Én nem béreltem gépet, de a házi asztalosom hozott, csiszolt, újrakent, és szinte tökéletes lett. A szögeket beljebb kell ütni (nem jut eszembe a megfelelő szakszó :-)), hogy ne szaggassa a papírt, aztán hajrá. Az én házam 80 éves, nem tudom ez a padló eredeti-e, vagy újabb. A padló vastag sötétbarna zománcfestékkel volt kenve, most Milesivel lazúrozva, selyemfényű lakkal lakkozva. Ha nem rohadt a padló, akkor teljesen használható a módszer. Majd próbálok képeket felrakni before/after.
Ja, keresztanyámék is hasonlóan jártak el, náluk is sikerstory a dolog.
azok a gerendák fogják össze a tetődet (sárgerendáidat), ha jól tévedek... :)
nem a két épületet szeretnéd áthidalni, hanem csak a hozzáépítés gerendáit ráereszteni a régi talpszelemenre?
betonkoszorút nem raknék, úgyis elég gyengusz a lécezésed, le kell majd szedni. az ácsoknak lesz szemük hozzá, hogy szépen összerakják. nekem sincs vb koszorú, pedig tégla. falak állnak mint katiban a gyerek, repedés sehol
Ha alulról bontani akarod, és felülről ujra deszkázni, akkor együtt kellene csinálni... Nagy munka, de
sokkal olcsóbb. Csak a deszka kerül pénzbe. Igy a gerendák alulról látszanak majd. Ezt a sarat felhasználva jó sok szalmával keverve ujra saralnám felülről. Lehetne aluról is ezt saralni, de az sokkal macerásabb, hogy a feldobott sár fenn is maradjon... A simitás az már egyszerűbb üdv PJ
- Par hozzaszolassal ezelőtt belinkeltem egy altalam meg nem próbált glett receptet. Szerintem nem egy nagy történet megcsinálni, a bekerülési költsége pedig gyakorlatilag nulla. Ha nem vagy még 90éves, akkor ennyi időd még biztos van. :-D
- A lefestett hajopadlot nem lehet felcsiszolni? Gépet lehet bérelni... esetleg.)
A színező kérdés egy jó játék. Amikor egy haverommal csináltuk kb 10éve, csak öntöttük bele, csak öntöttük, de mindig kifakult. Végül azt a müanyag dobozos színező port használtuk, amit a háztartási boltban árultak lábazati színező gyanánt.
Közben nekikezdtem két fal kibontásának. Ha már a falak eltűntek, gondoltam ránézek a mennyezetre is.
Nos: A gerendák alja van csak belécezve, és sárral tapasztva. Fölötte már csak a padlás van. Szóval megoldható a belmagasság növelésem, a gerendák felfelé tolásával.
A Nagy szobák födémjéhez nem nyúltam, oda továbbra is fenn áll az előző kérdésem.
Anyag ismeret problémái vannak ill ebben kérnék segítséget!
Meszes glett milyen márkát érdemes,meszes festék beltere kültere színezők vályog fal javításra milyen anyagot szabad!
Tudom hogy az a legjobb ha hagyományos módon készítik el de erre sajnos nincsen időm így természetes anyagokat szeretnék készen megvásárolni!
A vályogházam belűről régi hagyományos meszes hengerelt festék van tapaszos a fal amit kb 15 20 éve sajnos letapétáztak(leszedni levakarni eltüntetni) de még a fal nedvesség 0.5-és 1% között van tehát még nem vészes szerintem! Kívülről már kőpor van amit le szeretnék festeni valami pára áteresztő festékkel!
Régi hajó padló van ami döngölt homokos földre van lerakva. elméletileg száraz dohos szag nincsen amit szintén lefestetek! Viszont szeretnék új hajó padlót és én úgy gondoltam rá rakom a régi tetejére,egy asztalos és egy ács barátom azt mondta nyugotan lehet.de efelől is vannak kételyeim! Nyilván rengeteg melót megspórolnék és pénzt is ha semmi problémát nem okozna!?
Vásároltam egy 65-ben épült házat, ami vegyes építésű(két nagy szoba tégla, többi része vályog). Fa padlós, homok van alatta, Födém sárból készült.
20m2 lett hozzáépítve, aminek köszönhetően a tetőt is meg kell hosszabbítani, illetve cserélni.
Kérdéseim a következőek lennének:
- érdemes-e koszorút rakni a régi falakra?
- födémet, gipszkartonnal szeretnék lezárni, hogy egyenes mennyezetem legyen. Érdemes leverni az alsó sár réteget ? Esetleg a fölső réteget ? Mivel érdemes szigetelni ?
- a tégla szobák sárral vannak "vakolva" Ezt érdemes leverni ?
- kívülről kőporral van be vonva a fal. Szeretném majd szigetelni. Le kell verni a kő port ?
- illetve milyen dolgokra kell ilyen esetben odafigyelni ?
Csatoltam két képet, a vásárlás és a mai állapot feltüntetésére.
Én a padlás saralását felszedem és a sarat sok-sok szalmával keverve visszarakom. Igy egy arasznyiból lesz kb 30-40 cm szigetelés. Elsősorban felfelé megy el a meleg. Ez természetes anyag és jó hőszigetelő... elég lesz egy "guriga" szalmabála. A falakat nem fogom szigetelni--50 cm vastag- kap törekes sárvakolást.
Tervezek-nyáron nekifogok- egy melléképületet, ami könnyüszerzetes és vályog lesz belül és kivül szalmabála. A vályog--jelen esetben vékony fecskefal- hőtartó közeg, a bála szigetel. Sárral tapasztva és meszelve több rétegben. Ennek is a teteje saralva, annyit szalmával, amennyit felvesz a sár...üdv PJ
Ezért szokták szigetelni a csövet pl kenderrel vagy közetgyapottal!
Nem szívesen laknék olyan házba amibe nincs a cső a falba!Nem raktár ez!
Másik azt mondják nem lehet betonozni a vályogházba mert vizes lesz a fal tőle!Na én 2 éve olyat láttam egész konyhát fürdőszobát betonozták!De a faltól 10-re nem lett betonozva hagytak 10cm rést körbe és a 10cm résbe homok lett töltve eldöngölve! Úgy lett járólap téve! Semmi baj nincs a háznak!Semmi nedvesség semmi penész nincs!
Ahogy írtam, árnylja a pontos adatokat, a száradó beton, illetve igazából padlasfeljaró is még csak egy "lyuk" a plafonon, tehát a kinti páratartalom változás, szerintem odabent is megjelenik.
(A "műszer" egyébként egy 80-90ezer forintos meteorológiai állomás mellett volt pár napig, ahol többször leellenoriztem. Szerintem nem is olyan rossz! :-D)
Magam részéről szívesen latnek pár fotót, kinél mit mutat a valyoghazban a hőmérő/páratartalom.
Vertfalazatú a ház amit vettem!Nincs benne víz!Most lesz benne csak!Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy azt mondták a vízvezetéket nem szabad a falba tenni!Ez igaz? És mi köze van ahhoz hogy a vízvezetéket a falba vagy falon kívül van?
Mennyezet megvan repedve!Mit lehetne csináli? Szóbában egy talicska puttony nagyságban a mennyezet hiányzik!
Szituàció a képen làtható. Térd fölé ér a kisméretű tégla falazat, fölötte vályogtégla. A képen làtható, hogy a kátránypapíros vízszigetelés még elég jól funkcionàl, alsó két sor nedves, rajta a szigetelés, felette a száraz tégla. A nedvesség a vakolaton kúszott fel csak, a magas téglasornak köszönhetően a vályogtéglát már kevés nedvesség érte ( hálás köszönet az eszes építőnek ). Az aljzatbeton éppen a szigetelés felé engedték, így az okos víz megkerülte a szigetelést. Felszedtük az aljzatbetont, száradunk. Hajópadló lesz kavics, ês homokágyban. Figyelembe kell venni, hogy a kátránypapíros szigetelésem immár 70 éves, véges élettartamú. Kérdés a padló magassága. A kátránypapír szigetelés fölé érjen pár cm- el a kavicságy, utána a homok és a párnafa majd deszkázat? Avagy a vízszigetelés alatt legyen minden, a kátránypapíros szigetelésnél vakolat se legyen, csak a szegőléc hidalja át e kritikus területet?
Kérdés: Hallottatok e màr az AQUAFIN flexibilis vízszigetelő anyagról? ( https://www.aquaseal.hu/megoldas-ajanlo/pinceszigeteles.html ) Van e tapasztala valakinek. A ház külső oldalára gondolnám, természesen csak tégla magasságban, felcsapódó vizek ellen.
miért volna vitatható? de ha egyszerűbb felszedned, hát legyen:) nem az a lényeg, hogy sehol se legyen ilyen fólia, hanem hogy az alulról érkező pára át tudjon jutni a födémen
Én a festők által használt barna takarópapírt (1m széles guriga 25 m vagy 50m hosszban) táblásítottam 5cm széles cellux-szal és azt raktam a szigetelés alá és fölé.100% páraáteresztő, fillérekből megvan, valami 8.000 Ft volt 10 éve a 200 nm-es padlás kétrétegú lefedése, azóta is jó.Üdv
Olyan házban, ahol nem laknak, alacsonyabb a páratartalom, ott a 70%-ot kifejezetten soknak tartom. Nem kizárt, hogy a párazáró hőtükrös fólia okozza. Bár én annak a 350 Ft-os műszernek sem hinnék feltétel nélkül. :-)
Nem vágom körbe, az is sok munka, vitatható eredménnyel. Inkább felszedem a deszkákat, de bosszantó, hogy egy páraáteresztőnek nevezett fólia ennyire nem az. Igen, a portól védeném, plusz nagy esőben itt-ott becseppen néhány csepp, jobb lenne, ha nem áztatná a szigetelést. (Nehéz megtalálni, hol jön be a víz.) Talán valami textilt terítek le. Nyilván "az ellen nem véd", de a portól igen.