Én benne vagyok,-szeretem kihívásokat,de csak a Certinát tudom benevezni a megmérettetésre,-mert a Breitlingek automaták,és azok nyilván nincsenek versenyben egy kvarc werkkel pontosság tekintetében! A Certina viszont tényleg nagyon pontos 1 hónapja van nálam, és eddig tized mp-re szinkronban van egy műhold jelt vevő asztali kvarccal!Oldicebeartól vettem egyébként az órát!!!:)))
Az igazat megvallva én is így vagyok némelyik (az igazat megvallva szinte mindegyik) órámmal, hiába is van benne ETA, hiába tokozó terméke, akkor is nagyon kedvelem őket, mivel mindegyiknek meg van a maga sármja, mint pl. ennek a ma viselt "letisztult jószágnak", amit egyáltalán nem szégyenkezve hurcovászok így a nyár végén.
Persze lehet, hogy a mai eszemmel - és a fórum sok olvasgatása után - már megfontolnám, hogy csak vagyontárgyakat vegyek (acél karóra 250 EFt felett, ill. aranyóra), de azért nem bánom, hogy a döntő többség a futottak még kategóriába sorolható. Ugyanakkor egy fehér számlapos 16013-as, pálcika indexes Rolex még miondíg elcsavarja a fejemet. :-)
Ez volt a Breitling Calibre 56 (pontosabban az elődje, a 988.332) az Aerospace-ben. (Azért az az összehasonlítási alap, mert ez az óra is titán tokos és zafír üveges, csak épp egy nagyságrenddel olcsóbb).
Szinkronba hoztam most az órát a time.is szerverrel és beállítottam a gugli naptáramba figyelmeztetést fél és egy év elteltének jelzésére.
Be fogom írni, mekkora járáseltérést tapasztaltam.
Ha gondolod, párhuzamosan mérheted bármelyik Breitling vagy Certina órádat. :)
:))))Nézd,-nekem a Breitlingek a "mániám"! Hál istennek olyan anyagi körülményeket teremtettem meg,hogy anyagi összeomlás nélkül be tudtam szerezni párat,-Tag Hauer Pilot-ot,Montbanc GMT-t stb. Most nemrég egy Certina DS Blue Ribbont csíptem meg,és annak ellenére,hogy "csak"egy COSC superkvarc werk van benne,imádom!!!! Nagyon pontos egy mp alatt van a járás pontossága /év!!!Az előbbi órák majd tíz éve megvannak,és nagyon elégedett vagyok velük!
A cicus becézésért ne haragúdj,vannak macskáim,annyira szeretem őket,mint az Amerikai Bulldogjaimat!!!!!Nem sértésnek szántam!!!!:))))
A kékített csavaroktól meg a gyöngyözéstől pont úgy lesz jobb az ETA szerkezet, mint a lakótelepeken látható Swiftek attól, hogy aluminiumküszöböt csavaroz rá a tulaj, meg sportkipufogót. Szánalmas már, hogy millió feletti órákban is zömében a 7750, 2892A2, stb. ketyeg. Kisker nagyker árrés, áfa, üzletbér és már kész is a kommersz műremek, mind ugyanaz, bármi is legyen a számlapon. A többi blabla maszlag meg ködfújás.
A mai egyedi szerkezeteket meg olyan áron adják, hogy azt fizetésből nem lehet megvenni.
Pár éve pont a 2824 kapcsán veséztük ki a kérdést elég alaposan. Akkor a top grade werk ára volt 120-150 dollár körül.
Egy listaáron 400 EUR-os Camel Active divatórát sikerült akkor lőnöm ebayen kb. harmadáron top grade werkkel.
Egy rotor gravírozását vagy genfi csíkozását azért ne tekintsük már komoly kihívásnak - szerintem. A kékített csavar meg egyenesen vicc kategória, semmit nem ad hozzá az óraszerkezet pontosságához, megbízhatóságához, ráadásul gyakorlatilag pénzbe sem kerül. Na jó, mondjuk csavaronként egy tized cent.
Más: Az én véleményen az,-hogy ha egy alkatrész jobb anyagból van, az alkatrészek össze vannak válogatva, esetleg fel vannak polírozva, rodiumozva,élre polírozva,diszítések vannak,genfi csíkozás,kékített csavarok,stb.,-az igenis minőségi külömbség!!!!
De részemről befejeztem,nem gond,-ha nem egyezik a véleményünk, elég unalnas lenne az életünk,ha mindenben mindenki egyet értene!!!!:))))
Orosz Gábort is kiragoztuk már ezerszer. Minden tiszteletem az övé, de mint azt tudjuk nem minden szava maga a szentírás. MInt ahogyan azt a jelen példa is mutatja. Vagy csak te idézed helytelenül.
Szóval száz szónak is egy a vége: jelentős különbségek pedig nincsenek. Bárhogyan is próbálod most ezt magyarázni. Az általad említett apró részletek pedig ebben az esetben jelentéktelenek.
Sziasztok, még egy kérdésem lenne: az önfelhúzós órák mennyi hordást igényelnek naponta? Ha csak alkalmankként viselném, akkor vegyek inkább kézi felhúzósat, vagy kvarcot? És nem megy tönkre vagy nem áll be, ha nincs hordva, meg forgatva (mármint az önfelhúzós)? Köszi a láma kérdéseimre adott türelmes választ :-)
Én csak arra hívtam fel a figyelmet,hogy nem ugyanaz a minőségi osztály van egy olcsóbb kategóriában,-mint egy prémiumban!!!
És ebben közös az egyetértés!!!!! Az,-hogy a brandot a top márkáknál meg kell fizetni,nos azt senki sem vitatja!De azért minőségben egy Breitling Superócean Professionalt összemosni egy Certinával vagy egy Tissot-tal hiba volna!!!
Teljesen mmindegy, hogy mit mond. Lényegi különbség igazán nincs. Kiragoztuk már ezt itt többször is.. Marketing van és blabla. Állitom ezt a tapasztalataim tükrében és nem pedig annak függvényében, hogy OG mit maszatol az újságban.
Annyit tennék hozzá a postodhoz,hogy öt minőségi osztály létezik! Én arra reflektáltam,hogy tomcat szerint ugyanaz a werk van az alsóbb, és a prémium kategóriában is! Ez erős csúsztatás!!!! Orosz Gábor neve nekem garancia arra,amit ír,-hiszen személyesen ismerem,az óráimat 8-9 évig ő szervízelte anno!
1. Ez a stílus nem divat errefelé. Vagy a macskák megtanultak netezni.
2. Jótól várod, hogy kiteregesse a svájci óraipar "szennyesét", ha annak vesszük.
Az autó magazinban nem szeretnél cikket arról, miért jobb a bringa, mint a gépkocsi?
Az ETA és ETA közti különbség... Több minőségi osztályban gyártanak. A minőségi osztályok árazása eltérő ( Megjegyzem, meglepődnél, hogy mennyivel. Nem olyan sokkal... ).
Aki megveszi a legfelsőt, az azt kapja. Más a billegő anyaga, esetleg a hajszálrugó,
plusz hattyúnyak, stb. Feliratozva, genfi csíkozva, ahogy kéri a megrendelő.
Az összes többi rizsa. Egyszerűen egyes márkák átugorják azt a pár millió
svájci franknyi fejlesztgetést, amit a másik - hasonló árfekvésben kapható - márka nem,
és elfelejtenek NEKED, a vevőnek szólni. Más kérdés, hogy ez gond-e vagy nem.
Egyéni választás kérdése.
Csak nem kell bedőlni a "mi még hatszor szétszedjük,
és egyre jobban rakjuk össze, mint az ETA, és ettől más dimenzióba lép a werk" műsornak.
Tessék, egy példa, mennyire tuningolják a milliós árú órában az ETA werket. Még a perlage-t se mindig csinálják meg, csak ott ahol kilátszik a felülete a hidak alatt. Ehhez képest az Oris haute horlogerie, mert berak plusz egy csapágykövet a rugóházhoz...
Kicsit olvasgasd az Óramagazint,-ott Orosz Gábor elmagyarázza a laikusoknak,hogy mi a különbség 2824 és 2824 között,-ha egy Certinában vagy egy Breitlingben van! Le fog esni az állad!!!!!!!
Épp csak ez ott nem helytálló, hogy az ETA 2824 akkor is 2824 marad ha egy 100 dolláros szerkezet egy 300 dolláros elől-hátul zafíros acéttokos másodvonalbeli gyártó órájába kerül és akkor sem lesz több, ha épp egy elől-hátul zafíros 2000 dolláros Breitling Coltba. A 3000 dolláros IWC egyenesen szégyen a 2892 tokozással, szimpla átverés.
Semmi plusz nincs (járáspontosság, óraszerkezet megbízhatósága), csak a brand a különbség.
Marketing árazás.
A Rolex legalább tiszta lapokkal játszott Tudor=ETA.
"Jézusom urak, ezen problémázni egy olyan világban, ahol a Rolls, a Bentley, a Pagani igazából Skodát, Bosch-t, Contit, ZF-et stb. TOKOZ."
Na ott a pont! És még lehetne tovább is bontani :D A ZF hol önteti a váltó gearboxát? Braziliában. És hol kovácsoltatja a fogaskereket meg a tengelyekett? Mezőkövesden. És a bosch honnan szerzi az ólom lammelákat? Kínából. És a komutátort, meg a lüftert és a stb stb??? Nagyon hosszú sor lenne :D
"Ezerszer jobb valasztas egy megfelelo minosegu, presztizsu karora, mint egy szinte barmilyen auto"
Jobb választás? Mégis, MIRE?
Akkor légyszíves ajánlani nekem egy megfelelő minősegű, presztizsű karórát, ami a következő 3 év során kb. 250.000km-t kell engem és a munkaeszközeimet elszállítson az ügyfelekhez.
Biztosan jobb választás...
Az én hasonlatom arra vonatkozott, hogy az óraiparban ugyanúgy specializáció történik, mint az autóiparban. Generátort, váltót, futóművet, műszerfalat, ABS-t, ablaktörlő mechanikát nem gyárt a Merci, Audi, Ford, VW, Skoda stb. Veszik ezeket, ugyanonnan.
A Merci autót gyárt Kecskeméten? Dehogy. A belsőt a Magna, az ülést a JCI, az ajtót a Brose, a komplett elejét a HBPO és így tovább. A Merci ezeket belecsavarozza a tokba, amit ő gyárt :)
Tehát igazából az autógyárak nagy része is csak "tokozó".
Ugyanígy nem fog gyártani werket, számlapot, tokot, szíjat sem a "óragyártók" 99%-a. Marad pár független, kiemelkedő márka, de a többi ugyanúgy LEGO elemekből fog építkezni, ahogyan teszik az autógyárak. De még ezeknél is előfordulhat, hogy a végén a Pagani (=Patek) magbízza az AMG-t(=ETA) hogy tervezze és építse át neki az egyik motorját(=pl. dekoráljon és komplikáljon egy werket).