Tudom,hogy itt sokan lehúzzák Vályi Hubát,de pont tegnap előtt kaptam tőle egy raklap Eta quatz vezérlésű szerkezet katalógust,és ott minden egyes elem meg van számozva ISO számokkal.Állítása szerint minden lerendelhető belőle!
Több évtiezdet töltött az öreg az órák világában,ezért én elhittem neki,de ha te mondod,már magam sem tudom,mit higgyek.
Tudom,hogy nagy szaki vagy,de tényleg próbáltál már így ISO szám alapján rendelni,és tényleg reménytelen?
Az tény,hogy Svájcban nem szerelgetnek ilyesmit,(gondolom máshol sem nagyon)hanem cserélnek,mert többe lenne a szerelési órabér,mint egy gyors szerkezet csere,de ez gyakorlatilag áll a mechanikus órákra is,bár ott inkább részegységeket cserélnek.
Nem, sajnos a legtöbbhöz valójában nem lehet rendelni semmit. Sokszor még állító-tengelyt sem, vagy csak nehezen, de alkatrészt csak a komolyabbakhoz, azokhoz is csak korlátozottan (pl: elektronikát).
Általában értelme sincs, mert a sima ETA kvarcszerkezetek kiviteltől függően 3-10eFt között kóvályognak, de még egy G10 kronó is csak tizenezer forint (amúgy ez utóbbit igazán szét sem lehet szerelni).
A dolog annyira egyértelmű, hogy egészen komoly esetekben (pl: Cartier órák, az in-house Ebel gyökerű kvarc-szerkezeteikkel) is csak szerkezetcsere kérhető, alkatrész az még ezekhez sincs külön. Függetlenül attól, hogy sok utánjárással esetleg lelsz a neten valahol egy helyet, ahol éppen van bontásból, elfekvőből, akárhonnan egy-két darab, annyiért, amennyiért - ez ettől még nem nevezhető alkatrész-utánpótlásnak, legfeljebb mázlinak...
" Igazság szerint a quartz szerkezetek az elemcserén kívül álltalában nem javíthatóak."
Nem akarlak megbántani,de ez badarság!
Egy normális quartz szerkezet(pl.:Eta-k),nagyon is szerelhető,és szinte minden alkatrész lerendelhető hozzá,ha van katalógusod,amiből kibogarászd,hogy mire van szükséged.
Én személy szerint Győri vagyok,de itt a topikon sokan emlegetik a Hantos óraszervízt a honlapjukat nézve komoly cég ,bár nyilván nem a legolcsóbb! Az is jó megoldásnak tűnik ha beviszed hivatalos márkaszervízbe,ezekkel tapasztalatom szerint az a gond ha már nem jótállásos az óra mindent inkább cserélnek mint sem javítanak! Igazság szerint a quartz szerkezetek az elemcserén kívül álltalában nem javíthatóak.
El is fogom (tudom, hogy nem kéne befolyásolni a szerkezet működését a hordásnak, na de akkor is rejtélyes, persze az órás szakmája pont ez, hogy értsen hozzá).
A kérdésem: hová javasolnátok? A forgalmazó A BTech-et javasolta az Erzsébet királyné útján. De ha ajánlotok ti valamit, tapasztalatok alapján, annak jobban örülnék.
Olyan nehéz 45-46mm tokátmérőjű órát találni ,aminek nem a lünettája nagy ,hanem az üveg. A nagyobbak jelentős része a lünetta miatt hatalmas. És emellett legyen dátumkijelzés( mon 21) +konográf+Vízállóság(úgyse viszem vízbe ,de szért legyen). Ilyen elvárásoknak, 600ezer forint alatt kéne megfelelnie. Akinek valami tipp ,szívesen veszem.:) Használtan veeszek ,ha veszek.
Hmm.. Nem mondom hogy értem, de az biztos ,hogy gusztustalan megoldás. Sikerült a legszebb B for Bentley órát el.aszarintani ezzel a "megoldással"(a külcsinben):S
Még csak azt említeném, hogy a Felca és a Tudor ETA szerkezetes, l a tok anyga sem a Rolexé, továbbá a Felca Sportmaster XX is megtévesztően hasonlít a Day-Date-hez. A Tudort azoknak a "közönséges" embereknek szánják, akik nem sorolódnak a felsőbb osztályba. A Felcát meg inkább az alsósoknak. Úgy vélem, hogy ha az anyagi javak oldaláról 2 osztályt képezünk, akkor a Felca és a Tudor egymás mellé kerül.
Most tulajdonképpem egy quartz óráról beszélünk? Mert annak édesmindeggy hogy a kezeden van vagy a szekrényen ott léptetőmotor viszi a mutatókat nem mechanika! Vidd el óráshoz.
Bocs, ha hergelésnek érzed, a Felca nyilván nem azonos osztály a Rolexel, azonban a ha csupán 2 osztályt veszünk, akkor a Tudort inkább a Felca mellé sorolnám. Bár ha jobban belegondolok, akkor már kezdek hezitálni. Lehet, hogy a Rolexet értékelem túl.
Szerintem par@sztvakítás. Jól tud emlékeztetni a régi legendás Cal.11 kronográfra, aminek hasonló formatervű tokján bal oldalon volt a korona, ugyanakkor a megszokott jobb oldali koronatengely-nyílást egyszerűen csak ledugózták.
(Csak ne legyen igazam ezzel a gondolatommal! Mert, ha tényleg így van, akkor egyre inkább a gyártó is tesz azért, hogy a "surmó" órák kategóriájába sorolható legyen a márka.)
Egy másik topicon ismerős fórumtárs javaslatára jöttem ide (remélem a low end svájci órás kérdésért nem jár semmi büntetés :D). Szóval az órám (Certina DS Podium) éjjel (lerakva) úgy egy óra késést szed össze. Nappal (csuklón) semennyit. Most is leraktam úgy két órája, aztán ezalatt összeszedett 7 perc késést - majd felvettem kézbe, beállítottam, azóta megint megy a másodpercmutató...
Ilyenkor elemcsere, és "csak" ki kell pucolni? Az elemcsere ellen szól, hogy napközben nem késik semennyit sem... Esetleg a szerkezet fáradhatott el?
Két éve vettem, pontosabban 8-án járt le a 24 hónap gari...
Nagyjából ilyenről van szó (kicsit más a tipográfia):
Van ajánlott szerviz, ahová javasolnátok elvinni átnézetni?
A Heritage valóban bitang jó, már rég vettem volna, de egyszerűen nem tudok megbarátkozni ennyi pénzért a modul krono gondolatával. Legalább egy 7750 lenne benne.