Akkor még zseniisabb a marketingjük. Nem követtem ilyen mélységében a márka történetét, de egy órával valójában érzést, fílinget és nem tokot/szerkezetet árulnak. A Breitling nekem a drágaság érzést nyújtja, amióta ismerem a márkát - nem 10 éve. Ez alapozza meg sokaknál a "minőség" érzetet. Ha azt vesszük ez zseniális kommunikáció, hiszen egy szinten túl (COSC elérése) lényegében bármit drágán tudnak eladni... Olyan ez, mint a Rolex. marha jó, de egyben sokakat taszít is a "gazdagság"-üzenete. Valljuk meg, sokkal szebb órák is vannak ebben az árkategóriában, mégis, akinek egy napig ott van a csuklóján egy ilyen, nem nagyon venne fel mást többet. Megérkezettség-élmény, talán ez a legjobb szó. És igen, precíz, pontos, szép, Rolex. Érzés, amit talán egy Yomega sosem ad meg. Én az enyémet ajándékba kaptam és nekem is kellett az a bizonyos egy nap. Azóta nem telik el 24 óra anélkül, hogy nem néznék meg egy rolexes oldalt a neten. Előtte, pedig volt Omega-m és egy ma is meglévő, gyönyörű öreg IWC-m is, sose tettem ilyet. Ez a marketing és itt nincs ár-érték arány. Csak érzék van. Nagy. És nem biztos, hogy feltétlenül pénzben mérhető.
Az egy jó kis szerkezet volt szerintem, csak köze nincs a beépítésének a híres-neves úttörőséghez. :)
Én csak polcra vennék olyat. Nekem abból a korszakból az ilyen méretű órák túl filigránok. Vacheronból, Patekből se nagyon tudnék régit választani, csak a szerkezet miatt. A kezemen biztosan nem járna egyik sem.
Nekem a Miyotás Pluton is tetszik amúgy ( köveket ide az arcomba. :D ). Csak nem tudom, létezik-e hozzá cserewerk. Mert ha nem, akkor igen kellemetlen, mikor úgy dönt, megáll örökre...
Mert a 90-es évek Miyota szerkezetes Pluton-jait ne vegyük presztizsépítésnek. Se a 70-es évekbeli "apróért" árult céget, vagy a Felsa kaliberes tokozásokat. A 3-4-5-6 cég által fejlesztett cal. 11-es kronográf volt a 60-as évektől a Hayek általi mechanikus feltámadás hzta lehetőségig a legnagyobb dobásuk kb.
Mondom ezt úgy, hogy igenis szeretem Breitlinget. Van egy-két modellje, amit szívesen hordanék. Pl. Superocean Steelfish, Avenger Seawolf stb.
De a marketingköd, amit fújnak, azért nem semmi. A Longines nagyságrendekkel le kellene, hogy körözze öket presztizsben a múltja alapján. De még a Hamilton is versenybe szállhatna...
Nyilván itt lép be a már említett presztízs-faktor. A Breitling milliókat-milliárdokat költött az elmúlt évtizedekben arra, hogy az órái oda jussanak, ahol ma állnak. Innováció terén pont jókor, a negyvenes években - amikor nagyon kellett... - vezették be a logarléces számlapot, majd ezzel a Navitimert, amivel el is dőlt, hogy ez az alap repülős óra. Aztán meg adtak a marketingnek. Ezt kell most kifizetni. Közben a Certina éppen megszületett, mint márka és csak dolgoztak becsületesen, jól. Semmi Csinnaradatta. A cég most is jól megy, de nem presztízsmárka. Biztos sokat keresnek a tömegesen eladott órákon, oszt jól van. A drága, minősített, villantós órákat meg más gyártja csoporton belül. Lefedve a piac. Maximális a profit. De igen, a Skoda sosem lesz Audi. Nem is cél, hogy az legyen. Csak egy-két okoskodó magyar vásárló nem akarja ezt megérteni. Azoknak üzenem, hogy a Dacia is autó, meg a Maruti is. Eljut A-ból B-be, szerencsés estben. Tehát az ár-érték arány tekintetében még jobb, mint a Skoda. ülés, kormány is van benne, mint az S Merciben, vagyis szimplán húlye, aki az utóbbit veszi. Ár-érték alapon...
igen igen. Csak ha a certinán belül lenne top és alap werk, akkor a kettő között szerintem olyan 100-200 ezer huf külömbség lenne. De a bretyót, tagot akkor sem haladhatná meg árban. Szerintem.
Annyit pontosítanék, hogy nem azért top, mert az ETA-tól kapja a kronométer tanúsítványt. Azt a Breitling kéri a COSC "hivatal"-tól. Szerintem, ha a Certinában is ugyanaz a top werk lenne, akkor is ugyanannyi lenne a különbség.
Pedig meglehet. Az eta-ból alap, közép és top kivitel van. A Certinában alap verziós eta van a Bretyóban top. A top azért top mert a hidak csíkozottak/gyöngyözettek, a billegő és hajszálrugó anyaga is eltér + a szerkezet kronométer tanusítványt kap. Ez kerül bele neked cirka 1 misi árkülönbözetbe :D
Tudom, hülyén hangzik és nem lehet ilyen egyértelműen megmagyarázni miért, de pont annyival áll egy 7750-essel szerelt Certina felett egy Breitling Navitimer ugyanezzel a werkkel. Egyszerűen nem egy kategória!
Menetem vele 160ezret, de közben sokat a főnököm A4-esével is. Azért ezeket NAGYON nem lehet egy lapon említeni...
Megnéztem, kipróbáltam most az új RS-t, Passatot, A4-et, 7es Golfot. Az Octavia még mindig egy egyszerűsített Golf, a Passat valamivel, az A4 sokkal ezek fölött áll.
Várjunk csütörtökig! Aznap eldől mi lesz az óra sorsa. Odaígértem valakinek, de még vacilál, hogy megveszi-e. A Rolex Explorer 40 mm-es, de a számlapja kisebbnek tűnik az Omega-jénál. Lünettel együtt az is hasonló méret, hiába ad a gyár 35,5 mm-es értéket... Nem nagy az óra, hiszen Reduced, de kicsinek, átlagos csuklón nem nevezném! Kár, hogy nincs itthon tolómérőm...
nem publikus az e-mail címed, kellene valami elérhetőség, ha még gondolkodsz a moonwatch "reduced" eladásán, én meg megnézném élőbenha lehet mekkora az az óra, sosem lehet tudni nemigen hagy nyugodni :)
Az óra kb.annyit ér amennyiért vetted! Ne törj benne betont de ezen kívül különössebben nem kell babusgatni, sós vízbe ne vidd mert ha ott beázik eldobhatod,mivel 2.5 éve volt benne elemcsere lassan aktuális lesz. Akkor nézesd meg a tömítettségét is! Nagyjából ennyi!