Keresés

Részletes keresés

innovations Creative Commons License 2013.10.09 0 0 149812

Jó ár, amennyiben kellene megvenném, de sajnos nem kell ;-)

Előzmény: tomlindudek (149799)
Sidlali Creative Commons License 2013.10.09 0 0 149811

sziasztok!Rám maradt régről egy öreg zsebóra.Borel fils & cie nevezetű.A felhúzó rugója vagy mi volt eltörve de szombatra kész is lesz.valaki tud infóval szolgálni bővebben a márkáról?

Sidlali Creative Commons License 2013.10.09 0 0 149810

sziasztok.Régről rám maradt egy Borel fils & cie nevezetű régi zsebóra.a felhúzó rugó vagy mi volt eltörve benne már szombatra kész is lesz.Tud valaki információval szolgálni ezzel a régi márkával kapcsolatban?

Pitylogós Creative Commons License 2013.10.09 0 0 149809

A kevredés elkerülése végett egy "klasszik/retró" szögletes First Austria (Casio klón...) karc stopper remekül teljesít a műszerfalra tépőzárazva :)

Előzmény: Szepy2884 (149803)
dészáz Creative Commons License 2013.10.09 0 0 149808

gagarin?

Előzmény: oys... (149807)
oys... Creative Commons License 2013.10.09 0 0 149807

De ugye azt is tudod, mitől vált legendássá ez a Poljot Aviator kronográf?

Előzmény: Szepy2884 (149806)
Szepy2884 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 149806

Valóban szép!

Előzmény: oys... (149800)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.09 0 0 149805
Ha oly nagyon zavar, a "sima" plexit talán ki lehet cseréltetni üvegre, vagy zafírra.
Előzmény: Szepy2884 (149804)
Szepy2884 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 149804

Ez valami gyönyörű óra! Igazi klasszikus '38-ból! De nem 40mm-es? És valóban plexi?

 

80-ért igazi ajándék, de ha tényleg plexi, hát...

Előzmény: tomlindudek (149799)
Szepy2884 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 149803

"Ha szűk a kabin, ki tudod úgy fordítani a kezed, hogy lásd az órát, vagy másképpen csatolod fel?"

 

Nagyon jó kérédés! És úgy ahogy mondod, másképp csatolom fel. Nálam már szertartás, hogy amint beszálok, nem a hevederekért nyúlok először, hanem az órámat fordítom úgy, hogy a számlap a tenyerem felé nézzen és csak ezután kötöm be magam. 

 

És ennek is két oka van :D

 

Ezzel is védem az órám számlapját a karcoktól (mint óra fetisiszta :) és ugyan akkor így sokkal könnyebben olvasom le az időt, mert csak az alkaromat kell elfordítanom, míg ha hagyományosan van felcsatolva, akkor a könyökömet is meg kell emelnem a művelethez ami meg néha kicsit fájdalmas :DDD

 

Érdekes, hogy a sporttársaimnak mind össze van karcolódva az órája. De nekik nincs is ilyen fajta elferdülésük hogy ez zavarná őket másrészt mindegyiknem valamilyen casio vagy egyébb olcsóbb órája van. De még is, kezdem észrevenni, hogy tudatosan vagy tudatlanúl, de kezdik ők is úgy felcsatolni az órát mint én! Ez azért érdekes :D

Előzmény: tomlindudek (149796)
Szepy2884 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 149802

Nagyon szívesen :)

 

"A műszerfalon nincs óra?"

 

Hiszed vagy sem, nincs. Különösen nem analóg kijelzés formájában, és ennek is két oka van:

 

-kevés a hely, nem fér el :)

-másrészt egy analóg óra kísértetiesen hasonlít a magasságmérőhöz ami tévedéshez vezethet.

Nézzd csak

 

1400 lábat mutat és nem azt hogy fél kettő lesz 5 perc múlva :)

Jelzem, most csak vitorlásgépről beszélünk.

 

Pedig a stopper valóban hasznos, de ha hiszed ha nem, nem feltétlen tartozéka a műszerfalnak. Vannak modernebb gépek amikben kis digitális (fekete alapon vörös) LCD kijelzés formájában ott van a stopper, de ez is a rádió tartozéka és inkább az adott frekvencia kijelzésére használják mintsem idő mérésre.

 

Inkább a legalapvetőbb műszerek vannak az amúgy is kicsi panelen (magasság, sebesség, finom varió/ durva varió, hosszdőlés/keresztdőlés, iránytű stb). Az egészen modern és drága vitorlásokban még kis LCD-s fedélzeti komputer is van ami nagyon komplex dolgok mellett időmérésre is alkalmasak, de inkább az a jellemző, hogy a pilóta egy erintőképes PDA-t (vagy okos telefont) rögzít a műszerfalra és azon végzi a navigálást.

 

Az órát pedig a csuklóján viseli.

 

Előzmény: tomlindudek (149796)
bigdaddylaza23 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 149801

üdv ezt már többször felrakták régóta hirdetik.....

Előzmény: oys... (149800)
oys... Creative Commons License 2013.10.08 0 0 149800

Mintha direkte a Te kedvedért került volna fel a Vaterára:

http://ekszer-ora.vatera.hu/karora/ferfi_karora/poljot/poljot_aviator_kronograf_1813900028.html

 

És ez nemcsak érdemes vétel, de egy igazi legendát is kaphatsz az áráért! A név pedig magától értetődővé teheti, hogy mire is használod. ;-)

Előzmény: Szepy2884 (149789)
tomlindudek Creative Commons License 2013.10.08 0 0 149799

Szepy2884

 

Most jött be egy ilyen Hantos Lacihoz:

 

http://global.rakuten.com/en/store/oldtime/item/h032417/

 

36mm-es, ETA, pointerdátumos, plexis. Nagyon szép állapotú, dobozzal, papírral.

 

 

80 pénz

 

Üdv.

Előzmény: Szepy2884 (149795)
dészáz Creative Commons License 2013.10.08 0 0 149798

lehetne búvár is,ott a lünettával be tudja állítani,hogy mikor indult...

Előzmény: tomlindudek (149796)
tomlindudek Creative Commons License 2013.10.08 0 0 149797

Ahogy végignéztem a honlapot, valahol írják, hogy koreai cég. A szerkezet nem kínai, hanem Miyota automata. Volt ilyen szerkezetes órám, szépen, pontosan járt és koronáról is húzható. 

 

Annyira tényleg nem low budget. Nálunk az üzletben van ilyen szerkezetes Zeppelin óra, a zafírt leszámítva ugyanezen anyagokból 65.500.- Forintért bruttó. Szóval az Orient jobb vételnek tűnik 36.000.- ért, de ott a kézi húzást el kell felejteni. 

 

De! Mind a kettő 42mm! Bazinagyok! :O

 

Üdv.

 

Előzmény: Szepy2884 (149795)
tomlindudek Creative Commons License 2013.10.08 0 0 149796

Köszönöm a válaszod. Számomra nagyon érdekes, ahogy ezt leírod. Felvetődik azonban a kérdés, hogy miért jó a vitorlázórepülésnél a háromutatós óra? Itt eltelt időket kell mérni. Egy stopper nem lenne hasznosabb? Ha nagy a koncentráció és a stressz, akkor még azt megjegyezni, hogy mikor is indultál, zalán nem is egyszerű.

 

Szerintem nem fognak a többiek sem megharagudni, ha repülős óra és repülés összefüggéesiről is olvashatunk itt többet. Én eddig ezekbe, amiket leírtál, nem tudtam, bele sem gondoltam. (A szokásos körlogarléc, üzemanyag, ellenszél stb. funkciókat már ezerszer hallottam, de ma nem tartom életszerűnek).

 

Még néhány kérdés:

 

A műszerfalon nincs óra? Ha szűk a kabin, ki tudod úgy fordítani a kezed, hogy lásd az órát, vagy másképpen csatolod fel?

 

Üdv.

Előzmény: Szepy2884 (149789)
Szepy2884 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 149795

Hasznos meglátás! Köszönöm a linket is, de nem is olyan lowbudget. Kínai vagy japán?

Előzmény: RCTiv (149768)
oys... Creative Commons License 2013.10.08 0 0 149794

Köszönöm a Lorsa tippet, tényleg az volt a képen!

Ezt a pajzsos emblémát még nem is ismertem, de most rákerestem a Lorsa névre és ugyanerre a werkre bukkantam (ugyan kicsit nyersebbnek tűnően).

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&0&2uswk&Lorsa_238

 

Ha lesz képem a saját masináról is, akkor arra is majd rákérdezek...

 

Előzmény: Wreck Diver (149785)
oys... Creative Commons License 2013.10.08 0 0 149793

Én ezen az oldalon találtam az Aretta szerkezetéről az ominózus képet:

http://oragyujtemeny.blogspot.hu/2010/12/aretta-de-luxe.html

Épp a Te órádra leltem?

 

Előzmény: APT (149783)
oys... Creative Commons License 2013.10.08 0 0 149792

Az odáig O.K., hogy pentagramma.

Meg az is rendben van, hogy beleértelmeznek hagyományos és kifordított mítikus jelentéstartalmat is az ötágú csillagba.

Na, DE! Miért is kattantak rá a svájci óragyárak, hogy oly sokan ezzel jelöljék a márkájukat???

Előzmény: Törölt nick (149787)
Szepy2884 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 149791

Addig is egy kép a két fő hobbimról :)

 

Szepy2884 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 149790

pardon a fórum motor velem is szórakozik...

Szepy2884 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 149789

"A másik kettő sporthoz milyen órákat használsz?"

 

A hétvégén gondoltam, hogy lefotózom őket, de aztán mégsem, mert egyrészt nem akartam szennyezni a fórumot, másrészt súlyosbbítani azt, ami amúgy is az :DDD

 

Erre itt vagy Te, akit még is érdekel :D Igérem, ha a hétvégén hazajutok, csinálok róluk egy képet :)

 

Miért kell a vitorlázórepüléshez óra? Csak úgy? Vaqy van valami funkciója?

 

Ajaj! Egyáltalán nem láma a kérdés, SŐT! :D De vigyázat órákat tudnék erről mesélni úgyhogy most egy nagyon nagy OFF következik. Igyekszem rövid lenni ;)

 

OFF

 

Szóval, ahogy említettem az időmérésnek nagyon fontos szerepe van a repülésben. Egyrészt a navigáció miatt, másrészt az üzemanyag felhasználás során felmerülő becslések miatt is. 

 

De a vitorlás gépnél a következők miatt van szerepe:

 

A vitorlásgépnek nincs motorja. A felszálló meleg áramlatok (termikek) hajtják felfelé. Ez pedig csak akkor van, ha van besugárzás (magyarán süt a nap. Azaz, a nap felmelegíti a talaj felszínét, ami vissza sugározva a hőt felszálló nedves meleg levegő formályában adott magasságon kicsapódva felhőket képez. Na ez az amit a vitorlázó pilóta keres).  Minnél magasabbra képes felemelkedni, annál nagyobb távolságot képes megtenni a következő feláramlásik vagy navigációs pontig. Szóval ennyi az elmélet dióhéjban.

 

És a válaszom: Amikor az ember még kezdő pilóta és még alig van gyakorlata az egyedül repülésben (magyarán túl van már az 5 db egyedüli iskolakörén = B viszgán) már nem az a feladata, hogy továbbra is iskolaköröket gyártson, hanem hogy felkutassa és adott ideig meg is tartsa magát egy termikekben ezzel is magasságot gyűjtve. Ez először min. 10 max. 20 perc levegőben töltött idő = C vizsga.  

 

Amikor már ez is megvan, akkor először 1/2, 1, majd 3 óra, sőt 5 órát kell egyhuzamban leszállás nélkül levegőben tartózkodnia.

 

A vitorlás repülés eléggé megterhelő sport szellemileg és fizikailag is. Az ember eléggé intenzíven igénybe van véve és rengeteget koncentrál mert minden nagyon összetett. Pl: tartani a sebességet (ha túl sok, kisodródik a termikből, ha túl kevés átesik, dugóhúzóba kerül stb), folyton figyeli a helyzetét hogy merre van a reptér ha valami közbejön még idejében letudjon szállni biztonsággal, egy termikben több vitorlás is teker egy alig 50-100 méteres körben szóval rájuk is kell figyelni nehogy ütközzenek stb. Magyarán a sok koncentráció és stressz helyzet miatt, az ember tökéletesen elveszti az idő érzékét. 

 

Mondok erre egy példát: mielőtt megcsináltam a C vizsgámat, oktatóval kellett repülnöm és min. 20 percet kellett levegőben töltenem. (ez volt a termik ellenörző feladat) Ez nagyon egyszerűnek hangzik, de baromira nem az. Az emelések nagyon változóak van, hogy 1m/s az emelkedés van hogy 3m/s ekkor már nagyon vigyorog az ember, de ha nincs termik vagy leáramlás van, akkor -1-től -3m/s között is váltakozhat a süllyedés mértéke magyarán merül a gép mint a nyeletlen fejsze és 5 perc alatt akár 50-100 métert is veszít a magasságából. 

 

Amikor az ember csak gebereg a termikben azaz csak gyártja a 360°-os fordulókat, de nem is igen emelkedik de nem is nagyon süllyed, akkor a percek örökké valóságnak tűnnek. Az ember könnyen demoralizálódik. És aztán rátekint az órájára és rádöbben, hogy csak 3 perce gebereg és nem pedig 10 perce ahogy hitte, akkor újra reményt kap amitől meg szárnyakat :DD Nem tudom érted-e :) Egy félórás repülés feladatnál sok ilyen hullámvölgy adódhat és nem árt ha az ember tudja, hogy hanyadán áll a feladattal. 

 

Sok kezdő bukja el a C vizsgát ami "csak" 10 perc, mert azt hiszi hogy ha talál egy termiket és leír benne 5-6 kört azzal kész is a feladat aztán amikor leszáll, nem hisz a szemének és a fülének amikor az időmérő bejelenti, hogy csak 7 percet repült, vagy csak 8-at. Azért, mert nem vitt magával órát, vagy mert a nagy koncentrálásban elfelejtette megnézni :D

Előzmény: tomlindudek (149775)
Szepy2884 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 149788

"A másik kettő sporthoz milyen órákat használsz?"

 

A hétvégén gondoltam, hogy lefotózom őket, de aztán mégsem, mert egyrészt nem akartam szennyezni a fórumot, másrészt súlyosbbítani azt, ami amúgy is az :DDD

 

Erre itt vagy Te, akit még is érdekel :D Igérem, ha a hétvégén hazajutok, csinálok róluk egy képet :)

 

Miért kell a vitorlázórepüléshez óra? Csak úgy? Vaqy van valami funkciója?

 

Ajaj! Egyáltalán nem láma a kérdés, SŐT! :D De vigyázat órákat tudnék erről mesélni úgyhogy most egy nagyon nagy OFF következik. Igyekszem rövid lenni ;)

 

OFF

 

Szóval, mint említettem az időmérésnek nagyon fontos szerepe van a repülésben. Egyrészt a navigáció miatt, másrészt az üzemanyag felhasználás során felmerülő becslések miatt is. 

 

De a vitorlás gépnél a következők miatt van szerepe:

 

A vitorlásgépnek nincs motorja. A felszálló meleg áramlatok (termikek) hajtják felfelé. Ez pedig csak akkor van, ha van besugárzás (magyarán süt a nap. Azaz, a nap felmelegíti a talaj felszínét, ami vissza sugározva a hőt felszálló nedves meleg levegő formályában adott magasságon kicsapódva felhőket képez. Na ez az amit a vitorlázó pilóta keres).  Minnél magasabbra képes felemelkedni, annál nagyobb távolságot képes megtenni a következő feláramlásik vagy navigációs pontig. Szóval ennyi az elmélet dióhéjban.

 

És a válaszom: Amikor az ember még kezdő pilóta és még alig van gyakorlata az egyedül repülésben (magyarán túl van már az 5 db egyedüli iskolakörén = B viszgán) már nem az a feladata, hogy továbbra is iskolaköröket gyártson, hanem hogy felkutassa és adott ideig meg is tartsa magát egy termikekben ezzel is magasságot gyűjtve. Ez először min. 10 max. 20 perc levegőben töltött idő = C vizsga.  

 

Amikor már ez is megvan, akkor először 1/2, 1, majd 3 óra, sőt 5 órát kell egyhuzamban leszállás nélkül levegőben tartózkodnia.

 

A vitorlás repülés eléggé megterhelő sport szellemileg és fizikailag is. Az ember eléggé intenzíven igénybe van véve és rengeteget koncentrál mert minden nagyon összetett. Pl: tartani a sebességet (ha túl sok, kisodródik a termikből, ha túl kevés átesik, dugóhúzóba kerül stb), folyton figyeli a helyzetét hogy merre van a reptér ha valami közbejön még idejében letudjon szállni biztonsággal, egy termikben több vitorlás is teker egy alig 50-100 méteres körben szóval rájuk is kell figyelni nehogy ütközzenek stb. Magyarán a sok koncentráció és stressz helyzet miatt, az ember tökéletesen elveszti az idő érzékét. 

 

Mondok erre egy példát: mielőtt megcsináltam a C vizsgámat, oktatóval kellett repülnöm és min. 20 percet kellett levegőben töltenem. (ez volt a termik ellenörző feladat) Ez nagyon egyszerűnek hangzik, de baromira nem az. Az emelések nagyon változóak van, hogy 1m/s az emelkedés van hogy 3m/s ekkor már nagyon vigyorog az ember, de ha nincs termik vagy leáramlás van, akkor -1-től -3m/s között is váltakozhat a süllyedés mértéke magyarán merül a gép mint a nyeletlen fejsze és 5 perc alatt akár 50-100 métert is veszít a magasságából. 

 

Amikor az ember csak gebereg a termikben azaz csak gyártja a 360°-os fordulókat, de nem is igen emelkedik de nem is nagyon süllyed, akkor a percek örökké valóságnak tűnnek. Az ember könnyen demoralizálódik. És aztán rátekint az órájára és rádöbben, hogy csak 3 perce gebereg és nem pedig 10 perce ahogy hitte, akkor újra reményt kap amitől meg szárnyakat :DD Nem tudom érted-e :) Egy félórás repülés feladatnál sok ilyen hullámvölgy adódhat és nem árt ha az ember tudja, hogy hanyadán áll a feladattal. 

 

Sok kezdő bukja el a C vizsgát ami "csak" 10 perc, mert azt hiszi hogy ha talál egy termiket és leír benne 5-6 kört azzal kész is a feladat aztán amikor leszáll, nem hisz a szemének és a fülének amikor az időmérő bejelenti, hogy csak 7 percet repült, vagy csak 8-at. Azért, mert nem vitt magával órát, vagy mert a nagy koncentrálásban elfelejtette megnézni :D

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.07 0 0 149787
Előzmény: oys... (149780)
Wreck Diver Creative Commons License 2013.10.07 0 0 149786

Fórummotor no comment.
Mindegy, ajándék lónak nem nézzük a fogát. :)

Előzmény: Wreck Diver (149785)
Wreck Diver Creative Commons License 2013.10.07 0 0 149785

A képen látható egy Lorsa werk.
Ott a keresztes pajzs a billegő alatt. Talán cal. 238.

Előzmény: oys... (149782)
Wreck Diver Creative Commons License 2013.10.07 0 0 149784

A képen látható egy Lorsa werk. 
Ott a keresztes pajzs a billegő alatt. Talán cal. 238.

Előzmény: oys... (149782)
APT Creative Commons License 2013.10.07 0 0 149783

Nem kizárt, de úgy rémlik, hogy ezt a fotót talán még én készítettem anno valamelyik Arettámról... Amúgy ezek standard ST, FHF és hasonló werkek voltak, és a csillagos áttörés simán csak egy "geg" volt rajtuk, valószínűleg a feliratozással együtt eleve így rendelték a gyártótól. A különböző szerkezet-gyártók már anno is a cég által kért névre feliratozták, a kért módon finishelték a szerkezeteket, nincs új a Nap alatt...

Előzmény: oys... (149782)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!