Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Alfred Creative Commons License 2000.07.28 0 0 815
atilla:
"...a Landi, azzal a különbséggel, hogy ebben kényelmesen le lehet vezetni napi ezer km-t..."
Én szerdán hajnalban értem haza a Billingről, Londonba és Párizsba is bementem. közel 5000 km-t autóztam, a kétharmadát visszafelé. Mivel a Landy olyan spártai, mindenki azt hiszi, hogy kényelmetlen, de ez nem igaz. Be lehet állítani megfelelő üléspozíciót, az ülés jól formált, az autó nem ráz, jó az úttartása.

Én nem vagyok ennyire elájulva a G-től. Érdekes módon, a Range Rover piacradobása után egy évvel "konstruálta" a Steyer a futóművet, ami szinte kompatibilis a Land Roverrel, viszont sokkal merev lett, és az egész autó nagyon rohadós.

Előzmény: atilla (785)
Alfred Creative Commons License 2000.07.28 0 0 814
atilla:
Vegyél automata Defendert, ha benzinesre vágysz akkor csak szgk-nak, de a Td5-ös motorral megveheted tgk-nak is.
Ha veszek 110-est családiautónak, akkor mindenképpen egy beluga black automatát akarok...
Előzmény: atilla (785)
Alfred Creative Commons License 2000.07.28 0 0 813
NLQ:
Nekem versenyen bejön a GPS, ha rontunk, vissza tudunk menni az utolsó ponthoz a segítségével. És mondjuk a legjobb katonai térképpel is kitörölheted egy néhány hektáros erdőben éjjel a vaksötétben, ahol nem az a kunszt, hogy hol vagy, hanem, hogy milyen úton haladsz!
Előzmény: NLQ (777)
atilla Creative Commons License 2000.07.28 0 0 812
jpmaster,

Köszönöm gyors válaszodat. Teljes tanácstalanság. Valami - egyelőre - leküzdhetetlen ellenszenv él bennem az amerikai autók iránt.

Volt nekem kettő is (Chevy Lumina APV, Gr. Cherokee 5.2 Ltd.) és vegyesek a tapasztalataim. A Lumina egy érdekes dolog, de nem ebbe a topikba való téma. Elégedett voltam vele. Nem vettem volna pár év múlva Jeep-et, ha előtte nincs jó tapasztalatom.

A Jeep viszont, nagy csalódás volt. Nem akarok általánosítani, de élénken élnek bennem azok az emlékek, amikor egy, két havonta repkedtek a százezrek a szervízben. Hol ez, hol az adta meg magát. Én nem akarok az autómra keresni. Szolgáljon ki és én biztosítom az ehhez szükséges feltételeket, persze ésszerű határok között. Én betartom a szervízintervallumokat, ha a helyzet megkívánja fizetek az állagmegóvás érdekében. Nem lakom az autóban, nem dohányzok, nem táplálkozom, nem alszom és nem élek szexuális életet benne.

Tudom, hogy sokan lesajnálják a japánokat. Azonban a környezetem tapasztalatai teljes összhangot mutatnak a mértékadó külföldi statisztikákkal: megbízhatóak és aránylag alacsonya(bba)k a fenntartási költségek. A Landcruiser (a nagy) teljesen rendjénvaló, de számomra túldimenzionált, mivel többnyire egyedül (másodmagammal) utazom. Sokat megyek és nem hobbiból. Egy 4-6 literes benzines kienné (kiette) a lelkemet. Benzintemetők. Ott van például a Dodge RAM. A földkerekség egyik legjobb (ha nem a legjobb) dieselje a Cummings hajtja. A fogyasztás sem eget rengető (állítólag 12-15 l), de hol van nekem arra időm, hogy hetekig ezzel foglalkozzam? Kiválasztani, leellenőrizni, papírmunka kint, behajózás, hazaszállítás, bevámolás, kenés itt-ott, vizsga, rendszám. Még felsorolni is sok. Napi 12-14 óra munka mellett ez megoldhatatlan. Ráadásul nincsenek rokonaim odakint, ill. azok az ismerősök (barátok) akik a tengerentúlon élnek, mind a nyugati parton laknak. Annyit az egész nem ér, hogy az Óperenciát is megjárjam miatta. Kanadában meg végképp semmilyen nexussal nem rendelkezem.

Na most, hogy elvettem a kedvemet,

Kellemes hétvégét kívánok,

"A"

Előzmény: jpmaster (811)
jpmaster Creative Commons License 2000.07.28 0 0 811
Ati!

A GE500/GD350 világpremierjén ott voltam 1992-ben, és pontosan tudom a 184k DM-es árát, és, hogy csak megrendelésre gyártották (GE500), és a Fenyőnek volt először itt. :))
P.911 C2 triptr., ill. 993 (nagyturbos) volt már nálam. (meg Lotus, Ferrari ...ill. RR 4.6 HSE, G.CH 5.9...) Szóval otthonosnak mondható vagyok a "nagyobb" kocsik világában.

G500 V8 cabriolet (helyesen Hard Top) létezik, egy egyszerüen G nevű német cég készit/átalakit G Mercit.

Nézzél korosabb Toyota HDJ8-ast, abból van automata diesel (4.2 VX/LX), de ez a 3.5-4 guriga kevés lesz ehhez. :((((
Fix 4x4, TD, 180 paci, akár 7 ülés, ~170 utazó, viszont nem hagynám a ház előtt, csak okosságokkal.

Szal nem egyszerü ennyiért olyat találni, ami Q.jó. Vagy lejjebb kell menni pl.: M. Paj. Van egy havernak, automata benzines, 20 l alatt nem áll meg.
Esetleg a Cherokee 4.0 ami a kedvencem! (nem a Grand) Óvatosban 12-14 l között fogy., és nem annyira Szép-fényeskocsi, hogy a rosszaknak +tetszen. Én nagyon szerettem.
Ill maradnak az amerikaiak:
Chevy. Blaser 6.2 D/6.5TD (csak Kanadából!)
Ford Explorer de az benines
Chegy S10 ólszó benzines, de ezek eléggé ritkák itthon.

Szasz:

JP


JP

Előzmény: atilla (810)
atilla Creative Commons License 2000.07.28 0 0 810
jpmaster!

Rokonszenves amit írsz.
Annyira azért nem akarok leszokni a haladásról. Tudod - a Halak szülötteként - kétfelé húz a szívem:
-az egyik a 4x4. Ennek teljesen praktikus oka van: az Isten háta mögött lakom és előfordultak már parás helyzetek (főképp olvadáskor izzadok meg a sárban). Itt a Mercedes G-osztály a szerelem.
-a másik a kabrió és azon belül a 911 (ami tudom, hogy kupéban szép, de abban kevesebb az okosság). Ezt - természetesen - semmilyen ésszerű ok nem motiválja, csupán a fíling.

Az automataváltó iránt érzett rokonszenvedet abszolúte osztom.

Őszintén szólva egy autó is tudná a két funkciót: G500 V8 cabriolet. Ez itthon, másodkézből beszerezhetetlen. Az új árát meg sem merem mondani. Ha van időd kukkansd meg a www.totalcar.hu új autók adatbázisában. Meg fogod érteni, hogy miért nem vett senki ilyet idehaza.

Te mit javasolnál? Legyen kényelmes, strapabíró, megbízható, automataváltós, komfortos (klíma, miegyéb)ne fájjon jobban 3,5 - 4 gurigánál
és egyen rajta mit szeretni. Ne hagyjon ott és ne zabálja meg egy budapesti kerület összes bölcsödéjének egész havi költségkeretét. Végül, de nem utolsó sorban ott lehessen hagyni a ház előtt (ha hosszabb, mint 4 méter), vagy ne legyen hosszabb 4 méternél.

Erre mit lépsz?

Kellemes hétvégét kívánok minden topikernek.
"A"

Előzmény: jpmaster (809)
jpmaster Creative Commons License 2000.07.27 0 0 809
Atilla!

Ha le akarsz szokni next a száguldásról akkor a LR Disco (2.5 TD) való arra, nem a 215 paci! :))
És abban lehet igazán tengeribetegséged, pedig ott marad az uton.
Az Infinity Zene (a 6 hangszórós CD-s) a Best minden gyári cucc közül.
És attól, hogy Grand a neve nem olyan óriási, csak ez a név egy szép hagyomány része.
És én is nagyon szeretem az automatákat!

JP

Előzmény: atilla (807)
jpmaster Creative Commons License 2000.07.27 0 0 808
NLQ!

Válaszoltam!

hali:

JP

Előzmény: NLQ (802)
atilla Creative Commons License 2000.07.27 0 0 807
T. JpMaster,

Dehogy sértődtem! Nagyon tanulságos dolgokat írtál. Én egyébként általában 2.000 és 2.500 közötti fordulaton jártam az autóval, egyszóval nem volt virtuskodás. Terepen sem nyüstöltem. Amiatt vettem, hogy leszokjak a száguldozásról és öregurasan haza tudjak menni akkor is, ha az egész ország lebénul a hóakadályok miatt. Sajnos annyi bajom volt vele, hogy besokalltam és a lehető leggyorsabb (legális) úton, iszonyú bukással megszabadultam tőle. Én még ilyen labilis autót az életben nem vezettem. Az első két hétben nem mertem 110-nél (km/h) gyorsabban haladni. Kanyarban olyan volt, mint egy szánkó és állandóan megállított a szerv. Praktikum tekintetében sem dícsérhetem, hiszen a csomagtér egy részét elfoglaló pótkerék miatt, szélesebb tárgyak szállítására alkalmatla. Egy Golf III.-ba több holmit tudtunk betenni, amikor költözködtünk. A gyári zene (az Ltd.-ben) majdnem verhetetlen.

"A"

Előzmény: jpmaster (801)
elf Creative Commons License 2000.07.27 0 0 806
NLQ: O.K. Én is kinnt leszek szombaton Piliscséven, ott majd biztos összefutunk
Egyébként milyen CB-t vettél? Engem is érdekel ez a téma, de nagyon nem értek hozzá, sajnos. Mennyi Ft egy normálisnak mondható szett?
jpmaster Creative Commons License 2000.07.26 0 0 805
Menni ment, de nem jött!
jpmaster1@yahoo.com
erre.

Pethor Donneck
Könyv nálam, ha +jöttél hivj!

©JP

Előzmény: NLQ (802)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.26 0 0 804
Itt egy kép a váltóról ...
http://best4x4.landrover.com/vehicles/defender90/gifs/def_durability_02.jpg
Előzmény: Törölt nick (803)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.26 0 0 803
Ha létezne automata Defender, higyjétek el "beérném" vele.
Létezik automata Defender. Az 50 éves jubileumi modell (V8 4.0, 150LE) is az volt, ebben volt klíma, és rádiósmagnó (!) alapfelszerelésben. Amíg volt benzines változat, azok mind - 4 sebességes - automata váltósak voltak. Amerikában csak ilyeneket árultak (V8 4.0, 182LE), 1997-ig, azóta ott nem lehet kapni. Európban most már csak 2 dízel változat van (Tdi 111LE/265Nm, Td5 122LE/300Nm), és kézi váltó. Viszont pl. Németországban lehet klímát és ABS/ESR-t rendelni hozzá. Egy Td5 90-es így 50,000 DEM.
Előzmény: atilla (798)
NLQ Creative Commons License 2000.07.26 0 0 802
jp master mail ment!
jpmaster Creative Commons License 2000.07.26 0 0 801
Atilla!

Din:
Valamikor 1990-91 körül volt erről szó a német Off Road magazin valamelyik számában. Sajna a költözések-feujitások között elkallódott...
De tuti, hogy utána lehet keresni.
A lényeg a súly/teljesitmény, E-H terepszög, szabad hasmagasság stb. viszonya, korrekt német precizitással. Ami ennek megfelel, az gut, a többi a hobby.

Grand Ch.:
Igen, az itthoni kocsik döntő többsége törötten, igy-úgy mutyizva jött be, érdekes vámmal...
Föleg kanadai, É-am.-i. (Onnan lehet 1xüen felismerni, hogy a hátsó lámpa DOT és E szabványos 1xre, valamint az ablakok szinezettek) Ezeknek az a hátránya, hogy az ami seb. korlátozásra (55-75 mile) vannak belőve pl.:az automata váltó fékszallagjai, stb...
Szal gyengébb, mint az Eu modellé alapból, és nem birja a magyer virtust (lámpától-lámpáig gyorsulás, 180km/h tartósan).
Itt jön be, hogy mire, hogyan használod.
Mert aki akár egy W126 500 SE után beül egy 5.2-be, és tól egy kövéret, az ugye jogosan van felháborodva a különbség miatt. Nem erre gyártotta az egyébként közismerten az USA leggyengébb autógyártója.
DE!
Ezeket lehet viszonylag kevésből, jelentősen feljavitani, erről láthatsz szép képeket a

http://www.jeepin.com/gallery/ alatt.

A kedvencem a http://www.jeepin.com/gallery/damsbury.jpg

Az enyém is ilyen Jeep.

hali, és rem. nem bántottalak meg.

JP

Előzmény: atilla (798)
NLQ Creative Commons License 2000.07.26 0 0 800
Hali!

Elore bocsajtom, nem akarok senkit se megserteni, de tegnep este a HBO-n valami filmben halottam az alabbi parbeszedet es halalra rohogtem magam:)

ferj es feleseg beszelgetnek:
feleseg: dehat 780 dollar a havi reszlet eddig meg 520 volt
ferj: igan mert lecserelem egy Land Roverre...
feleseg: elobb varjuk meg a kinevezesedet
ferj: ugyan.... nezd ezeket az eros kampokat itt az elejen
ha a gyerekkel mentek, es belementek a sarba es elakadtok akkor ezekkel ki lehet benneteket huzni onnet

ugyhogy Landisok figyelem tartsatok keszenletben azokat a szep kampokat az elejen, hogy ki lehessen benneteket huzni! :)))

topictura: nem tudtam, hogy most hetvegen piliscsev lesz, de akkor szombaton a toyotasokkal megyek piliscsevre... igaz meg az Oki-t ra kell venni, hogy o is akarjon jonni :)))
megdumalhatjuk, hogy ott talaxunk... CB-t beszereltem es be lesz kapcsolva fm kozep 20 on

Udv
nlq

elf Creative Commons License 2000.07.26 0 0 799
Senkit sem lelkesít föl a hétvége topictúra gondolata?
atilla Creative Commons License 2000.07.26 0 0 798
1. Grand Cherokee:
Én többnyire peches vagyok minden műszaki berendezéssel. Az igaszsághoz hozzátartozik, hogy attól függ minden hol szerzi be az ember az autóját. Az itthon vásárolt G. Cherokee-k döntő többsége ameriaki szürkeimportból származik. Ez a jobbik eset. A rosszabbik a lego-szisztémával összebarkácsolt Csirkék népes tábora. Ennek ellenére valószínű, hogy én és kb. 10-15 sorstársam hülyék vagyunk és rosszul látjuk ezt a kérdést.

2. A G-t nem hencegésből említettem:
Ha létezne automata Defender, higyjétek el "beérném" vele. Autó ügyben a klasszikus formákat preferálom. Máárpedig, ha valami a Defender mindenképp klasszik. Tudom, hogy hülyeség, de én akkor sem akarok kuplungozni. Kézzel sem szoktam mosni, mióta van otthon automata mosógép.

3. Erről a terepjáró szabványról lehetne bővebbet tudni? Hozzáférhető?

"A"

Előzmény: jpmaster (796)
jpmaster Creative Commons License 2000.07.26 0 0 797
ELADÓ!

1,
4 db 10x15 lemezfelni (Ch. Blaser) igényesen fehérre szinterezve.
M. Pajero lyukleosztású. 6x100? (majd megmérem)
NLQ nem próbálod meg?

2,
S. Vitara komplett Soft Top.

JP
PS:Olyanok mint a nő az aktus után: Már csak a helyet foglalja.
:)))))

jpmaster Creative Commons License 2000.07.26 0 0 796
Szasztok!

Happy_Hunter!

Azon a CT válogatón (és a többin is ott voltam), az a 92-93-as lengyel csapat kocsija volt.
A lefejelés ellen beboritott dolog a bukócső volt.
A defi képességeiről csak annyit, hogy a DIN szabvány előirja a Terepjáró, - mint fogalom - követelményét, ha ezt nem teljesiti, akkor Hobbi autó minősitést kap (H.CRV-HRV, T.Rav4...
De egyébként jó kocsi a LR.

elf-atilla!

Minden utcai kiadású kocsi sérülékeny.
A G.Ch. Orwis kiadása a "legvédettebb" ebből, emeltebb futómű, részleges fenékpáncél...

G Merci:
G=Gelandewagen (~terepjáró)
Az egyik legjobb modell, persze attól függ mi a cél a kocsival.

Párszor irtam már az ML-ről:
Már nem csak amerikai az összeszerelés, viszont sok jót nem lehet irni róla azóta se.
Amcsi formatervező diákok pálymunkája volt eredetileg.
Az amerikai ár eléggé sokat mond róla, ML320 és a Grand Ch. is ~35.000$, ami igen csak az olcsóbb kategóriába sorolja a méret/felszerelés alapján.
Szóval kb. az 5 ajtós Rav4-nek felel meg ott.

atilla!

Peched lehetett a kocsival, 4 év, 4 Grand (2x5.2 LTD, 5.2 Orwis, 5.9) tapasztalata (barát, nem saját, bár sokat mentem velük) nem volt jelentős hiba. Az én Jeep-em meg szinte hibátlan, nem is a Chrysler gyártotta!
De a RR, főleg a 4.6 HSE az azért nem piti!

szasztok:

©JP


Törölt nick Creative Commons License 2000.07.26 0 0 795
Kétszer vezettem Landit, mindig lenyűgözött az autó. Elöször egy Discovery-t, az első Camel trophy nemzeti válogatóján a Péceli autocrosspályán. Lehet, hogy én vagyok egy igénytelen állat, de nekem az az autó maga volt a csúcs, halk, belül jól kárpitozva (szeélvédő oszlopok diszkrét szivaccsal bevonva lefejelés esetére) gyönyörű hang a turbós motor felöl, és fantasztikus mászási, oldalazási képesség - a pálya ki volt jelölve, és nem lehetett sz@rakodni, hogy majd _nem_megyek_arra_mert_az_olyan_meredek_... - (a start-cél "vonal" egy mestergerenda volt, amin úgy lépett át a gép, mintha egy hajóban ülve egy nagyon pici hullámon "mennél át" - isteni volt az autó) A másik egy defender volt (azóta is kedvenc) amiben a BNV területén felállított farönkös emelvényen? (sacc 1 emelet magasra vitt) kellett áthajtani, miután átmentél egy vizesárok-szerű medencén. A gumik merő víz, sár, az emelkedő sacc 45 fok, az "út" helyett az eget láttad, az "itiner" fejjel magyarázott, hogy merre szedjem a kormányt. Második fokozatban. Én azt hittem, vannak bizonyos fizikai törvények (tapadás, súly, ilyesmi) és tutira le fogunk esni (persze azért mentem :)) de nem, gond nélkül meg lett oldva a feladat. Akkor azt mondtam, hogy ennél többet nem lehet elvárni egy autótól. szvsz a defender terepre, nehéz munkára tökéletes, a discovery meg utazgatni, de télen-nyáron, autópályán, sítáborba, tengerpartra, bárhova. Nincs kilátásom landira ugyan, de én is azt mondom, hogy _nem_kell_jobb_ mert hova, meg minek?
Üdv:
Hunter
Előzmény: elf (792)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.26 0 0 794
Szebb jövő rámférne. Kösz.
Előzmény: atilla (790)
elf Creative Commons License 2000.07.25 0 0 793
A hétvégén lesz Piliscséven Off-road fesztivál.Tudtok róla valami infot?
elf Creative Commons License 2000.07.25 0 0 792
attila: "Az alja pedig rendkívül sérülékeny." - Szerintem te vagy az egyetlen az óceán ezen oldalán aki terepezi próbált Grand Ch.-val. :)

Kényelmetlen napi 1000 km egy Landiban? Mármint melyikben? A Defender tényleg nem a luxus csúcsa, de az én Range-em teljesen kényelmes, még 1000 km után is. Pedig 1985-ös.

A G Mercit egyébként én is nagyon szeretem, majdnem olyat vettem még anno. Csakhát kib*#tt drága, 1.8M egy 1980-as példány.

elf Creative Commons License 2000.07.25 0 0 791
NLQ:TOPICTURA?
IGEEEEEN!!!
Én szivesen mennék. A tel. számomat már régebben elküldtem mail-ben. Ha gondolod értekezhetnénk.
Más valaki? Nem artana egy csörlős autó sem. :)
Az Alfred 26-án jön haza a Billingről asszem. :))
atilla Creative Commons License 2000.07.25 0 0 790
Tisztelt Happy Hunter,

Nyugodt lehetsz - két Mercedes-t nem nyúlnak_
-a G-osztályt (W461, W463)
-és az A-osztályt (W168).
A többit sem lehet '96-óta lábon vinni, azoktól tréleren és személyes rábeszélés útján szabadítják meg a polgárokat (legalább is azokat, akik nem biztosítási bűnben utaznak).

Nem Off Road téma, de érdekes adalék: W129 betűjelű SL Mercedes-t (ez a klasszikus kabriójuk)
4 évvel ezelőtt, tiszta származással alig lehetett találni az ORFK központi gépén.

A G óriási előnye - a lenyűgöző menet - és terepezőtulajdonságok mellett - hogy nem "bűnautó". Alkatrésznek nem igazán érdemes lopni, mert alig van belőle (a magas beszerzési ára miatt), legozni meg lehetetlen vele, mert aki ilyet vesz, annak (ha 1 hangyányi esze is van) az első útja a vásárlás előtt a Kárpát utcába, a második a TransCar-hoz vezet. A gerjedés sem túl nagy erre a típusra. Az ML-re uszulnak a népek mostanság.

Nem akarom ezt a fórumot lesajnálásra használni, de nagymúltú szakember (és elkötelezett M-B hívő) egy 6.800 km futásteljesítmény után hatodszor a márkaszervízben tartózkodó ML-re nézve a következőt mondta:
-Erről le kellene verni a csillagot!
Amerikai összeszerelés. Teljesen plasztik. Hasonló fíling, mint a Grand Csirke, csak stabilabb. Úgy gondolom, hogy ebben a topikban vájtfülűek kommunikálnak - nekik ez a kecske nem való. Semmire.

Szebb Jövőt!

Előzmény: Törölt nick (788)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.25 0 0 789
köszi az infót. megint tanultam valamit.
Előzmény: Fuel (787)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.25 0 0 788
Ez a mondat azért eléggé ellentmondásos, ha a G tényleg a "merdzsó" terepjárót takarja: "Nem kapós a tolvajok között sem (ellentétben a Pajeroval, Landcruiserrel, Jeepel) így az embernek egy mozilátogatás miatt nem kell kilométereket gyalogolnia a legközelebbi vigyázott parkolóig." Van olyan merdzsó, amelyik nem kapós a tolvajok körében? Azért én nem esküdnék meg rá, hogy egy P+R-ben még este is megtalálnám....
Előzmény: atilla (785)
Fuel Creative Commons License 2000.07.25 0 0 787
Mercedes G (A klassikus Mercedes terepjaro betujele)
Udv:Fuel
Előzmény: Törölt nick (786)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.25 0 0 786
Bocs a kérdésért, de mi az a G?
Előzmény: atilla (785)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!