Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Akkor most már olyan tudna csak segíteni, aki konkrétan ismeri az Altinát. Én azt sem értem, hogy kaphat iGO licenszet egy olyan masina, ami nincs USB. Az iGO egész frissítési rendszere az USB-re épül, meg arra, hogy le tudja igazolni a kütyüt. Hacsak (de ez már csak találgatás) nem csináltak egy fixen beégetett iGO alapú spéci programot, az az Altinav (vagy mi, a leírásában szerepel), ami nem frissíthető, úgy veszett, ahogy beletették a gépbe. És akkor a kártyán csak a térkép van, amit vagy leigazoltat a program, vagy még azzal sem törődik, onnan frissítesz térképet, ahonna akarasz, az elsőt megkapod a kütyühöz adott kártyán. Ezt kipróbálhatod, kártyaolvasón tegyél fel egy hekkelt iGO könyvtárat a kártyára. Vagy elindul, vagy nem, szerintem nem.
Az Altina főmenüje elindul? Abban kell lenni egy Navigáció fülnek, és ha arra ráklikkelsz, akkor kellene neki reklamálni a kártya miatt, vagy hogy ha van bennt kártya, akkor hogy nem találja a térképet rajta (Úgy, ahogy tanulta.)
csak az LG reklamál az üres kártya miatt, az Altina nem. az LG-t össze tudom kötni a PC-vel mert van usb bemenet, de az Altinának sajna az sincs. Ha nem tudom az Altinát összekötni a géppel, akkor térképet sem tudok rá tenni, vagy mit kellene az üres kártyára rámásolnom hogy működjön vele az altina vagy az LG?
Az Altina tünik egyszerűbbnek, mivel állítólag iGo licensszel rendelkezik. Ha elhányták a kártyáját, akkor persze nem tud dolgozni, mert a kütyüben fixen benne levő program azt keresi. De ha teszel bele egy üres kártyát, akkor ezt reklamálni is fogja. De ha tényleg él a licensz, akkor a régi iGo frissítő webhelyeknek (Naviextras) fel kellene ismerni az usb-kábellel a pc-re rákötött kütyüt és pótolni, rátölteni, amit kell.
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni, nem vagyok túl nagy kütyü szakértő....de kaptam egy LG LN550 es autó navigációt és egy Altina A660-t. mit lehetne kezdeni az LG-vel ha azt írja ki hogy "SDMMC doesn't exist. Insert SDMMC" de nekem semmim sincs hozzá, se kártyám se térképem, mit kezdhetek vele? kuka? Az Altina 660 -on sem jön be a navigáció, gondolom ennek is üres mindene! lehet ezekkel kezdeni valamit? nem lenne rossz ha legalább az egyik helyrehozható lenne. valaki aki ért ezekhez segítsen, please!
Én a mai köztudatban gps-ként szereplő autós WinCE alapú kütyükről beszélek, abból 13 egy tucat. Megveszem 1x ezer forintért a sarkon és majd teszek rá iGo-t :-)
Viszont sokszor a beépített, egy 0val drágább beépített kütyü még annyira sem tud navigálni, mint az előbbiek. Főleg ha még a frissítő térképet is márkakereskedői felárral veheted meg.
Autós gps-t csinalni nem nagy kunszt, nagy a piaci verseny, a távol-leten gagyi hrdverekkel nyomják le az árat. Es a InCe, ami a PNA-kban van, az is egy kiherélt megoldás.Volt a viszonylag jól kiforrott Windows Mobil, ami egy összefüggő rendszer volt. Hogy olcsóbban adhassák és egyszerűbb legyen, kiherélték, kvettek mindent, amiről úgy gondolták, nem kell. Neha tévedtek, de amíg a gyártó adta hozzá a saját (íratott) navigációs programját, még mindig ment a dolog, mert a szoftveres a végleges hardveren tesztelte a munkáját. Ez volt a Mió-k fénykora, de ebből ma már csak egy-két TomTom-hoz hasonló cég maradt meg. Ehelyett megjelentek kihasználva a rendszer kiskapuit a szoftverek rendszerfüggetlenek lettek (?), a gyártók meg ezekhez a "szoftvert nem tartalmazó" még olcsóbb GPS-nek titulált kütyüket. Itt már a kiherélt WinCE és a látatlanban készült Navi program már sokszor nem kompatibilis. Eközben a régi nagyok, a Garmin, Lowrance, TomTom megmaradtak a zárt, biztonságos rendszernél. Emiatt ritkán akadnak ki es akkor is elég a reset.
Egy azonban biztos, ha a navigációs program eltéved, akkor vagy a program vagy a térkép (es a mögötte állo adathalmaz) a hibás, sohasem a hardver. Ez még a leggagyibb dzsunkatechekre is igaz.
Köszönöm, már régebben is segítettél, most is. Tehát a Montera is-is tudja ezeket és az is világos, hogy mindettől elég drága. Valószínű, hogy ez egy még nem biztos kiementelű kísérlet hogy is-is legyen, hiszen pl nekem is eszembe jutott úgy 5 éve már egy ilyen igény.
Ezzel együtt nem repülök rá, nem csak az ára miatt, de mert én is vallom amit mondasz: egyszerre nem túl valószínű hogy igazán jó legyen két nagy területen. Van egyébként 3 túra-gps-em a nem is rossz verziókból (erről kérdeztelek régebben) és autós is van 2.
Érdekes egyébként, hogy az autósok nem csak "rozogábbak" hardverice (pl ütésre, tápra stb) érzékenyek, de sajnos szoftverice sokkal hajlamosabbak kifeküdni vagy ostobán navigálni. A túrázósaknál ilyesmit nem tapasztaltam.
Mondom ezt úgy, hogy UGYANAZ a gyártó (Garmin) és ugyanaz a térképkészlet amit használok. Biztos hogy a procijuk más, vagy mittomén.
Viszont amit ezen a topicon már többször kifejtettem, nem erdemes tipródni egy univerzális készülékert, mert olyan nincs, ami mindent tud tökéletesen. Meg a 200K-s Monteran sincs pl. BT és FM transzmitter a kihangsításhoz es autóban a 4" képernyő kicsi.
Két külön készülékkel olcsóbban megúszod. Autóban tökéletesen megfelelnek a 20-60K körüli autós GPS-ek 5-7" képernyővel. Autón kivülre meg 50-100K között kapsz pl. Garmin offroad célgpseket, amikben a turistatérképeket használhatod, de ha nagyon muszáj, autós tervezést is tudnak.
Mégegyszer tisztázzuk: a térképet nem a masina használja, hanem a rajta futó program, ami elvben független a géptől.
A Montera - egyszer volt a kezemben - egy olyan Garmin gyártmányú kütyü, ami - szemben a legtöbb Garmintól - nyílt, Android operációs rendszerrel (is) rendelkezik. Benne van alapban, talán beégetve a Garmin autós navi programja, a memóriájában pedig a Garmin szokványos térképe. De mivel az indítófelület és a háttértár a szokásos Android, minden androidos program, az iGo, az Oruxmaps, meg minden egyéb úgy fut rajta, mint egy okostelefonon. Telefon es fényképezőgép is van benne, meg érintőképernyő, meg mcroUSB. Viszont a képernyő meg a Garmin célGPS-ek transzreflektív, napfényben is látható képernyője. (Nem úgy, mint a Nüviben.) Innen a húzós ár:-(
Átfutottam a Monterra speckóját, de nem tudtam kivenni, vajon tudná-e használni a TUHU térképet? Valamint a szintén hasznos OSM térképeket, amik egyre jobbak.
Mert egyébként én is levettem, hogy a google-féle térképrendszer lassan mindent visz, de azért én szeretném használni a fentieket is.
Én 8 éve használok Garmin Nüvi 205-öt az autós térképet azóta is naprakészen frissithetem.
Turázáshoz , geocashingeléshez a tuhu. térképet használom. Az akksi terepen már csak kb.10 percig jó ,de külső akksival kiválóan müködik. Erdős ,hegyes területen ez is gyakran összezavarodik ,de ki kell ismerni és általában ilyen terepen türelem és ujrainditás segit.
Telefon vagy tablet használatához mindenképpen külső akksi szüksége.
Most egy Lumina 640-el próbálkozom mert jobb a GPS vétele és tuhu. térképet is kezeli.
Amiben cserélhető a program is, azok az androidos esetleg windózos tabletek vagy okostelefonok. A kettő összeér, nagyjából ugyanazt tudják, leginkább a 7" képernyőméret a határoló. Autós naviban a(z elvben ) fizetős iGo az "iparági szabvány", offroad-ban az Oruxmaps és az Osmand. (legalábbis mifelénk). Még sok hasonló program van.
Az akkukapacitás és a képernyő szerepét ne becsüld le! Tévedésedre majd a terepen jössz rá, amikor 3"4 óra múlva kifogy az akku, vagy a napon nem látod a képernyőt. Sajnos a telefonok és tabletek nem utóbbiról híresek.
Pont az érdekelne, hogy ilyen cserélhető programú GPS-ek melyek.
Hogy lehet megtudni, hogy egy GPS cserélhető programú-e?
Nem érdekel az Akkukapacitás és a képernyő látványossága se annyira, mert csak akkor akarjuk használni, ha elfogy a turista jel egy mező, rét, stb... közepén vagy nem egyértelmű, hogy merre kell tovább menni és nem az alapján akarunk túrázni.
A Pászóról induló elég nagy forgalmú úgynevezett Mátrai úton mondott csődöt a Garmin legújabb tárképe.
Pásztóról mentünk Parádra keresztül a Mátrán többször is és az Igoval (Juniusban volt velünk) semmi baj nem volt, a Garmin térképe viszont elég csúnyán leszerepelt.
Vagy vegyél meg megfeleló pénzért egy Garmin Monterát, ami egy profi offroad gps hardverjében nyujt egy Android tabketet elegendó memóriával, igy váltogatatod az autós, túrista, hajós, repülő célprogramokat, mindet a saját célirányos térképével. Hja hogy az ára +200 KFt? Nagy igények, nagy árak:-(
Az autós navigációs programok készítőit nem érdeklik a túristautak. Más prioritás, adattartalom stb. A ai hardver lehetőségek mellétt a két igény egy programmal nem elégíthető ki. Ha gps-hardver cserélhető programú, akkor a két feladat elfér mellett. Ha a rogram kötött, meg cserélhető a térkép, de az már kompromisszum. Es hardverileg is masok az elvárások. Egy autóban levő kütyünél nem téna az akkukapcaitás és kevéssé a képernyő láthatósága. Egy offr'oad gps-nel az utóbbi a fő szempont es az akkukapacitás is megoldandó probléma.
Ne készülékre koncentrálj, kevés a különbség. Viszont szerezd be a lehető legfisebb térképet.
Tökéletes térkép nincs, legfeljebb máshol vannak a hibák. Ahol egy átlagember az élete 90%-át eltölti, lényegében az állami és önkormányzati utak, azok minden térképen jó. A magántulajdonú utakról nincs jelentési kötelezettség, ha a tulajdonos nem tartja fontosnak jelenteni, senki sem javítja a térképeket, ez a földhivatalon kivül senkit sem erdekel. 10 évvel ezelőtt még nem így volt, ma már a térképszolgáltatók közti különbségek kiegynlítődtek, mert figyelik is egymást, de még a partizánokat is.
Minden gps-gyártónak, aki saját térképet ad a készülékeivel, megvan a maga hivatalos szolgáltatója, amiből sokkal kevesebb van, mint hardvergyártó. Ezért ne lehet gps-típus alapján a térképekről itéletet mondani. Egyebként sem nagyon:-(
A másik két kérdésemre is megköszönném, ha válaszolnátok.
- Ti melyik gyártó (Garmin, Tom-Tom, IGO, MIO, stb...) térképét tartjátok a legjobbnak?
- Van itt Békéscsabai akinél meg lehetne nézni egy újabb készüléket (bármilyen gyártóét) működés közben? (Hogy könnyebb legyen választani, mert tervbe van véve egy újabb autós GPS-s ami tudja kezelni a turistautak térképét is.)
- erdőben hegyek/házak közt vagy esetleg UV szűrős az autóablak ami a gps jelet se engedi át, ekkor újjabb többcsatornás gps beszerzése, ablakcsere megoldás lehet..
- lassú a procija és késik. Ekkor Mapsource-ban talán a .typ fileokat törölgettük a térképkönyvtárból, de már rég volt ez...
A térkép független a készülék korától, mert az újabb Nüvi szerű gépekben simán, a középkorú célGPS-ekben kicsit rafkósabban, de cserélhető a térkép, a legrégibbekben meg nincs.
Az viszont lehet, hogy egy régi masinában nem frissítették, ezért ma is egy régi térkép van benne. Ezt te is próbálhatod, legeyszerübben a www.mygarmin.hu vagy a www.garmin.hu megfelelő rovata segítségével. Felismeri a masinádat és megmondja, van-e hozzá frisebb térkép, utána (esetleg fizetés ellenében) fel is tölti.
Van hazai fejlesztésű partizán térkép, ez ingyenes ( www.turistautak.hu és www.openmaps.eu ), folya,atosan frissítik őket. A hátrány, hogy (bár vannak azért importált anyagok), de főleg ott részletesebbek és naprakészebbek a "profik"-nál, ahol a partizánok már jártak és beküldték a trackjüket. Viszont emiatt pl. a műholdképen nem látszó (erdőkkel fedett) utak is láthatók rajtuk.
Pontosság: ha az úton mégy és a műszer szerint az erdőben vagy, akkor nem az útraigazítás van bekapcsolva (amit a motor írt), hanem valaki nem pontos. Vagy a felmérést végző kommersz gps-e, vagy a tied. Az erdőt még a profibb gps-ek sem szeretik. Pár méteren, főleg ha nem konzekvens, nem érdemes mekengeni.
Egy újabb GPS a térkép és a GPS pontosság problémát nem oldja meg, az új cucc inkább új kunsztokat tud, meg talán jobb a képernyője, kezelése. A kommersz gps-ek elvárható pontossága mozgásban 3-5 méter, de rosszabb is lehet. Az egy nagyságrenddel drágább profi cuccok is csak külső (fizetős) korrekció igénybevételével pontosabbak, inkább a zavarérzékenységük jobb.