Egyesek szerint a Baselworld legfontosabb híre a Ronda R150 automata szerkezet bejelentése volt. Ez lehet egy minőségi előrelépés, az állóvíz felkavarása?
No, szóval ránézésre nincs semmi baj egy átlagos Sellitával, mint pl: az alábbi SW200-al (ETA2824-2 klón).
Még kő is több van benne eggyel - itt a rugómaghoz fentre is kő csapágyat tettek (végül is nem árt, nagyon korai és sokat járt 2824-es werkeken itt elő is fordul kikopás).
De például a hidakat annyira szorosan illesztették (magyarán kicsit pontatlanok a csapok és furatok), hogy szó szerint feszegetni kell őket, és visszarakni egy picike dörzsáras előkészítés nélkül nem is mertem őket, félve a csaptörésektől. A pontosság csodás, kronométer minőség - erre nem is volt soha senkinek panasza.
Ami nekem nagyon érthetetlen, hogy elég következetesen el van picit szúrva a felhúzó-állító szerkezet. Ránézésre tökéletes ETA klón, sőt, annyiból még jobban is sikerült a 2824-hez képest, hogy ez nem esik szinte garantáltan széjjel a felhúzó-tengely kihúzásakor - az ETA erre annyira hajlamos, hogy a legtöbbször tokba betéve a kész werket tokon belül vissza kell kicsit bontani, levenni az automatikát és a rugóház hídját, hogy újra helyre lehessen igazítani a természetesen szétugrott felhúzó-szerkezetet - utálatos, néhány régi orosz Rakéta és Szláva werk volt még ilyen, de ott meg eleve gondoskodtak arról, hogy a tengelyt meg lehessen fogni csőrös fogóval a szerkezet mellett, és tokba betéve lehessen a koronát fel-le csavarni - itt nem... De ezen túl viszont nekem úgy tűnik, hogy túlpolírozzák ezeket a karokat, legömbölyödik az élük, és a váltókar meg az igazító kar egymás alá tud csúszni - a korona kihúzásakor a váltókar ugyebár elvileg állítási helyzetbe tolja a mutató-igazító karral a hornyos kereket, de itt néha nem eltolja, hanem egymásra csúsznak, megemeli a váltókart, ami a tengelyt is rögzíti, és itt kampó, a koronával együtt kijön a tengely, és visszatolva többet nem is marad már bent, lehet menni szétszedni az órát... Utólag meg kell csiszolni a két kar illeszkedő felületeinek az élét, ellentétes irányú lejtést adva nekik és akkor jó lesz.
De egy kínai Parnist nem kell így befejezgetni...
Szóval kicsit fújok rá... És kontrasztnak itt ez a kis Tisell, tudom, Nomos-epigon design, de nagyon szép, zafíros óra, és a Miyota egy viszonylag új, 9015-ös szerkezetét használja - gyors járású, egy irányba húzó, leheletfinom kis werk. Minden tiszteletem mellett is kellene most már azért a megfizethetetlen luxuskategórián túl is valamit villantani a svájci óraiparnak... ;-)))
Pontosságban mindenképpen. Beteszek majd egy vibrogramot a legutolsó SW200-ról -tökéletes. Nyílegyenes gyönyörű vonal, tökéletes kronométer pontosság. De közben a felhúzó-szerkezetek meg szétesnek, mert a 2824 ETA vonalon sem igazán jó geometriájú és kialakítású konstrukcióján is sikerült még valamit rontani...
Mellesleg most cseréltem tengelyt a praxisomban harmadik tengelytörött 7750-en (ez egy Hamilton, az előtte lévő meg Omega volt), szóval ilyen is megesik...
A Sellita nem ugyanazokat a minőségi kategóriákat szállítja - hasonlóan az ETA négy szintjéhez - amit a megrendelő kér? Egy 3000 EUR árfekvésű óránál is simán lehet, hogy úgy jön ki a matek, hogy a 200 frankos szerkezetnél "nem éri meg" a plusz 10% a top kivitelre, egyszerűen cserélik az 5 év garancia alatt, utána meg kit érdekel?
"Igazad van, az ETA sem jobb akár IWC-ben, akár TAG-ben több százezer Ft-ért."
Kíváncsi lennék, ezen kijelentést mire alapozzátok. Arra, hogy valahol leírták? ;-)))
Nem gonoszkodni szeretnék, csak túl vagyok a harmadik szétesett felhúzószerkezetű Sw200-on (kettő belőle Tag-ban volt...), meg egy kehes Sw500-on (a'la 7750), és az a véleményem, hogy nem, még az ETA-k minőségét sem érik ezek el egyelőre (még úgy kézbe véve sem, a hátlapon át jól mutatnak, de vágnak, sorjásak a hidak élei, stb...) - pedig őszintén szólva szerintem a 2824, 2892 vagy 7750 sem való prémium kategóriás órába. Egyik sem, standard tucatáruk...
Ja, azoknak, akiknek megemelkedik az adrenalin szintje, ha elolvassák a benzines autójuk hátulján a "turbo" feliratot - vannak ilyen ismerőseim, szoktam is őket figyelmeztetni, hogy pazar menetdinamika könnyelműségre sarkalhat bárkit, aztán meg lesz nemulass, ha elszabadul az az 1.2-1.4 ccm-es fenevad a motorháztető alatt... :-)
Igazad van, az ETA sem jobb akár IWC-ben, akár TAG-ben több százezer Ft-ért. Csak hüledezek,hogy egyre feljebb mennek az árak az ETA klónok esetén is. De van már Nomos saját új automata werkkel 3500 €-ért . Az is jó drága .
Tényleg mennyivel jobb egy IWC 7750 ötezer euróért, vagy Panerai Unitas ugyanennyiért ;-) A TAG Sellitát nem is említem...
Most ebben mi az olyan nagy meglepetés? Te is tudod, hogy többek között a Porsche Design feliratot fizeted meg. Ami konkrétan egy forma tervezési ikon és egyébként sem xar!
Szerintem ez a forma kifejezetten különleges, kézbe még nem fogtam ilyet, Porsche Design napszemüveget viszont igen. Eléggé "meg volt csinálva".
Régebben az Eterna és talán az IWC dolgozott nekik. Az árban sem látok semmi kivetnivalót. Egy Tissot már 1.000. Euró környéken van, most evvel akkor mi a baj? Semmivel nem jobb egy ETA mint a Sellita.
Szia,szép darab :) ! Ha még nem érkezett válasz erre a kérdésre, akkor válaszolnék. Ezeknek az óráknak a járástartaléka 24-48 óra között van. Van egy 1962-es Doxám, az 36órát elmegy,van egy 1949es doxám amibe eredeti doxa szerkezet van,az 48órát megy. Igaz a végére nem olyan pontos már, elkezd sietni, de ez természetes. Nekem nagyon megbízhatóak, és pontosak is,de ne feledjük az 5 éves karbantartási ciklust,ami magába foglalja a szétszedést darabjaira,tisztítást, olajzást, összerakást és végül a beszabályozást. Ha megkapja az óra ami neki jár, akkor örökös. Kicsit visszatérek a pontosságra, nekem mind kettő Doxám másodperc pontos. Remélem tudtam segíteni :)