Pajero Pinin műszerfalán az első hajtás visszajelző lámpái minden beavatkozás nélkül,egyszer csak elkezdtek villogni. Azóta bármilyen kapcsolás (terepbe be/ki, diffizár be/ki, felező be/ki, tolatva kigurítás) ellenére nem hajlandó elaludni, csak villog. Korábban pár másodperc villogás után elaludt. Super Select váltó.
A dolgot semmi rendkívüli nem előzte meg. Lejtős, köves földúton lassan mentem lefelé. Már vízszintes terepen, pár száz méterrel a grízesebb rész után, volt egy olyan, mintha a jobb első kerék (féke) egy másodpercre befogott volna. Nem tudom másképp jellemezni...
Én nem vennék külön téli gumit e mellé, felesleges. A General Grabbernek (Continental terep márkája) jó az MT-s X3 gumija télen is, de az AT-je is klassz. 99 Le-nél nagy sebesség úgy sincs, utazó tempónál pedig nem zajosak. Amúgy a magyar gumi piac gázos, már 2x hozattam gumit külföldről én is...
Ahogy nézem, mindegy is, amíg kapni lehetett ennek a méretnek 110-120 ezer között mozgott az árra / db. :) Nincs fél millióm gumira. :D Ez eszméletlen...
Hello! Hozzáértőktől kérdezem,hogy a 2005 utáni 1.6 VVti 3 ajtós Vitarákban,amiken az összkerék-hajtást már elektromosan lehet kapcsolni: van-e osztóműve (terepváltója) és a 4x4 hajtást viszko-,vagy fogaskerekes hajtómű viszi át?
Beülsz az autódba, és elindulsz amerre látsz.Rátérsz a földutakra.ezek behálózzák az egész országot.Rajtuk is eljuthatsz bárhová.Kiszúrsz magadnak egy célpontot és megpróbálod elérni,tíz húsz száz kilóméterre.Hidd el találsz közben terepet.De először,kicsit tanulmányozd az önmentési technikákat.Egy terepjáró,nem terepjáró,keress társakat.PL,Niva club.A terepen tájékozódás alapköve,ha egyenesen akarsz haladni,de az út nem arra vezet,ha kétszer balra fordultál,kétszer jobbra is fordulj,ha megfelelő dűlőt találsz,és naggyából irányban leszel.Jó játszást kívánok.
Szia, nekem van mindkettő. Az ST Maxx egy Pajeron van, zseniális gumi, szárazon, vizes úton és még télen iaszfalton is nagyon jó (jobb, mint a BF), brutális sár kivételével pedig kiváló terepen is (vadászok, nem off road).
A Pro Suzukin van, nagyon zajos, esőben és télen nekem túl csúszós, igazából életveszélyes, viszont sárban jobb. Aszfalton pedig nagyon kopik.
nagyon jó barátomtól vettem, szóval tudom az előéletét, precíz tulaj volt, tudtam hogy jó autót veszek.
az eleje az gyenge, gömbfejek, szilentek valóban mennek ki benne szépen, de ettől eltekintve én nagyon meg vagyok vele elégedve. munkára használom, havi 1400-1600km terep, ártér, erdő, nemzeti park stb... én imádom, amióta jó a klímám, oda nem adnám semmi pénzért. és mindenféle nehézség nélkül hurcolok vele néha egy 70lovas motorcsónakot...
oké, ez Offroad topik, igazán kemény körülmények között nem tudom meddig mernék vele menni, de ez irányú hajlamaimat kiéltem akkor, amikor Samuraioztam :)
Olvasom a lakós forumot, akkor a terranon elől nem merevhid van meg tudom hogy külön kapcsolós az első hajtás. Inkább egy pathfindert vagy patrolt néznék ha nissan nekem nem tetszik a terrano.
Most terranom van. A legkomolyabb ellenérv vele szemben az első felfüggesztés, hajtás.
A féltengelycserét már csukott szemmel is megcsinálom de gyakori a gömbfej cserebere is, aztán azért áll hónapok óta bakon a vas mert mindkét első-alsó lengőkar elrepedt-a jobbos annyira, hogy lehasalt az autó, traileren húztam haza.
Nem az alkatrész drága hozzá hanem az időm amit szerelgetéssel kell tölteni.
Alkalmanként. Ha a vonóhorgon a lakókocsi csimpaszkodik, valahová tenni kell a csónakot. De egyenlőre a patrol is meg a nehezebb csónak is csak terv szinten létezik. A mostani csónakom összehajtva a csomagtartóban utazik de egyre inkább kinövi a család.
Tartósan akarsz úgy járni, vagy csak alkalmanként szállítani?
Ha jó a csomagtartó - és esetleg még nem is csak 4 lába van -, a 200 kilót simàn viheted, vittem már kispókon is 150 kg vaslemezt és a buszon is szoktam 200-250 kilót vinni, pedig az amúgy is magas és billegős, a minap áthatoltam a városon 200+ kg 5 méteres gerendával, a körforgalmakban egyes-alapjárat. :-)
Tartósan már meggondolnàm, nehéz hosszú távon, állandóan arra figyelni, hogy kanyarog az ember.
Most képzelj el egy 900kg 3 ajtós corsát 2 méteres cuccokal a tetején miközbe bele is volt pakolva, igaz 70km/h nál nem mentem többet és főúton mentem nem autópályán.
A Sceniken audi kombin is cipeltem aminek tele a teteje nem üvegtetös az beropanhat a túlterheléstől. 3 személyes kanapét ami 70kg volt. sosincs gond ha észnél vagy. Tudod mint a lakónál. A gond hogy ha nem jól rögzited letépheti a menetszél.