Hát, megmondom őszintén, nem tartottam sokra a márkát, az itteni vélemények és a minden magyarnak van egy régi Doxája dolgok alapján, de a modell, ami a nyitólapon szerepel, valami gyönyörű! Mit mondjak, Doxa ide vagy oda, ezt nagyon elfogadnám. És a lünetta sem aranyozott (ahogyan azt az átlag magyar régi ócska Doxájától megszokhattuk), hanem 18 k tömör arany! Le a kalappal. Árat egyelőre nem néztem, de nagyon érdekelne.
A 2893 tudtommal a 2892 alapkaliber GMT modullal kiegészített verziója, tehát az Omega 2500 (nem GMT) alapkalibere a 2892 lehet. A Breitling is előszeretettel alkalmazza ezt a kalibert, az enyémben is ilyen ketyeg.
Standard kivitelben nem, csak elaboré (2/4 minőségi osztály) minőségben állítja elő az ETA.
Ha már búvárórák :) igaz április cikk, meg angolul van... én most találtam rá. Nem tudom, hogy mennyire kedvelt ez az oldal, most kezdtem el olvasni hátha titeket is érdekel :)
"sem arról, melyik minőségi osztályból veszi a Doxa a 2824-et." Ez érdekes, nem tudtam, hogy ennél a caliber-nél is vannak minőségi osztályok - az ezekkel szerelt modelleknél szvsz nem nagyon van COSC-ra szánt modell, bár ha belegondolok az Omega 2500-asa egy 2893-on alapszik, jó modifikációt pedig
A Seiko-nál tényleg sokat jelent, hogy vékony a perem az üveg körül. Először tettem másik óra mellé, nagyobbnak látszott (olyan 45 mm-es hatása van), mint a 42mm-es Monster - el is mentem a sublerért,
Most nézem, hogy az új órás "csak" 40mm átmérőjű. A számlapkialakítás miatt ránézésre sokkal nagyobbnak tünik. Okos dizájn. Ránézésre megtévesztően nagy, közben meg kényelmes és nem krumpli...
Valószínűleg még olyannal sem találkoztál, akinek mindkettő járt volna a kezén.
Egyébként meg ha csak a Sub vonalat nézed, van ott minden az acéltokos 1500 méterestől a titántokos 800 méteresig. Mire ideér, 550-750 ezer forint között.
( Az 1500m-től meg nem kell elesni, Seiko 4R36-tal
4-500 dollár, de egy 3000m-es kalmar is megáll 750 euróban... )
Hol találkozik ez a Certina - Tissot palettával?
Sem az összeszerelési minőségről nem tudni semmit ( Tissot - Certina vonalon igen ), sem arról, melyik minőségi osztályból veszi a Doxa a 2824-et. De a honlapjukon csak 2824 van a specifikációk között, tehát elvileg lehet, hogy nem is 2824-2, amit szerelnek, hanem cnc szoba helyett NOS raktárkészletre bukkantak. :))
Ahogy az USA beli eladásaikról sem igazán van infónk. Lehet, hogy ott rohad az összes órájuk a raktárban, csak "utolsó darab",
meg "jelenleg nem rendelhető" booking.commarketinggel dolgoznak.
Az Omegánál, Rolexnél én nem tudom, milyen modellekből adnak el a legtöbbet. Még az is lehet, hogy Datejustból, és Speedmasterből.
Középről, ahol pl. az sw gorup zászlóshajói a Certina-t és a Tissot. Még nem találkoztam olyannal, aki szerint
pariba lenne velük egy Doxa - bár szerintem van olyan modelljük 7750-nel, ami akár a Longines Master Collection szintjén is helytállhat...
A Sub, a kakukktojás, leírtam már, hogy rétegmodell létére nagyjából fenn tudja tartani a Doxa-t az USA beli
eladásaival. Ezt azért szvsz nem sokan tudják produkálni manapság. Ok, hogy az Omega-t a Planet Ocean húzza és szvsz a Rolex is a Submariner és a "körülötte" lévő modellekből ad el a legtöbbet, de azért náluk a többi modellből is jócskán fogy. Ők meg ráadásul a top.
Korábban volt róla szó, hogy a SUB-vonalat nem ugyanaz a gyártó nyomja, mint a nálunk is kapható occóbb Doxákat. Bár nem tudom, mi igaz belőle, de el bírnám képzelni ezt a faramuci állapotot is.
Valóban volt 8 napos szerkezetük, vagy háromféle is, plusz a kulcsos. De ez egyikre sem hasonlít szerintem. Inkább Lemaniának, Luxornak nézném. És 57mm-es tokban, az aránytalanul vékonynak ható szíjával nem a legszebb. A pattintós hátlappal együtt már közelít egy ukrán góliát krómtokos beépítéshez. :)
Másrészt rém életszerű, hogy ETA tokozgatás közben egyszer csak leesik a lakat a tervezőszoba ajtajáról, ahol a 20 ezer dolláros órás cad/cam-mel megpakolt számítógépek várják a rejtett tehetségeket, hogy alkossanak. A szomszédban meg felfedeztek nyilván egy komplett CNC szobát, ahol rögtön le is tolták az alkatrészeket.
Egyébként milyen szegmensből maradt ki a Doxa?
A kisszériás Sub modelljeit valószínűleg az utolsó darabig mind eladja. És azelőtt is ugyanilyen tokozó volt. FHF, FEF you name it.
Talán ha a héliumszelepes - Rolexes időkben másképp állnak a dologhoz. De lehet, a 70-es évek akkor is maga alá temette volna őket.
És a Sub-ot leszámítva milyen Doxáról beszélünk? Én elgondolkodnék, hogy miért van csak honlapon forgalmazott Jenny ( mint Jenny Caribbean anno ) féle Doxa, és üzletekben kapható termékpaletta van. És egyiknek sincs nyoma sem a másiknál.
Vallom, hogy a Doxa - leszámítva a Sub-ot - a termékpalettája miatt maradt le a szegmens többi
versenyzőjétől. Amiket most kihoztak, abból többet is (pl. BLUE PLANE GMT acéltokkal, 8 DAYS fehér zárt számlap) elfogadnék, de mintha túl nagyot újítottak volna a design-on. Aligha hiszem, hogy divatot tudnak
majd teremteni, de mindenképp érdekes, amit produkáltak.
Köszönöm, tisztában vagyok a VAT-tal, nem egyszer jártam már az USA-ban, és az AD-s árakat figyelembe véve - mert számomra ezek a mérvadóak - nem látom feltétlenül igaznak ezt a $ = € párhuzamot. Az amazon.com oldal, nem egy AD értékesítő. AD-k meg eleve nem is szállítanak / postáznak órát, ezért sme áll az elmélet. Nyilván a szürke kereskedők / utcai multibrand store-okban más a helyzet. Leget Tag-ot venni pl a Macy's-ben is példáénak okáért, alkudozni is lehet, és valószínűleg sokkal olcsóbb, mint egy butik vagy AD.
Pont amit írtál volt ilyen szempontból számomra anno bazi nagy csalódás a Tag Heuer és egyre több és több kezd az lenni. Amikor pontosan itt a fórumon szembesültem, hogy a nagy kedvenc Carrera óra gyakorlatilag egy agyondíszített 7750 werk csudaszép tokban... mindazt sok-sok pénzért. És amikor látom, hogy ugyanaz a szerkezet ha tized annyiért nem de mondjuk ödödáron megvan - és a TAG nem tett hozzá semmit akkor az elszomorít. Ennyiért kapok egy japán kronot is, ahogy mondod. Nem mintha szükségem lenne rá, nem mintha használnám, csak érdekel a szerkezet, jó lenne ha lenne itthon egy mechanikus kronográfom... oda jutottam, hogy a bullhead seiko meg citizent nézem ebayen és próbálok minél több infót gyűjteni róluk.
A változatosság gyönyörködtet. (A kis Monsteremnek részben hasonló a számlapja, a mutatók meg ilyenek, de le akarom cserélni az óramutatót, mert ez nekem már túlzás,) :-)
Kicsit pontosítanék: az USÁ-ban nincs általános forgalmi adó (VAT), csak államon belül helyi adó (sales/local tax). Ez azt jelenti, hogy ha valaki rendel egy órát FL-ból mondjuk NY-ba, akkor nincs helyi adó fizetési kötelezettség, nettó áron kapja.
Az ajánlott listaár (MSRP) pedig tudjuk mennyit jelent, a bolti kereskedők is engednek belőle jelentősen.
Szerintem nem szerencsés egyetlen konkrét óra árazásából messzemenő következtetéseket levonni, nagyon sok márka és modell esetében bőven megáll az EUR=USD árazás, sőt. Naponta kapom az amazon.com-ról a 50-70% kedvezmény kínáló emaileket, azt is meg lehet nézni, hogy mondjuk a ma emlegetett Seiko kronó listaára 350 dollár, az eladási ára 98. Nem mindegy.
A Rolex nyilván más kategória, de ott vannak olyan eladók, mint az AuthenticWatches.com, akik felépített évtizedes reputációval megbízhatóan szállítanak és simán adnak kedvezményt a 7500 dolláros listaárból a konkrét modellre is. Nem fognak ajándék deklarációval szállítani az tuti, csak a saját jól felfogott érdekükben értékbiztosítással, de ha valaki nem Rolexeket keres, hanem mondjuk Tag Heuer-t, Baume-t, akkor belefuthat extrém árcsökkentésekbe raktársöpréskor, vám+ÁFÁval együtt is megéri adott esetben.
Még egy dolog: az EU beszerzés kapcsán is van egy érdekes szabály, amiről sokan nem tudnak: ha egy kereskedő a tagállamok között bizonyos értékhatár felett forgalmaz magánszemélyek felé, akkor bizony a célországban regiszrálnia kell magát a helyi adóhatóságnál és a helyi ÁFÁ-t kell érvényesítenie az eladási árban. Ez nagyon nehezen ellenőrizhető és ki is szokás játszani, nem véletlen, hogy Lengyelországból ömlik a kisállateledel, a csehektől pedig az autógumi ide is.
Azért lehet kapni értelmes összegért értelmes portékát is. Egyébként meg pontosan ezért - mivel ma már egyáltalán nem kunszt, és nem is nagy összeg normális, tartós, pontos, megbízható órát készíteni - próbál az egész svájci óraipar teljesen átevezni a luxuskategória vizeire. A luxuskategória viszont egyáltalán nem arról szól, hogy a pénzedért rendkívül, arányosan jó minőséget kapsz. A luxuskategória semmi másról nem szól, mint arról, hogy mekkora az a maximális összeg, amit a megfelelően marketingelt - pozicionált termékért még ki lehet fizettetni... Akár azzal a kalkulációval is, hogy nem baj, ha a vevők négyötöde elmegy, ha a maradék egyötöddel viszont le tudjuk nyeletni a tízszeres árat - akkor még mindig nőtt a bevétel...
Az átlagos órakedvelő ebből csak annyit érzékel, hogy a korábban számára elérhető, megszerezhető órák elérhetetlenné váltak. Az órás/szakember meg azzal, hogy esetlegesen elképesztően drága órákban is teljesen semmilyen, hétköznapi tartalommal, minőséggel találkozhat - akár olyan dolgokkal is, ami például az autóiparban nem történhetne meg (hogy pl: egy Wartburg-motor legyen egy Rolls-Royce-ban...).
Nekem például a minap volt szerencsém egy egyébként erősen millióhoz konvergáló árú Cartier Tank-ban egy ETA2000-es kis "játék-automatához", és mit mondjak - az egész, úgy ahogy van, nem nyerte el a tetszésemet... A számlap sem, a kivitel minősége sem, a tok-csat megoldásai, kivitelezési minősége sem - egy Seiko tizedannyi pénzért tud ténylegesen ugyanilyen minőséget adni. De már a kínaiak is a spájzban vannak...
Ergo nem marad más hátra, mint a márkanévért kérni annyit, amennyit csak hajlandó egy kör megfizetni...