nem svájci, de érdekes. belebotlottam ebbe a kis "manufaktúrába", egész édekesek az órák, a tulaj-órás-eladó pedig nagyon kedvesen végigmutogatta az egész kollekciót. mondjuk "csak" eta alap, de akkor is pofás. a part time kollekció élőben kifejezetten szép, emberi méretekkel, a feleségemnek meg nagyon bejöttek a szkeletált modelek.
Új vagyok itt, nem is vagyok a téma szakértője, azonban örököltem 3 db órát amiket szeretnék értékesíteni, azonban a valós értékükkel nem vagyok teljesen tisztában.
Érdeklődnék lenne-e aki tudna segíteni ebben esetleg? Akár vételi célzattal akár csak az ár megállapításával kapcsolatban.
Egy Omega Grand Prix 1900 ezüst zsebóráról, egy Tavannes Grand Prix Bruxelles 1910 Et Berne 1914 GOLD 14K és egy kisméretű, számomra beazonosíthatatlan 29 grammos arany Omega óráról van szó.
Ötleteket szívesen várok akár itt, akár email címemen.
A Fortis biztosan nézegeti a fórumot és Wreck Diver fórumtárs hiányérzete nyomán úgy tűnik lépett, az új kollekcióban olyan darabok is vannak, melyek eddig igen távol álltak a márkától - személyes kedvencem az "fehér számlapos hedonista" :-)
Ez egy érdekes különlegesség, van nekem is, nagyra is becsülöm - technikailag ez egy ESA hangvillás párosítva egy DD kronó-modullal, és ez így egy eléggé egyedülálló konstrukció.
A mutatók pótlása még nem lenne akkora nagy probléma, az üveg is közönséges síküveg - de a skálagyűrű gyakorlatilag beszerezhetetlen, elkészíttetése kilátástalan, csak egy alkalmas donorból, bontással pótolható. A hangvillás szerkezettel magával is sok olyan probléma tud lenni, ami nem javítható, és csak életképes donorból kivett alkatrészekkel abszolválható.
Nem vitatja ezt senki. A gond ott van, hogy nagyon sok esetben az adott márka marketingje sugallja/állítja azt, hogy ott valamiféle hatalmas hagyományt, tradíciót kapunk - miközben a valóság meg az, ami...
Még mindig jobb, mint ha Hublot-t vett volna ! :) A használt, de jó állapotú acéltokos Rolexen nem lehet nagyot bukni. Mondjuk én ezért nem vennék fel hitelt, de a választás jó szerintem.
Bingo :-) Változik a világ, az emberek, az értékrend - ami azelőtt fontos volt, most senkit sem érdekel...
Ezért látom én úgy, hogy nem sok ráció van arra hivatkozni, hogy X márka 70 éve "ugyanaz", Y meg az utolsó 30 évben 9x szűnt meg és 34x cserélt gazdát, Z pedig csak 10 éve létezik, ha most mindegyik ugyanoda vannak pozicionálva és ezt a piac - ahonnan a bevétel származik, de a történelemórára nincs igénye - zokszó nélkül elfogadja. Hasonló fórumokon információ/érdekesség lehet, de szvsz nem több.
Én egy 250ezer euros lakás,vagy 50ezer euros autó hitelével nem állítanám egy szintbe a két havi átlagfizuval megegyező óráét,főleg egy itthon történt dolognál.De lehet,hogy én gondolom rosszul :)
Különös hogy mindenkinél más az oka egy óra/érzés(talán valahová vágyni tartozás) birtoklásának.Másik topikban olvastam olyat,aki személyi hitelt vett fel,csak hogy Rolex legyen a kezén.
Most az Alpina-ról tájékozódom.Amit lentebb olvasni lehet a marketingről az teljesen igaz.Amerikai fórumon olvastam épp a kérdést:az Alpina az luxus márka?Merthogy az illető már hallott róla,de csak most látta egy reklámban William Baldwin kezén...de még másén nem,úgyhogy akkor ez egy feltörekvő márka,vagy luxus.Érdekes.
Nézd, a Railmaster megalkotása óta az élet számos területén megváltoztak az időmérés iparági körülményei, így jobbára marad a Cloony és Bond életérzés, mint marketing fogás.
Bár az Omega esetében ott van még a holdra szállás és számos olimpián voltak kizárólagos időmérők is.
Sok márka forszírozza az egykori ilyen-olyan nautikai, repülős, autósportos kötődését.
Teljesen lelomboztál, ugyanis kéne hozzá 3db. gyűjtőkör mutató, egy kék (stopper) másodpercmutató, továbbá a belső Tachymeter skála gyűrűje és az óraüveg is pótolandó.
Na és akkor ezek még csak a külső szemrevételezés során észlelt hiányosságok, de mivel apai hagyaték, futnék egy kört a rendbehozatást illetően.
Ismersz esetleg olyan órást idehaza, aki képes restaurálni egy ilyen C-Tronic Chronolympic órát?
Nem ilyen aspektusból nézve értettem - az alkatrészellátás stb. az egy kerek dolog. Azokra az "értékekre" gondoltam, amiket anno még birtokoltak/jelentettek a márkák és a nevükkel azonosították őket. Pl. ahogy egy antimagnetikus Railmaster-nek volt létjogosultsága egy szintén vasúti gyökerű "mezei" Doxa-val szemben a villanymozdonyoknál (ahogy Tomcat fórumtárs leírta anno, miért kellettek antimagnetikus órák) - nem rongyrázásból használták őket.
Ez egy tény, ahogy az is, hogy milyen eredményeket értek el chronometer versenyeken.
Ehhez mérten az Omega marketing ma sem attól hangos, hogy pl. "Railmaster, amit egy villanymozdony sem tud megállítani", hanem Clooney, az aktuális Bond és tsaik feszítenek Omeaga-kal a csuklójukon. A Hublot meg nem
is nagyon tudna mazsolázgatni a múltjában, mégis él és virul, veszik/rabolják.
Szerintem a fizetőképes keresletet manapság egyáltalán érdekli, hogy egy név mit jelentett a múltban - csak arra fókuszál, hogy mit jelent ma.