Hello mindenki!
Nezegetem az ujsagokban az offroad versenyek eredmenyeit es meglepoen sok suzukit latok
jol szerepelni.Hogy csinaljak?Ugy tudom nincs
differencial zarjuk vagy megis vagy nem is kell
annyira?
Nlq: Ha csak nem jön valami katasztrófa közbe, ott leszek!
Mást téma. Még hónapokkal ezelőtt Old Biker nevű -azóta eltűnt- tasztaltársunk írta hogy van egy szolnoki cég ahol lehet kézicsrörlőt kapni. Nomármost nekem egy ilyenre lenne szükségem (tegnap megint fönnakadtam egy dombon). Ha valaki tudja hol tudnék szerezni, akár használtan is, írjon.
Köszönöm.
Hali mindenkinek!
Nyitottam egy új topicot "Nagyvasak" néven, hogy ne itt offtopic-kodjak állandóan.
Leto!
Igy aztán legfeljebb a várakozásba ununk bele, tessék írni többet az UAZ-odról.
Cserébe mindjárt végzek a MAZ-okkal és nekiállok az UAZ-oknak a honlapomon.
MINDENKI!!!! hetfo delutan 2 orakor HOSOK TERE akkor ernek haza a vilagjarok! jo lenne, aki el es mozog el tudna jonni , hogy illo fogadtatasban reszesitsuk oket kis hazankban a kozel 14 honapos foldkoruli utjuk utan!
nem szamit, hogy milyen tipusu, az se ha utcai terepjaro, az se baj ha vontatva kerul a gepetek a hosok terere, de toltsuk mar meg a teret terepjaroval! egyszoval (ami legalabb 3:) csinaljunk nagy felhajtast!!!!
(meg aztan nezelodni sem lesz utolso ennyi terepjaro kozott!!!!)
Udv
nlq
aki nem tudna mirol van szo (szomoru lennek ha van ilyen) http://4x4.emg.hu/vilagutazok/
Nekem még mindig hihetetlennek tűnik, hogy "nincs motorszám" csak tipusjelzés, meg gyártási idő. Én tényleg szívtam már meg hasonlóval, - rakás pénz, meló, adminisztráció a rendbehozatallal - anno, még ladán. KOMOLYAN mondjátok, hogy bele lehet mászni egy "számozatlan" motorral árult Cherokee megvásárlásába? Mármint hogy ez így normális? Hihetetlen.
Üdv:
Hunter
kosz a CJ-vel kapcsolatos infokat (alvazszam, stb). Vegul is nem vette meg a srac, mert tul sok gaz volt az auto korul. De majd vesz egyet ha talal jot es "tisztat"
A ledugózást természetesen úgy értettem hogy vizbemenetel előtt ledugózni, utána kihúzni.
A kartell az nem karter akart lenni? :)
OFF: Ugy tünik ezen a hétvégen nem tudok lemenni a versenyre, de lesz hamarosan a Piliscsévi fesztivál, meg a Truck Triál Pécsen. Addig meg csak kibírom valahogy. Igazság szerint már rég szeretnék valami komolyabb terepezést. Tul tiszta az autó :)
elf:
A szuszogókat nem szabad ledugózni, mert, mikor vizbe mész, szivnia kell valahonnan a levegőt, amikor meg megmelegszik, ki kell fújnia. Vagy fölviszed az összes csövecskét a kémény tetejéhez, vagy rákötöd a kartell szellőzőre, igy keltve túlnyomást a hidakban, hogy a viz ne akarjon bemenni a csapágyakba.
Meg kell oldani a tökéletesen tömitett tanksapkát, és szintén a kéményig föl kell vinni a tankszellőzőt.
Vizmentessé kell tenni a műszereket és a kapcsolókat, valamint a fék és kuplung olajtartályokat... Megéri?
leto:
Régeben érdeklődtem az autó vizállóvá tétele iránt, úgyhogy hozzá tudok szólni egy kicsit a témához. Az alap a szivócső+kipuffogókémény. Ezekkel már eléred azt hogy nem megy víz a motorba. De ha motorhátetőig akarsz merülni akkor minden elekromos cuccot szigetelni kell. Aksi stb. Generátorból is vízálló kell. Dízelnél viszonylag egyszerű a dolog, mert ott nincsenek magas feszültségű gyujtáskábelek, mint a benzinmotoroknál. Ez utóbbihoz vizálló gyujtógyertnyák, meg elekronikus gyujtás esetén vizálló gyujtásvezérlőmodul is kell(na én itt adtam fel, a vízálló gyertya KURVA DRÁGA).
Az elektromos dolgokon kívül a különböző "szuszogócsöveket" is meg kell toldani magasabbra, hogy mindenképpen kiérjenek a vízből, vagy le kell dugózni a szuszogónyílásokat(amiken pl. difi kiereszi a melegedés miadt keletkezett nyomást).
Egyébként a Hummer gázlómélysége a gyári snorkel kittel 1.2 méter. Szóval nem megoldhatatlan műszaki probléma.
Mindenkik: ki mit tart, a turbodizel es a hideg patak kapcsolatarol? Nem reped szet elsore a turbofeltolto? Alfred, te, mint erintett?
Lassan el kellene dontsem szivo vagy turbo lesz a moci :)
Pirelli Mud Track 30e Ft-ért?!?! Hmmmmm....
Remélem nem fogy el addigra amire legközelebb összejön annyi pénzem, hogy tudjak ennyit az autóra költeni. :)
egy erdekes info.... a pirelli MUD Track gumit 235/85 R16 meretben meg lehet szerezni 30e Ft/db aron....
ugyanis valakinek behoztak 100 garniturat, es kozben az a ceg tonkre ment...
ugyhogy mostansag 35e Ft os akcios arat 30ra le lehet alkudni :)) csak a 16" meretet!!!
Azért gumiügyben nem mindig érdemes az internetre hagyatkozni. A különbőző gyártók más-más piacokon más-más kínálattal vannak jelen. Pl. a GoodYear Wrangler A/T Radial-t sok helyen (pl.Amerikában) nem árulják 205/80R16 méretben, pedig létezik. Szerintem ez egy csomó más, az adott országban "nem populáris" gumimérettel is lehet így.
NLQ: Hát ha láttad volna az autómat nem gyanusítgatnál holmi króm rácsokkal. :)
Most festettem ujra a lökháritókat szaténfekete Hammerite-al. Egyébként a krómozott cuccok valóban azoknak az embereknek való akiknek eszük ágában sincs lekanyarodni a kényelmes aszfaltútról a szép drága csillogó autójukkal. A legtöbb ilyen "vadrács" irtózatossan gyenge felépítésü.
Komoly terephasználatra nyilván a feketére műanyagozott, vagy a rozsdamentes acél alkalmas. Ez utóbbi elméletileg örök darab, bár kevébé illik a puritán terepjárós image-hez. A műanyagozott(nekem ilyen van, az előző tulaj által felszerelve) viszont nem karbantartásmentes, de olcsóbb. A karcolásokat, horzsolásokat célzerű lekenni valamilyen jóféle festékkel, különben elég hamar rohadni kezd (persze átlukadni csak kb. 1000 év mulva fog, de én nem szeretem a rozsdát az autón). Egyébként a műanyagozás alatt is elkezd itt-ott korrodálni, különösen a csavarozások, furatok környékén. Ezeken a helyeken műanyag levág+felcsiszol+lefest és meg van oldva a probléma.