Keresés

Részletes keresés

phranxinatra Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154448

Ha már Omega: Cal. 2500 az egy hét, Jánosban töltött pihenő alatt sem állt meg, pedig rengeteget nem fickándoztam a törött csípőmmel. Plusz a műtét idejére leparancsolták rólam az órát, fostam is, hogy többet az életben nem látom. Ja, és húzni nem húztam koronáról.

Előzmény: Wreck Diver (154442)
rtivi Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154447

OFF

Mert az a baj, hogy soha semmi sem lineáris. Mi meg erőltetjük. :-)

ON

vzstrial Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154446

hülye kérdés : valahogy ki lehet tapasztalni, mérni a B szakasz szélsőértékeit? Van erre valami elmélet?

Előzmény: tomcat (154444)
vzstrial Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154445

No :) nincs evvel gond, nem lehurrogásnak szántam csak mintha picit túl lett volna dimenzionálva. De tény, hogy pl a Seikom a mai napig ha hordom többszöri kalibrálás során se lett beállítva úgy, hogy az adott használat során kihozzam belőle a havi +/-1 percet. Bizonyára a suli utolsó évében többet mozogtam mint munka előtt és az befolyásolta a pontosságot, viszont azt kicsit nehezen viseltem el, hogy valahány alkalommal visszavittem nem tudták hozzám állítani. És most itt nem a páncéltermi, 24°C-os hőmérsékletre számlappal fent állapotra kell állítani. A faszi azt mondta Ő hordta - már itt felhúztam a szemöldököm - és neki pontos volt. De nem tette hozzá, hogy adott körülmények között. Valóban jó volt az eszmefuttatás, hogy milyen körülmények között és utólag belegondolva tényleg kell különbséget tenni az irodai iratkézbesítő - ha van még ilyen - illetve IC áramkör tervező mozgása között. Jómagam is inkább szeretnék biztosra menni és pl. autó esetén is azokat a csavarokat is menet rögzítőzni amik csak másodlagos szerepet töltenek be. Szóval hasznos volt. Illetve nagyjából most értettem meg, hogy célszerű adott életvitelhez belőni nem pedig az abszolút nullához.

Előzmény: Nick389 (154439)
tomcat Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154444

A járáspontosság szempontjából fontos, hogy a mechanikai energiatárolóból kinyert nyomaték lehetőleg egyenletes legyen. Az alábbi ábrán láthatod egy órarugó jellegzetes nyomatékgörbéjét (Mechanikus topictárs honlapjáról) :

 

Az A szakasz, ahol az óra lejár nemlineáris, ott jelentős járáseltérés várható, a B szakaszon a legnagyobb a pontosság, a C szakaszon is nemlineáris a lefutás. Te az óraforgatóval a C szakaszba erőlteted az órádat és ugyan lehet, hogy nálad így jön ki a legkisebb tapasztalati járáseltérés, ugyanakkor a legtöbb automata óra számára a B szakasz a legkedvezőbb. Márpedig az egy elég széles tartomány.

 

tomcat

Előzmény: Nick389 (154443)
Nick389 Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154443

Félrevezetés nincs - ilyet nem is említettem. Nem a járástartalék a kérdés, hanem a pontosság.

Végig járástartalékról beszélnek a hordás függvényében, nem pedig a pontosságról a hordás függvényében.

Előzmény: Wreck Diver (154442)
Wreck Diver Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154442

Abszolút értelemben az Omega FAQ ezt írja:

"What is the power reserve for a self-winding mechanical OMEGA watch and how does it work?

The functioning of a self-winding mechanical OMEGA movement depends on the wrist movements of the wearer.
When fully wound, the watch will have a power reserve between 44 and 60 hours, depending on the calibre used.
Since the watch's self-winding mechanism is directly linked to the wearer's activity,
10 to 12 hours' wear should be sufficient to generate a power reserve of 20 hours or more
,
which ensures that the watch will continue to run throughout the night.
However, if a watch has not been worn for several days and its power reserve has thus run low,
we recommend you wind the watch manually for around 15 rotations of the crown (clockwise) to ensure the best possible rate from the outset."

Most hol van itt a félrevezetés?

10-12 óra viselés elvileg ( ugye feltételes mód ) 20 órára ( vagy többre, de ezzel lehet már számolni ) elegendő járástartalékot termel.
Tehát ha seggenülős 8 órákon át viseled, meg tudod becsülni a felhalmozott járástartalék körülbelüli csökkenését.
A járástartalék lassan felemésztődik, és az óra megáll. De lehet kalkulálni vele, mikor. Tehát ha egy jobbkezes hivatásos
egérklikkelő 4 naponta kézzel teker 15 teljes koronafordulatot a vekkerén, akkor meg van oldva a probléma.
És ha egy fogkefével a 4 napig gyűlt bőrt-koszt óvatosan ledörgöli a toknál, még egy plusz szívességet is tesz magának
( és annak az órabubusnak, aki esetleg elkéri megtekintésre... ).

Vagy 2 naponta magán hagyja az órát, ha feláll a futópadra 5.5Km/h-s kardió sétára.

Avagy Tomcat módszerével kideríted, hogy a te életviteleddel mennyire sikerül húznod az órát egy napi viseléssel,
és ehhez mérten változtatsz az életmódodon, vagy húzol rá az órádra. Sima ügy.

A Ferraris példa nem értelmezhető számomra.
Ezek "road legal" autók. Ami számomra magában foglalja az "átlagos" ( értsd: több órás dugóban araszolás ) működtetést.
Amennyiben ezt nem tudja, pályaautóként kell árulni. Az meg mindegy is, hogy van-e magyarázat arra, miért gyullad ki és ég le az autóm.
A gyártó felelőssége olyan autót tervezni és gyártani, ahol ennek az esélye műszaki hibára, és balesetre korlátozódik. Nem forgalmi helyzetre...



Előzmény: Nick389 (154439)
Franek-52 Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154441

Sziasztok.

 

... az óraforgatónak leginkább abban  látom az értelmét, hogy modelezi a napi használatot. Ez csak a műhelyben használt többkarosakra értem. A javítás utáni ellenörzéshez (szabályzás, stb.) segítség a kézi felhúzású órákhoz is.

 

Feri'bá

 

rtivi Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154440

Hát ezért is fürdök minél többet koronazáras órával a Balatonban. Ha meg nincsen rajta ilyen zár, akkor szurkolok, hogy ne ázzon be. :-)

Előzmény: oys... (154435)
Nick389 Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154439

Abszolút értelemben igazad van - itt be is fogom fejezni a témát-, de relatíve meg fontos, hogy mindenki azt kapja egy vásárlással, amire számít. A gyártó azt mondja, hogy hordd 8 órán át és pontos lesz, de nem definiálja hordás mibenlétét. A szerviz készségesen - és tételezzük fel, hogy lelkiismeretesen - kalibrál, akár többször is, de ha utána sem pontos az óra - nem hordod eleget. Próbálhatsz ezen változtatni, vagy vehetsz forgatót, húzhatod kézzel, ha lehet. Vagy állítgatod.

De Te - pl. gépészként -  nem azért vettél automata órát, mert mechanikus tamagocsit szeretnél :-)

 

Egyik esetet sem szeretném egyenrangúnak tekinteni azzal, hogy nem pontos az óra :

 

A 60' években "tömegével" vittek vissza Ferrarikat, hogy leálltak menet közben. Egyszerűen arról volt szó,

hogy lett annyi pénz és akkora divat, hogy napi használatra megvették a Ferrarit, csak sosem mentek vele

80-nál gyorsabban - az alacsony fordulatszámú használatól villámgyorsan bekormozódtak a gyertyák.

Nem olyan régen jópár Ferrari kigyulladt Californiában. Itt sem volt túl bonyolult a magyarázat, a hűtés nem

arra lett méretezve (a hőségre persze számítottak), hogy órákat araszoljanak vele miközben a "motorháztetőt" nem lehet megérinteni, annyira felmelegítette a nap.

 

Más volt a vevő és az eladó elképzelése a napi használatról...

Előzmény: vzstrial (154437)
Nick389 Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154438

Próbáltam nagyvonalú lenni :-)

Előzmény: oys... (154434)
vzstrial Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154437

Picit túl van ez a felhúzás misztifikálva. Nálam 2 naponta kéne órákat állítani de nem történik ilyesmi.

Gép előtt ülök, ráadásul a villamos rész nem igaz mert gépész vagyok de szintúgy jobb kézzel használom az egeret. Az orientem amikor megvettem beállítottam és azóta nem nyúltam hozzá. Persze talán egyszer otthon kitekertem a koronát majd vissza. A napot beállítottam szépen ráhúztam azt a koronát is. Arra odafigyelek, hogy ha pénteken lerakom akkor szombaton - vasárnap megmozgassam, akár ahogy a bácsi csinálta a videón akár csak a tokot megfogom és elkezdem forgatni, de nem rázni. Nekem így bírta a Seikom és bírja az Orientem is. Lassan az órafelhúzás történt kicsit ágyúval verébre esete kezd lenni. Az tény, hogy nem segít ha sokat buzerálom a koronát ki be csavargatással, de azért ez egy 33ezres óra, ha ez egy Submariner esetén történne ott azért morcosabban viselném saját hülyeségemből eredő pénzügyi katasztrófát :D

Előzmény: Nick389 (154422)
agent.d Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154436

Mondjuk eleve másként húzza meg a kislányos kezű férfi, meg egy melák. Mondjuk szoktam őrlődni a ne tépjem meg, és a nehogy ne legyen eléggé meghúzva úszáshoz-témában... :S

Előzmény: Nick389 (154432)
oys... Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154435

Egyébként a koronazár érdekes jószág!

Ugyanis a legszélső, a közegeknek kitett menetbe bizony beül mindenféle szutyok, izzadság, stb. Ennek rétegződése pedig azzal jár, hogy a felgyülemlést követő kitekerésnél is érezhetően nehezebben indul meg kifelé a korona, majd az állítás utáni betekeréskor már kevésbé lehet betekerni a megszokott erővel (ezt jól lehet látni az emblémázott koronákon). Aztán legközelebb ugyanez ismétlődik, és megint és megint, végül egyre rövidebb lesz a betekert hossz, ergo egyre erősebben tekerné rá a tokcsőre a páciens.

 

Persze mindez a mai világ havonta-kéthavonta kitekergetős szokásaival tudott csak előjönni, mert így adódott meg a lehetősége és ideje a szutykolódás kikeményedésének.

 

Ellenben nyaralás - és az órám rendszeres kényszerfürdetése - után mindig szép tiszta szokott lenni az órám koronája is, utána rendre jobban betekerhetővé válik.

(Habár ugyanez jól látható a fémcsat réseiben is.)

Előzmény: Nick389 (154432)
oys... Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154434

"belefér egy állítás havonta, ha már a dátumot úgyis állítani kell"

 

Milyen órán?

Panorámadátumos, kétkarakteres, 39 napig számláló órán?

;^)

(Az egyszerű dátumablak esetén ugyanis elegendő csak a rövid hónapok után állítani.)

Előzmény: Nick389 (154430)
Nick389 Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154433

Nem véletlenül írtam, hogy a legnagyobb piacokon nem tipikusan az réteg veszi a luxusórákat, akire "büszke lehet" a gyártó :-)

De ugye pénz beszél...

Előzmény: Navigare necesse est (154426)
Nick389 Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154432

Koronazár.

 

Amikor én 99'-ben cc. 200e-ért órásnál - nem webshop - megvettem a pr200-at, belefért az árba, hogy végigvettük az összes funkciót és az órás megmutatta, hogy mennyire kell meghúzni a koronazárat. Aztán megkért, hogy próbáljam meg én is és megnézte, hogy nem tépem-e rá. Ezen felül beszélt nyomáspróbáról, a tömítések cseréjéről, vizes használatról stb. Végül megkérdezte, hogy világos-e minden, van-e vmi kérdésem, illetve felajánlotta, hogy ha a jövőben kérdésem lenne az óra használatával kapcsolatban, akkor keressem bátran. Pedig a Tissot elég rendesen adott az órához papírt - magyar nyelven is - amiben ugyanezek benne voltak.

Akár a Baross utcába, akár a szétválás után a Pesti Barnabás utcába vittem az órát, mindig "megdicsértek",

hogy milyen jó állapotban van a koronazár - persze, havonta egyszer tekertem ki és ésszel húztam meg.

Ahogy én látom :

Sokan nem ismerik a menetes korona használatát - mindig van kérdés hasonló fórumokon, hogy mennyire kell meghúzni, kell-e meghúzás után picit visszatekerni stb.- és nem is kérdeznek rá. Ha ez még párosul egy genetikailag kódolt "rátépő" hajlammal, akkor már csak abban lehet bízni, hogy nem a rossz pillanatban

éri a víz és a szerviz időben észreveszi a gondot. Ki merem jelenteni, van akinek nem való a koronazár.

De ők is vesznek koronazáras órát, nem is keveset, mert divat legalább 20 bar-os órát csinálni, még

a kifejezetten elegáns vonalakon is, ahol igazából a 3 is elég lenne. Ennél még egy korrektül kivitelezett

5 bar-os vízálló óra is jobb, mert ott nincs mit rátépni, de nem gond a víz.

A minap megtaláltam és némileg szétszedtem fiatalkorom "búváróráját", lehet hogy felrakom majd.

 

Kenés.

 

Nem véletlenül írtam, hogy "...az olajfilm is le tud folyni, nem kell úszni az olajban..." tisztában vagyok

hogy mi zajlik le egy órában, de az autót hétköznapibb példának tartottam, mint pl. a régi mechanikus

pénztárgépeket, számológépeket, írógépeket - pláne hogy ezeknél zsíroztak is.

Előzmény: APT (154429)
Felfedező2 Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154431

Hordtam vagy két évig Omega Speedmaster Reduced órát, módosított ETA 2892A2 szerkezettel (Dubois Depraz modullal egészítették ki kronográffá), az bizony, ugyanilyen életmód mellett - a munkám nem változott, a családom, szokásaim sem - heti egyszer meg-meg állt reggelre. Ezért használtam hozzá egy időben forgatót (ez a conrados nálam alig egy évet bírt) majd elkezdtem ráhúzni esténként. Most egy Rolexet hordok, aminek az elvi járástartaléka ugyan nagyobb talán 12 órával, de az én alapvetően egy karórás életemmel sem állt meg egyszer sem tavaly karácsony óta. A koronazárat akkor nyitom ki csupán, amikor napot állítok a rövidebb hónapok végén, meg az óraátállításnál. A COSC-t annyira tudja, hogy azt a napi 1-1 mp eltérést, amit néha összeszed, a lerakással kompenzálni tudom(korona alul, ezzel az éjszaka visszasieti az esetleges késést). Ennyivel jobb csak az ETA-nál, ami simán hozott napi 1-10 mp eltérést és csak állítással volt kompenzálható. Viszont az az Omega gyönyörű...

Előzmény: APT (154429)
Nick389 Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154430

Teljesen igazad van, de ez a teszt feltételezi az óra meglétét. Én nem tudok senkit sem kárhoztatni azért, mert elgondolkodik rajta, hogy kell-e neki automata. Azt sem tartom elítélendőnek, ha vki a Te véleményed
osztja az óraforgató, de az enyémet a koronazár/kenési problémák kapcsán. És kerül így oda, ahol a part szakad.

És végső soron reális hozzáállás az is, hogy ha már megvett egy automatát 40e-ért, akkor ne kelljen még megvennie egy óraforgatót, mert az a cc. 10e HUF+áram, az 3 évenkénti 2e-s költségű elemcserét feltételezve 15 évet jelent, ha inkább quartz-ot választott volna. Akkor is el tudom fogadni ezt, ha mondjuk egy 100-300e-s automatáról van szó - nem tartom fillérb..szónak, mert az óra ára mellé nem fér még be még 10e. Azért vett automatát, hogy a karbantartáson kívül más dolga nem legyen vele.

Az viszont szintén reális elvárás, hogy egy automata pontossága beavatkozás nélkül percen belül legyen napi viszonylatban - ebbe még nekem is belefér egy állítás havonta, ha már a dátumot úgyis állítani kell -, annál pontosabban meg a vonatok sem indulnak...

De ha már felhívtam a "jobb" márkaszervizeket a ww garanciáról és rávettem 6 amerikait, hogy mondjanak vmit Rolex ügyben, az is belefér, hogy jövő szerda kora reggel leveszem a Monster-t a forgatóról. A 40-42 órás járástartalékot figyelembe véve péntek kora reggelre meg fog állni. Pénteken hordom, majd hétvégén tudom figyelni, hogy milyen pontosságot produkál addig, amíg nem áll, illetve hogy mennyi idő alatt meg.

Nem lesz reprezentatív, tudom...

Előzmény: tomcat (154421)
APT Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154429

Hümmhümmm...

 

Azért egy normálisan kivitelezett koronazár szó szerint napi használatnál sem megy tönkre másfél év alatt. Hogy mást ne mondjak, az első, "ős-Rolexek" még olajos parafás tömítésű (a hátlapban ólomkarikával) koronazárai a kézi felhúzós órákban is szépen kibírtak egy szervizciklust. Akkor még nem, de nem sokkal későbbtől már a koronazáras órákban is alkalmaztak a korona feneke melletti befeszülő tömítésen túl a tokcsőben (vagy a korona nyakán) is gumikarikás tömítést. Az is kibír egy szervizciklust, akkor is, ha naponta tekergetik. Nagyon régóta nem űrtudomány egy normális tömítést elkészíteni - hogy mást ne mondjak, egy kocsiban egy főtengely-szimering minek is van kitéve - még sincs vele probléma, és nem is kerül sokba. Évtizedes, lelakott órákban is tudnak tisztítás után jók lenni a tömítések. Ha abba a Certinában másfél év után heti egyszeri használattól beázás keletkezett - akkor ott egészen más problémák voltak.

 

A kenés viszont az órában egészen másként viselkedik, mint egy nagy méretű gépelemnél, így itt az autós hasonlatok nem mindig helytállóak. Nem, nem tud ide-oda folyni és gyűlögetni az olaj - egészen mások a dimenziók. A viszkozitás, a felületi feszültség az úr ilyen méretekben - a csapágyakban lévő olaj normális esetben nem mozdul onnan - ha mégis elvándorol, akkor azt valamilyen odatapadt szennyeződés (aprócska porszál, komoly karc a csapágyon, repedés a csapágykövön) mentén teszi. Viszont be tud száradni/sűrűsödni, tartós helyben állástól gyantásodni, illetőleg a modern észter-alkoholos kenőanyagok esetenként nyomtalanul elillannak, a csapágy teljesen tiszta - de ugyanakkor száraz is lesz. Ám ezen problémák elkerülésére szakszerűen olajozott és jó állapotú szerkezetnél bőven elég, ha egy-két havonta egyszer pár órát jár a szerkezet - én az óraforgatót műszakilag teljesen indokolatlannak tartom.

 

Ami az automatákról szóló eszmefuttatást illeti, abban viszont egyetértek - nagyon másként viselkedhetnek ezek életmódtól függően, de azért azt is tegyük hozzá, hogy elképesztően nagy különbségek vannak az alkalmazott megoldások hatékonyságában is. A Seiko által jellemzően használt igen egyszerű de kiváló CAM automatika hatékonysága a legjobbak között van, és teljesen átlagos hordás mellett is tökéletesen megbízható felhúzást biztosít. Nem véletlenül merték ezeknél megkockáztatni a kézi felhúzás lehetőségének elhagyását - és lám, nincs is ebből probléma. De mint említettem, igen hatékony a 7750 súlyos rotorral kombinált egy irányba húzó automatikája is - ezzel sem szokott probléma lenni. De például a prémium órákban is előszeretettel alkalmazott 2892 már egyáltalán nem hatékony, egy nyugodt, "tespedt" életet élő tulajdonoson nagyon gyakran előfordul, hogy meg is áll rendszeresen az óra. A 2824/36 konstrukciója kicsit más, de az is csak csöppnyit hatékonyabb, bizony ezekkel is lehetnek gondok - egyik mechanikával sem ritka panasz, hogy felvéve-hordva megbízhatóan jár az óra, de este lerakva nem bírja ki megállás nélkül reggelig sem - ilyenkor más értelmes tanácsot nem lehet adni, mint azt, hogy rá kell húzni kézzel - nem segít a tisztogatás, a friss szerviz sem, egyszerűen ennyit tud a konstrukció.

Előzmény: Nick389 (154422)
oys... Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154428

Képeken a gyönyörű Moto 360 okosóra

Egy olasz kütyüszakértő kipróbálta a Motorola androidos kiegészítőjét. Tovább »

forrás: Index.hu

 

HáÁát!?!

APT Creative Commons License 2014.08.07 0 0 154427

Erre teljesen jó módszer. A tényleges járástartalék megállapítására viszont nem.

Előzmény: tomcat (154421)
Navigare necesse est Creative Commons License 2014.08.06 0 0 154426

OFF

 

A Ming uralom 1644-ben megdöntötte a mandzsúriai Csing dinasztia, akik kína császárkorának összes többi uralkodóját szolgáltatták, egészen 1911-12-ig, amikor a még gyermek uralkodót lemondatta a Szun Jat-Szen vezetése alatt álló felkelők.

Tehát Kínában luxusórát sokkal inkább a multimilliárdos (amik száma Kínában a legnagyobb) vállalkozók körében dívik gyűjteni. :)

Előzmény: Nick389 (154423)
Wreck Diver Creative Commons License 2014.08.06 0 0 154425

Szerintem neked komoly agyalási gondjaid vannak az automata óra

működtetésével kapcsolatban. Vagy csak sok a kávé. :)

Előzmény: Nick389 (154422)
sztívndráj Creative Commons License 2014.08.06 0 0 154424

Ezért kell venni JLC-t vagy Zenith-et. Az a réteg aki olyan okból veszi az Omega-Rolex-Breitling vonalat amit APT leírt korábban, azoknak ezek a márkák nagy valószínűséggel semmit nem mondanak.

Előzmény: Nick389 (154423)
Nick389 Creative Commons License 2014.08.06 0 0 154423

Úgy úgy, de egyre inkább belőlük él a luxus kategória. Mert ugye Oroszországban nem titkolt Romanov-ok,

Kínában sem a Ming dinasztia leszármazottai veszik nagyban ezeket az órákat, Amerikában pedig nem  mindenkinek

a Mayflower-en érkeztek az ősei, akik hirtelen felindulásból vesznek egy Rolex-t :-)

Az ismertebb luxusmárkák renoméját rontják a legjobban, miközben a bevételeiket meg növelik. Halottam már olyanról

itthon, aki ezért vett inkább IWC-t.

Előzmény: APT (154420)
Nick389 Creative Commons License 2014.08.06 0 0 154422

Az "átlagos hordási körülmény", "irodai hordás" stb. nem egzakt fogalmak. Nagyon nem mindegy,

 

- hogy pl. kétszer 15 percet gyalogolok oda-vissza, majd az irodában papírokból nézek ki adatokat, amiket számítógépre viszek, majd visszaviszem a papírokat az irattárba, aztán kinyomtatom az eredményt 3 példányban, 2 különböző irodában 2-2 aláírást/pecsétet szerzek rá, majd 2 helyre leadom. A bejárt irodák 2 emelten és 3 épületszárnyban helyezkednek el. Tipikus banki hitel-ügyintéző backoffice munka.

- vagy autózok fél-fél órát, felmegyek lifttel a 4-re, leülök a számítógép el és csak elektronikus tartalmat dolgozok fel/

állítok elő. A legtöbbet a jobb kezem mozog az egérrel, de a balon van az óra. IC-t tervezek.

 

A második esetben a versenyző mondjuk másnaponta kénytelen beállítani a pontos időt, hogy ne hallgassa a kollégáitól,

nem elég, hogy villamosmérnök létére fogaskerekes órát vett, de az még annyira sem pontos, mint a saját fia csuklóján lévő, tizedannyiért vásárolt Casio. Hogy egy menetes korona mennyire szereti ezt, azt első kézből tudom egy másfél év

után kukába került Certina kapcsán, a gazdája minden vasárnap este akkurátusan beállította "pontosra" a quartz! órát.

Aztán egyszer nem kellett, mert vasárnap reggel úszott egy óra hosszat. Akkoriban vasárnap nem lehetett órást találni, hogy legalább nyissa ki a menetes hátlapot - hétfőn a szervizben pedig megmutatták, hogy mennyit kellene max elfordulnia egy másfél éves óra koronájának, mert hogy ott ment be a víz.

Tudom, órát nem kell vízbe vinni és a menetes korona sem szériatartozék...

 

A szerkezet meg szerintem akkor kopik igazán, ha állt és a gravitáció szépen összegyűjtötte egy helyre az olajat - az olajfilm is le tud folyni, nem kell úszni az olajban -, aztán egyszer elindul és majd vmikor lesz mindenhol kenés, ahol kell.

Autóval sem szokás a hidegindítás utáni 10. másodpercben már 100-zal menni, az órának pedig nincs alacsony fordulatszámú üzemmódja.

Az olaj által egy helyre összegyűjtött lekopott fémrészecskék áldásos hatását már nem is részletezem - kenés ide, vagy oda, kopás mindig van.

 

A gagyi  óraforgatóm olyan 4f/min-t tud, napi 6 órát forgat 3 órás szünetekkel. És ez a maximum, ha hétvégén nem hordom az órákat, hét közben jó ha a fele időt forgatón töltik. Az egyik kedvenc példámban lévő postás mondjuk 40. születésnapjára kap egy 30e-s Orient automatát a családtól, amit reggel és délután 5 között folyamatosan hord. 2 óra utazás BKV-vel + némi gyaloglás, 2 óra teszvesz otthon reggel és délután, 8 óra munka karlengetős sétálással. Nem gondolom, hogy irreális minta. Ennyi idő alatt nem létezik, hogy nem tudna annyi mozgást összehozni az órának, mint az én forgatóm egy hétvégi napon. És a forgató egyenletes mozgást biztosít.

Gondolod, hogy pl. két év után szomorúan vihetné a derék postás a megállt óráját a Jász utcába, ahol a tok felnyitása

után elé szórnák a fogaskerekekből megmaradt fémport...?

Óraforgató...nem ventilátor :-)

Előzmény: tomcat (154417)
tomcat Creative Commons License 2014.08.06 0 0 154421

Mármint mi nem jó tesztmódszer? Az órát saját szokások szerint hordani és aztán megnézni, hogy hordva felhúz-e az automatika? Egyszerűbbet és életszerűbbet nehezen tudok elképzelni.

 

tomcat

Előzmény: APT (154419)
APT Creative Commons License 2014.08.06 0 0 154420

Tipikus példa a sznob óravásárlására - akinek fogalma sincs arról mit vesz, igazándiból arról sem, miért is jó ez neki - a lényeg az, hogy nagyon drága és menő legyen...

 

Az ilyen tulajdonosok miatt van amúgy sok nagy márkával szemben sokakban némi ellenérzés (beleértve a Rolexet is..). Marketing, és a gyártó üzleti szempontjából persze teljes siker, ha valaki (kizárólag) azért vesz Omega SMP-t, mert a James Bondnak is az van, Rolexet, mert az a menő, TAG-ot, mert a Hamilton is azzal villantott - de amúgy ez szerintem kifejezetten szánalmas dolog...

Előzmény: Nick389 (154406)
APT Creative Commons License 2014.08.06 0 0 154419

Ez nem biztos, hogy jó tesztmódszer. A 7750 ugyan híresen jó hatásfokú automatikával bír (pedig ő az, amelyik csak egy irányba húz - de a tapasztalat szerint ez sokszor a jobb megoldás), de az ETA 28xx szériák automatikái egyáltalán nem olyan kiválóak. Keveset mozgó, ülőmunkát végzőknél nem egy esetben nem is képesek az óra megbízható működtetésére, rá kell húzni még kézzel is... Viszonylag mozgalmasabb életmódúaknál jellemzően azért nincs velük baj. Amúgy meg ezeknek az óráknak az Eternától megörökölt konstrukciójú kilincskerekei nagyon hajlamosak leragadni, szerviznél is nagyon oda kell rájuk figyelni.

Előzmény: tomcat (154417)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!