Lehet, hogy így van még nem próbáltam, de szerintem akkor is pontosan fog illeszkedni amennyiben menet irányban tekered. Legalábbis én eddig még mindig ezt tapasztaltam.
;-).
Más téma. Nem is olyan rég felmerült a kérdés, hogy ki az ki idehaza relatíve nagy értékű órát vásárol? Nos én találkoztam egy ilyen emberrel még hozzá nem mással mint kedves barátommal. A történet érdekes és nem is látom benne a rációt. Szóval a lényeg, hogy a Petite Geneve-nél 10% kedvezményt kapott, ami a magyar listaárakat ismerve, 27% Áfa, gyenge forint ésatöbbi miatt lássuk be nem egy durranás. A bécsi Habannal ugyanezt az órát cirka 450 euróval olcsóbban is megvehette volna és akkor még mindig nem futotta volna meg az összes kört ár ügyileg. Erre Ő azt mondta, hogy tulajdonképpen ennyi pénzért nem megy ki és egyébként is egy esetleges későbbi értékesítésnél, értéknövelő tényező a magyarországi vásárlás. Ami szerintem nem állja meg a helyét mert amennyiben a Chronon kínálod a portékát és kelet európai felségjel alatt hirdetsz még ha a legolcsóbb vagy akkor is nehéz dolgod lesz. Annak tükrében pedig, hogy a Petite Geneve az unión kívüli szerb LC kód alatt forgalmaz, még nehezebb.
Viszont a hátlap-tömítést nem is szokás nyitogatni - és normális esetben biztosan megtisztított, finoman zsírozott felületekre kerül vissza. Míg a koronazár tömítésébe hosszabb időtávon elkerülhetetlenül kerül is szennyeződés (sőt, eszméletlen retek kerül ki nem egyszer onnan - ennek ellenére tömít, mi több, nem ritkán már a kosz tömít, nem a leharcolt tömítés...).
Ezzel együtt fölösleges a dolgot túllihegni, a koronazárat sem nyuvasztani, sem lazára hagyni nem kell, és akkor jó lesz. Szépen meg kell húzni addig, normális erővel, míg egyértelműen be nem zárt, és kész. Egy kicsit nagyobb erővel, mint amit a felhúzás-betekerés igényel, és jó lesz úgy.
Én biztos nem kísérletezgetnék ilyen "fél menet visszatekerésével",elvégre a hátlapot sem szokták visszatekergetni, inkább pont hogy rendesen meghúzzák ...és ott is deformálódik a tömítés.(annál jobban tömít is)
A visszatekerést arra szokták írni/javasolni, hogy amikor elkezded betekerni a koronát, akkor óvatosan nyomva addig tekerd visszafele, amíg a menetek a pontos illeszkedéshez a helyükre ugranak, így nem tudod tönkretenni a menetet.
Szerintem ha valaki nem izomból kezdi betekerni a koronát, akkor ettől azért nem kell félni.
Nem kell túl misztifikálni, fogod és férfiasan meghúzod, de nem kell rászakítani, érezni fogod hol a vége. Nem űr technológia. Az pedig, hogy betekert állapotban milyen pozícióban van a korona teljesen tök mindegy.
;-)
Hosszú évek korona tekergetése, ki-be húzogatása alatt még egyszer sem sikerült tönkretennem és tömíteni is mindig jól tömített, pedig van amikor még a szerkezetet is arról húzom.
Tisztelettel üdvözlök mindenkit! Kettő információt kaptam koronazáras búvárórával kapcsolatban 1,A koronazárat nem szabad teljesen meghúzni mert deformálódik a koronában levő tömítés emiatt időnap előtt tönkremegy!
2, Teljesen betekerni és fél menetet vissza tekerni?Kérdezem ha nincs teljesen betekerve akkor nem veszélyeztetem a vízállóságot?
Kérem írja meg valaki hozzáértő hogy milyen pozíció az optimális!Válaszokat előre is köszönöm!
Jó az összehasonlításod is a mozijegy árával :) Van még mellette egy Fortis Cosmonauts Chronóm (ETA-s), egy Heuer Carrera Re-editon Chronóm (kézi), ez utóbbiakat szinte nem is hordom; meg a feleségem Omegája. Ez nem azt jelenti, hogy felvet a pénz, csak szeretem a szép dolgokat. Ha mindet egyszerre vinném el szervizre, az nem lenne vicces kiadás :)
Csak szimplán ugyanerre utaltam, igaz az árakkal egy picit túloztam, belátom. Tehát ott loholnak, megpróbálták föltornászni az áraikat is oda, de nagyjából a jelenlegi különbség még mindig reális a két márka között, ezért én az Omegánál nem látom a további drágításra a teret... Aztán persze nem én döntök az árazásról, de már közel ugyanannyiért azért meggondolja az egyszerű - mégoly feltörekvő "harmadik világbeli" - vásárló is, hogy melyikbe érdemes beruháznia, az évtizedek óta jó ártartó, magas presztízsű Rolexbe, vagy a feltörekvő Omegába... Szerintem ennél magasabb Omega árazásnál már kockázatos lenne a helyzet... De van ott egy pár piaci elemző, aki majd megadja a választ. Azért vicces lenne egy használt Seamaster 300 Submariner árban!