Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oRaNGe Creative Commons License 1999.04.23 0 0 31
La Chambre - inkább erdo mint park. Ott lakom én is a közelben.
Én nem a modellpaletta csúcsán lévo Orvis-ról mondtam, hogy tömegtermék. De ha már a Gr. Cherokee-t emlitetted. Érdekes módon az USA-ban nagyon gyakran második autó az asszony számára (hogy biztonságban legyen ugye) mig Europában nézd meg, hogy kik járnak vele. A Mo-i Prisztásokról meg ne is beszéljünk. Bumm a fejbe…. Ez mind az ára miatt van. Orvis = 1évi US átlag fizetés (a hiteleket ne is vegyük számba), otthon meg két élet nem elég az ár kitermelésére. Nem mindegy, hogy mit fizetsz azért a darab vasért.
A váltót nem átverésbol vagy tudatlanságból cserélik. Poliszi: nem bonthatnak meg váltót. Ennek az ember addig örül, amig a garancia alatt történik valami mert akkor nem gányolják, hanem fodarab csere aztán ok.
Ha ezt tudja az ember, akkor a garancia lejártával automata váltóshoz viszi. Mellesleg általában el is szokták mondani Freyék ha nagy a baj, hogy XY utcai váltósnál kell próbálkozni.
Az alkatrész árakról tudom, hogy horror mert a pontos szorzót is ismerem. Ez van. Ameddig megveszik drágáért addig nem fog az ár csökkenni. Te se adnád a BigMac-et olcsóbban ha a sok hülye annyit kiad azért a müanyag szarért. Köztük én is. Hmmmm, egy jó kis Wendy's Burger azért hiányzik!!! Ch most már DC, de azért langyos.
Üdv
Előzmény: jpmaster (30)
jpmaster Creative Commons License 1999.04.23 0 0 30
Csá!
Ott él a nagybátyám, valami de la Chambre(?) parkra néz a lakás.
"Ez kicsit erős..." ezt nem én találtam ki, hanem ott: a legfejlettebb piacgazdaságban az ár elég sok mindent +határoz. Pl.:Orwis Gr.Ch. ~35-40.000$ ennyiért nem kapsz Eddy Bauert!
Igen, vannak államok ahol a Ch. tömegautó.
A szervizről:mikor voltál utoljára ott? Nekem jópár ismerősőm csak azért viszi oda,mert céges a vas. Azután jól át is basszák őket, vagy tudatlanságból, vagy direkt az autóalkatrész-cserélő "szakmunkások". Pl.: 1996.-ban a '92 YJ Trans. case -> irtó szar hangja van. ->Frey, csere(!) akkor 540eFt+ÁFA+Munkadij. 3 hetig állt a cucc.
-Mondom a tulajnak hozza el a régit.
-Kidobtuk!
Veszekedés paláver, stb. pont +talalálták.
Elhozza nekem, end cover le, shift fork + spacer beteg. 75$ DHL 2nap és gurul. Volt egy tarcsi osztóműve. Szerinted???
Alkartész: 3-10x-es szorzó ??? az USA kisker árra???
Pl.: Kardan # : 21$ kontra 15400Ft 3x -
Body mount kit: 60$ kontra 96eFt+ÁFA + munkadij soxos ?
Ja, mi a Chr.dealer belső árát vesszük alapul (kardan# 47$) de az szerelve, munkadijjal annyi !
A rugókról: mind2nek van jó és rossz oldala.
A Cj-n 31x10.50x15 van 8" felnin, szerintem épp rá való méret.
Csak nem Ch. Eu. központ?
Pá:
JP
Előzmény: oRaNGe (29)
oRaNGe Creative Commons License 1999.04.23 0 0 29
D, CH, USA. Egyik sem talált! B.
Milyen ékezeteim vannak? Bilgétsznek köszönhetően akárhol lehet keybhu.kbd!
"mit vár az ember az USA legrosszabb autógyártójától (Chrysler)" - hohohó
Ez kicsit erős, ne feledjük már el, hogy a három nagy amerikai elsősorban tömegautókat gyárt egy olyan piacra ahol a vásárlók elvárásai sokkal alacsonyabbak. Sajnos mire ezek az autók Európába kerülnek akkora már egy vagyont fizetsz értük (vám+áfa+stb.) és igy érthető módon többet vársz ugyanattól a terméktől.
A meghibásodásokról pedig az a véleményem, hogy ha a szervizek gyorsan, precizen orvosolni tudják a hibát + csereautó, stb akkor együtt lehet vele élni. Murhpy szerint ami Lromolhat az L is.....
A TJ-nek nem csak az az előnye, hogy új, de ne nyissunk vitát laprugókról! Sokaknak azért nem teccik a TJ mert kicsinek tűnik. Persze, a ballongumis CJ-k után! Ne érts félre, a CJ 5 + 7 nekem is tetszik, csak nem Monster Trucknak álcázva.
Csőcsavar
Előzmény: jpmaster (27)
jpmaster Creative Commons License 1999.04.23 0 0 28
Alred!
Mi van a csörlővel?
JP
jpmaster Creative Commons License 1999.04.23 0 0 27
oRaNGe !
Merre? D, CH, USA?
Az Ernő tényleg ért hozzá mióta "kitanitottam", de Ő már régi motoros ott. :)))
Csak pénz kérdés, sokaknak céges a Gr.Ch.
AMC Jeep 4.2, pont ez van, és igy is van ahogy irod.
FIGYELEM: az New Process Gear által gyártott összes trans. case. tipushibás, (évek ota mondom, senki se akarja elhinni) de mit vár az ember az USA legrosszabb autógyártójától (Chrysler) ill. a beszállitójától, mert a Ch. Blaser-ekben is az van, ugyan azzal a hibával.
A TJ-nek az az előnye, hogy új.
CJ->YJ->TJ nálam a sorrend a tetszési indexben.
XJ 4.0 főnöki kiadás (összes luxus, összes extra, ma már nincs ilyen) az Very Fasza, 1989-ben 5 hónapig jártam vele, meghatározó élmény+luxus!!!!!

"Se tető, se ajtó. Ilyenkor ott mered hagyni valahol az utczán?"
Persze, csak jó közel kell maradni! :)) (8 éve megvan)
Ja és az én kocsim is agyon krómozott: a 2 kilincs + pótkerék stop (kaptam).
Szerintem D-ben vagy, ékezetek miatt :))
JP

Előzmény: oRaNGe (25)
jpmaster Creative Commons License 1999.04.23 0 0 26
jo_lenne_tudni !
Tök IGAZ!
Minden friss terepjárosnak az az első jótanácsom: csak addig jutsz amig a gumi tapad, mert még a gyengébben motorizáltak is a felezővel tudnak operálni. Második: menni baromi jól lehet, megállni ugyan ugy nem!
Az a helyzet az ABS-sel is, páran azt hiszik, hogy jelentősen rövidebb a fékut. Ja 100 helyett 80 m. De ha a kőfal csak 40-re van? Akkor elég közelről lehet +nézni a SRS-t (légzsák).
JP
Előzmény: jo_lenne_tudni (24)
oRaNGe Creative Commons License 1999.04.23 0 0 25
Szeva!
Jelenleg külföldön dolgozom, de korábban kapcsolatban voltam az E.Freyékkel. Azt tudom, hogy sok a panasz az alkatrészesekre, viszont a szerelők jó része ma már!!! ért a járgányokhoz, mivel a Mo-i Gr.Cherokee-k kb. 70%-a oda jár szervizre. Ami a régebbi tipusokat (pl. AMC 4.2) illeti valószinüleg kevesebb tapasztalattal rendelkeznek. Nem védeni akarom Őket mert persze szakbarbárok, hozzánemértők mindenhol vannak.

Ami nagyon közel áll hozzám az a Wrangler TJ 4.0. Azt hiszem ha egy 4x4 autóm lehetne egy másik személyautó mellett akkor ez figyelne a garázsban. Ha viszont kompromisszumot kellene kötnöm magammal akkor Cherokee 4.0. Soros 6 rulez!
Talán a teljes Jeep palettát sikerült már vezetnem (5.9LX!!!), de ami a legjobb
élményem volt az a terepen való összehasonlitása egy 4 literes manuális és egy automata Wranglernek. Azt tudtam, hogy sok minden szól az automata mellett terepen, de igy volt a legjobb megtapasztalni.

Ami a városi terepjárókat illeti, egyetértek veletek, hogy ma Mo-n már csak az utak miatt is jobb egy magasabb épitésű autó. A kátyuk az egész országot egy nagy Off Road szekcióvá varázsolják. Ezen a versenyen a külföldi versenyzőkre is gondoltak akiket először a Hegyalja úton tesznek próbára!
Én különben csak azt mondom, hogy utálom a felcsicsázott játék terepjárokat! Minél több vadrács van rajtuk annál nevetségesebbek. Az sem tetszik ha valaki nem illik az autójába. Én a RAV4-et például csak nőknek tudom elképzelni a formája és a szinei miatt. AntiMachoMachine!!! :-)

JéPé: A félhalk villantásaid alkalmával nem félted a gépet? Se tető, se ajtó. Ilyenkor ott mered hagyni valahol az utczán?

Csővágóörs

Előzmény: jpmaster (22)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 1999.04.22 0 0 24
A negykereknel nem a gyorsasag szamit nalam ilyen esetekben, hanem az, hogy el tudok jutni valahova. Lehet gyorsan menni egy ketkerekes autoval is hoban.
Megallni egyikkel sem lehet hamarabb....
jpmaster Creative Commons License 1999.04.22 0 0 23
jo_lenne_tudni !

Sajna én is keveset vagyok már a természetben a kocsival, de a példa jo:
most télen az első havazásnál mentek a pasik max.10-zel én + rendesen toltam a vasat (bocs acélt) baromira siettem. Mellettem az uj csaj majd ki esett a bugyijából, (iszonyúan félt szegény). Piros lámpa, anyázás dudálás stb.
Én ki a kocsiból, mellettem álló faszihoz mentem (aki a legrosszabb néven vett 1-2 mutatványt, egyik se paraszt, nyomakodos figura volt, csak megfelelő idejű sávváltás és kigyorsitás) és +kérdeztem:
-Tud annyival menni mint én?
-Nem !
- Akkor mert irigykedik?
Kocsiba be, zöld, én tovább.
És már öt anyázták miét nem indul.
A lánynál nagy sikert arattam, pedig nem vagyok már oly ifjú.
Csá:
JP

Előzmény: jo_lenne_tudni (21)
jpmaster Creative Commons License 1999.04.22 0 0 22
oRaNGe!
Szasz!
Csak nem valami Frey :(( féle cégnél nyomulsz? Van sok rossz tapasztalatom ott!
És milyen Jeep-pel fertőződtél (YJ, XJ, ZJ)

Ha csak telekre járna! De inkább a dizsi a +célzott terület !
Ezért félhalkan elárulom ez enyémmel is lehet villantani nyáron, se tető, se ajtó. Azután megállsz a lámpánál a W140 (600 Sec MAE tuning) mellett, és a barátnőn szép combját látja fejmagasságban. Akkor + bámul a pasi! Eddig 1x kérdezte meg "hivatalos szerv", hogy : hát esztet ho gondojja? - Megmagyaráztam.

Alfred tagtárs is olyan kocsit választott magának - velem együtt - ami inkább való vidéki földutra, mint a belvárosi parkolásra.
De azért védeném az utcai terepjárósokat (egy kis részét):
2 barátom is nagy, drága kocsival jár ('97 RR, '95 Toy. Hj8).
Nekik az tetszik, + praktikus sokat mennek vidéken télen-nyáron muszájból.
Nem kell annyira félni, ha reggel elindul, hogy esik-e a hó, ill. kitörik-e a futómű nyáron a lukaktól. Pl. H.CRX, Deawoo Matiz (2mm-es futómű).
A gazdasági helyzet miatt vettem 1 Golfot, azota rettegek én is eleget, de inkább az autós társadalomtól - mindenki egyforma magas velem - de ha beülök a Jeep-be akkor 1 m-rel magasabban vagyok és iszonyú biztonságérzetet ad.
A többi ismerősöm csak azzal tud hazamenni - ott van olcso telek ahol másnak nem kell.
csösz bisz morgen alle!
JP

Előzmény: oRaNGe (20)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 1999.04.22 0 0 21
Nagyjabol igazad van.

En annak idejen jartam egy LandCruiserrel. A kemenyebb fajtabol. Soha nem hasznaltam kulonosebben terepen. Inkabb vontattam. DE!
Sokszor jol jon a mindennapi eletben egy terepjaro, es nem kell "igazi". Fel kell allnod egy magasabb patkara/parkolas, katyu, telen a ho. Nagyobb bennuk altalaban a hely is. Ezekre az altalanos celokra boven jo egy RAV4 vagy ilyesmi.

Persze most nem a vakitokrol beszeltem, hanem azokrol akik ilyet hasznalnak. Oket nem biztos, hogy le kell nezni. A vakitokat meg..... mindenki dontse el.

Előzmény: oRaNGe (20)
oRaNGe Creative Commons License 1999.04.22 0 0 20
Kedves jópofamester!
Abban igazad van, hogy a mai terepjárók egyre inkább MPV-k. Sajnos.
Lásd az összes bohóc, divat telekjárót (RAV4, stb.), vagy akár az
általad is említett ABS, ASR, GPS, tolatóradaros M Classe Mercedest.
Sajnos az emberek többsége nem tud különbséget tenni hobbi autó és
terepjáró között. De legalább Ti ketten az Alfréddal nem ebből a táborból származtok és nem arról beszélgettek, hogy krómozott vadrácsot vagy inkább új alufelnit vegyetek a gépre.
Sajnálni tudom azokat akiknek a segge alatt egy jó terepjáró képességgel
megáldott autó van és nem használják semmi másra csak parasztvakitásra a diszkó előtt.
Ami engem illett, abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy cégautóval
járok ezért nincs ilyen vasam. Viszont a munkámnak köszönhetően gyakran
vezetek Jeep-eket. Szóval így fertőződtem meg.
JEEP, There’s Only One

Előzmény: jpmaster (13)
Greenlabel Creative Commons License 1999.04.22 0 0 19
Én is szeretem a böhöm nagy autókat!
hehe... :)
Alfred Creative Commons License 1999.04.21 0 0 18
jpmaster:
Igen van, a MileMarker saját szivattyúja, a Td5-ös motorhoz való illesztő készlettel együtt.

off- Kedves jpmaster, láttam az autó és stílusban egy hibás linkedet, próbáld ki előbb a HTML-próba topicban! -on

Előzmény: jpmaster (17)
jpmaster Creative Commons License 1999.04.21 0 0 17
Ösmerem, amcsi dolgokban "jo" vagyok, a Hummert is drájvoltam !!!! :))))))
Very fasza kocsi! 1x lessz és akkor csak szabályosan kocsizok majd.
Pumpa van?
Az új qrva drága, bontóból kellene lőnöd, szinte minden ami autón ua.
Fel tudjuk javitani.
JP
Előzmény: Alfred (16)
Alfred Creative Commons License 1999.04.21 0 0 16
jpmaster:
Akkor most az örömhír. Megjött a Hungarocamion raktárába a csörlőm Angliából.
Mile Marker gyártmányú, 4,9 tonnás hidraulikus. Amerikában ismert inkább, a Hummer gyári felszerelésű csörlője. A különbség csak az, hogy az amerikai autókban baromi nagyteljesítményű a kormányszervó szivattyúja, a Landynak viszont híresen kis nyomású, így külön szivattyúval kell fölrakni.
Előzmény: jpmaster (15)
jpmaster Creative Commons License 1999.04.21 0 0 15
Alfred!
Egyet se búsulj édes egy komám!
A te "alulfeszerelt" Landyd is kibir még 20-30 évet!
http://www.landrover.com/ biztos ismered :)
A Jeep ma vizsgázott Gyári Gömbfejekkel!
ÁTMENT !!! 3.400,- ért nem jatt, vizsgadij!!! ONLY!!!
Ja a kompresszio mind a 6 hengerben 9.2, akár a könyvben.
CSÁ:
JP
Előzmény: Alfred (14)
Alfred Creative Commons License 1999.04.21 0 0 14
jpmaster:
Szégyen szemre a Landyban ezévtől kompjuteres motorvezérlés van, a napi használat megkövetelte a központizárat, a magasított ülés miatt elérhetetlenné vált kurbli pedig a motoros ablakemelőt.
De a többi extrát még hírből sem ismerem... :-)
Előzmény: jpmaster (13)
jpmaster Creative Commons License 1999.04.21 0 0 13
Szasztok!
Akkor visszafelé:

oRaNGe:
Az elnevezés valóban onnan származik (II.WW), de már inkább MPV lett belőle. Neked van valami ide illő motorizált vasad?
A jp akár lehetne "jópofa" is, erre ugye nem számitottál. :)) Egyébként köszi.

META TOM:
12 évig hajtottam én is igazi O lámpás Zsigákat 1.2 l, 64 lógyenge stb.
A Jeep 86-os, de gyönyörő!!!!!!!!!!

Barracuda:
Bringáztam is, igaz "akkor" még nem voltak hegyi csak országuti modellek: Favorit váz, Shimano váltók, Altenburger fékek, Triplex áttétel stb...
Azután szombaton usgyi Bp-Balaton (fürdés-csajozás)-Bp (oxigénsátor).

vomit:
A niva 1 joképességű kocsi csak szerény gyári kialakitással.
Hajtottam azt is eleget, volt, hogy a "nagybajuszú német paraszt" elakadt a Nissannal ahol én elmentem, azután jött csodálkozni (haverkodni '88 S.Babod)

Alfred! (egyetlen hű társam :)) )
Van is mire irigykedni a T. tasztalnak a mi luxusautoinkon! Kb: annyira luxus mintha : UAZ by GB vagy UAZ by USA lenne ráirva.
:) A tied is rendelkezik ugye minimum az alábbi SZÉRIA Tartozékokkal: mot. ablak, cent. zár, 2 oldali auto. klima, ülés fűtés és HŰTÉS, tolató radar, cruise (tempomat), raintronic ablak, 4-6 légzsák, ABS, ASR, GPS navigáció, Tiptronic stb egyéb, marhafontos bizbasz, ami egy ipari műremek, kb. 26 millióból megáll az ilyen.
De csak 1x kelljen szervizbe menni akkor jön a következő szöveg:
1, hááát vagy a kompjuter (470eFt + ÁFA + beszerelés) vagy foggalmam sincs!
2, mér ide hoszta????

Na mert ezt lehet irigyeni, de a mienk az ezekhez képest egy kis öszvér.
Jól látom?
JP

oRaNGe Creative Commons License 1999.04.21 0 0 12
jpmaster!
Nem kötekedni akarok, de a Jeep = GP (azaz General Purpose vehicle). Változtass nicket!!! :)))
A topic különben teccik.
Előzmény: jpmaster (-)
META TOM Creative Commons License 1999.04.21 0 0 11
Én csak nyálcsorgatni járok ide, mert a Wartburgos off-road valahogy nem az igazi. Szeretnék egy rendes terepjárót, de nagy valséggel soha nem lesz olyanom, mert pénzem sincs, és az autószerelés sem az erős oldalam, ami egy Aro vagy Uaz vásárlás alapfeltétele. De addig is olvasom, mitek van és sárgulok...
Előzmény: Alfred (8)
Barracuda Creative Commons License 1999.04.21 0 0 10
Off Road bicajozás a legkirályabb. Ja, hogy ti motorizáltak vagytok? :-(
vomit Creative Commons License 1999.04.21 0 0 9
nefelejcsük el a nivát sem
az 1.9-es dízel kicsit gyengusz, de az 1.7-es dvigatyel frankó
Alfred Creative Commons License 1999.04.20 0 0 8
jpmaster:
Nem szalad a topic. :-(
Nem túl sok terepjáró tulajdonos van ám itt. Rajtunk kívül még pic Tasztaltárs rendelkezik egy ToyotaDeltával és egy Roverral.
A nagy többség inkább csak irritáló luxus autót lát benne, és ezt, még jó is, hogy nem mondja el itt.
jpmaster Creative Commons License 1999.04.19 0 0 7
Szasz Alfi!
Yo, hogy ide találtál!
a Hungária krt-n állt sokáig egy kék de a pasi lecser. egy Disco-ra.
Az enyém + szerdán vizsgázik.
Gyári gömbfejekkel, 350 eKm (+193000 mile) után a zöldkártyás annyit kérdezett: motorcserés volt? mert nulla az károsanyag kibocsátása!!!
Ja a mongol mérnökök....(+ a 3 utas kat. 85-ben !!!)
És van egy 15 éves d. Golfom is a városra. Kb az is ilyen jo.
(Most elég tré az inkaming hauszholdsz, meg az 1/4-ét tankolom)
Jeep 18-tol 91-es, Golf 5,5 d. fixen.
Csá:
JP
Holnap ~18-tol vagyok itt.
Előzmény: Alfred (6)
Alfred Creative Commons License 1999.04.19 0 0 6
Itt vagyok, itt vagyok!
Ma lett kész a brutális terepező kerekem!
Ja, néhány hónapon belül, már nem az egyetlen kék Landy lesz az enyém, mert a 4X4-ben látva a masnis képet, újabb rajongó döntött a vásárlás mellett.
jpmaster Creative Commons License 1999.04.19 0 0 5
Úgy látom itt mindenki szgk.-val jár, és nincs értelme(s) Off Road Fun.
JP
jpmaster Creative Commons License 1999.04.17 0 0 4
Jo kis kocsi, volt nekem.
JP
Előzmény: tomato (2)
Gorcsev Creative Commons License 1999.04.17 0 0 3
Hát offród az nálunk is van: most vezetik a gázt :)))
(Bocs.)
tomato Creative Commons License 1999.04.17 0 0 2
Cherokee 4.0, 91-es évjárat.
Előzmény: jpmaster (1)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!