A kvarcválság előtt a hagyományos órák voltak az időmérők, amik (il. amiknek a piaca) válságba került. Ezek mára kikerültek a klasszikus értelemben vett időmérők közül, és átkerültek a luxuspiacra. Ott meg nem szokott lenni válság. Átrendeződés lehet, de amíg divatban "tartják" az órákat, nagy gond nem lehet. Az "okosóra" viszont így első hallásra eléggé válsággyanús" terméknek hangzik. :-)
Sziasztok, bocsánat az "off" témáért (csupán a kíváncsiság és vélemények miatt) de ti hogyan látjátok mostanság az ún. "okosórák" körüli felhajtást hogy lehet-e, lesz-e újabb "kvarcválság" ("okosóraválság") amit előidéznek és kiválthatnak ezek a számomra sem abban a formájában órának nevezett de mégiscsak csuklón hordott eszközök? Fognak e reagálni vagy épp beszállni eme bizniszbe svájci cégek? (érdekes de mégiscsak az újító innovatív japán cégek háztájáról se hallok olvasok ilyen bemutatni készülő darabokról) Jóslásokba bocsátkozni nem merek és nem is akarok sőt nem is vitafórumot szeretnék nyitni, csupán a véleményekre lennék kíváncsi ki hogy látja látunk e majd igazi swiss made "okosórát".. :)
Nagyon idegesítő, ahogy béla az amúgy már régen lebukott nickjeivel, nem is zavartatva magát önmagával beszélget...
Amúgy a szóban forgó óra tipikus "papírtokos" kivitel, a merevített, igen vékony aranytok nem volt akkoriban ritkaság és ha kímélik, azért hosszan eltart.
Látván, hogy a topik egy picit lapulós,szeretném bemutatni ezt az általam "álaranynak" titulált egyedet.
Azon túlmenően, hogy a fizimiskája nekem nagyon bejön, érdekessége, hogy miközben kifejezetten aranynak tűnik, ami a hátlapon is kiemelnek, valójában az adja a szilárdságát, hogy a hátlap belsejében egy robusztus fémkorong-szerűség helyezkedik el, és erre "ragasztották" az igencsak vékonyka és valóban aranynak hihető borítást. Habár "SWISS MADE", úgy vélem hogy német és akkortájt készült, amikor még nem voltak az aranynak annyira bőviben, mint manapság. Megelégedtek ennyivel.
További érdekessége, hogy ha az ember nem bánik vele elég óvatosan, hát izzé-porrá omlik, azaz igencsak finom ékszerként kell kezelni. És persze ezen a tulajdonságok miatt ma már kifejezetten ritkaságnak számít és gondolom hogy az ára is ennek megfelelően ível a magaba. Ha még nem ma, akkor majd holnap. :-)
Ha pedig sok butaságot írtam volna, megköszönöm a segítő korrekciókat, üdv:
Látom önök szakértők az óratémában. Én egy kb 1970-es években gyártott óra műszaki problémája után szeretnék érdeklődni. Egy Roamer Superkingről van szó. Egy idő után nagyon sokat siet (perceket), már volt több órásnál is javításon, de egy idő után mindig van vele valami (vagy megáll, vagy siet). Több mechanikus órám (illetve csak ilyenem van) és egyik sem produkálja ezt. Mechanikus felhúzós, mint a Raketám.
Pár napja bepárásodott a 10 éves Doxa kvarcórám. Gyorsan levettem a fedelét, ma pedig elvittem óráshoz. Az elem már rozsdásodott benne, az órás szerint régóta ázott. Ennek ellenére az óra jár, az elem töltöttsége magas, pedig jó pár éves. Különösebb ázásnak én nem tettem ki, max. kézmosásnak, mosogatásnak. Az órás szerint végeztethetnék rajta egy vízállósági tesztet, hátha ki kell benne cserélni valamit, de nem erőltette, összerakta és elköszönt. Azzal se törődött, hogy a fedele alatt vastagon állt a kosz az illesztéseknél. Én se aggódjak?
Nekem nagyon jo tapasztalatom van vele. '98-ban kerult hozzam egy Promaster Ecodrve titan monoblokkos ora. Rettentoen imadtam. Ketszer allt le, mindketto telen volt, amikor az ejszakazasok miatt nem kapott eleg fenyt. Aztan tavaly Barcelonaban elhalalozott... En voltam a fasz, 14 eves tomites mar kakukk. Tengervizet kapott, egy eve a szervizben all, nincs szerkezet. Lemondtam rola...
Ez ugyan egy ETA eco, szerelés közben. Igazából semmi extra. Egy lengősúly hajt meg egy eta-éktól ismert kilincskereket. Ez egy hengeres rugót húz. A megfelelő feszesség elérése után pedig ez pörgeti a töltést végző generátort (?). Tehát szakaszosan tölt. Nagy gyakorlatom nincs ebben a témában, ezért is csináltam a képeket, hogy el ne tévedjek. Kollégáim szerint ez a kilincses-rugós kerék és maga a "generátor" szokott legyengülni. Ja meg a kapacitor. A többi egy sima eta kvarc.
Előre elnézést az OFF-ért! Az érdekelne hogy van valakinek tapasztalata az eco-drive szerkezetről? Megbízhatóság,javíthatóság,élettartam érdekelne! Utánaolvastam de azért inkább olyan ember véleményére lennék kíváncsi aki találkozott már vele. Diver mániás vagyok van jópár féle de most megtetszett egy 500dolláros citizen búvár abban van ezért érdekelne. Előre is köszönöm.
Köszönöm a választ! Csak azért voltam kíváncsi ,mert írtad ,hogy a Roamer óránál nem célszerű kicserélni üvegre a plexit ,mert a ragasztás miatt gondok lehetnek. És még annyit szeretnék ,hogy nem párásodhat be a ragasztott üveg hátlapú típus? A ragasztó teljesen leszigeteli?(pl. bejövök -10fokról a 23 fokos házba télen, vagy kézmosás után stb)
Az ilyen kivitelek jellemzően ragasztottak, és nem szokott semmi gond lennni velük.
Nem kell ezt egyébként túlfetisizálni, közönséges, kétkomponensű lassan kötő Araldittal beragasztasz egy rámába egy üveget, az soha a büdös életben nem fog onnan kijönni, csak kitörni lehet...