Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jpmaster Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2108
SEEN!

Erre születni kell :)))))))

Egyébként a képre irva is vagyon a lényeg.
Persze ehhez tudni kell, hogy milyen a másik.

De pl. kwiki rendszere biztos fasza cucc, egy bizonyos Warn nevű bácsi találta ki a szabandofutót.

Előzmény: SEEN (2107)
SEEN Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2107
ahh, mennyi okos ember :) lehet, ha ertenek az autokhoz, en is gazdagabb lennek :) mindenki ezt tanulja szabadidejeben? :) (van szabadidotok?? :))

[s]

Riff-Raff Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2106
Külön nevével még nem találkoztam, de az a lényege, hogy a teherviselő csapágy a híd külső részén van, a híd és a kerékagy között. A kocsi a hídra támaszkodik, a híd a külső csapágyra, a csapágy meg a kerékagyra. Teherkocsikon, buszokon ezt a megoldást használják. Ha van külön neve, bizonyára külsőcsapágyas hídnak hívják.
A másik megoldás, amikor a teherviselő csapágy a híd belső oldalán van, a híd és a féltengely között. Az előzőhöz képest annyi a különbség, hogy a híd a belső csapágyra támaszkodik, a csapágy a féltengelyre, a féltengely meg a kerékagyra. Vagyis a féltengely is teherviselő elem. Ez csak könnyebb kocsikon használatos, személykocsikon, mert ott elbírja a féltengely a kocsit.
Előzmény: leto- (2103)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2105
Ezt a megoldást alkalmazzák nehézteherautókon is.Nagy erőt átvisz és ha nem szilánkosan törik a féltengely könnyű a csere is.esetleg kell egy célszerszám a törött darab kiemeléséhez.Ahol ez még bírja ott a zsugorgyűrűs megoldás már rég szétesett.
niváskarcsi Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2104
Fiúk,ez szerintem egy kerékagy terepjárósan.
leto- Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2103
nivaskarcsi: wow:)

elf:
na ez a full-floater
Viszont lassan elmondhatnatok, hogy hivjak ezt magyarul??

Előzmény: niváskarcsi (2102)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2102
LETO.nekem tört már el vadi új féltengejem úgy,hogy a másik oldali hosszan bordázott dioferr féle és annak azóta sincs baja.
leto- Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2101
elf:

A full-floater az, amikor ugy van a csapagyazas, hogy a hid a teherviselo elem, nem a tengely. Persze lehet, hogy egetvero baromsagot irok :)
Laprugo v. spiralrugo: laprugonal ha emelsz nem kell tokolni lengokarral. Mondjuk en epp most nem merek belefogni az elso hid emelesebe, ennyit az egyszerusegrol.
Viszont laprugo sosem fog akkorat lepni, mint a masik, sajnos. Fontolgatom regota, hogy lecserelem legalabb elol spiralra az uazt.

Kisebb mutet utan bent van hatul az onzaro difimu. Most hatul rugokovacsolas, hosszitott H idom, es motorcsere.
Lehet fogadasokat kotni, a dizelmotor es a 36" kerekek mennyi ido alatt torik el a feltengelyeimet :)

Van valakinek tapasztalata a Dioferr-fele erositett tengelyekkel?

Előzmény: elf (2100)
elf Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2100
Kösz, olyan nekem is van, szintén felesleges.

Folytassuk kicsit ezt a műszaki-szótár ismeretterjesztő témát.
Mi is pontossan a "full-floater option"?

Miért előny emelésnél a laprugó? Könnyebb kicserélni domburúbbra?

JpMaster. A LandRover diesel motorok szerintem az idióta európai szabályok miatt max 2500ccm-esek.
Ugyanis az ennél nagyobb motorokat azt mondják nyugaton keményen megadóztatják. Ezért van a 20 millás Range Rovernek is 2.5-ös BMW diesel motor opciója. Ami mellesleg nagyon kicsi egy ekkora autóhoz, pláne ennyi pénzért.
A Toyota azért csinál 4,2-es gázolajégetőt(is) mert annak a fő piaca Ausztrália, de nekik is van,
- mint ahogy a Jeepek -is 2,4-2.5-ös öngyujtósa.

Egyébként érdekes hogy a legtöbb nyugati rendszámú(német stb) RR mkII amit itt nálunk látni diesel motorral szerelt.
Elleneben a magyar,román stb példányok szinte mind 4,6HSE-k. Ami a legdrágább, benzines V8.

Előzmény: kwiki (2092)
jpmaster Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2099
Skacok!

A manifold jelentése "gyüjtőcső", de általánosan inkább szívó oldalra értik.
A motorok feljavitásakor azonban legalább akkora figyelmet kell szentelni a másik oldalnak.
Azokat header és muffler-nek hivják (leömlő és kipuf. dob).
Ez az olcsóbb, mert itt már sokkal kevesebb a macera, szinte csak a gázt kell hátra vezetni, + valamennyire a "zajt" (muzsikát) visszafogni.
Na ebből az 1xü dologból szerzett európában nem kis hirnevet Abarth bácsi, aki eredetileg gázokkal foglalkozó mérnök volt(?).
Nos a header az az un. hangolt leömlő, amit bármilyen japán sportmotoron látni, ahogy tekeregnek egymásba a csövek, mert ugye nem mindegy, hogy a gázlengések milyen ütemben érik egymást, mert a rossz fázis kioltja egymást, és igy akár gátolhatja a motorba jutását a friss levegőnek.
No ennyit a kora délutáni technikai agymenésemről.


Elf!
Nem csak az ára, hanem inkább a laprugós volta miatt 1xübb mondjuk egy Blaser emelgetése.
Az más lapra tartozik, hogy az jobb vagy rosszabb, mint a spirálrugó.
Az Alfred által korábben leirt alápogácsázással nem változik jelentősen a rugó út, csak nagyobb átmérőjű kereket lehetett a Defi alátenni. Nem is birja el igazán a nagy kereket az a motor, a LR-nek már régen ki kellett volna hoznia egy jelentősen jobb (nagyobb) dieselt. Ezért is vesztett sokat a piaci részéből.
Ha mélyebben akarsz autótechnikán csemegézni:
http://www.edelbrock.com/automotive/index.html

Hali:

JP

SEEN Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2098
szerintem 42.5 ;)
Előzmény: kwiki (2097)
kwiki Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2097
SEEN,

Ugye-ugye. Legutóbb Fóton láttalak manifold körül szerelgetni a Nivádon. Így könnyű :-))). Most már én is tudom mi a rossebb az a kutyacsont (hála jpmasternek), meg a kanyarstabilizátor, habár a lenni vagy nem lenni kérdésében Alfreddel meg elfel értek egyet.

Előzmény: SEEN (2095)
kwiki Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2096
CCJ-100,

http://www.siofok.com/rangers/egyeb/uniterm.htm

Itten azt írja BG, hogy nem lesz. Sőt a rossznyelvek szerint elég durva lesz a verseny. Erre utal a csörlő meglétének feltétele, valamint a "mentés csak műszaki hiba esetén" kitétel is.
Ha nem jöttök (remélem igen), NLQ-val azért képviseljük a topicot.

Előzmény: CCJ-100 (2093)
SEEN Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2095
a mainfold az igazabol manifold. ket alapveto tipusa van, intake manifold (szivocsonk) es exhaust manifold (leomlo). ha csak magaban van, akkor altalaban a hengerfejet jelenti.

[s]

Előzmény: elf (2091)
CCJ-100 Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2094
nlq

nem voltam halokozelben ezert gomest kertem meg, hogy kerdezze meg milyen gumit kene venni a patrolomra.
ha 16-os felnit teszek azzzak se segithetunk, hogy nagyobb legyen a kerekatmero?

zoli

Előzmény: NLQ (2050)
CCJ-100 Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2093
kwiki
kaposszekcson nemtod lesz amator kat.?

zoli

kwiki Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2092
elf,

de, van egy felesleges, csak az nem discovery, hanem orbán-torgyán...

Előzmény: elf (2091)
elf Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2091
JPmaster:
Most nincsenek kéznél a papiros árlistáim, de egy új Stromberg karburátor az egyik interneten áruló cégnél 75 font. De ebből kettő kell.
Mondjuk hogyha ilyesmire lenne szükségem inkább vennék egy Weber kitet, az 500 font, viszont ennyiért kapom a karburátort, a "Low rider" légszűrőházat+sportlégszűrőt(terepezéshez nem igazán jó), minden kis bizbaszt, és a mainfold(ezt hogy mondják magyarul?)-ot is.
Egyébként a komplett karburátorra szvsz nem nagyon van szüksége az embernek, ezzel az erővel komplett motorról is beszélhetnénk.
Gondolom arra akartál célozni ezzel a kérdéssel, hogy egy jenki vas olcsóbb, mint egy angol.
Nos ez alapvetően így van.
Ám ha karburátort akarok venni nem kell amerikába mennem, elég ha körbejárok néhány helyet itt pesten. Persze, vannak amerikai autókkal foglakozó szervizek is, de ezekről horror történeteket hallani, az egyikükkel nekem is volt egy afférom.
Viszont az amcsik jóval erősebbek e-bizniszben, a neten keresztül majdnem mindent meg lehet rendelni. És még a '60-as években gyártott vasakhoz is vannak tuningalkatrészek bőven.
Ám az USA arréb van egy óceánnal, magasabbak szállítási költségek, meg a vám is kicsit több. Rover cuccokért, ha minden kötél szakad, még angliába is kimehetsz, és behozhatod a csomagtartóban, vám és egyéb macerák nélkül.

Alfred: Dülöngél az igaz. Engem is ezzel piszkálnak, de attól még tök stabil nem csúszik semerre(állandó négykereékhajtás, király!), viszont a kaszni dőléséből érezi hol a határ.
Szóval nekem nem hiányzik a kanyarstabilizátor.

Más. Nimcs valamelyiketeknek véletlenül egy fölösleges Discovery kormánya?

niváskarcsi Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2090
Difizár..Szerintem a diósi féle zárról se feledkezzetek meg.igaz,hogy az egész hidat átfaragják és kézzel kell kapcsolni,de bármennyi erőt átvisz és az ára töredéke bármelyik másiknak,és ha javítani kell a gyártó megcsinálja.
mert javítani azt időnként kell.100%-os sper van az off road pro centerben,de az triálra nem alkalmas mint ahogy egyik önzáró sem,viszont máshol mindenhol gondtalan vele az autózás.
SEEN Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2089
nekunk sacc 30 cm ho volt (en kundle mellett voltam), de az is elolvadt 1 nap mulva. volt olyan nap, amikor a homero 22(!!) fokot mutatott :) halistennek azert a sipalyakon volt meg ho :)
azt kell, hogy mondjam nyaron is erdemes arra jarni, pazarul nez ki a tiroli videk :)

[s]

Előzmény: jpmaster (2088)
jpmaster Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2088
Hali SEEN!

OFF
Én 1.5 hete jöttem haza Kitzhühelből, aznap esett le 1 m hó, és egész előző héten mindennap esett.
Ja, 12 óra volt az út vissza :(
Viszont egy 4.6 HSE-vel voltunk :)

JP

Előzmény: SEEN (2087)
SEEN Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2087
megjottem a sielesbol :) tirolban tavasz van :)

S

jpmaster Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2086
kwiki!

A leto- által ajánlott a megoldádás.
Nekem minden ilyen dolog ab werk ~1 m magasra van kivezetve, egy békaszelepes rendszerrel zárva.

JP

Előzmény: kwiki (2083)
leto- Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2085
> N.b.: Tudsz vmi megoldást, hogy ne csurogjon be az automata váltóba a víz a szuszogónál?

Csovezd ki :)

Előzmény: kwiki (2083)
Alfred Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2084
kwiki:
A Defenderbe extraként rendelhető a kanyarstabilizátor. A feleségem nagyon bir mögöttem jönni, azt mondja, olyan a Landy, mintha minden kanyarban le akarna dőlni az útra.
Előzmény: kwiki (2083)
kwiki Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2083
jpmaster,

ja,ja Neked High OutPut, nekem High Power Output :-))).
emelést megtalálod a honlapjukon.
Többen figyelmeztettek a kanyarstab. kivételével járó gondokra, ezért tettem egy próbát. Késő este a forgalommentes budaörsi körforgalomban egyre nagyobb gázzal köröztem. A kasztni valóban jobban (ijesztően) dől így ívből kifele, de hidd el, még extrém tempónál is korrektül fordul. Nekem ez meggyőző volt, csak tudni kell hol a határ, normál esetben úgysem ezzel a kocsival közlekedem.
Szép a kocsid, egyszer megvizslatnám közelebbről is.
Azt hiszem hátul maradt a Dana 35, mivel hídcsere nem volt?
N.b.: Tudsz vmi megoldást, hogy ne csurogjon be az automata váltóba a víz a szuszogónál?

Köszi a linkeket.

Előzmény: jpmaster (2082)
jpmaster Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2082
kwiki!

Ugye 4.0 High OutPut a motor :)

A 4WP kereskedő milyen emelést adott el, mekkorát? Vagy már gyártat "saját néven"?
A gátló jó, nitros?
A kutyacsont egyébként eredetileg a merevhidas, de spirálrugós autók hidtámasza, merőleges a hidra, pl.: Range Rover, az amit kiiktattál (NEM HELYESEN, csak terepen alkalmazható) az a kanyarstabilizátor (acélrúd ijformára hajtva), a két végén 1-1 függőlegesen álló dologgal, amit, ha +nézed a 4wheelparts katalógust, lehet kapni középen bontható kivitelben. Nyitva terepen, zárva úton jó!
Egyébként az ARB a legjobbak egyike, sehol se olvastam, hogy max. 31"-ig lenne jó.
Ha akarod mutatok pár FourWheelert (1991-2000-ig járattam, valamelyik tavalyelőttiben van az a hintós dolog) ott szinte mindegyik "szörnyben" ilyen, vagy hasonló van. Esetleg nézz utána a mechanikus, bowdennel ki- bekapcsolható dif.záraknál.

Az én CJ-m tök "gyári": http://www.jeepin.com/gallery/dzjeep05.jpg
ill: http://www.jeepin.com/gallery/page98.html
Itt Csak Jeep van, de dögivel már vagy 135x10 kép, es rengeteg technika!!!

31-es Gen.Grabber MT, Dana30 diff. hátul, elől Dana44, (az lehet neked hátul) 3.31:1 a leosztás.

Az Automatát irigylem a Caddy-m volt az, meg a Cherokee.

Hali:

JP

Előzmény: kwiki (2071)
kwiki Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2081
elf,

ezek tartoznak bele:

"Kit comes complete with wheel studs, bearings, seals, bolts, locking hubs and Russell speed bleeders for quick brake bleeding. Premium axle strength from heat treated 4340 aircraft-alloy steel. Internal splined wheel hub for maximum strength and superior sealing.", vagyis a híd, és difi nem.
Beszerelve, vámolva, szállítás, stb., kb bruttó 4K, ha a kit akciós.

http://www.4wheelparts.com/product2.asp?imseqn=675&occlass=WARNDR&cat=DRI

Adam,

ARB kithez adott írásos tájékoztató szerint garancia csak 31' -ig. Körbekérdezett nagykerekű tulajok szerint (pl Kroó), 31 felett nem csak a garancia, hanem a kit is hamar elmúlik. Valószínűleg Gerő nem 200 lóval hajtja 35-ös kerekeit, így lehet hogy tovább tart, viszont ARBék garanciáját elvesztette (gondolom gyártóként tudják miért).
Detroit Lockerrel állítólag nehéz kis ívben kanyarodni, pl. szűk helyen erdőben fák között, vagy triálpályán, viszont szóbeszéd szerint nem múlik ki könnyen.
Schwarz csak akkor ad garanciát, ha ő építi be. Vagyis híd ki, kiküld, visszaküld (3-4 hét), híd be. Szerintem ez a macerás. Én 2900 DM/híd ajánlatot kaptam rá.
Egyébként köszi a tanácsokat, vmi megoldást csak találunk.

Schaffer Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2080
kwiki:
Hát a difizárakról röviden

ARB: én még nem hallottam azt, hogy csak 31-es kerékig lenne jó. A Gerő András pl. 34-es vagy 35-ös gumival megy, és tökéletesen működik neki.

Detroit Locker: ez igaz, mindig be van zárva és szilárd talajon kanyarodáskor engedi eldiferálni a kereket. Itt hátrány az első zárnál, hogy csak 70%-os zárású azért, hogy tudjál kanyarodni.

Schwarz Sperre: hát tény ami tény, ez a legjobb a három jó közül, és a legdrágább is, dehát a minőségnek ára van. Viszont azt nem értem, hogy mi vele a macerás?

Egyébként mindenki másra esküszik. Van aki elöl-hátul Detroitra, van aki ARB-re, és én pl. az összvér megoldásra, azaz hátul Detroit, elöl ARB. Ettől függetlenül szerintem (és több hozzáértő ember szerint is) a Schwarz zárak a legjobbak, csak hát az ára... Eddig németektől és osztrákoktól is csak jó véleményt hallottam a Schwarz Sperre-ről.
A lényeg az, hogy mindenképp jó az, ha raksz előre-hátra valamilyen zárat.

Ádám

Előzmény: kwiki (2071)
jpmaster Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2079
Nos: Izlandon a kerekeket - azokat amelyekkel nagy hidegben kocsikáznak - nitrogénnel fújják az igényesebbek, mivel nem ritka a komoly fagy, főleg ha a baldover kint tölti az éjszakát.
Mert a komprimált levegőben, - még a száritás után is - sok vizpára van, ami fagyáskor jelentősen károsithatja az egyébként eszméletlen drága, nagy ballonos gumit. Biztos láttátok már azokat az állatira megépitett verdákat, amiket már a gyártók külön izlandi specifikáció szerint oda készitenek.

ELF!
Az Usa-ban gyártják a terepjárók, és pick-up-ok több mint felét, jelentős piaca, és gyártói háttere van. Mind a gyári beszállitói, mind az aftermarket cégek szinte mindent gyártanak, azonkivül az adórendszer jelentősen kedvezőbb. De ez az "elvi" rész.
A full size Blaser/Yukon/Suburban (Ford Bronco, Jeep CJ/YJ stb.) klasszikus alvázas-laprugós felépitése jóval egyszerübbé és olcsóbbá teszi az átépitéseket, mivel a 4 rugó cseréjével (a hozzá tartozó 1-2 sallangal: pl.:pitman arm,gátló) 4,-6,-8 inchhel nőhet a tengely és az alváz közötti magasság. Ehhez lehet még kb. hasonló body lift kit (távtartó az alváz és a kasztni között), valamint valami 1xü 36-38-as gumi, és máris elérted, hogy minden további hatósági közeg/vizsgáztató b@szogatása nélkül egyetlen egy parkolóházba se férj be a bruttó ~260-as magassággal + lámlatartó konzol, 4-5 x 210 W/db lámpákkal, na az már cirka 3 méter!
Persze minnél állatabbat akarsz annál komolyabban kell zsebbe túrni.
Az enyhébb 4-2-35-ös emelés szinte az alap, ebből - gyártótól függően - olcsó settet lehet venni.
Más: Neked mennyi lenne egy vadi új Zenith karbi? aus England?
A Blaser-hez való Edelbrock 600 cfm ~230$.

Hali:

JP

Előzmény: elf (2076)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!