Koronáról húzható, járástartalék kijelzős GMT-s automata (in house kaliber) is létezik a japán vonalon teljesen elfogadható áron, acéllal, zafírral, ami csak kell:
Szép a Breitling sztori :D A felhúzás végett a koronáról húzhatóság miatt nekem szempont, hogy vajh eleget húztam-e rajta :) a szervizest köszi.
Egy szó mint száz, most hordás nélkül közelít a gyári értékhez, hordani meg ebben a melegben nem igen tudom mert kijön a fém allergiám hiába rozsdamentes acél. Szóval nato szíj lesz ebből :)
Én itt próbálkoznék, ha nem is tudja megcsinálni, de azt mindenképp meg tudja mondani, mekkora a realitása az elvárt végeredménynek : http://www.watchmaker.hu/contact.php
Régebben hivatkoztam a Breitling-es autónepper "ismerősömre". Az sem kis sztori, hogyan/milyen motivációból jutott az órához, de annyit elég tudni, hogy egy beszerző útján vette Németországban vmikor 2000' elején. Annyi német tudása volt, hogy lekommunikálja az török "kollégákkal", melyik kocsit vinné el és mennyiért és még arra is futotta, hogy elmagyarázza, melyik órát akarja megvenni, de azt már nem értette meg - mint az az események visszapörgetéséből kiderült -, hogy eladó próbálta elmagyarázni az automata
óra lényegét - még mutogatni is próbálta, hogy mozognia kell az órának, mikor rájött, hogy a verbális kommunikáció zsákutca...
Rendszeresen levette, amikor buherált a kocsikban, volt hogy hétvégére bent felejtette a konténerben -
nem volt szokva hozzá, hogy óra van rajta -, vagy az volt az óra napi mozgása, hogy a tulaj ült a kalaviatúra előtt reggeltől esetig - nem mindig volt biznisz - és újabb kocsikat keresett a net-en. Az óra késett, megállt, újraindult stb., ami elég frusztráló volt az addig csak cc. "négygombos hétmelódiás" vonalon mozgó - de azt is csak fiatalabb korában - tulajnak.
A történet vége az lett cc. egy hét múlva, hogy a "haver órás spanjához" került az óra javításra, mondván "úgy sz..r ez ahogy van, kib..nám, a pi..ba, ha nem lett volna olyan ki..ott drága...", az meg majdnem körbemosolyogta a fejét örömébe, hogy a kezében lehet egy olyan óra, amit eddig csak újságban látott...
Elmagyarázta, hogy mozogni kell az órának és akkor pontos lesz...
Automata Breitling chrono COSC-cal és mégis tudott késni, megállni stb. - mert nem eleget és nem úgy hordták, ahogy kellett volna. A 7s26-om két nap alatt 3 percet sietett, ami eltűnt a forgató használata után, tehát nem a caliber-rel volt/van gond... Én is sétáltam, mozogtam és cc. 06-16 között folyamatosan a kezemen volt az óra. Lehet, hogy a beszabályozás után ennyi hordással is pontosabb lesz, de addig másnál is viselkedhet ugyanúgy az óra.
Könnyebb azt definiálni, hogy mivel lehet elkerülni a problémát, mint hogy pontosan mikor fog felmerülni...
7s26 - elkezdett sietni - perceket - napi átlag hordás mellett. Mások is uazt tapasztalták - általában siet-, keress rá a caliber-re vonatkozó review-kra. Mielőtt megvettem az órámat én ránézegettem, pl. :
Miután meglett a 2824-is (ennél jobb a helyzet ugyanolyan hordás mellett) és vettem egy forgatót
huss...eltűnt a nagy sietés és gond nélkül fél percen belül van a napi eltérés. Még nem szabályoztattam be,
most fog letelni a fél év, ami szvsz legalább kell az összekopáshoz.
A 2824-nél inkább oda-vissza tapasztaltam eltérést, de jóval kisebbet. Ezt viszont nem sokáig nézegettem,
mert forgatóra lett téve.
Nem állítom, hogy nálam van az igazság, de azt igen, hogy komoly különbség lehet két "irodai hordás" mozgásmennyisége/-minősége között. Ilyen esetekben meg szvsz jobb számítani a problémára, mint
csodálkozva belefutni és utána szentségelni, hogy nem ér semmit az automata...
1-2 nap alatt soknak találom a 3-5 percet, 1 perc még elfogadható tekintve a szarul beállított seikom +40mp sietését avagy késését, de akkor konkrétan a kezemen se volt. Ott a gyári tűrés +25 / -15 sec /nap. Amikor megkaptam +2/-3sec-et tudott hosszú ideig, suliba be, onnan haza - és azért a blaha - XI kerület nem egy akkora táv, hogy sokat mozogjon és a hordás során minimalizálni tudjam a járáseltérést.
Egy jó cam-os 6139-et vagy bellmaticot szerintem annyi idő alatt felhúzol egy napra kis túlzással, míg utánaszaladsz a villamosnak, vagy integetsz a sávodba index nélkül bevágó parasztnak. :D
Kétlem, hogy az újabb szajkók sokkal rosszabbak lennének ezen a téren.
Ezért ne mondj le róla, az esetek 99.sokkilenc százalékában nem mozog 8 órát az óra - az effektív mozgás nálam sem több mint napi 3 óra, de én forgatót használok, mert nem csak egy órát hordok, hétvégén meg quartz játszós van -, utánam többen is írták ugyanezt. Az sem mindegy, hogy hogyan mozog az óra, ha pl. sétálva, vagy minimális közösségi közlekedéssel jutsz be a munkahelyedre, az sokat kompenzálhat, meg ha nem veszed le az irodában az órát. Próbáld megtippelni, mennyit mozoghat a kezed.Bárki bármit is mond, tartom, hogy 1-3 óra szimpla csuklón tartás még nem elég, kell hozzá még vmi nagyobb intenzitású mozgás.
"a Zenith is csak El-Primero vonalon jó, mert azt most is gyártja..."
Habár a mai werkjük pár apróságban már eltér a régitől. Így aztán elképzelhetőnek tartanám, hogy nem teljesen autentikus alkatrészeket tudnának csak adni.
(Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ezek a különbségek inkább ott vannak, ami úgysem szorul cserére.)
Igazad lehet valszeg minden pontban, logikusnak tűnő az okfejtésed. Sajna nem való az automata óra nekem, nem hordom ennyit a karomon az órát. Sokszor leveszem az irodában is magamról. Ha szakmát váltok átgondolom mégegyszer. Addig meg maradnak a kézifelhúzósaim, meg a kvarcok. Egy eco-drive -ost is nézegetek egy ideje, fény azért engem is ér.
Amit a net-en látsz, azt meg kell rendelni az importőrtől, aki mindenen keresni akar, még azon a szerintem jópár éves - de attól még tökéletesen jó - modellen is, amit kinéztél magadnak. Az órásnál meg valszeg ott áll már pár éve és szeretné
eladni...
"...ha pár perc kézben történő lötyögtetéssel elmegy 1 napig..."
Annyit azért nem, de szomorú leszel, ha hasonlóra építesz - olyan 8 óra hordás kell ahhoz, hogy az óra hozza az
a pontosságot, amit ígérnek. Ezt úgy tudod elérni, ha postás, közterület felügyelő, áruházi biztonsági őr stb. a
foglalkozásod, máskülönben nem mozog eleget az óra és 1-2 nap alatt akár 3-5 perccel fog eltérni a beállított időtől.
Mindenesetre alkatrész van még nagyon régi werkekhez is. Az Omegánál már a 70-es évekbeli 1xxx-es szériájúakhoz sincs minden, még a gyárnál sem. A Longinesnél meg gyakorlatilag semmihez sincs semmi, a Zenith is csak El-Primero vonalon jó, mert azt most is gyártja...
Egyébként meg rá kellene repülni ezeknek a szervizelésére - mert elgurult a gyógyszer Rolexéknál, ha azzal küldenek vissza egy 30 éves, a kép alapján szépen kinéző, még működő, valószínűleg rotortengely-csapágy-cserére szoruló AirKinget, hogy olcsóbb lenne újat venni... Mit akarnak ezek, ezért a munkáért több ezer eurókat elkérni? Nem normálisak...
Ha az a tengely tényleg gatya, és nem akar adni ilyet a Rolex - fél óra alatt el lehet készíteni, kis fifikával tartósabbra, mint az eredeti...
Azért árban, és presztízsben is máshol van most egy 50-60 éves PP vagy Rolex, mint egy Omega.
Viszont ha folytatja az elkezdett utat az Omega, és el tudja érni a Rolex szintjét, vagy meg tud maradni közeli versenytársnak, akkor az alkatrész utánpótlás 50 év múlva elvárható lesz, pont úgy mint ma a Rolextől.
Én minden cinizmus nélkül is vegyes érzelmekkel viseltetek a most az iparágban zajló "innovációk" iránt. Ahogy azt is gyakran emlegetem, hogy a 80-as évek utáni kocsikból már igen kevés lesz ám a veterán, a maiakból meg talán 100 év múlva sokkal nagyobb ritkaság lesz lelni egy legalább többé-kevésbé működőt, mint mondjuk T-Modellből... Mert nem lesznek javíthatók, üzemeltethetők, szervizelhetők... De ez nem baj, mert ezek köznapi használati tárgyak - és annak viszont sokkal jobbak, mint az elődök voltak.
De egy mechanikus luxusóra - az valami más... Eleve nem szabad még megpróbálnia sem versenyre kelni mondjuk egy modern kvarcórával. Értelmetlen, ennek nem szabad erről szólnia... Legyen inkább minden határon túl tartós, megbízható, az unokáknak örökségül hagyható. Ha nem ilyen - akkor mi végre is van - egyáltalán???