Egy kissé láma kérdés: gondolom, az, hogy egy (svájci) óra aranytokos, nem feltétlen jelenti, h a benne lévő szerkezet is "aranyból van" - azaz prémium minőségű?
Nem sikerült még. Van két megszokott szervíz ahova járok, ezért szívesen olvasom mások tapasztalatait. Remélem nem baj, hogy kétszer is megkérdeztem? Neked van velük tapasztalatod? Köszi.
Designmárka, mint "óragyár" nem értelmezhető, de a műveik korrektnek mondhatók. A tokok/szerkezetek olyanok, mint bármi más efféle, 5-10 év használatra méretezve. A PVD bevonat pedig a bevonatok között még a legtartósabbnak mondható, viszont a galván-bevonatokkal ellentétben nem felújítható, ha megkopik (márpedig előbb-utóbb megkopik) - akkor úgy is marad, sem szalonképesen lecsiszolni, sem felújítani nem lehet.
A Synchron feliratot a Doxa-k az óta viselik, hogy a 74-ben ez a konzorcium felvásárolta a céget. Az órák nem gagyik - de nem is különlegesek, teljesen átlagos középkategóriás korabeli órák voltak, ETA/AS és hasonló szerkezetekkel szerelve - nem rosszabbak valójában, mint a Synchron korszak előttiek (sőt, sokkal több már a tartósabb acél tok) - de nem is jobbak. A Doxa valójában soha nem volt egy világ csodája, érdekes módon kizárólag Magyarországon sikerült (még a 10/20-as évekbeli vasutas óra tendereikkel) komoly hírnévre és presztízsre szert tenniük - annak ellenére, hogy az egyébként minden szempontból korrekt és tisztességes óráik abszolút átlagosnak voltak mondhatók.
Nem lehet ennyi információból értelmes, érdemben segítő véleményt alkotni.. A régi zsebórák szerkezetének nagyobb méretű karórába átépítése általános, elterjedt dolog, önmagában nincs vele semmi baj, ezek az órák nyilván csak "félig autentikusak", hiszen egy adott esetben eredeti szerkezetet egy vagy eredeti, vagy utángyártott számlappal és egy biztosan nem eredeti tokkal párosítottak. De ettől még a szerkezet ugyanaz - és a végeredmény lehet nagyon tetszetős, jó minőségű szerkezetnél pedig kiváló járású is.
Nincs ebben önmagában semmi ördögtől való, annyira nem, hogy nem is új, a kisebb zsebórák karóraként viselését lehetővé tevő speciális karmos láncokat ("Kettle") már a XX. század végétől készítettek, és a XX. század közepe táján, a zsebóra-korszak lezárultakor, a zsebóra divatból lassan kiszorulásakor tömegesen építettek át már anno is jobb zsebórákat karóra tokokba, a Klein-féle tokokat és hozzájuk illesztett számlapokat nálunk is szakmányban tömeg-gyártották, és piacokon sok ilyen régi beépítés lelhető fel még mindig (ezek azért gyengébb minőségű, mángorolt réz-alpakka tokok voltak).
Általánosságban ennyi mondható - a konkrét óráról meg annyi, hogy a képen egy Omegának látszó tárgy van, és kész... A szerkezet megvizsgálása nélkül ember meg nem mondja neked, hogy eredeti-e? Amúgy pedig értékben egy általános, mezei Omega szerkezettel, egy kínai acél-tokba beillesztve 50-80 ezres árfekvésben szoktak ezek mozogni, valami ritkább, igényesebb szerkezettel és jobb, egyedi tokban meg sokkal többért (bár ezek nehezen eladhatók).
Szóval kivancsisagbol megkerdeztem pár orast, amerre utam vitt az országban.
Volt, aki a szerkezet típusát vélte látni a feliratban, volt aki a doxat felvasarlo gyarkomplexumot, volt aki az Eta oraszerkezetgyartoval hozta összefüggésbe.
Volt aki lekínaigagyizta, mondván hogy azért írta rá a ferdeszemu hogy ne lehessen megfogni.
Ez utóbbi eléggé szíven ütött, mert egy nagyhírű fővárosi órás szájából hangzott el.
Tehát kivancsisagkeppen érdekel a felirat tényleges jelentése.
A Sas utcában lévő Svájci Órák szervízével kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Valamely márkának hivatalos szervíze? Tudnak alkatrészt beszerezni, ha szükséges?