Sikerült vennem egy jó állapotú Suzuki Vitarát. Szeretném egy kicsit megemelni. A rugó alápogácsázásán kívül van más pénztárcabarát megoldás is? Hosszabb rugó esetleg vagy a meglévő kinyújtása?
Uaz híd samurai alvázhoz igazítva, komplett szett.. Első-Hátsó híd 41/8 as .. Eső-Hátsó tárcsafék komplett Első laprugó 10 lapos Hátsó laprugó 8 lapos Csak egyben eladó.. 220.000Ft
Kis technikai segítségre lenne szükségem. Pajero 15-20 év környékiek, 2,5-2,8 d. Milyen váltóval érdemes, neuralgikus pontok, melyik motorral? Esetleg a 3,2 d gyengébb, vagy jobb eresztés terepre?
"2 millából nem lehet normális mindenre jó, elől hátul záras terepjárót találni"
Igaz az enyém ennél jóval drágább volt anno 10 évesen (idős tulajtól garázsból 40000km-rel), de jó Suzuki terepjáró kijön azért 2 millából utólagos első-hátsó zárral.
Legyünk reálisak. 2 millából nem lehet normális mindenre jó, elől hátul záras terepjárót találni, ha igen, az inkább kohó szökevény. G-t meg végképp nem, siralmas állapotban vannak, az alkatrészek beszerzése felér egy rémálommal. Tudom, áll egy az udvaromon.
Nekem Disco 1-ben volt hátsó ARB diffizár, frusztrált, hogy milyen kevésszer kellett használnom, ha meg kellett, akkor nagyon unalmassá vált a terepezés. Egyszer tört tengelyt, amikor pergettem a kereket, aztán a jó recés gumi hirtelen fogást talált magának. Olyan szépen tört a tengely, mintha lézerrel vágtam volna, még forgács sem esett le :)
A Definél vannak a mindenki által szidott menesztőtárcsák a tengely végén. Ha nagyon meggyötrőd, akkor azok könnyedén tőrnek. Viszont 600 forint. Lehet erősítetted kapni, akkor a féltengely törik, ami 10 ezer forint. 100 ezer forintért lehet kapni erősített féltengelyt, akkor viszont a váltó/terepváltóban törik valami, amit szintén lehet erősíteni. De minek. Nekem még nem tört el ez a tárcsa, pedig teszek érte keményen, ha bonyolult helyre megyek, akkor mindig ott van a táskában, max. 5 perc alatt kicserélem, ki van ez találva.
Land Rovert senkinek nem ajánlok, kevés van belőle, maradjon azoknak, akik értenek hozzá és tudják használni :) Freelandert még a hozzáértőknek sem, bár az újabbak már jóval strapabíróak.
Alapvetően két út van a terepjáróépítésben (a vége/cél persze mindig ugyanaz, de a kezdetek különböznek):
- Defender ("nagyot lép"): nagy rugóutak, a lényeg, hogy lehetőleg minden keréknél folyamatos talajkapcsolat legyen. Ehhez elég "lágy" rugózás kell, ami a közutas menettulajdonságokra van rossz hatással.
- G-Wagen: Masszív erős hajtás emiatt korlátozottab rugóút, de három zárral elég ha egy keréknél van rendes tapadás, és az egész hajtás ennek elviselésére van tervezve. Terepen ügyetlenebb, inkább olyan erőből megoldós fajta. A keményebb futómű miatt, közúton barátságosabb.
Sziasztok. Lenne valakinek két fölösleges gaz69 gumija, vagy két komplett Uaz kereke, amitől szíves megválna, nem túl nagy összegért? Használt, de használhatóT keresek. Köszi.