A vízállóság egy cél, amit vagy sikerül elérni, vagy nem :-) Az aszfaltbúvár kifejezés azokat az órákat takarja, amik a paramétereik - tipikusan nyomásállóság - alapján búvárkodásra/dinamikus víznyomást "eredményező" vízi sportokra alkalmasak, de nem nagyon használják ilyesmire őket az áruk miatt. Mert ugye az ördög nem alszik... Mint ahogy pl. egy Range Rover is figyelemreméltó terepképességekkel bír, de senki sem viszi be a susnyásba/dagonyába. Persze ez is relatív, van akinek nem tétel egy több százezres/milliós tönkrement óra, vagy több tízmilliós összekarcolt autó.
Ha úgyis kacérkodsz egy Sub-bal, akkor minek egy HQ? Vegyél inkább helyette egy Steinhart Ocean One-t - kiköpött Sub, és azzal inkább menne vízbe az ember. Majdnem ugyanaz lesz a látvány, az egyszerű szemlélő nem is fogja észrevenni a különbséget :-)
Nézegettem közben youtube videókat, és a kommentekben azt olvastam hogy az újabb HQ-ban nem is 2824-2, hanem 2892/A2 szerkezet ketyeg. Ez nekem új, jobb vagy rosszabb ez a szerkezet? Illetve miről tudja egy laikus vásárló megállapítani, hogy az adott órában pontosan melyik szerkezet dolgozik?
A HQ jobban tetszik, amúgy Graz mellett lakom, itt kint néztem 790 euróért.
Viszont én abban a tudatban voltam, hogy ezek megfelelő karbantartás mellett 100%-ban vízállók, pont ezért akarok a bőrszíjas Le Locle mellé olyan órát ami kicsit sportosabb, strapabíróbb, fém szíjas és nem kell félteni akár Balatonban akár tengeren...
Nem hallottam még az aszfaltbúvár kifejezést, ezek tehát az olcsóbb, párszázezres belépő szintű búvárórák? Hol kezdődik akkor az olyan óra, amit tényleg nem kell félteni vízben?
(Úgyis azon gondolkozom egy ideje, hogy pont egy év múlva, a 30. szülinapomra meglepem magam egy Rolex submarinerrel :D )
Magánjellegű véleményem, hogy minőségben ugyanott leszel, a HQ felső-, a Certina meg közép kategóriába van sorolva, de itt vége is a történetnek. Vedd meg amelyik jobban tetszik, ha belefér a büdzsébe (HQ nekem is volt a kezemben, szvsz nem gagyi, de az új árát nem fizetném ki érte itthon - ebay-en láttam jobb áron is újakat, talán érdemes ránézni).
Szintén magánjellegű véleményem, hogy vízbe akkor sem szívesen vinném bármelyiket, ha előző nap volt meg a tömítés csere/nyomáspróba - ezek aszfaltbúvár órák, ami nem azt jelenti, hogy biztosan nem bírnának ki akár egy hosszabb tengeri kalandot is, de szvsz kicsit drágák ahhoz, ha bejön az a bizonyos alacsony hibaszázalék... Van Monster, Mako Diver és tsaik mint megfizethető "célszerszámok".
2824-2 szerintem a manapság gyártott órákban már csak elabore-től fölfelé létezik - a gyártásminőség/minőségellenőrzés a különbség a nagykönyv szerint, ami elsősorban a pontosságot befolyásolja. Egyébként meg az elabore is beszabályozható COCS-ra...ezen én nem rugóznék.
Nem olyan régen volt szó arról, hogy mennyire mutatós egy alapból fémszíjas óra bőrszíjjal - a Longines HQ volt a példa. Nekem ugyan Conquest van, de a tok uaz.; és mivel megjött végre a pillangócsat, felkerült rá a bőrszíj.
Talán ha fél mm van a tok és a szíj között, egyáltalán nincs zavaró méretű rés.
Más - azt tapasztalom, hogy a kézi húzós óráim (Doxa, Poljot caliber-ek) pontosabban járnak, mit az automaták (2824-2) - bár azok is messze belül vannak az elvárásaimon. Lehet emögött vmi "tudományos" háttér/törvényszerűség - pl. a rotor is kelt rezgéseket, amiket a billegőnek kompenzálnia kell stb. - vagy egyszerűen csak van ilyen is a világon?
Az lenne a kérdésem, hogy az alábbi 2 óra közül melyiket ajánlanátok tartósság, összeszerelési anyagok, minőség szempontjából:
1: Certina DS Action diver (C013.407.11.051.00)
2: Longines Hydroconquest (L3.642.4.56.6)
Azt hallottam, hogy a DS Certinák strapabíróbb kivitelben készülnek, mint a többi gyártó hasonló árfekvésű órái. Ez igaz? Illetve itt a fórumon írta valaki régebben, hogy a Hydroconquest kézbe véve elég gagyi hatást kelt.
A Longines jobban tetszik, árban kicsit ugyan magasabb, de a minőséggel mi a helyzet?
Ha jól tudom, mindkettőben ugyanaz a szerkezet ketyeg, ETA 2824-2.
Illetve még egy kérdés: olvastam, hogy ezek a szerkezetek készülnek standard, elabore, és top minőségben. Mi a gyakorlati különbség ezek közt, illetve miből lehet tudni hogy egy órába melyik kivitelt szerelték?
A jelenlegi Tissot Le Locle órámban is ugyanilyen van, gondolom ezekbe a belépő szintű, 200 ezer környéki órákba nem a top verziót rakják. Bár én eddig tökéletesen meg vagyok vele elégedve :)
Udv Urak ! Egy kerdesem lenne. Van egy Schaffer ora, ugytudom valami koze van a Breitlinghez, 120 euroert vettek. Milyen minoseguek ezek az orak ? Vagy mit lehet tudni ezekrol az orakrol ?
Fizikailag sok mindent kibirnak a karorak, altalaban tobbet, mint a viselojuk. Az emberi test 40-50G feletti gyorsulast/lassulast mar nem visel el, de a mechanikus karora siman meguszhatja. Mindazonaltal, en nem kiserleteznek ilyesmivel. Egy dolog, hogy az ora tuleli, egy mas dolog, hogy kozben ez-az elallitodik benne, ill. hogy milyen hosszutavu hatasa van az alkatreszekre a tobbszori es/vagy folyamatos erobehatasnak. Inkabb vedd le ilyen esetben az orat, az a biztos.
Még egy kérdésem lenne: ezek az órák mennyire bírják gyorsulást (illetve lassulást), pl. tüzifát hasítani szabad-e, ha a kezemen van? Sajnos, úgy megszoktam, hogy már nem is adok számot, hogy rajtam van...
En mosogatoszert es langyos vizet szoktam hasznalni, a kezemmel atdorzsolom az orat+szijat, leoblitem, ennyi. Ha nagyon koszos, akkor zuhanyfejjel is meg lehet kicsit kuldeni. Ha me'g alaposabb akarsz lenni, akkor puha (pl. baba/kisgyermek) fogkefet lehet hasznalni sikalashoz. Forro vizet a tomitesek miatt nem szabad hasznalni. Ha a femszij a tisztitas utan is koszos marad, akkor ultrahangos tisztitas jol johet, irany a szerviz. Meg persze ha a tisztitas utan beparasodik a kristaly, akkor is :)
Rozsdamentes acél házas és szíjas automata órámat (Baum-Mercier vízálló) mivel tudnám néha megtisztitaní, a mindennapos használat szennyeződéseitől. Mosogatószer és egy kefe megteszi?
Bakker, pont ilyen Roamert kaptam altalanos iskolas koromban a nagyiektol, ugy orultem neki hogy majd megvesztem, zenelos kvarora...uristen kategoria volt. :-)) Asszem 1983-at irtunk akkor...