Keresés

Részletes keresés

Wicked Belzebub Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157224

"Miért hagytad magad átverni?"

 

Fiatal voltam és tudatlan..:(

Elkúrtam az órát egy rossz időpontban végzett dátumváltással, beadtam egy környékbeli óráshoz, az kotlott rajta bő fél évet, majd amikor visszakaptam ez volt. Nem értettem akkor még ezekhez a dolgokhoz, csak néztem mint a lufinyúl. Aztán később elvittem a Seiko szervizbe, rendeltem mutató készletet, de számlap már nem volt. Az maradt karcos. Tipikus olyan karcok, amikor valaki csavarhúzóval próbál meg hozzáférni a mutatóhoz, h lefeszegesse. És nem kis karcok.

Ja, megtaláltam az órát a neten, szóval az összes kis mutató töve felhajlítva és körülötte összekarcolva a számlap.

Előzmény: oys... (157220)
APT Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157223

Néhányszor kibírja ezt a krono gyűjtő kerék - de aztán cserére fog szorulni... És elveszhet, sérülhet a fékező rugó is. De ami a nagyobb bibi - bizony előfordul, hogy a gyűjtők valamelyike sem akar lejönni.. Én például az óragyűjtőnél jártam már úgy, hogy annyira nem volt hajlandó jönni, hogy végül szó szerint elszakadt maga a tengely (nem, nem volt hajlítgatva, kizárólag tengelyirányba volt húzva...), és a csonk szépen ott maradt a mutatóban... Ami mikroszkóp alatt megnézve bizony szép kúpos volt, atomra felütve a mutatóra, és úgy két évtized alatt végleg, fémesen összegyógyult.. Szerencsére mind a gyűjtő kerék, mind megfelelő mutató simán kapható volt, vagyonba sem került - de azért ez akkor is roppant kínos baleset...

Előzmény: Franek-52 (157222)
Franek-52 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157222

Sziasztok.

 

…ahogy én csinálom (7750). A számlapra műanyag fólia, kanálszerű / alányúlós mutatólevevő pálcákkal a gyűjtőket leveszem. A közepén maradnak a mutatók. Megfordítom a kronó részt teljesen leszedem. Marad az óra, perc, és a lebegő krono másodpercmutató. Keresek egy régi zsebóra tengelyt, a szegecselő készletből egy megfelelőt kiválasztok. A tengelyt húzósan illesztem a kiütőbe (rodiko). A szerkezet megfordítom, a tartó karikán. A tengely csaprészével egyszerűen kiütöm a krono mp. kereket, utána megkeresem a leesett fékező rugót. A fóliás - pálcás módszerrel tovább az óra és percmutatókat is leszedem. A mutató testrészt is rögzíteni lehet így, ha meglazult a csövön, a kiütő trombitarésze a cső felső részét enyhén szétnyomja. A módszer ki van próbálva. :-))

 

Feri’bá

oys... Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157221

Ilyenről beszéltem az előbb:

http://uhrforum.de/fortis-container-t137134

(Ez éppen egy reklámóra változat. Apróér'.)

Előzmény: Bimbi5 (157211)
oys... Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157220

Tényleg "karcos lett a számla" ?

Figyelmetlenség! (Vagy konzumhölgy!:)

Miért hagytad magad átverni?

 

Előzmény: Wicked Belzebub (157212)
oys... Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157219

Mivel az egyszerű hárommutatós órát kereső embernek került mindez a probléma felvetésre a kvarcóra esetében a legfeljebb elemcserével párhuzamban - azaz, hogy "tudván, hogy még milliós órák mutatói sem élik túl az első szervízt" - nos, ezek ismeretében én még mindig amondó vagyok, hogy ez egy elég durva általánosítás volt.

 

Sikerült kiterjeszteni a kronográfok közül sem mindre igaz, speciális típusproblémát a mechanikus szerkezetű, ergo szervízt is időnként igénylő órák körére.

(Esetleg ezzel a mechanikus órák felé tapogatózó emberek érdeklődését is lohasztva.)

Előzmény: APT (157218)
APT Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157218

Egyfelől igen - másfelől viszont tegyük hozzá, hogy olyan órákról van szó, amelyek ebből a szempontból nem kritikusak. A Rolex mutatói nagyon precízek, jó anyagúak, szilárdan ülnek - ugyanakkor biztonságosan szerelhetők. Az El-Primero, bár kronó, de nem tartozik a problémás mutatójú konstrukciók közé - többek között azért sem, mert az alkalmazott oszlopkerekes megoldás igen lágyan, lassan nulláz, még viszonylag lazán ülő mutató sem kóvályog, mászkál ezek után a gyűjtők tengelyén.

 

De tényleg vannak kifejezetten neuralgikus típusok, ahol a mutatók le- és felszerelése egyaránt horror, kockázatos, esetleges. Vannak olcsóbb típusok, ahol jól érzékelhető, hogy igazándiból nem is számoltak szervizeléssel, és úgy felütötték az olcsó anyagú mutatókat, hogy az onnan le nem jön többet... Nagyon gyakori egyébként a Poljot 3133-as kronók másodperc-gyűjtőjének problematikussága is, itt meg előszeretettel alkalmaztak, nagyobb, szélesebb, festett, feltűnő - de a nagyobb test miatti tömegnövekedést elkerülendő alulemez mutatókat. No ezekből meg a mutató csöve szokott kijönni, vagy úgy kilazulni, hogy utána össze-vissza kóvályog nullázáskor - és az aluba visszaütni többé nem lehet... Ha nincs másik mutató (és sokszor nincs, legalábbis nincs teljesen oda illő...), akkor jön a ragasztgatás, meg imádkozás... Sokszor a többi mutató sem jobb, a puszta levételtől már úgy felbővül, hogy utána lötyög... Nagyon rossz ezeket szervizelni, ezeknél tényleg láthatóan azzal számoltak, hogy úgyis minden szerviznél felkerül majd egy új mutatókészlet - igen ám, csak közben megszűnt a szupport...

A 7750 meg aztán tényleg az a történet, hogy olyan óránál, ahol nem vagyok biztos benne, hogy tudok szükség esetén rendelni hozzá új mutatókat - inkább hozzá sem nyúlok... Még a Breitling is rutinszerűen számol minden szerviznél egy új mutatókészlettel (igazándiból csak a gyűjtők a kritikusak, a többi azért kezelhető) - és az esetek legalább felében legalább egy mutatót ténylegesen ki is kell cserélni... De ahhoz legalább kapható is...

 

De még a tokoknál is vannak őrült dolgok. Többször találkoztam - kimondottan drága modelleknél! - olyan megoldásokkal, ahol a szokásos gyűrűbe bepréselt üveg alatt volt a csak előre kivehető skálagyűrű, vagy valamilyen dekor-index gyűrű, olyan kivitelben, hogy az üveg felületéből igen sokat betakart... Ezt előre kitolni az üveg törése nélkül csak igen kis eséllyel lehet, ha meg a skálagyűrűnél tolja az ember, akkor tönkreteszi azt... Az sem volt normális, aki ilyen, tisztíthatatlan-szervizelhetetlen tokot tervezett, voltaképpen roncsolás nélkül nem bontható, így meg nem tisztítható megfelelően (a festett skálagyűrűket-skálákat vagy megtámadja a tisztítószer, vagy nem - kísérletezzen vele, aki akar...). Bár ez nem annyira újdonság, hiszen már a 70-es évek mára komoly értékké is ritkasággá lett Seiko-Citizen LC kvarcóráin jellemző volt egyébként az a megoldás, hogy a festett alu/rézlemez feliratos keret-számlap úgy van a bepréselt üveg alatt, hogy csak a kijelző területének megfelelő részt hagyja szabadon. A préssel elvileg ott lehetne kitolni az üveget - ami garantált törés.. Pláne, hogy ezek szinte mindig karcosak már egy kicsit.. Ezzel nem lenne gond, ha az üveg (és esetleg a számlapok) rendelhetők lennének - de nem azok, kemény plexiből szoktam egyedileg újat csiszolni hozzájuk...

 

No szóval, nem egy olyan (sokszor igen komoly és drága!!) óra van, amire az ember azt mondja, hogy köszi, de inkább hozzá sem nyúl, aranyért sem, időzített akna az egész... Ilyenkor tényleg előnyben van az a márkaszerviz, amelyik még alkalmasint tud rendelni ezekhez alkatrészt, szerelvényeket - no de nagyon sok órához már ők sem tudnak, neves márkáknál sem...

Előzmény: oys... (157214)
oys... Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157217

Ha nem túl korrozív a csuklód izzadsága, akkor javaslom, hogy keress valahol egy FORTIS Container-t!

Ritkán akad eladó darab, de olyankor akár NOS állapotúak is kifoghatóak...

Szinte minden kritériumodnak megfelel ez a sorozat, csak egynek nem. Ez az egy az ára: ugyanis sokkal kevesebbet kellene rá elköltened, ha találsz ilyet! (Régen sem volt drága újonnan, manapság pedig már a másodlagos piacra kényszerültek a megmaradt darabok.)

 

És, ami tök jó benne, hogy fokozatosan épülhet bele a tudatodba az órás témában a továbblépés lehetősége, ugyanis a szerkezete egy belső tokkal együtt tolható ki a kívülről látható tokból, így aztán a későbbiekben át tudod alakítani részben szkelettált szerkezetű órává is, vagy akár automata szerkezettel szerelt órává is.

Előzmény: Bimbi5 (157211)
dészáz Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157216
Előzmény: Bimbi5 (157211)
oys... Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157215

Én mutatócserét csak egyetlen esetben tapasztaltam saját darabomon:

Amikor én rendeltem rá egy mutatókészletet!

(Ugyanis a kedvencnek tekinthető órám, amikor hozzámkerült, a nagymutatója a hegyénél hordozott magán egy apró foltosodást. És ezzel úgy jártam, hogy amikor csak ránéztem, mindig oda-odafigyeltem erre is, kissé úgy, mint a lepattant fog esetén, amikor az ember ösztönösen is piszkálgatja a nyelve hegyével. Na, az óra nálam esedékes első szervízeltetése során az Edison utcában rendeltem rá új mutatókat. - Így aztán a régiek megmaradtak tartaléknak.:)

Előzmény: Wicked Belzebub (157212)
oys... Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157214

Én mindenesetre kedvemre való módon tapasztalhattam meg, hogy Nálad ilyen nem történt az órá(i)mmal.

(Mint ahogy ugyanazt a darabot korábban Orosz Gábor is tudta sérülésmentesen szervízelni.)

 

És más órámra is kellően vigyáztak az LBS-ben.

 

Szummázat: Csak megbízható órásra bízom ezentúl is!

Előzmény: APT (157210)
WiZARD Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157213

Ez korábban volt már fejtegetve.

Órásnál leadod az órát, és elvállalja x pénzért, akkor felelősséget vállal azért amit csinál.

A legnagyobb óvatosság mellett is lehet baleset. Nem mind1, hogy egy baleset esetén egy 60ezres óráért kell jótállnia, vagy egy 6 milliósért.

Én se vállalnám ugyanannyi pénzért a kettőt, még ha ugyanaz is a szerkezet, és minden.

Előzmény: Wreck Diver (157199)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157212

Nekem sajnos volt ilyenben részem. Gorbult a mutató, karcos lett a számla. jó, nem több milliós óra volt, csak egy Seiko kvarc, dehát akkor is...

Előzmény: oys... (157203)
Bimbi5 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157211

Üdv mindenkinek!

 

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Óra vásárlás előtt állok, de fogalmam sincs hogy milyen órát vegyek.

A keretösszeg az max 100ezer Ft. (Sajnos többet egy petákkal sem tudok erre költeni.)

Elképzeléseim az óráról:

- klasszikus

- kör alakú tok, fehér analóg számlappal

- bőr szíj

- kvarcóra

- zafírüveg

 

Ha valaki adna még támpontot, bármiféle segítséget ezzel kapcsolatban (mire kell figyelnem vásárláskor stb..) azt nagyon szívesen venném. Sajnos teljesen laikus vagyok a témában.

Előre is köszi mindenkinek.

Üdv!

 

 

 

APT Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157210

Sajnos tényleg vannak olyan szerkezet-típusok, és olyan mutatók - amelyekkel nagyon komoly gondok tudnak lenni. Hagyományosan mumus a 7750, aminek a brutális nullázása miatt nagyon szorosan ülő, jól "kapaszkodó" mutatókra van szüksége a kronó gyűjtőinél - és bizony néha úgy össze tudnak gyógyulni a tengellyel a mutatók, hogy roncsolás nélkül gyakorlatilag lehetetlen leszedni őket - vagy a mutató, vagy a tengely rámegy a mutatványra, a legjobb felszereléssel is...

És vannak olyan kivitelű számlapok/lakkozások is, amelyek kis túlzással már attól sérülnek, hogy ránéz az ember - megúszható persze ezeknél is a legrosszabb, de rettenetesen kell vigyázni. És számolni kell azzal, hogy az ilyen órák/werkek szervizelése tényleges kockázatokat hordoz magában.

Előzmény: oys... (157207)
oys... Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157209

;^)

Előzmény: Wreck Diver (157208)
Wreck Diver Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157208

Nem. Igen.  ( Az klassz. :))

Előzmény: oys... (157207)
oys... Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157207

Itt alább még nem kronográfokról elmélkedtél.

Keveredik a szezon a fazonnal?

(Ellenben az én Zenith kronóm is átesett már nálam két szervízelésen - különböző mestereknél - és mindmáig az eredeti mutatókészlete van rajta.)

Előzmény: Wreck Diver (157189)
Wreck Diver Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157206

Felgyógyul a központi kronó másodpercmutató a tengelyre,
nem jön le, törik a tengely vagy karcolódik a mutató, lejön a festés, oda a polír, akármi.
A márkaszervízben kap egy új gyárit, és csókolom. Nem márkaszervízben varázsolnak.

Nyilván nem léteznek kimutatások arra, hány mutató megy szarrá szervizelés közben,
ahogy arra sem, hogy a toyotánál hány lámpát törnek össze a gyári munkások.
És mivel az óra szép mutatóval, az autó meg ép lámpával kerül elő, esélytelen megtudni. :)

De én hiszek a nagyon vékony, tükrösre polírozott, gyárban géppel felpréselt stb. mutatók sérülékenységében (is).

Előzmény: oys... (157203)
oys... Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157205

Egy napig se bírja az Apple Watch?

De, akár háromig is, csak ne kapcsoljuk be. Ha ügyesek vagyunk, 3 óra alatt lemeríthetjük. Tovább »

forrás: Index.hu

oys... Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157204

Ha állandóan hordod az órát, akkor a holdfázist csak rendkívül ritkán kell állítani. A módja meg nyilván benne szerepel az általad is említett használati utasításban.

(A múltkori Óra Magazinban volt szó egy cikkben, a Lange új holdfázisjelzős órája kapcsán arról, hogy milyen szerkezeti megoldásokkal megoldott holdfázisjelzés mikorra tér el egy napnyit az ideálistól.)

 

Inkább csak akkor kell hozzányúlni, amikor huzamosabb időre letetted az órádat és az automatika lejárt, aztán utána a viselés előtt mindent beállítasz rajta...

Előzmény: JoskoChef24 (157202)
oys... Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157203

"még milliós órák mutatói sem élik túl az első szervízt"

Te tényleg ilyen kiszolgáláshoz vagy szokva?!?

 

Már miért is ne élnék túl? Akár a sokadikat is...

(A mutatólevétel során akár egy számlap is sérülhetne, akkor tehát az sem éli túl az első szervízt ? Úgy véled, hogy a szervízelés során előírásosan cserélik a mutatókkal együtt? Vagy akkor szerinted hogy a fenébe létezhetnének szép állapotú korosabb órák???)

Előzmény: Wreck Diver (157189)
JoskoChef24 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157202

Sziasztok. Valaki eltudna mondani, a holdfazis beallitas titkat? A vasarolt oram leirasaban az van, hogy napot, datumot, honapot este 11tol hajnal 1ig nem szabad allitani, holdfazist pedig delutan 3tol du 5ig.

A februari, honap vegen ill, a 30napos honapok vegen allitanom kell a datumon., ilyenkor kell allitani a holdfazison is, vagy mikor allitsam be, es hogyan?

Robici Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157201

:-)

De a pajszerrel tokhátlapnyitást azért gondolom már az utcáról hallani lehet. :-)

Előzmény: oys... (157200)
oys... Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157200

"Ennyire durva állapotok vannak egy mechanikus óra szervízelése kapcsán?"

Csak, ha olyan helyre viszed, ahol pajszerrel nyitják a tokhátlapot és vízvezetékszerelő csőfogóval rángatják le a mutatókat.

:^D

Előzmény: Robici (157194)
Wreck Diver Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157199

Szerintem egy márkafüggetlen órásnak nem kötelező matekolni a kettő között.
Mechanikus-automata-alkatrészellátott-nem komplikált, árlista:X forint.
Pláne, ha seiko-seiko. A munka ugyanannyi velük, vagy épp egy 2824-essel.

De természetesen órása, szervíze válogatja kedve, jóérzése, bátorsága szerint. :)

Előzmény: vzstrial (157197)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157198

5 ezerért sehol nem csinálnak meg egy automata szervizt (most nem a számla nélküli olcsójánosra gondolok), de az biztos, hogy egy GS karbantartása nem annyibe kerül, mint egy mezei Seiko-é. 

Előzmény: vzstrial (157197)
vzstrial Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157197

Ez tök jó habár vannak kételyeim azért, hogy az 5 éves generált ugyanúgy 5 ezerért csinálnák meg mint a 6R15 esetén de ne nekem legyen igazam és máris ráugrom egy GS-re...

Előzmény: Wreck Diver (157196)
Wreck Diver Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157196

A japóval ilyenkor az ára a baj kizárólag. Ugyanannyiért nyúlnak hozzá a seiko 7S26-hoz, mint egy dupla árú svájcihoz, vagy épp grand seikohoz.
Orosz óránál csúcsosodik ki ez, mikor mondanak egy 15-öst a piacon kétezerért befogott órára, mert a munkaidő, eszközigény ugyanaz, mint a svejcinél.

Fiókozáshoz viszont a kvarc talán jobb. Egy kézihúzósnak, automatának nem jó fél-egy-három év állás ( kirakatban sem, de a bótosok nagy részét ez nem zavarja :) )...

Előzmény: VAG (157191)
malenykij polgar Creative Commons License 2015.01.23 0 0 157195

Kösz a tippet, már egy kicsit zavart, hogy az enyém többet siet és most tudom, hogyan szabályoztassam. Mire kell leejteni és milyen magasból?

;)

Előzmény: VAG (157190)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!