Keresés

Részletes keresés

Keoma7 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 73539

Szép napot!Navon N490 plus-hoz keresem drivert,ROM-ot!Egy véletlen folytán töröltem mindent a Gps-ről!A számítógépem nem ismeri fel!Segítségetek előre is köszönöm!

Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 73538

Előbb mindenképpen a frissítéseket próbáld meg. Csak a műholddvétel lassuságáért  nem érdemes cserélni. Nem nagy kúlönbség, hogy fél perc, vagy három perc alatt találja meg őket. Utána már megvannak.

Előzmény: Edibur (73534)
SAMCRO81 Creative Commons License 2017.03.12 0 0 73537

Köszi, én is azt használom, de azt hittem van már nála jobb. 

Előzmény: BiharyG (73536)
BiharyG Creative Commons License 2017.03.11 0 0 73536

Nekem még mindig a Primo vált be; a kml-t a content/userdata/poi könyvtárba másold.

Előzmény: SAMCRO81 (73535)
SAMCRO81 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 73535

Melyik a legjobb offline navigációs program, ami támogatja a kml fájlok használatát? 

Edibur Creative Commons License 2017.03.11 0 0 73534

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Jelenleg van egy Navon n490-em. Elég lassan talál műholdat és a térkép is elég régi már rajta. Jobban járnék egy másik készülékkel, gyorsabb lenne ? Vagy maradjak ennél ,és frissítsem a térképet?


Válaszotokat előre is köszönöm ! 

SzabiEU Creative Commons License 2017.03.03 0 0 73533

Nagyon szépen köszönöm a segítséget, meg is rendeltem a Garmint, remélem hű társ lesz. A tabletes megoldás nekem nem igazán tetszene, volt pár alkalom amikor androidos/ios-es os alatt futtattam a hivatalosan vásárolt(akkor csak 3,5t) iGo-t, de nekem úgy tűnt, hogy azok GPS jel adója/vevője nem olyan pontos, vagy érzékeny(nem tudom) mint egy erre a célra kitalált eszköznek, nem beszélve arról, hogy nem is lenne sokkal olcsóbb, és sok a macera vele, és nem akarok lopott szoftverrel navigálni. 

Én igazából már korábban kinéztem magamnak ezt a Garmint, de kellett egy szakértő bólintása, hogy meg merjem venni.

Még egyszer köszönöm a segítséget, és további szép napot!

Üdv.: Szabi

Előzmény: Schaf (73532)
Schaf Creative Commons License 2017.03.03 0 0 73532

A Garmin ugyanazt a Here térképet használja, mint az NNG Primo szoftvere. Innentől kezdve már csak a pap és papné esete, hogy kinek melyik szoftver neked a nyerő.

Mostanában nagyon bajban vagyok a hozzád hasonló kérdésekkel, ugyanis igazából olyan készüléket, amin NNG szoftver fut és jó a hardvere, valamint megbízható a supportja is, nem tudok mondani a kuncsaftnak.  Az NNG valamilyen okból a Navont favorizálta a valaha volt forgalmazók és készülékimportőrök közül, az viszont hardver tekintetében egy hulladék. A supportról ne is beszéljünk.

A TMC mint olyan a Navon esetében szinte nem is létezik, pedig anno nagy csinnadrattával mit ad isten éppen az ő készülékeiken volt bemutatva, hogy milyen "remek" szolgáltatást ad majd a Magyarországi és Szlovéniai piacot magáénak mondható(?) márka...

Na most egy Garmin Dezl 770LMT kb. 150e Ft. Ezzel egy atombiztos élethosszig tartó frissítéssel ellátott profi kamionos cuccod lesz ugyan és a szememben nagyot nősz, mert ugye ha valaki munkaeszközt vesz akkor legyen igényes, viszont az éremnek van másik oldala is.

Igazából ezt most nem én írom, és ahol lehet harcoltam is a warez ellen, de ebben az esetben igazából nincs jó alternatíva. Nem véletlen a "wayteq+primo" páros elterjedése a kamionosok körében, mivel hardver+szoftver+ár tekintetében egyszerűen verhetetlen (a lopott szoftverrel ugye eleve az, de a hardver se drága..) ár/érték arányban. (nagyrészt a lopott szoftvernek köszönhetően egyébként)

Szóval akár tetszik akár nem, az NNG üzletpolitikája miatt a kamionos szegmens szinte kénytelen lopni... Ez van...  Lehet szépíteni, de akkor is....  fel sem merül bennem, hogy ez azért van, mert ha az NNG megszórná a piacot olcsó NNG navis kamionos, motoros, akármilyenes hardverekkel akkor a hazai Garmin forgalmazó bizony elfelejthetné a piac ezen részét...  

Ami megfontolandó, hogy ha már úgyis lopsz...  Az, hogy a Primo szoftver milyen operációs rendszeren fut, Windows, Android, WinCe igazából a program működését tekintve tökmindegy. Ugyanúgy fog működni, tervezni. Ami nem mindegy, hogy egy Android rendszeren a működés és így a tervezés is fényévekkel gyorsabb. Teljesen mindegy, hogy milyen procival működik az Androidos cucc.

Tehát egy Android tablet GPS vevővel és egy lopott Primo szoftver a legjobb megoldás elvileg. Ráadásul ebből akár 10 colos méretűt is vehetsz, a lényeg, hogy a kijelző felbontása olyan legyen amit a Primo támogat android alatt. A Nextgen nevű "izé"-t nem ajánlom, le is butították és a paraméterezése, működése se lett olyan jó,mint a Primoé. Hátrány, hogy ez TMC-t csak "online" csatornán fog tudni, azaz folyamatos Internet kapcsolatra lesz szüksége. illetve ezt szinte biztosan szakira kell bíznod, mert a legtöbb "nem működik" vagy "szarul tervez" hiba az bizony "user error"....  azaz a rosszul, hiányosan, vagy balf...-ul telepített szoftver eredménye.



Összességében tehát két jó megoldás létezik az általad vázolt kérdésre:
A.  Egy profi, élettartam térképfrissítéssel és TMC licenccel rendelkező (merthogy ezért is fizetni kell) szinte agyonüthetetlen 7 colos Garmin 150e-ért
B.  Egy 60-70e-es ugyanekkora Android tablet "szerzett" szoftverrel, amihez ugye kell még egy autós tartó, autós töltő (24 V-os!) és egy profi aki összerakja neked a cuccot



Na most szégyellhetem magam....  meg az NNG is....



Ui.: Szó van róla, hogy az NNg végre elérhetővé teszi a kamionos kiegészítőt a Play áruházban kapható szoftveréhez, de egyelőre ez még csak ígérvény. Természetesen abban a pillanatban, ahogy ez megtörténik, máris a "B" verzió lesz az üdvösebb...   Igaz a Garmin hardver az akkor is Garmin hardver marad...

 

Előzmény: SzabiEU (73531)
SzabiEU Creative Commons License 2017.03.02 0 0 73531

Köszönöm át olvastam, persze én csak felhasználó szinten azt szűrtem le, hogy hardware megbízhatóság terén Garmin a nyerő.

Azt ki felejtettem, hogy most jelenleg iGO Primo Truck szoftvert, HERE Q3 2016 térképpel, és ez eszméletlenül pontos az EU-ban Magyarországot is bele értve(szerintem!) persze a táblákat sem árt figyelni). Ha jól értelmeztem akkor a Garmin navigációs térképe is nagyrészt ebből, vagy jobb térkép információkból tervez.

Tehát a lényeg ha veszek egy Garmin Dezl 770LMT nagyon nem foghatok mellé?

 

Előzmény: Schaf (73530)
Schaf Creative Commons License 2017.03.02 0 0 73530

Olyan sokat nem kell visszaolvasnod...  ==> 73454

 

 

Előzmény: SzabiEU (73528)
kata_25 Creative Commons License 2017.03.01 0 0 73529

Köszönöm - megvettem a navit. Talán holnap bemegyek a Visegrádiba. Egyébként rajta is van a dobozon, hogy Here maps.

Előzmény: Schaf (73518)
SzabiEU Creative Commons License 2017.03.01 0 0 73528

Üdvözlök mindenkit, egyszerű kamionos GPS felhasználó vagyok, és segítséget szeretnék kérni hozzáértőktől.

GPS navigációs készüléket szeretnék vásárolni LEGÁLISAN előre telepített, vagy utólag megvásárolható iGO Primo Truck 2.04 vagy újabb navigációs szoftverrel.

 

Kritériumok:

5" vagy feletti képernyőméret

Beépített TMC vevő

800 MHz közeli vagy magasabb processzorfrekvencia

256MB ROM

Bövíthető memória legalább 32Gb-ig memóriakártyával

 

Sajnos már két napja keresgélek, és nem találok olyat ami megfelelő lenne, beépített TMC vevős GPS ritka mint a fehér holló, pedig nekem nagy szükségem lenne rá. iGO Primo azért mert a Garmin, TomTom, Becker stb. közel kétszázezer forintos készülékei óriásiakat hibáznak, az iGo pedig rendkívül pontos, bevált, 3 éve ezt használom, és sohasem volt vele gond. 

 

Navon készülékei vannak iGo Primo Truck szoftverrel de sehol sem egyértelmű, hogy rendelkezik-e TMC-vevővel, vagy sem. Honlapjuk vagy nincs vagy nagyon jó el van dugva mert nem találtam. Naviextras honlapján böngésztem egy jobb márka után, a támogatott készülékek között, de egyedül a Mio korábbi típusai voltak, amiket már nem lehet kapni sehol, még ebay-en használtan sem.

Másik lehetőség az androidos op.rendszerrel ellátott navi, és arra Play áruházból meg tudnám vásárolni a jogtiszta iGo-t, de kollégámnak egy Wayteq navin volt, és közel sem ugyanúgy tervezett mint a Windows CE op. rendszerre írt iGO. (természetesen ugyanazokkal a beállításokkal, és ugye abban sem volt TMC)

Kérlek ha tudtok számomra megfelelőt légyszíves segítsetek.

Előre is köszönöm!

Szabi

 

Schaf Creative Commons License 2017.03.01 -1 0 73527

Na tényleg ugorjunk....  :D :D :D

Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.03.01 0 0 73526

Nyilván te ezt mind tudod és különben sem érdekel. Ugorhatsz. De ne döntsd el más helyett, hogy ő akar-e valamit tanulni arról, amivel - legalább felhasználóként - foglalkozik.

 

Én minddössze annyit mondtam, hogy nem igaz, hogy a Garmin 2000 után, az SA hülyítés megszüntetésével jelent meg az európai piacon. Korábban is itt volt azokkal a termékekkel, aminek a műszaki feltételei megvoltak, a pontosabb navigációt pedig nem az SA megszüntetése eredményezte, hanem a Waas/Egnos műholdas pontosításé. A többit már Schaf tette/tetette hozzá.

Előzmény: Doky586 (73524)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.03.01 0 1 73525

Te a folyamat jelenlegi végtermékét árulod, mindig a közel legfrisebbet. Az, hogy miből lett a cserebogár, teljesen érdektelen. Egy Audi boltosnak sem kell tudni semmit a Ford T modellről, legfeljebb azt, hogy a jelenlegi kinálatukban ilyen modell nincs :-)

 

Az AeroMap az első volt a magyar navigációs piacon, ami bemutatta, hogy lehet Magyaroroszágról is autós navigációra alkalmas rendszert, elsősorban szoftvert és vektoros térképet létrehozni. Vagyis benne van a sorban.  Ha nem marad meg 2-3 "hülyegyerek" játékának, hanem kellő tőketámogatást kap, akkor beállíthattak volna több és képzettebb szakembert, mint a Navi-Gate tette. Mivel erre nem került sor, megmaradt a térképállománya is azon a szinten, ahol befejezték a játszadozást, és elmentek mással pénzt keresni. (Néha unalmukban csinálnak egy-két frissítést, pl. van androidos változat is.) Ez azonban nem jelenti azt, hogy kizárd őket a béketáborból.

Előzmény: Schaf (73522)
Doky586 Creative Commons License 2017.03.01 0 1 73524

Elég unalmas már ez a sok értelmetlen szófosás.. nincs erre valami pirula?

Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.03.01 0 0 73523

Ime néhány forrasztópákás sufniökörség, (kizárólag gyári kész elemekből), aminek semmiféle kapcsolata nincs a hagyományos értelemben vett térképes navigációval, ami azt takarja, hogy Józsi elnavigál a Schafnál vett kütyüjével a kertmoziba (ha jó címet adtak meg neki :-)

 

Itt maximum emberek életének megmentéséről lehet szó.

 

 

Utastéri tájékoztató          Hőlégballon versenyrepülés          Autós útvonaltervezés

 

 

Mi-2 mentőhelikopter                     Mi-8 katonai kutató-mentő helikopter                MD-500 légitaxi

 

 

Előzmény: Schaf (73515)
Schaf Creative Commons License 2017.03.01 -2 0 73522

"... AeroMap vonal az NNG létrejötte után is megmaradt, ma is létezget...."

Kérlek erről mesélj még nekünk....  Pl. mikori az EU térkép benne? vagy egyáltalán mikor létezett belőle EU verzió? milyen HU térkép van a mostaniban?

De tudod mit.. ne is válaszolj.. hagyjuk...  igazad van...   a partizánkorszak adatfejlődési folyamatát lehet, hogy jobban érted, jobban átlátod...  Mondjuk ezt marhára nem kérdezte senki és nem is volt téma, csak nálad.

 
De azért azt még megvárom amíg a mai piacon adatfejlődési szempontjaid alapján elhelyezed a szegmensben az Aeromapot.  

:D :D :D

Előzmény: Vgyuri1946 (73519)
Schaf Creative Commons License 2017.03.01 -2 0 73521

Könyörgöm.. attól, hogy tudományos módon elkezdünk beszélgetni a navigációs technológiákról mindennek SEMMI KÖZE nem lesz ahhoz amiből a flame elindult.

Nem... a navigáció nem csak a háztól-házig navigálás...  De ebben a topicban és máshol is csak igen kis hányada értené meg az embereknek, ha mi ketten mondjuk egy rendes szakmai vitát folytatnánk a globális helyzetmeghatározó rendszerek működéséről.

 

..és pont te ne vesd a szememre mindezt, aki a múltkor legyintett arra, hogy a pongyola fogalmazások miatt nálunk a GPS a magyar köznyelvben egészen mást jelent, mint a nemzetköziben.

Szóval ne akarj egy seggel két lovat megülni, hogy neked legyen igazad....  vagy döntsd el, mi az álláspontod. Legyünk szakmaiak? írjunk le egy egyszerű térképes navikkal foglalkozó posthoz csak a te kedvedért egy 30 oldalas előzményt arról, hogy milyen navik voltak még akkoriban használatban, amiknek ugyan semmi köze a térképes navik mai formájához, de voltak?
Ok! De akkor te se legyintgess a "mennyibe kerül egy GPS" szóösszetétel használatára mert nem is kell sokat visszaolvasni, hogy megtaláljuk ahol meg épp a másik pongyolább szóhasználatot véded?


Mert megismételném... senki nem mondott vagy írt olyasmit, amit te itt napok óta próbálsz bizonygatni. A térképek használatából a TMC-ből leírtam egy a mostani autós navikra vonatkozó lesírást, erre te nekiállsz azon hőbölögni, hogy de van más navigációs eszköz is.  Ki nem szarja ezt le éppen ebben a kontexusban?  :D :D

Előzmény: Vgyuri1946 (73520)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.03.01 0 0 73520

Megengeded nekem, hogy esetleg annak kapcsán, amit mondassz ne csak az általad feltett (sőt nem is ismert) kérdésekre válaszoló  tényeket, emlékeket is leírjam (míg a moderátorok meg nem tíltják)? 

 

Te kisajátítod a navigáció kifejezést az autós háztól házig (moziig, plázáig) történő navigálásra, főleg ha egy kompakt egységben van a GPS vevő, az adatbevitel, az útvonaltervezés, és a visszajelző megjelenítés. Ha ezek közül valami egy másik dobozkában van, az már nem navigáció. Szeinted ha a Trimble nem térképes kézi gps-ét csak adatforrásnak használom, a koordinátát, haladási irányt, sebességet a gyárilag mellékelt spéci (csatlakozójú) RS232 kábellel átviszem egy PC-n adatfogadásra mindig jelenleő, nem forrasztott soros portra, ott futtatva pl. a Garmin MapSource-t, vagy a Fugawit, vagy az OziExplorert (nagy részük sufnivarázslatként indult),  az már sufnituning és nem navigáció. Holott ezt a megoldást a gyártó is ledokumentálta, mert ők tudták azt, ami még ma is fennáll, hogy a különálló számítógépek hardverileg sokkal erősebbek és fejlődőképesebbek, mint a kézi GPS-be bezsúfolható, nehezen módosítható hardver. A PC-k és ma a tabletfélék sokkal nagyobb megjelenítési és számítási kapacitással rendelkeznek, akkor 1994 körül ezek biztosították a térképes navigációt.

 

Gondolom, bár nem emelted ki, az "uraságtól levetett laptop" kifejezés külön utálatot keltett benned. Holott ennek triviális oka volt, aminek még a térképes navigációnál is nagyobb volt a hardver igénye, az a multimédiás játék. A legtöbb laptopot emiatt cserélték le, miközben a navigáció akkori elvárásainak még tökéletesen megfeleltek. Szerencsére, ezért aki navigálni akart, viszonylag egyszerűen, olcsón hozzájutott a színes-szélesvásznú  térképes megjelenítéshez, amikor ennek még a katonáknál sem volt meg a lehetősége.

 

Légy szíves vedd tudomásul, a GPS alapú navigáció az A pontból B pontba való, lehetőleg optimális pályán történő eljutás támogatása, függetlenül attól hogy ezt milyen hardverrel és milyen célra valósítják meg. És az OEM célra csinált GPS modul, ami maga állít elő minden alapadatot, nem sufnimodul, hanem szerves része a navigációs rendszernek. Az, hogy OEM modul helyett egy bizonyos dolgokra önállóan is alkalmas kézi GPS-t használunk, annak oka, hogy ezek már kézben voltak és kiderültek a szolgáltatásuk hiányai, amik a feladatot adták a további fejlődéshez.

Előzmény: Schaf (73514)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.03.01 0 1 73519

Hol van ebben az, hogy ez két egymástól teljesen független dolog? Én nem akarom egymás ellen kijátszani őket. Sem a felsorolás rendjével időbeli sorrendet felállítani.  Az AeroMap vonal az NNG létrejötte után is megmaradt, ma is létezget. Nem ismerem az összes kulisszatitkot, de a magyar térképes navigációra gyakorolt hatásukat ismerem. Az Aeromap megmutatta, hogy a magyar szoftver kultúra képes vektoros térképeket előállítani, a NaviGate meg hogy képes ezt Garmin-kompatibilis formában is kivitelezni. Ezután lépett a Garmin az európai lehetőleg egységes lefedés értelmében túl a Budapest-Hortobágy-Balaton(-megyeszékhelyek) szintjéről oda, ahol most tart. A Garmin semmivel sem támogatta ezt a munkát és semmilyen adatot (bevallottan) nem vett át tőlük. Eltűrte a munkálkodásokat, amit az tett lehetővé, hogy a partizánmunkájukkal már a "garázsban" megfejtették a Garmin térképek szintaktikáját. 

 

A Garmin egyik legféltettebb értéke a kompatibilitás volt a Garmin III-tól a nem is tudom melyik térképgenerációig, amiatt nem cseszhettek ki egy kis szintaktikai módosítással a partizánokkal. A 16 szin(árnyalat) 16 grafikai stílus igen primitív megoldásokat eredményezett főleg a topográfiai térképeknél, akkor is, amikor ezt hardverokok már nem indokolták. Egy igazi térképekhez szokott ember összehányta magát, amikor egy tóparthoz oda kellett írni, hogy vízpart, vagy egy árokhoz vagy töltéshez, hogy az micsoda. Mert nem volt a térképszetben megszokott farkasfogas vonalstílus.

 

Ugyan mi a bánatos lószerszámtól félt volna az NNG ebben az esetben?  

 

Hol mondtam én azt, hogy az NNG félt az AeroMaptól? A Garmin félt a kettő folytatólagos hatásától, attól, hogy ha nem tesznek valamit, akkor ezek keresnek valami másik hardver platformot, ami empatikusabban áll hozzájuk. Rövid úton megtalálták volna a Sárga tenger partján.

 

A másik, hogy amíg az Aeromap térképe egy sufnituning, a felhasználók felmérésein és talán valamelyik már meglévő európai térkép gyenge EEU részén alapult 

 

Ez nem igaz. Magyarország közútjainak, vízrajzának a vektoros állománya matematikai formában állami adat, több helyre elosztva az illetékes hivatalokban rendelkezésre állt (megfelelő összeköttetésekkel) ki lehetett kérni. Aki ezt összevadászta, ebből tudott vektoros térképet rajzolni - sok sok munkával az egyes csomópontok közti vonal kartografálását már a partizánnak kellett megoldani a szöveges leírésok alapján. Melyiknek hogy sikerült. A NaviGuide-hoz és a TopoGuide-hoz már macskagombolyag formájú kaptak a TKHT-től, ami Sun munkaállomásokon vizuálisan is látható volt, rajzolni nem kellett. De színezni, kitölteni igen, és ez akkora munka, hogy a TKHT-nál, bár a vektoros alapanyagban minden ismert hibát és hiányt folyamatosan javított a helyesbítési osztály, abból csak 3-10 évente tudtak új nyomtatható anyagot előállítani. (Ma már talán van valami Postscript konverter, de akkor is kellett egy PS stíluskönyvtár.)

 

Én nem szoktam személyeskedni és minősíteni a vitapartnerem képességeit, mert én tudom, hogy nem tudok mindent, az tudhat olyan dologról is, amiről én nem. Ilyen például a partizánkorszak adatfejlődési folyamata, ami nem látszik a bolti pult mögül és nincs benne a nagyker árjegyzékben.

 

 

Előzmény: Schaf (73516)
Schaf Creative Commons License 2017.03.01 -1 0 73518

Ez azt jelenti számomra, hogy igazából nincs értelme az emiatt drágább készüléket megvenni – a budapesti dugók elkerüléséhez használom a Waze-t. Ebben kérnék megerősítést.

 

Tökéletes meglátás....

 

 

"Ezt az utolsó mondatot annyira nem értem, de a konkrét kérdésem, hogy hol vásárolhatom meg az eszközt, hogy ez a kitétel teljesüljön? Sétáljak be a Visegrádi utcába..."

Ahogy írtam a NaviGuide az a kifejezetten a hazai Garminokhoz gyártott "Magyarország" térkép. A kérdés igazából az, hogy melyik készülék milyen térképet tartalmaz az adott árért.
Önmagában az "élettartam frissítés"-ből még nem lehet erre konkrét választ adni, hiszen elvileg a megvásárolt NaviGuide térképhez is azt ad a Navigate.

Kis tájékozódás az áraról:
http://www.garmin.hu/category/terkep-kategoriak/autos-terkepek

Az alap készülék általában a City Navigator Europe verziójának valamelyik térképét tartalmazza (Here)élettartamig tartó frissítéssel viszont azt nehéz megmondani, hogy melyik részletességű és melyik verziót pontosan. erre ugye kínosan ügyelnek egyes forgalmazók, hogy a vevő csak a vásárlás után jöjjön rá, nem is ugyanaz a két termék.

A fenti árlistában láthatod, hogy a NaviGuide Magyarország MicroSD változata bruttó 5.900,-Ft de ez szinte biztosan nincs benne az ED-s készülékben. Régebben ez volt a hazai Garmin distributor amolyan adu ásza a más csatornán behozott készülékekkel szemben, hogy az ő készülékükben teljes magyar nyelvű kézikönyv és NG térkép is van, ezért drágább.


Összességében azt javasolnám, hogy vedd meg bátran az Extreme Digital-nál a készüléket 40e-ért, aztán a Visegrádi utcában vásárolj hozzá külön egy HUN térképet, aminek a beállítását mindjárt kérd is a helyszínen. (a Garmin eég érdekesen kezeli a térképeket, ezért inkább szakember csesztesse...  )



Előzmény: kata_25 (73517)
kata_25 Creative Commons License 2017.03.01 0 0 73517

Sziasztok! Egy kérdéssel bátorkodom megszakítani a vitátokat. Először is köszönet az eddigi információkért amiket korábbi hozzászólásaitokból mazsoláztam ki és amikből idéznék is mert ezzel kapcsolatban van néhány dolog amiben bizonytalan vagyok.

Az alaphelyzet az, hogy szeretnék VÁSÁROLNI egy cél navigációs eszközt elsősorban Magyarország területén használnám esetleg a környező országok még szóba jöhetnek. Hosszabb utakra nem akarom a telefonos navit használni. Garmin készülékben kezdtem el gondolkozni amiben itt néhány hozzászólás meg is erősített. Konkrétan a Garmin Drive 50 LM típust néztem ki teljes Európa térképpel élettartam frissítéssel. Aztán láttam, hogy ebben nincsen TMC és azt gondoltam, hogy hamár veszek, akkor olyat amiben az is van - pl. Garmin Drive 50 LMT. És akkor néhány kérdés:

 

"Schaf – 73454: Az egyik és legfontosabb kérdésed, a "TMC" mint olyan. Itthon gyakorlatilag mondjuk azt, hogy igazából nincs is..  illetve ami van az katasztrofális.”

 

Ez azt jelenti számomra, hogy igazából nincs értelme az emiatt drágább készüléket megvenni – a budapesti dugók elkerüléséhez használom a Waze-t. Ebben kérnék megerősítést.

 

"Schaf – 73470: Tehát az, hogy milyen szoftvert használsz tökmindegy.. legye "igóóó" vagy Sygic, here, Waze akármi...   az "alatta" lévő térkép a nem mindegy, amikor vásárolsz...  „

„Ez azt jelenti, hogy olyan térképpel, ami a hazai kib...-t útdíjhálózatból, a házszámozásokból, a legfrissebben átadott utakból és az esetleges időszakosan hosszabb időre lezárt szakaszokból is naprakész, csak két cég termékeiben találkozhatsz.  Az NNG által supportált eszközök  és a Navigate Garminjai.

Utóbbi esetben nagyon oda kell figyelni, hogy csak a Naviguide adott verzióját is tartalmazó Garmin eszközre lesz ez igaz, a más úton behozott tisztán Here térképekkel dolgozó eszközökre nem! „

 

Ezt az utolsó mondatot annyira nem értem, de a konkrét kérdésem, hogy hol vásárolhatom meg az eszközt, hogy ez a kitétel teljesüljön? Sétáljak be a Visegrádi utcába és vásároljak ott vagy megvehetem más hivatalos(?) helyen is – pl Extreme Digitál (itt most jelentősen olcsóbb)?

Előre is köszönöm a segítséget – ha tudtok esetleg más konkrét típust javasolni a jelenlegi befutó (Garmin Drive 50 LM) helyett, akkor azt is meghallgatnám. A nagyobb testvéreiben nem igazán találtam számomra hasznos és vonzó funkciót. Esetleg egy DriveSmart készülék???

Schaf Creative Commons License 2017.03.01 -2 0 73516

Lezárásként pedig, hogy lásd mekkora baromságokat vagy képes leírni, ha megpróbálsz olyasmihez hozzászólni amihez nem értesz:


"Az a sejtésem, hogy Moha bácsiék és az AeroMap magyar térképeitől megijedtek, féltek, hogy nélkülük is megoldják a problémát.."


Hát akkor had meséljem el neked, hogy az Aeromap éppen Moha miatt jutott el oda ahová, majd számos technikai megoldást éppen Moha vitt át az NNG-hez. Azaz amíg nem indult el az iGO 2005 projekt, addig moha az Aeromap fejlesztésében vett részt. Volt is ebből később vita, mivel azokat a megoldásokat, amiket Moha kiötlött, azokat BadGe barátunk szart leprogramozni, ezért Moha az NNG szoftverébe belerakatta a programozókkal.

Tehát egyrészt Moha nem félhetett az Aeromaptól, mert amíg az AM valamennyire létezett, ő is "ott dolgozott"...

A másik, hogy amíg az Aeromap térképe egy sufnituning, a felhasználók felmérésein és talán valamelyik már meglévő európai térkép gyenge EEU részén alapult (lásd sok település benne se volt, még Budapest is gyenge minőségben szerepelt benne) addig az NNG terméke a hivatalos magyar digitális térképalapot használta a TopMap kft-től.


Ugyan mi a bánatos lószerszámtól félt volna az NNG ebben az esetben?  

Schaf Creative Commons License 2017.03.01 -2 0 73515

Had idézzelek:

De mi aljas módon fogtunk egy uraságtól levetett 486-os laptopot és tettünk rá egy olyan programot, ami 9féle magyar térképet kezelt párhuzamosan, röptében újratervezett, figyelmeztetett a korlátozott légterekreés stb. De persze ennek semmi köze a 2016-os csodálatos  autós navikhoz, pusztán csak a bajt szenvedetteket segített megmenteni. (Természetesen nem egyedül, de nélküle a mentés szóba sem került volna.) Pfuj. És azokra, akik a sufni eszközeikkel létrehaozták azokat a képességeket, amiket az akkori gyári kütyük még nem nyújtottak.

Ez bizony az a forrasztópákás sufniökörség amire annyira büszke vagy, csak éppen sem az általam felvetett és leíert dolgokhoz, sem kvázi a kész navi rendszerekhez nem sok köze van.


..és hurrá hogy ilyen fasza gyerekek voltatok, de hogy ti a fészerben egy ilyet összehegesztettetek, még erős csúsztatás azt mondani "2000 előtt is használták"


Ha majd arra lesz szükségem, hogy összedrótozzon valaki egy soros portot egy microUSB-vel, vagy hogy csináljak gányoljak egy olyan GPS vevőt, ami már tudja az európai meg a meg sem jelent rendszereket is, mielőtt kijönnek az ilyen tömegchipek, hidd el neked szólok...

De hagyományos értelemben vett térképes navigációval kapcsolatban inkább nem kérdezlek meg, mert akkora baromságokat tudsz néha leírni, mint én a te szakmádban.  :P

Nem kell mindenhez érteni... neked se...   

Előzmény: Vgyuri1946 (73511)
Schaf Creative Commons License 2017.03.01 -1 0 73514

Hagyjuk..  ugorjunk....

Amiről te beszélsz és amiről az én eredeti postom szól, az két külön dolog.

Te most azon vitatkozol velem, miközben én a sugárhajtású gépek hajtóműveinek gyártóról beszélek, hogy de hát voltak turbólégcsavaros gépek is.


Igen.. de ez most itt kit érdekel? és főleg ki kérdezte??


Azért mert te az adott témához nem konyítasz el kell kezdeni elvinni a szálat egy olyan irányba, hogy villogtathasd te már akkor GPS-t használtál, amikor más még a csattogós szárnyút húzta?   Na és?  Ez az adott témában kit érdekel? Mi köze annak ahhoz, hogy a térképszolgáltatók és úgy am block az egész navigációs ipar 2000 környékén indult igazán fejlődésnek az USA-n kivül az SA jel megszüntetése után?

Jahh  igen..  voltak orosz haditechnikai megoldások is a Glonass-ra, mielőtt ezt is felhozod..  Más kérdés, hogy vélhetően ilyet eszközt életedben nem láttál.

(Az előző mondatom, szinte száz százalékban igaz tartalmilag, más kérdés, hogy igazából a témát tekintve teljesen mellékes, mint a te hozzászólásod az alaptémához)

Előzmény: Vgyuri1946 (73511)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.03.01 0 0 73513

Ki csinált már ilyet :-?

Előzmény: Jahno (73512)
Jahno Creative Commons License 2017.03.01 0 0 73512

Jaja, gyártott hardvert, szoftver és hiba nélkül, vagy mi?

Előzmény: Vgyuri1946 (73500)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.02.28 0 1 73511

Az az alapvető gond, hogy szerintem te nem is érted amit írtam... és teljesen másról kezdesz beszélni, hogy vitatkozhass olyasmivel, amit senki nem mondott, nem írt le.

Én szószerint idéztem egy mondatot és az abban foglaltakkal vitatkoztam. Mert az, ami abban a mondatban volt, ez tényszerüleg nem volt igaz.

A Garmin hazai forgalmazója is csak 2001-ben kapta meg hivatalosan a Garmin eszközök forgalmazásának jogát és a NaviGuide 1.0 is csak 2001-ben lett kiadva a készülékekhez.

 

 

Ez a hivatalos disztibutori jog volt, a "sima" viszonteladói jog már korábban is megvolt több cégnek is, ezek voltak az említett hajós/repülős boltak. Néha egy panelház kisszobájában működtek, de teljes értékű áfás számlát adtak.  A garancia érvényes volt, csak mindnkinek magának kellett a "logisztikáról" gondoskodni. Ezt oldotta meg a disztributor. De azért ez ugyanolyan hivatalos márkakereskedelm volt, mint NewYorkban a 5th Avenuen.

 

Mindez nem jelenti azt, hogy ez használható is volt

 

Tökéletesen alkalmas volt arra, amire alkalmas volt. És egyre több mindenre volt alkalmas. Vagy azt mondod, hogy a mai csilivili csodáknak már nincs hova fejlődni, mindent tudnak most és mindörökké.

 

Attól, hogy te meg más katódcsövek, meg forrasszott, néha gányolt alkatrészekkel, vagy első generációs készülékekkel már tudtad fogni egy műhold jelét, az qrvára egy másik téma 

 

 

Soha egyetlen gyári készülékbe nem nyúltunk bele. Amit bütyköltünk, az az alkalmazási lehetőségek kiteljesítése volt. Nyilván neked mint kereskedőnek az lett volna jó, ha a nehezen összekoldult pénzből műkodő alapítványok a helikopteres mentéshez 600 000 forintért tőled vásárolnak egy Garmint 476 repülős GPS-t, de nekik csak egy 80 000 forintos Trimble-re tellett, amelyik nem tudott repülős útvonaltervezést csinálni, térképük meg pláne nem volt. (Magyar topótérképe a 476-osnak sem volt, kereshették vele Mári nénit a tanyán :-) De mi aljas módon fogtunk egy uraságtól levetett 486-os laptopot és tettünk rá egy olyan programot, ami 9féle magyar térképet kezelt párhuzamosan, röptében újratervezett, figyelmeztetett a korlátozott légterekreés stb. De persze ennek semmi köze a 2016-os csodálatos  autós navikhoz, pusztán csak a bajt szenvedetteket segített megmenteni. (Természetesen nem egyedül, de nélküle a mentés szóba sem került volna.) Pfuj. És azokra, akik a sufni eszközeikkel létrehaozták azokat a képességeket, amiket az akkori gyári kütyük még nem nyújtottak.

 

 semmi, de semmi köze az eredeti postomhoz és a mondanivalómhoz.

 

Csak annyi, hogy térképes navigációt tettek lehetővé, ami szerinted akkor még nem is létezett.

 

 hogy azok, mint térképes navik a fasorba se kerültek jó ideig, erre te jössz egy ilyen készülékkel, hogy de te már használtál előtte is ilyet:

 

 

Érdekes, hogy a Garmin már a 90es évek harmadától TÉRKÉPES GPS-NEK nevezte az x5-sorozat kütyüit. Pedig nem volt bennük alalpban igazi térkép, de az útpontokat és minden tracket, amit valaki beletöltött, térképszerűen ábrázolni tudott 16 szürkeárnyalattal, backtrack lehetőséggel. Ez is térkép, mégha nincsenek is rajta 3D épületek. A kapacitás pedig egyre nőtt, vagyis a térkép is bonyolódhatott. Azután jöttek a cartridge-mapok.

 

Az Aeromappal meg ne röhögtess, szerencsére az utolsó pillanatban kiugrottam belőle mivel a fejlesztő egy idő után csak a HP álal befolyó liszenszdíjat tartotta szem előtt, nem a programot. Azaz végül is nem is program volt, hanem egy koncepció, ami mutatta hová lehetne fejleszteni ezt az egészet, ha valaki akarja. Az alatta lévő térkép meg több mint vicc volt... 

 

Volt jobb a boltodban? Nem. A Navisys bebizonyította, hogy meg lehet csinálni, csak ez nem két "koldusdiák" játéka. A Navi-Gate már a nagyfiúk játékát játszotta, mert meg tudta mutatni, hogy megvan a szükséges szürkeállomány.

 

Persze..  örültünk akkoriban annak is és lelkesek is voltunk, de hogy a bánatba jön ez a mai értelembe vett térképes navigációkhoz, pláne a térképszolgáltatókhoz??

 

Úgy, hogy a mai csilivili autós navigáció nem jött volna létre, ha a "jobb helyen levő garázsban" dolgozó partizánok meg nem alapozzák azt. Felkeltették az igényt és kidolgozták a módszereket. Mindig úgy, hogy megelőzték a technikát, és mire ők előhoztak valami megoldást, a hardver fejlesztés is utólérte őket.

 

De ha úgy gondolod, ketté lehet választani a topicot. Az egyikben (Bolti GPS topic)  a szakma az újabb és újabb gyári kütyük kereskedelmi forgalma. A másikon (GPS alkalmazástechnika topicban pedig az is a szakma része, hogy hogyan lehet egyéni hardver és szoftver ötletekkel kiegészíteni a a gyári eszközök használati lehetőségeit.

 

Addig is válaszolja arra a kérdésre, hogy a gyárilag eleve OEM célokra készített elemekből való építés szakma, vagy forrasztópákás sufniökörség?

 

Előzmény: Schaf (73509)
Schaf Creative Commons License 2017.02.28 -1 0 73510

Persze lehetne írni a GPS rendszerek fejlődéséről, kezdve az első Navstar műhold fellövésével és a laikusok által érthetetlen szakkifejezésekkel megspékelt szövegekkel, hogy lássák mennyire nagy spíler valaki,



AZONBAN ITT MOST NEM EZ VOLT A TÉMA!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!