Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pinguru Creative Commons License 1 napja 0 0 48033

Ez igaz, kinek mit jelent, mielőbb tisztázni kell.

 

Ha ennyi emberrel a fedélzeten

Ilyen magasra felmegy

Hogy a végén egy jót kajáljon

Akkor nem árt, ha egy nagyobb járgányt választ :)

Előzmény: skt15 (48030)
ancsuszkakas Creative Commons License 3 napja 0 0 48032

Hány colos? Nekem van néhány féle méretű orosz gumim, küldj emilben méretet és megnézem. Emilem publikus.

Üdv. Ancsusz

Előzmény: Kasszáló (48018)
korzo Creative Commons License 4 napja 0 0 48031

 

Akkor John Deere Gator RSX 850i vagy Polaris RZR 800 a megfelelő választás ;)

Előzmény: skt15 (48030)
skt15 Creative Commons License 5 napja 0 0 48030

Kinek mit jelent a terepjárózás

Nekem max. 2fő erdő-/mezőjárást mindenféle terepen.

Előzmény: pinguru (48029)
pinguru Creative Commons License 5 napja 0 0 48029

Kérdés, hogy mire kell. Utazni, cuccolni, triálozni?

Előzmény: skt15 (48028)
skt15 Creative Commons License 5 napja 0 0 48028

 "2 millából nem lehet normális mindenre jó, elől hátul záras terepjárót találni"

 

Igaz az enyém ennél jóval drágább volt anno 10 évesen (idős tulajtól garázsból 40000km-rel), de jó Suzuki terepjáró kijön azért 2 millából utólagos első-hátsó zárral.

Előzmény: pinguru (48025)
-Bazsa81- Creative Commons License 5 napja 0 0 48027

Sziasztok,

 

10 éve Mercedes G tulajként minden szavaddal egyetértek.

A jók olyan 4-5M  HUF körül kezdődnek, de az alkatrészek ára rohamosan emelkedik, a bontott alkatrészek pedig fogynak.

 

Land Rovert (terepen) utoljára a környékünkön (Zalaegerszeg) a 2000-es évek elején láttunk.

 

Ami nálunk bevált és megfizethető az a II. zériás Pajero, már 2 zárral és jó motorokkal.

 

Jeep Grand Cherokee II-n is meglepődtem, hogy milyen jó tud lenn önzáró zárakkal.

 

 

üdv.

 

Balázs

Előzmény: pinguru (48025)
korzo Creative Commons License 5 napja 0 0 48026

Nevezés nagyot lépre: átlagos, széria futóműves LR, négyekerekes talajfgással (itt még nem kapcsolt zárat, mert minek) :-)

Előzmény: lapar (48020)
pinguru Creative Commons License 5 napja 0 0 48025

Legyünk reálisak. 2 millából nem lehet normális mindenre jó, elől hátul záras terepjárót találni, ha igen, az inkább kohó szökevény. G-t meg végképp nem, siralmas állapotban vannak, az alkatrészek beszerzése felér egy rémálommal. Tudom, áll egy az udvaromon.

 

Nekem Disco 1-ben volt hátsó ARB diffizár, frusztrált, hogy milyen kevésszer kellett használnom, ha meg kellett, akkor nagyon unalmassá vált a terepezés. Egyszer tört tengelyt, amikor pergettem a kereket, aztán a jó recés gumi hirtelen fogást talált magának. Olyan szépen tört a tengely, mintha lézerrel vágtam volna, még forgács sem esett le :)

 

A Definél vannak a mindenki által szidott menesztőtárcsák a tengely végén. Ha nagyon meggyötrőd, akkor azok könnyedén tőrnek. Viszont 600 forint. Lehet erősítetted kapni, akkor a féltengely törik, ami 10 ezer forint. 100 ezer forintért lehet kapni erősített féltengelyt, akkor viszont a váltó/terepváltóban törik valami, amit szintén lehet erősíteni. De minek. Nekem még nem tört el ez a tárcsa, pedig teszek érte keményen, ha bonyolult helyre megyek, akkor mindig ott van a táskában, max. 5 perc alatt kicserélem, ki van ez találva.

 

Land Rovert senkinek nem ajánlok, kevés van belőle, maradjon azoknak, akik értenek hozzá és tudják használni :) Freelandert még a hozzáértőknek sem, bár az újabbak már jóval strapabíróak.

Előzmény: skt15 (48024)
skt15 Creative Commons License 2017.11.07 0 0 48024

A Landiban minden gyenge pont volt.

Igaz Freelander volt

Előzmény: skt15 (48023)
skt15 Creative Commons License 2017.11.07 0 0 48023

Ez mondjuk Suzuki

Előzmény: korzo (48022)
korzo Creative Commons License 2017.11.07 0 0 48022

A Land Roverekben a féltengely a "nyírócsavar".

Előzmény: skt15 (48021)
skt15 Creative Commons License 2017.11.07 0 0 48021

És gondolod, hogy a féltengely gyengébb, mint egy utólagos diffizárral ellátott diffmű?

Előzmény: korzo (48010)
lapar Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48020

Köszi, azt hiszem, értem:

  

Előzmény: korzo (48019)
korzo Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48019

Alapvetően két út van a terepjáróépítésben (a vége/cél persze mindig ugyanaz, de a kezdetek különböznek):

- Defender ("nagyot lép"): nagy rugóutak, a lényeg, hogy lehetőleg minden keréknél folyamatos talajkapcsolat legyen. Ehhez elég "lágy" rugózás kell, ami a közutas menettulajdonságokra van rossz hatással.

- G-Wagen: Masszív erős hajtás emiatt korlátozottab rugóút, de három zárral elég ha egy keréknél van rendes tapadás, és az egész hajtás ennek elviselésére van tervezve. Terepen ügyetlenebb, inkább olyan erőből megoldós fajta. A keményebb futómű miatt, közúton barátságosabb.

Előzmény: lapar (48015)
Kasszáló Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48018

Sziasztok. Lenne valakinek két fölösleges gaz69 gumija, vagy két komplett Uaz kereke, amitől szíves megválna, nem túl nagy összegért? Használt, de használhatóT keresek. Köszi. 

Krinnyi Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48017

Csak annyira mint a gyári difizárak. 

Előzmény: skt15 (48007)
lapar Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48015

"nagyot lép, nem úgy mint a G"

 

Ez mit jelent, laikusként kérdem?

Előzmény: korzo (48003)
korzo Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48014

De Tie egy állat. Vagy egy rosszgyerek. Vagy mittudomén' :-D

 

Előzmény: atompyka (48012)
korzo Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48013

Hát ja. Mindennek van határa, csak az univerzumnak nincs (bár a tömege véges, szóval bizonyos szempontól annak is van :-)

_______________________

szóval akkor maradjunk annyiban, hogy Discovery3 a világ leguniverzálisabb autója, hiszen nincsen gyenge pontja*, mindent _elég jól_ tud: Hétköznapot, gyorskényelmescsendes utazást, egyterűs variálhatóságot, és nem utolsó sorban meglepően jó terepjáró :-D

 

* ........ a dízelmotorról nem beszélünk (c:

Előzmény: atompyka (48011)
atompyka Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48012

Egyrészt egy vessző kimaradt, pótolom:  ",", másrészt Tie szokott erről vicceseket mesèlni... :-)

Előzmény: atompyka (48011)
atompyka Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48011

Ez is igaz, de a másik véglet sem jó, mikor egy - nem erre tervezett (gyárilag záratlan) - kerékre tolod ki a teljes nyomatèkot, ráadásul jobbára pont akkor mikor nehezen mozdul az autó (mert elakadt).

Viszont az kétségtelen előnye a teljes zárásnak, hogy egyetlen ép fèltengellyel is elevickél az autó. :-)

Előzmény: korzo (48010)
korzo Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48010

A diifizár terepen alapvetően kíméli a hajtásláncot, mert az eszetlenül felpörgő, majd hirtelen megtapadó keréknél ébredő dinamikus igénybevétel sokkal jobban igénybeveszi az elemeket, mint a nagy statikus terhelés. (a féltengelyek is ilyenkor szoktak törni, nem amikor zárral mászol a siratófalon)

Előzmény: skt15 (48009)
skt15 Creative Commons License 2017.11.06 0 0 48009

Csak ugye nálad komplett így van tervezve az egész gyárilag.

Egy utólagos mechanikus diffizár valami keményebb helyen... Hát én valahogy félek tőle.

Előzmény: korzo (48008)
korzo Creative Commons License 2017.11.05 0 0 48008

Majd a tapasztaltak megmondják :-) nem szoktam ilyesmiről olvasni, csak a fogyó féltengelyekről :-D

 

______________________________________

(nekem elektronikus diffizárjaim vannak gyárilag, ezeket én még kapcsolni se tudom direkt, csak a számítógép ha akarja - meg ha olyan programot használok. Nem fék diffi (bár az IS van) hanem rendes 0-100% között szabályozható zárású, többtárcsás)

Előzmény: skt15 (48007)
skt15 Creative Commons License 2017.11.05 0 0 48007

Ezek az utólagos diffizárak nem reccsentik szét idő előtt a diffművet?

korzo Creative Commons License 2017.11.05 0 0 48006

Perszehogy, de sokkal később jön el az helyzet, hogy kell valami zárféle, mint a kisebbet lépő autóknál.

Előzmény: Lóri76 (48005)
Lóri76 Creative Commons License 2017.11.05 0 0 48005

Attól, hogy valami nagyot lép, még simán eldifferál difflock nélkül, ugyanis az éppen "lépő" keréken sokkal kisebb lesz a terhelés, mint a berugózott oldalon.

 

 

Előzmény: korzo (48003)
Discovery2 Creative Commons License 2017.10.27 0 0 48004

Ezt az ABS hibát jobb esetben értő kezek néhány perc alatt javítják.

Az enyémet a Landyservice pillanat alatt "örökre" megoldotta, vagyis nálam soha többet nem jött elő a hiba. Mindössze egy kontakt hiba okozta.

Előzmény: korzo (48003)
korzo Creative Commons License 2017.10.26 0 0 48003

Discovery 2 TD5.

Gyárilag nincs első-hátsó zár, de nem is igényli különösebben (nagyot lép, nem úgy mint a G). De ha ragaszkodsz hozzá, akkor normális áron van hozzá mindenféle (ARB, Detroit, Torsen, LSD, ami kell)

Szinte csak a rohadásra kell figyelni, a többi része elég golyóálló (az ABS szokott még vacakolni. Keresőszó: "három Amigo" ;)

Előzmény: iiulaszlo (48002)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!