Keresés

Részletes keresés

Mike0088 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157523

Üdv!

 

Szerintetek mennyit érhet meg ez az óra (meddig licitálnátok)?

http://ekszer-ora.vatera.hu/karora/ferfi_karora/omega/omega_geneve_automata_aranyozott_karora_2040085298.html

oys... Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157522

Aha, közben meg is találtam a magyarázatot rá:

http://uhrforum.de/zum-150-geburtstag-zeigt-eure-junghans-uhren-t74940-8

oys... Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157521

Emberek!

Ez valami hamisítvány, vagy mi a rák?

http://ekszer-ora.vatera.hu/karora/ferfi_karora/junghans/junghans_flieger_chronograph_elado_2041427345.html

["38-as (KN) acél tok, mechanikus Poljot 3133 chrono szerkezet, (gyártották még ezt a modellt 7750-nel és J88-as werkkel is!)"]

"is"?!?

Kac-kac!!!

 

Vajon miért villan be nekem a Fortis-sztori erről???

Wreck Diver Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157520

"Amit eleve CNC-vel készít a mester, annak oka van - és nem az, hogy trendi akar lenni."

Persze, hogy van oka. Hót fölösleges a cspágylemezt és hidakat kézzel fűrészelni, síktárcsára ragasztgatva esztergálni stb.,
ha a gép mindig azonos méretben, pontos furatokkal és egyebekkel legyártja kevesebb idő alatt.

Ez nem azt jelenti, hogy kézzel nem lehet megcsinálni, hanem azt, hogy így kevesebbet kell vele tökölni.

Kb. annyi az oka a CNC-nek jelene esetben, mint annak, hogy villanymotoros esztergát használsz a régi kézzel tekerősek helyett.
Gyorsabban, takarékosabban készülnek el a dolgok. Persze megfelelő ellenőrzések követik ezt is.

De te is simán tudnál csapágylemezt esztergálni megfelelő előképzéssel, gyakorlattal, akár egy jó állapotú 160 éves kézi esztergával is. :)





Előzmény: nickback38 (157513)
oys... Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157519

"Ha mond neked vmit a tűrés/illesztés fogalma"

 

Hidd el, nem most jöttem le a falvédőről!

Elvégre magam is inzsellér vo'nék, vagy mi a szösz...

(De mondhatnám tramváj inzsinyér-nek is.:)

Előzmény: nickback38 (157495)
oys... Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157518

Jó, hogy itt van gumicsontként ez a téma, mert - mint bármikor máskor, bármilyen témában is - ismét úgy oszthatod az észt, hogy az már szinte szívderítő!

 

De azért hidd el, hogy az egyedisége előnyein túl nem érdemes ugyanennek a hátrányaival ennyit foglalkoznod, mivel ez nem a mi játszóterünk kalandos kis sarkának a része!

(Mondom mindezt annak tudatában, hogy sem Téged, sem a lehetőségeidet nem ismerem személyesen, de ennyi végkövetkeztetés nyugodtan levonható volt abból is, hogy racionális alapokon megközelítve próbálod a majdani ellehetetlenülését bemutatni. Márpedig egy BEXEI óra iránti igény nem valószínű, hogy többségében racionális érvek alapján vetődik fel - ergo aki afelé reálisan vonzódni tud, az egészen másként éli meg a világát, nem úgy, mint mi.)

Előzmény: nickback38 (157503)
vzstrial Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157517

Számomra az a bosszantó, hogy nem bírok rendelni tőle :)

Előzmény: ronin s8 (157501)
APT Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157516

"Ha leejtem, az törik el órában, ami épp akar. Mert mikrozárvány még a legprecízebben készített acélban is"

 

Ebben nagyon tévedsz, nem fog abban a billegőtengely kivételével semmi sem eltörni. Mondom ezt úgy, hogy ha ezer ilyet nem láttam már, egyet sem...

Az óra abból a szempontból tipikus extrém finommechanika, hogy a járat, a vázszerkezet alkatrészeinek a méretezésénél soha, semmikor nem a szilárdságtechnikai korlátok a meghatározók - hanem a fizikális megmunkálhatóság. Az erőhatások alapján szó szerint hajszál vékonyságú tengelyeken járhatna minden egyes kerék egy átlagos karórában - de ehhez képest még a tengelycsapok is vastagabbak ennél - egyszerűen azért, mert a csapok további vékonyítása már több gondot vetne fel, mint amennyi nyereséget a súrlódásban hozna, miközben nem lenne normálisan megmunkálható - és a veszteségek simán ellensúlyozhatók egy kicsit erősebb rugóval...

 

Ez annyira így van, hogy több olyan II.világháborús Junghans és Kienzle repülőgép-fedélzeti órához volt szerencsém, amelyek dokumentáltan lezuhant és összetört gépekből származtak, ahol általában a személyzet is sajnos "ráment" a repeseményre - ám az órák vagy megúszták egy billegőcsap-töréssel, vagy még ennyi károsodást sem szenvedtek el, teljesen működőképesek maradtak. Miközben ezek beépítése nem volt rugalmas, simán be voltak csavarozva a lemez műszerfalba...

 

A zárványokról szóló legendákat így inkább hagyjuk...

Előzmény: nickback38 (157514)
APT Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157515

Egy egyedileg készített óraművön nincsenek olyan alkatrészek, amelyeket csak CNC-vel lehet elkészíteni.

 

Ellenkezőleg - inkább olyan alkatrészek-megoldások vannak, amelyeket gépesítve nem nagyon lehet, vagy nem célszerű gyártani.

 

És még egyszer, nagyon nyomatékosan: nem ezekkel szokott gond lenni. Hidak és hasonlók normális esetben nem mennek tönkre egy órán. Elkopik vagy eltörik a billegőcsap, a felhúzótengely, kikopik a felhúzószerkezet, kitörik egy csapágykő, rugótörés - ezek a jellemző meghibásodások egy mechanikus órán. A tokon belül direkt erőhatás normális esetben nem érheti a szerkezetet, ami külső érheti, azt meg a többi kibírja - ha mégsem, akkor ott már az egész óra ráment..

 

Nekem pont a jelenlegi nagyipari high-tech megoldásokkal van problémám, ezekre fújok - mert teljesen értelmetlennek tartom őket, egy mechanikus-billegős óra akkor sem fogja elérni még egy átlagos, de azért normális olcsó kvarcóra pontosságát sem, ha a legkifinomultabb szilícium egykristály rugóval és gátszerkezettel látják el - viszont ezeket eredeti gyári pótalkatrész nélkül teljesen lehetetlen lesz javítani. Ennek szerintem nincs értelme, a mechanikus óra egy historizáló, konzervatív technológia, és pont ezt csapja agyon a vákuumtechnológiás-lézervágott térbeli függesztésű csoda-gátló meg a többi hasonló látványos, de még gyári szinten sem javítható, csak újra cserélhető próbálkozás.

És ezért lesznek a kis szériás, manufakturális megoldások viszont jól javíthatók száz év múlva is.

Előzmény: nickback38 (157513)
nickback38 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157514

"de a tapasztalatok szerint egy órában egyértelműen olyan dolgok szoktak csak eltörni-elkopni,"

 

Ha leejtem, az törik el órában, ami épp akar. Mert mikrozárvány még a legprecízebben készített acélban is

van, legfeljebb egy tenyérnyi alkatrésznél nem érdekesek a  század milliméteres zárványok, ha nincs erőhatásnak kitéve, vagy csak csekély mértékben. A milliméteres óra-alkatrészek világában viszont már

más a helyzet.

 

A többit később, mert most nekem is elfogyott az időm :-)

Előzmény: APT (157509)
nickback38 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157513

Csak hogy rövid legyen.

 

"A CNC-s céghez elsétálást meg próbáld ki.
Kíváncsi leszek, félreáll-e valaki a több ezres-tízezres volumenú gyártástól,
hogy eszmét cseréljen arról, mit kéne megálmodnia-megterveznie, hogy csináljon neked egy darabot.
Eleve a legtöbb CNC-s cég nincs berendezkedve ilyen mérettartományra."

 

Amit eleve CNC-vel készít a mester, annak oka van - és nem az, hogy trendi akar lenni. Azt a bizonyos

darabot nem valószínű, hogy hagyományos gépeken el tudnák készíteni, vagy csak irtózatosan ráfizetésesen. Ergo, vagy talál az ember egy megfelelő céget és akkor legalább esélye lesz egy új darabra,

vagy felejtős. Nincs harmadik lehetőség.

Abban teljesen igazad van, hogy ilyen melóra nem lenne egyszerű céget találni - jó 15 éve foglalkoztam a témával, akkoriban biztosan nem lett volna erre madár. Ma talán van, ha nem itt, akkor egy országgal

odébb - ha nem cég, akkor egy hasonló óraműves.Viszont dokumentáció nélkül bármelyikük munkája sem

lesz több próbálkozásnál - még ha előbb-utóbb akár sikerülhet is.

De a fentiek is csak abban erősítenek meg, hogy nem magától értetődő egy ilyen óra javíthatósága.

Előzmény: Wreck Diver (157511)
Wreck Diver Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157512

A Rolexre nézve mindenképp pozitív. :))

Előzmény: nickback38 (157507)
Wreck Diver Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157511

Teljesen fordítva van. 

Amik a gyárakban készülnek, azokat sokszor nem lehet kisipari körülmények között megmunkálni.
Próbálj meg 316-os acélt esztergálni otthon, egy műszerész esztergán, gyorsacél késsel, és gyorsan rájössz.

Nem véletlen préseli a Breitling a tokjait akárhány lépésben.
Na most kisipari méretekben már a présszerszám készíttetésénél elvérzel, nemhogy a gépháttéren.

"Pont Te jegyezted meg többször is - egyébként helyesen - hogy sok remek ötlet ott vérzett el

az óraiparban, hogy tömeggyártásra alkalmatlan volt a költségek miatt. "

Igen, ez arra vonatkozott, hogy vannak dolgok, amiket kézzel reszelve el lehet készíteni ( 30 ezer eurós áron rentábilis is lesz ), gyártani meg túl drága.
Viszont az Omega gyárban nem rentábilis 275 órásmestert svájci órabéren arra tartani, hogy megcsinálja, amit gépen nem lehet.
Lásd Patek: Az életed kifizeted azért, hogy valaki főállásban élletöréseket készítsen napi 8 órában. Pedig az azért nem atomfizika...

Egy Omegánál csak olyan megoldások kellenek, amikhez frankmilliókért feláll a gyártósór, és kiokád évente egymilliót. Lásd a ma divatos fogprofilokat.

De egy ilyen óra javításánál pont fordítva lesz. Épp azért lesz javítható, mert valaki eredetileg is kisipari megoldásokkal operált.

Ez nem egy mazda motor, amibe a homlokfal felőli csavar akkor került, mikor még nem volt körülötte karosszéria,
te meg hülyülj meg, ha nem akarod kivenni a motort szelepfedél tömítés cseréhez, és nem férsz oda a tűzfaltól.

"

Valószínű, hogy 100 év múlva tényleg könnyebb lesz a technológiai fejlődés miatt, de engem mondjuk

a következő 10-30 év izgatna."

Most könnyebb. Ma is akár. A technikai fejlődés elhozhatja, hogy a most még külsősként pótolhatatlan nanoszálat
meg szilicium billegőt le 3D nyomtatjuk 100 év múlva a GP-hez. De jelenleg egy AHCI tag órája könnyebben javítható a fentiek miatt.

"A Petőfi korabeli tourbillon az akkori technológiai szint mellett készült, ami ma gond nélkül reprodukálható,

de csak technológiai szempontból. Akkoriban pl. nem volt szabvány a fogprofilokra, ha reprodukálni kell

egy fogaskereket (pontosabban az összes ahhoz kapcsolódót), először azt kellene tudni, hogy mik

a pontos - kopást figyelmen kívül hagyó - méretei."

 A járat jellegzetességei-paraméterei teremtik a szabványt.
És a Petőfi korabeli tourbillon akkori technológiai szintje egyenesen magasabb volt, mint a mai nagy darabszámban gyártottaké.
A Dubois-Depraz is készít negyedütős modulokat manapság. Vesd össze egy századeleji Jaegerrel, Audemars-sal.

Rendesen okádék kinézetű azokhoz képest.

És ne felejtsük el, hogy a Petőfi korabeliek kiállták az idő próbáját elég keményen,
míg a tömeggyártott Original Glashütték és Hublot-ok előtt még tornyosul 100 év. :)

A CNC-s céghez elsétálást meg próbáld ki.
Kíváncsi leszek, félreáll-e valaki a több ezres-tízezres volumenú gyártástól,
hogy eszmét cseréljen arról, mit kéne megálmodnia-megterveznie, hogy csináljon neked egy darabot.
Eleve a legtöbb CNC-s cég nincs berendezkedve ilyen mérettartományra.

A legtöbbször választ sem fogsz kapni. Ha igen, akkor meg levegőt nem, a költségek hallatán...
( Képzeld el, hogy csak miattad kell megvenni 5-6 darab egyenként 2-300 ezres, félmilliós patront, marót stb. )

Amúgy is kár azt hinni, hogy a CNC a csoda a nap alatt.
Nézd meg az ETA által favorizált fogprofilokat. Direkt úgy vannak tervezve, hogy lötyögősen is ellássák a feladatukat.

Különben a 2824-eseknél 2 napig csak fogakat políroznának Heidiék a gyárban. 
Ez nekik jó, mert okádja a gépsor, és még illesztgeti se kell 5 másodpercig, csak egyig, így nagyobb a termelékenység.
De ettől még se nem szebb, sem nem jobb, mint a száz éves, órás asztalon reszeltek. Sőt. :)

A dokumentáció pedig mindegy is. A Pateknél azt se tudod megfizetni,
hogy kihúzzák a pincéből az eredeti gépet-szerszámot, esetleg alapanyagot egy alkatrészért.

Képzeld el, ha csak a terveket vennék elő, és nekiállnának szerszámot gyárttatni hozzá. :))



Előzmény: nickback38 (157503)
malenykij polgar Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157510

>Én úgy gondolom nincs.

 

Ha én egy legendát építenék generációkón túlívelve, akkor az lenne az egyik követelmény, hogy ez ne legyen gond.

Előzmény: nickback38 (157508)
APT Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157509

Nem nagyon van most időm ebbe mélyebben belemerülni, de a tapasztalatok szerint egy órában egyértelműen olyan dolgok szoktak csak eltörni-elkopni, amelyek igenis reprodukálhatók. A kerékrendszerhez például semmiféle műszaki dokumentáció sem szükséges, mert modulelven épül fel, ami azt jelenti, hogy a meglévő ép kerekekből minden esetben pontosan kiszámítható a hiányzó vagy sérült minden paramétere.

Nagyon precíz óránál probléma az, hogy egy javítás-restaurálás után az eredeti pontosság már jellemzően elérhetetlen, az nem fog menni. De egy restaurált antik óránál ez nem is szokott szempont lenni, ahogy egy veterán autótól sem azt várja az ember, hogy pont olyan legyen, mint új korában - csak azért gond nélkül lehessen használni.

 

És pont az egyedi gyártásnál, manufakturális órakészítésnél jellemző, hogy speciális technológiákat-anyagokat nem használnak - mert nincs mód a megmunkálásukra. Ez valójában inkább a rádió-amatőrködéshez hasonló, egy LSI-VLSI chipet sem lehet egyedileg előállítani kisipari technológiával (de még nagyiparival sem, ez egy külön világ, gigantikus háttérrel), amit meg ilyen módon el lehet készíteni diszkrét alkatrészekből - azt kisipari körülmények között javítani-karbantartani is lehet.

Előzmény: nickback38 (157508)
nickback38 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157508

Nem a dokumentáltság a kérdés, hanem hogy itt és most van-e reális esély - Uram bocsá' garancia - arra, hogy 10 év múlva akármilyen formában, de rendelkezésre fog állni "számomra" egy törött alkatrész újragyártásához szükséges műszaki rajz egy olyan cég esetén, ahol egy db. halandó emberen áll/bukik minden.

Én úgy gondolom nincs. Ha pedig nekem fontos, hogy ameddig én "javítható" vagyok, addig az órám is

legyen az, akkor ez erősen negatív momentum. Ettől függetlenül én is azt a véleményt osztom, hogy aki

ilyet vesz, azt a ma érdekli, nem a holnap(után).

Előzmény: malenykij polgar (157505)
nickback38 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157507

Igazából nem tudom, hogy pozitív, vagy negatív, ha egy ilyen kvalitású ember is "csak" uazt mondja a Rolex-ről, amit még a kezdő órab..i is tud... Azért az "egyóra" hozzáállása tetszik :-)

Előzmény: Wreck Diver (157502)
altimus Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157506

> Szerintem javíthatóak

 

persze, minden javithato, a kerdes az, hogy mekkora erofeszitessel? (szakertelem, ar, ...) egy mai cnc kod alapjan 50 ev mulva nem lesz olyan gep ami le fogja tudni gyartani az alkatreszt. rajz alapjan inkabb. nameg nyilvan lesznek olyan scannerek amikre ma meg nem is gondolhatunk. hasonlokepp egy scanner+3d printer combo talan az egesz orat le tudja majd gyartani 100 ev mulva ha bedugod az orat egy lyukon, kijon egy ugyanolyan ora a masik oldalon. (klonozas, ha ugy tetszik). persze optimistan felteteleztem az ipari civilizacio tuleleset, ami nelkulozhetetlen ehhez :).

Előzmény: malenykij polgar (157505)
malenykij polgar Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157505

Szerintem javíthatóak, max. az alkatrészellátás lehet más. Ha viszont becsületesen dokumentálta, akkor 50 év múlva is legyártható.

Előzmény: altimus (157504)
altimus Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157504

Szerintem aki ilyen orat vesz az ezzel abszolut tisztaban van. Ezek az orak a "mester" nelkul szinte javithatatlanok. Persze nem hiszem, hogy ez gond lenne, mert nem nagyon tudom elkepzelni azt, hogy ezeket az orakat a vasarlok napi hasznalatban tartanak. Talan nem is alkalmasak erre. Ezek gyujtoi, gyujtemenyi darabok. Nem ismerem a teljes eladasi szamot, de meglepne ha elerne a kettucatot. Ezen a szinten az ar tokeletes fikcio. Ugyanugy lehetne 45ezer euro, ahogy 30. A vevoket nem teriti el a magas ar, inkabb megerositi oket a vasarlasban. A top luxus cikkek igy mukodnek.

Előzmény: nickback38 (157503)
nickback38 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157503

"Dokumentáció pedig van nála."

 

Pedig nincs. Az özvegyénél van, aki pedig nem szándékozik folytatni a vállalkozást, ezért a cég jogutód nélkül megszűnik. A jelenlegi jogi háttér alapján ebben az esetben még az előző nap vásárolt termékre sem érvényesíthető jótállás/szavatosság, nem hogy olyanra, mi már kifutott a határidőből. Jogi úton sem érhető el, hogy megkapjam a dokumentációt, hiába bástyáznám körül 100%-osan az igényemet, hogy csak a javításhoz kell, nem fogok "szerzői jogokat" sérteni. Mert hogy az alkotó pl. halálos kimenetelű autóbalesetben...

Ha a példában említett sajnálatos eset mondjuk az IWC "főkonstruktőrével" történik, az egy töredék másodpercnyi fennakadást sem fog okozni az IWC-nél.

 

"Szerintem az általad említettek jobban megállnak egy high-tech tömeggyártott Omegánál,"

 

Pont Te jegyezted meg többször is - egyébként helyesen - hogy sok remek ötlet ott vérzett el

az óraiparban, hogy tömeggyártásra alkalmatlan volt a költségek miatt. Aki tömeggyártásban

tervez/dolgozik, az nem fog egy oldalt 9 ívből összerakni, ha megoldható 4 egyenesből, pusztán

azért, mert valóban ütősen mutatna így az alkatrész egy szkeletált tokban.

 

"Egy Bexeinél törött alkatrészt pótolni 100 év múlva sokkal könnyebb lesz szerintem,  
mint nanoszálakat produkálni egy GP-hez a műhelyben. :))"

 

Valószínű, hogy 100 év múlva tényleg könnyebb lesz a technológiai fejlődés miatt, de engem mondjuk

a következő 10-30 év izgatna.

Ne felejtsd el, hogy a javítás akkor kezd probléma lenni, ha elérhetetlen a gyártó/forgalmazó. A quartz krízis bebizonyította, hogy mérettől függetlenül senki sincs biztonságban, de azért a nagy igazság az, hogy egy nagy piaci szereplő mindig nehezebben tűnik el - lást a post eleje.

Azt se felejtsd el, hogy az óragyártás nem Észak-Amerikai modell alapján zajlik. A nanoszálat egy erre

szakosodott firma fogja gyártani, akinek a sorsa nem kötődik szorosan az óragyáréhoz - és a

nanoszál az ugye nem technológia szempontból kerül a képbe, hanem mint anyag. A silicone hajszálrugó sem pótolhatatlan, mert van ugyanolyan acélötvözetből. Ne keverjük azt, hogy vminek pl. bonyolult az alakja gyártástechnológiai szempontból azzal, hogy milyen anyagból készült.

 

"Egy APT kaliberű szakember nyugodtan nekimegy egy ilyennek is, ahogy egy Petőfi korabeli tourbillon-nak, vagy percütősnek is.
És ha törik az alkatrész - erről ismerkszik meg a valódi órásmester - akkor fogja magát és elkészíti.
Sőt, akkor sem jön zavarba, ha netán hiányzó alkatrészt kell terveznie."

 

A Petőfi korabeli tourbillon az akkori technológiai szint mellett készült, ami ma gond nélkül reprodukálható,

de csak technológiai szempontból. Akkoriban pl. nem volt szabvány a fogprofilokra, ha reprodukálni kell

egy fogaskereket (pontosabban az összes ahhoz kapcsolódót), először azt kellene tudni, hogy mik

a pontos - kopást figyelmen kívül hagyó - méretei.

A CNC-vel gyártott több ívből álló oldalakkal határolt alkatrészeknél hiába van a kezemben a kettétört darab,

nincs ember, aki le tudja mérni, hogy hol kezdődik az egyik ív és hol a hozzá kapcsolódó másik - mindez

pl. egy 1x3 mm-es alkatrészen. Állítólag léteznek litográfiás eljárások, amikkel az alkatrész alapján már nem csak önteni lehet egy ugyanolyat, hanem forgácsolni is, de ilyen nem lesz ebben az országban és ahol lenne,

ott sem szívesen fizetném ki egy egyedi reprodukció árát. Régóta létezik forgácsolásos reprodukció tapintóval történő alakkövetés alapján - pl. kulcsmásolás - de itt meg korlátok vannak a minimális méretre.

Én is leírtam, hogy nem lehetetlen az újragyártás, de dokumentáció híján a szaktudáson kívül Fortuna segítsége is kellhet, hogy ne a 412. próbálkozás legyen a sikeres. Ő meg annak segít, akinek akar.

Nem ismerem APT fórumtárs "műszerezettségét", de mindegy is, elsétálhat egy CNC-s céghez akinél megvan

a géppark. Ha korrektek, akkor dokumentáció híján azt vállalják garancia nélkül, hogy megpróbálják elkészíteni a legjobb tudásuk alapján, de sorry, ha nem sikerül elsőre. Természetesen minden próbálkozást

fizetni kell.

Vagy sk. próbálkozhat egy megfizethető árú felsőmaróval/tűreszelővel - de az idő-szükséglet ezesetben sem lesz garantáltan kisebb - sőt - a felületminőség meg egy másik kérdés...

 

Előzmény: Wreck Diver (157497)
Wreck Diver Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157502

Változó teljesen.
Philippe Dufour a Simplicity-t - ami azért egy "egyszerű" 18.000 a/h-s, 21 köves werk - 48 ezer CHF-ért adta.
Viszont az ütős komplikációi karóratokban 4-600 ezer dollárt tudnak a Sotheby's, Christie's aukcióin is.

Még zsebóratokban is tudnak 170 ezer dollárt, tehát úgy tünik, továbbértékesíthetőek ezek is azért...

Roger Smith-nél közben talán 95 ezer fonttól indulnak az árak, és ezért egy járástartalék kijelzőt kap a vevő. 

Laurent Ferrier-nél 45 ezer frank egy mikrotoros kis csoda 40mm-es tokban.

Más:

Érdekes volt Roger W Smith véleményét olvasni arról, mit venne 10 ezer dollár alatt. :D

"I don’t know if this would surprise people, but personally, it would have to be a Rolex.

They are exceptional watches and what impresses me about Rolex is that they’re not very adventurous,
which is good, because they know they have a great movement. The movements that they use are tried and tested.

They’ve been around forever — why change the wheel? They have a watch that you can use for dress, sports, and it’s a great all-rounder.

Put one on your wrist and you’ll probably die with that watch on your wrist.
It’s not everyone’s cup of tea, but I look at the mechanics of a watch, the case and how all the components are constructed;
to me, [the Rolex is] bulletproof, and I don’t think you can get much better than that.

They don’t sponsor me, by the way."



Előzmény: ronin s8 (157501)
ronin s8 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157501

Gondoltam... Talán annyi mozgástere lehet, hogy a függetlenek között is van egy (marketing) hierarchia. Aki egy kicsit régebben kezdte, kicsit többet szerepel a médiában (és francia neve van :))))))  ), annak van esélye feljebb tornászni az árat, de valszeg igazad van.

Személy szerint nekem az a bosszantó, hogy nem magyar gazdagok rendelnek tőle...

Előzmény: APT (157500)
APT Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157500

Sajnos még ekkora összegekről sem beszélhetünk, 30-50 ezer eurós tételekről van szó.

Előzmény: ronin s8 (157499)
ronin s8 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157499

""   "Ekkora összegért már bármely gyártó hajlandó egyedi órát készíteni."

Ezt felejtsd el. Dollármilliókról beszélünk, ha körbeülnek a Patek vagy a vacheron mérnökei, hogy jegyzeteljék az ötleteidet. :)  ""

 

Ez tetszett. :))  Szerintem is. Becsei pontosan a tucat Rolex, Omega és a szinte megfizethetetlen egyedi PP és VC között tátongó szakadékot próbálja lefedni (ha üzleti szempontból nézzük a dolgot). Azon kívül van az a réteg, akinek plusz érték az egyszeri, megismételhetetlen tárgy, és ezért komoly összeget hajlandó áldozni. Nyilván BÁ is végzett piackutatást, de szerény becslésem szerint ez az összeg egy "kis" alkotó esetében 1-2-3 százezer Euro lehet. Ennél lényegesen többet csak a tradícióval bíró cégek egyedi óráira fizetnek ki. A tévedés jogát fenntartom. ;-)

 

Előzmény: Wreck Diver (157498)
Wreck Diver Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157498

"Az alkotó számomra egy szimpatikus mester, aki ki akar törni az átlagos megoldások világából.
Ha Ő ezt az USA-ban egy 3. generációs tagként kezdi, akkor feltehetően sokkal könnyebben boldogul. "

"Ilyen trvek, olyan tervek... ilyen prototípus... ennyi megrendelés szükséges a fennmaradáshoz. "

Szerintem egyikről sincs szó a Bexei estében.
A mester már az első órájával kitört az átlagos megoldások világából. 
És minden valószínűség szerint remekül boldogul. Kétlem, hogy lenne nála üresjárat.

A többi AHCI tagot alapul véve valószínűleg nála is években mérhető a várólista, és örül, ha néha hátradőlhet.

Az autóipar meg teljesen más léptékű dolog. 

Volt itt szó arról, hogy a "gazdag ember" hogyan kezeli befektetésképp a hobbiját stb.

De azt kihagyjuk a számításból, hogy olyan emberekről beszélünk, akiknek nem ügy Rolexet vagy Pateket venni.
Bemegy a szalonba, rábök, felpróbálja, kifizeti vagy elintézteti mindezt az alkalmazottjával. Rém unalmas és középszerű. :D

Ilyen életmód mellett biztos kitör az emberekből a vágy, hogy valami olyat viseljenek, amihez más nem jut hozzá.
Netán a rég nem tapasztalt érzés, hogy várni kell valamire. Egy ilyen embert biztosan szórakoztat, hogy az unalmas
kifizetősdi helyett várnia kell, és akkor sem kap órát 3 éven belül, ha fejreáll és pörög. :)

 

"Ekkora összegért már bármely gyártó hajlandó egyedi órát készíteni."

Ezt felejtsd el. Dollármilliókról beszélünk, ha körbeülnek a Patek vagy a vacheron mérnökei, hogy jegyzeteljék az ötleteidet. :)


Előzmény: ph5.5 (157488)
Wreck Diver Creative Commons License 2015.02.26 0 0 157497

Szép is lenne, ha minden órát csak a gyártója tudna szervizelni
( Bár Ronin jól rávilágított egyszer, hogy több gyártó erre hajt )...

Szerintem az általad említettek jobban megállnak egy high-tech tömeggyártott Omegánál,
Girard-Perregaux nanomikroizénél, mint egy  a klasszikus iskola szerint tervezett óra masszív, esetleg a

jövendőbeli javíthatóságot is szem előtt tartó ( lásd Roger W Smith, aki arra is figyel,
hogy minél könnyebb dolga legyen majd a kollégának :) ), sőt direkt arra is tervező mester munkáinál.

Egy APT kaliberű szakember nyugodtan nekimegy egy ilyennek is, ahogy egy Petőfi korabeli tourbillon-nak, vagy percütősnek is.
És ha törik az alkatrész - erről ismerkszik meg a valódi órásmester - akkor fogja magát és elkészíti.
Sőt, akkor sem jön zavarba, ha netán hiányzó alkatrészt kell terveznie.

Egy Bexeinél törött alkatrészt pótolni 100 év múlva sokkal könnyebb lesz szerintem,  
mint nanoszálakat produkálni egy GP-hez a műhelyben. :))

Dokumentáció pedig van nála.
A nagyobb gyártók saját kalibereihez sem fogsz kézhez kapni soha gyártási dokumentációt.
Hülyék lennének kipakolni a netre, vagy bárhová máshova. Még pótalkatrészt sem kapsz, ha nem vagy márkaszervíz.
És ha szétnézel ebayen, a 15 féle Patek billegőtengely nagyon nem fedi le a valaha volt összes szerkezetet. :)

Előzmény: nickback38 (157495)
nickback38 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 157496

"Ekkora összegért már bármely gyártó hajlandó egyedi órát készíteni."

 

Háát...én a PP-n kívül nem nagyon bíznék ebben - ők azok, akik eleve be vannak rendezkedve az egyedi darabokra, mivel

készítenek is ilyeneket - és az összeget is megdupláznám ismerve a PP "alap árait". Ők vannak a legközelebb egy órakészítő manufaktúrális működési modelljéhez, még ha nagyobb volumenben gyártanak is.

Biztosan van az a pénz, amiért mondjuk az Omega is hajlandó lenne hasonlóra, de szvsz az még a PP "egyedi" áránál is

magasabb lenne.

Előzmény: ph5.5 (157488)
nickback38 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 157495

A ciklikus karbantartást sem hiszem, hogy bevállalja még egy jónevű órásmester sem. A szerkezet szétszedésénél óhatatlanul előfordulhat vmilyen sérülés, törés. Egy ilyen óránál még mélyen a zsebbe nyúlva sem lehet megvenni

az áldozatul esett alkatrészt.

A szerviz alatt javítást értettem, mert vmi elkopott, eltört - leejtettem - stb. Ami egyedileg lett gyártva, azt újra kell gyártani, ami dokumentáció nélkül elég necces egy ilyen dimenziójú és összetettségű mechanikai rendszerben lévő kapcsolódó alkatrészeknél, melyek mozgást végeznek. Ha mond neked vmit a tűrés/illesztés fogalma, akkor tudod, hogy az nem egzakt módszer, hogy megpróbálok "méretet venni" a pótolandó alkatrészről - pláne ha kopott. Nem kizárt a siker, de lehet, hogy elég sokáig kell próbálkozni.

Ezen felül a szükséges gépi háttér - pl. CNC gépek, az egyedi formákhoz - nincs, még egy komoly márkaszervizben sem.

Egy hasonló órakészítőnél meglesz az infrastruktúra, de a dokumentáció hiánya itt is probléma lesz.

Amiért a fentiek nem befolyásolják érdemben az egyedileg készített órák forgalmát, az az összvolumen - ha minden jegyzett tag 10 órát készít évente, az is elenyésző mennyiség - és a vevőkör, akiknél nem gond ha megint elmegy 30e EUR.

Mi utoljára a befektetési célú vásárlást boncolgattuk, ami pedig a fentiek ismeretében szvsz még jobban átgondolandó...

Előzmény: oys... (157491)
ph5.5 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 157494

Igen ezért hoztam fel a Gumpertet példának. Ott is az volt az alapvető gond hogy építésben, minőségben hozta azt amit a nagyobb nevű gyártók... akik már kinőtték magukat kis cégből ismert névvé- de a vásárlók abban az árszegmensben nagyon megnézik mire adnak ki 200 millát. Ami arányaiban olyan mint karórában a 10 misi. SZűk réteget érint, és ha X-nek van már múltja akkor esélyesebb befutó. Hiába egyedibb a másik, hiába kisebb szériás. Befektetés és élvezeti cikk egyben. 

Előzmény: APT (157492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!