Köszönöm mindenkinek a válaszokat. Elmentem az Edison utcába, kaptam a karbantartásra egy 36e ft-os ajánlatot. És bár laikusként meggyőző volt a technikai felszereltségük, és egy nagyobb értékű óránál teljesen indokolt lehet ez az ár, de az én órámhoz túlzásnak érzem.
Ezután elmentem Hantos Lászlóhoz, ő egy hétre vállalta 20e ft-ért, így otthagytam az órát.
Van nekünk ez a fokozottan vízálló, valamivel kezelt bőr, arra kíváncsi lennék, mennyivel bírja tovább normál használat mellett, mint egy normális hagyományos darab.
Véletlenül mint egykori szakújságíró aki most pihen (nem éri meg, mint sok mást sem), biztosíthatlak, hogy BŐVEN fogy a csereintervallum alatt, akkor is ha a szint látszólag ugyan annyi, csak főleg üzemanyaggal pótlódik. :/ És 1000km/l-ig teljesen üzemszerű a veszteség, olyankor még nem füstöl, vagy kormosodik hasbaakasztóan, normákat is teljesíti. Ha sokat jársz, nagyon rövid pár km-es távokat egy nagyon jó motorú autóval (ilyen szempontból jó, van ott még más is de...), még több is lesz benne, mint mikor betöltötted. :D
"...első órám, amin nincs mp. mutató. ... ehhez kell a tudat, h az óra PONTOS"
Nézd, a Vacheron Constantin Harmony nevű kis kvarc órácskáján sincs másodpercmutató. De még kikapcsolt kijelzővel elrejtett számlálgatás sincs. Sőt, még hagyományos értelemben vett számlapja sincs, hogy viszonyítsd a mutató pontos állását.Ott elegendő a máltai keresztre pillantanom és már nem is kételkedem a nemlétező másodpercmutató állásában. :-P
"odáig fajult a dolog, h egyáltalán nem érdekel a másodperc. Engem!!! Ide jutottam."
Hogy mit ad meg agyár? Nemrég hallottam, hogy hivatalosan egy mai autó egy liter olajat ehet meg 1000 kilométerenként... Annyit is kell? Ez nagyjából biztonsági játék a részükről, semmi más. A legtöbb esetben simán elmegy 15-20 ezret rátöltés nélkül...
Az egy ETA szerkezet, nem chronometer, de ennél azért pontosabb... A sietésre biztosan be lehet szabályozni, sőt, ha ilyen egyenletes az eltérés a nullához is közelebb vihető. Érdemes azt is megvizsgálnod, hogyan teszed le éjszakára, melyik pozíció, mit okoz reggelre. Így valamennyit magadnak is szabályozhatsz...
vettem nemrég egy Tissot Visodate Heritage órát, automata, szuper, fél év használat után egypár kérdés:
- jellemzően késik, 3-4 nap alatt 20 mp körül, kivéve, amikor nem, akkor csak mondjuk 5. Nem tudtam rájönni, hogy mitől késik többet, vagy kevesebbet, reggel felveszem, este leteszem, nagyjából ugyanolyan pozícióban. A speckó aszongya, hogy -20/+5 a napi pontossága (igen, ez egy olcsóbb óra).
- be lehet ezt szabályozni, hogy ne késsen, hanem inkább siessen? Vagy siessen, de legalább ne ennyit.
- a bőrszíj elkezdett a belső oldalán lehámlani. A hámlás alatt előjött a "belbecs", ami nem bőr, hanem valami nemezszerű szövet. Lehet, hogy gariban cserélnék is, de az is hamarosan szétesne, lehet, hogy savasat izzadok :-), vagy nemtom. Mindenesetre jó lenne egy igazi bőr szíj (nem bőrpépből készült, nem műbőr, egy darab bőr, lehetőleg varrva), amire át lehet szerelni a Tissot saját csatját. Tudtok ajánlani valamit, hogy hol keressek és mit?
Én kb. egy hónapja szervizeltettem egy Certina automatát Hantos Lászlónál. Az Irányi utcában található, keress rá a neten. 20e Ft. volt és 7-8 nap után mehettem érte. 6 éves volt már az óra, az utóbbi fél évben elkezdett késni napi 20-25mp-et. Február 21-én hoztam el az, akkor beállítottam otthon egy DCF órához, azóta nem néztem mennyit késik vagy siet. Most +5mp-et siet... Ez teljesen korrekt szerintem.
Próbáltam a fórumon információt szerezni arról, hogy hova érdemes Budapesten mechanikus órát karbantartásra vinni, de nem jártam sikerrel. Egy Atlantic automata óráról lenne szó. Jártam az Ungaro Swiss-nél az Astorián, valamint Zuglóban, a Nagy Lajos-Egressy sarkán levő órásnál is. Az első nem olcsó (25e) és ráadásul 4-6 hétre vállalják (napi használatú óra, ezért nem szeretném ennyi időre letenni), a második olcsóbb és csak 1 hét, viszont nem tudom, hogy megbízhatok-e benne. Érdemes aggódnom, vagy kvázi bárhol meg tudják szakszerűen csinálni tisztítást, olajozást? Van olyan órásmester, akit javasolni tudtok Bp-en?
Szerintem régebb óta,de hogy palack nyomásmérő óra mindig volt,az szinte biztos,különben honnan tudnák,hogy mennyi kraft van még a palackban?Azt karórával csak saccolni lehetne,és elég rosszul,mivel minden mélységben máshogy fogy a levegő.