából veszek egy Skoda Oktáviát a szalonban.
Vajon kinek a fejéből pattanhatott ki ez a remek üzletpolitika? Mégis kire gondolhattak, mint leendő vevő? El nem tudom képzelni, hogy ezt bárki megengedhetné magának "fizetésből" a menő nőgyógyászt, főorvost, ügyvédet kivéve. Persze, tudjuk jól miért, az ő jövedelmük jórészt zsebbe érkezik.
Ugyanazt az agyrémet látom, mint 10 egynéhány éve a Zenithnél, felemelték az árakat a csillagos égbe azóta eladnak 35 ezer órát egy év alatt a világon, jóval kevesebbet, mint a sokkal drágább és patinásabb Patek.
Rajongótábora meg Marilyn Monroe-nak és Lolobrigidának is volt, és? Hány korabeli srácnak sikerült a randi? Maradt az álmodozás...
Biztos nem ott élek, ahol te. Te glas, ebben a fórumban nem volt szokás így kezelni egymást, de hagyjuk...
Amúgy ezek a "leggyakoribb" GS-ek, és egyik sem túl fényes, egyiknek sincs eredeti csatja - azért mennek el szépen 1-1200 körül is ezek, még felette is tényleg szép és komplett állapotban, ami azért már a régi DJ-k és Datek territóriuma. Legalábbis összevethető már velük.
Másrészt egyszerű a képlet - ha ezen az áron a mai, modern GS-ek eladhatatlanok, akkor nem is fogják őket eladni, és pont. Akkor előbb-utóbb el is tűnnek a kínálatból. Ehhez képest a valóság az, hogy azért fogynak egész szépen, van lelkes rajongótáboruk, azért ezek nagyon jó órák, és pillanatnyilag nem szűkíti, hanem bővíti belőlük a kínálatot a Seiko. A jövőt meg majd meglátjuk, egyikünk sem vátesz.
Nekem például az volt a furcsa, hogy csillagászati árakon megvették a Hublotokat, vagy a korai Unitasos Panerei-okat - én biztos, hogy bottal sem piszkáltam volna azokat (pláne ennyiért). Mégis elkeltek. Fogadjuk el, hogy másoknak mások a preferenciáik - és jó is ez így, ettől színes a világ.
A Cartiernek rettenetesen erős az ékszeróra vonala, nagy számban adnak el női kvarcokat is, százezerszám. Az biztos, hogy az utóbbi időkben nagyon megerősödtek - nem véletlenül nyitottak egyértelműen a manufaktúrásodás felé.
Hogy csöcs-e, azt nem tudom - de vesznek. Fogy. Nem úgy, mint a Rolex - de fogy. Egyébként nem is rosszabb a Rolexnél, és a másodlagos piacon eléggé jó értéktartónak is tűnik. Szép állapotban az öreg GS-ek ig Rolex nagyságrendben forognak.
a cartier majdnem annyi orat ad el mint a rolex es az omega. (es darabszamot tekintve a tobbi tradicionalis marka labdaba se rug.) ezt meg nagysagrendileg se gondoltam volna, alaposan meglepett.
Nyílvánvalóan az ékszer irány a megoldás, mert pontosan ide tartoznak a luxus órák. Szerintem semmi újdonság nincs ebben, annak idején az ékszeriparból hasadt ki az óraipar, az elszegényedett ékszerészek kerestek új terméket a polgárosodó világnak, miután a francia forradalom betett az arisztokráciának. ;-). Az elmúlt röpke évszázad csak múló felhőjáték volt, itt az ideje, hogy ismét helyreálljon a világ rendje, és az órák visszataláljanak az ékszerek világába. :-))
az intim reszleteket te sokkal jobban ismered mint en. a multkor belinkelt tanulmanybol engem az lepett meg, hogy a cartier mennyi orat tud eladni. ok egyertelmuen ekszerkent pozicionaljak az oraikat, sokkal inkabb mint a tobbi gyarto. talan ez is lehet menekulesi utvonal.
ezen a ponton atlepunk a mutargypiacra, ami ismet mas kozgazdasagtani logikat kovet. 10millio dollart az ad egy oraert aki remeli, hogy par ev mulva tovabbadhatja 15millioert. (es ez jo esellyel meg is fog tortenni.) persze van olyan gyujto aki nem feltetlenul akarja tovabbadni amit vesz, de ezek a gyujtok is csak olyan targyat vesznek ami ertektarto.
A GS fogyogat (bár nem törik rájuk érte az ajtót, ami nem is csoda, mert igazán racionális választás a 60-as években volt az..) - de a Credorok igazándiból nem is piaci-üzleti termékek, azok csak amolyan technológiai demonstrációk a Seiko részéről.
Sokfelé ágazik ez a vita, de azt az egyet kell észrevenni, hogy a klasszikus "über-csúcs-luxus" szegmens valójában iszonyatosan szűk valami. A legnagyobbként számon tartott Rolex, akinek ugyebár nincsenek is olcsó órái ad el egy évben 800 ezer darab körüli órát a Tudorokkal együtt - és az össz-bevétele kb: 4.7 milliárd dollár. Ez egy órára vetítve kb: 6 ezer dollár, a legdrágább, esetenként fél-egy millió dolláros órákat kínáló Patek kb: 1 milliárd svájci frankos árbevételt realizál úgy 50 ezer órából, ez 20 ezres átlagár, a botrányosan drágán olyan, amilyen órákat kínáló Hublot 35 ezer órából kb: 300 milliós árbevételt hoz (frankban). Az Omega már közel 1 millió órából hoz 2.3 milliárdot, a Longines egymillió órából bő egy milliárdot, a Tissot ugyanekkora árbevételt - de kb: 3.5 millió órából...
És mind tudjuk, hogy ezeket az átlagokat rakétaként húzza fel az egy-egy különösen drága ritkaság, a néhány 50-80 ezer frankos Rolex, a Patek egyetlen egymilliós órája ötven (49) másik akár ingyen adottat is felrántana a 20 ezres átlagárra - és mindenütt ez a mérvadó.
A valóságban az eladott órák abszolút elsöprő többsége a középkategóriás óra, a valóságban a Rolex az acél DateJustokból él, az Omega meg az "olcsó", ezerfrankos "semmilyen" kvarcórákból, a Patek is a legegyszerűbb dress-watchokból, meg tömegével eladott női arany kvarcokból. Ha pont ezt a kategóriát rúgják ki alóluk - akkor ezek a cégek összemennek olyan kis ritkaságokat farigcsáló manufaktúrákká, mint a Parmigiani meg a hasonlók. Nem, nem lehet százezer dolláros tourbillonokból tömeget teríteni, ezekből az egész világpiac is csak ezres darabszámban tud/akar felszívni, amire meg ilyen méretű globális nagyvállalatok nem alapozhatók. Ahogy a Rolls-Royce-ra is lehet hivatkozni, de valójában ők mint autógyár sosem tudtak - és sosem fognak tudni - kilépni a kisüzem státuszból, egyszerűen nincs erre nagyobb igény, még globálisan sem, ráadásul ebben a kategóriában a szereplők már tényleg csak egymás elől tudják elszívni a levegőt.
Márpedig abban a középkategóriás szegmensben, amely a svájci óraipar létének alapját jelenti - bizony gondok vannak, jelentős gondok. Egyelőre még nem lét-nemlét szintű gondok, de a tendenciák aggasztók.
Abba gondolj bele, hogy még a nem presztizs szegmens áruinak vásárlása sem (mindig) racionális alapokon történik, illetve hogy létezik ízlés is.
Hiába vagyok én csilliárdos, ha nem tetszik pl. a Rolex, de az IWC meg igen, akkor hiába nagyobb a Rolex presztizse,
nem azt fogom megvenni - de ettől még mindig luxusórám lesz.
Nem gondolom, hogy vita tárgya lenne, hogy marketinggel ma "bármit" el lehet érni - ha egy kínai mechanikus órát
"bemarketingelnek" a prémium szegmensbe és van akinek tetszik, akkor meg fogja venni. Erre épül a luxusipar - elhitetni az emberekkel, hogy vmi osztályon felülit kapnak és nyert ügyük van.
ha egy ilyen ora tomor szinaranybol lenne akkor se erne tobbet az "anyagar" az ora aranak par tized szazalekanal, teljesen kozonbos az ora anyaga, ha tortenetesen 3 acelbol keszult (amibol egy a patek muzeumban van, tehat nem forgalomkepes) es 100 aranybol keszult ilyen ora van, akkor vilagos, hogy a ritkasag az amit meg kell ilyen esetben fizetni.
az okostelefonok 14.5%-at adjak el es a profit 94%-a az ovek.
azert az okostelefon alapvetoen mas arucikk. ott az IP az ami az erteket hordozza, amit akar meg is lehet venni (motorola esete). egy mechanikus oranal meg a markanev, tortenelem, ... az ami az ertek. ilyet a semmibol teremteni szerintem nem lehet. (esetleg hosszu evtizedek alatt, ahogy irtam)
a GS es a credor nem egy arkategoria, GS-t en is majdnem vettem a multkoraban, megvan annak is a tortenete, de a Credor az felmillio dollar korul van. A joval joval olcsobb credor eitchire talaltam adatot,