Nissan patrol Y60 2.8tdvel van olyan problemam, hogy padlogaz vagy akar felgazas gyorsitasnal 2500as fordulatig eroteljesen huz, majd minden ereje elszall, majd mikor visszaveszek a gazbol szepen lassan kiforog, de nagyon erotlenul. majd 3500 kornyeken ujra lehet padlozni, es megy is ahogy kell neki. sajnos az autot nemreg vettem igy semmit sem tudok rola, peldaul hogy az adagoloja gyari-e. a jelenseg pedig azota jelen van miota elhoztam. terepen zavaro ez fokent amikor az ember nekimegy egy dombnak 2500as fordulat kornyeken, majd ahogy gazt adnek neki akar egy picit is azonnal elfogy az ereje...esetleg valakinek erre valamifele tipp? koszonom szepen elore is a valaszokat! :)
Nem, köszi, nálam a zasszonyt nem lehet ilyenekre elcsalni, meg én sem áldoznék rá.
Meg a telekjárónak az a legnagyobb baja, hogy félti a zember az alját. Mikor elakadtam, akkor is az volt a fő nyűgöm, hogy a részecskeszűrős dobnak ne legyen baja.
Nem rossz ez a hely, megér annyit, hogy ellenőrzött körülmények között kipróbáld a szerkezetet, van több útvonal is. Ha nagyon megtetszik, akkor elkezdhetsz gondolkodni, valamilyen alternatív megoldáson, mondjuk Wrangleren :)
Hát, nálam szerencsére ez egyértelmű volt: a sorompó lelakatolva, a két oldalán árokkal. Szóval ha ki akartam volna kerülni, akkor garantáltan hibát követek el. Így hogy visszafordultam, és visszamentem az _úton_ elvileg hibátlan voltam ("Nemzeti Park" tábla volt, nem "Fokozottan védett ...").
De a kérdés bizony jogos, ilyenkor mi a teendő?
Még ha nyitható lett volna a sorompó, akkor se biztos, hogy hozzányultam volna, hisz' azt elvileg nem piszkálhatom.
Na, ez egy tök jó kérdés - mi a teendő, ha egy sorompó belső oldalán találod magad, feltételezve, hogy a sorompót egyszerűen ki tudod nyitni és vissza tudod csukni, avagy ki tudod kerülni?
Az a jobb, ha átmész, vagy az, ha visszafordulsz, de akkor már ismerten tilosban autózol?
(én is a Hortobágyon jártam már úgy, hogy Angyalháza felől bóklásztam a földutakon, amikor szembejött egy sorompó és a behajtani tilos + Nemzeti Park tábla a _másik oldal_ felől érkezöknek. Persze amerről én jöttem semmi nem volt. Gyorsan vissza is húztam amerről jöttem, jobb a békesség :)
Jogilag úgy oldottam meg, hogy az autóra helyezett csekk kiállítójának (Hortobágyi Nemzeti Park) küldtem egy fellebbezést. Feltehetően elismerték a hibájukat, mert válasz nélkül hagyták az ügyet "elaludni".
A bazsa féle ócsárlásról lemaradtam, kigyomlálhatta a modi, mielőtt láttam volna (pedig engem minden érdekel)
Néha a stílus is okozza a szimpátia hiányát. Az én esetem:
Földút, áll 2 valaki egy Hilux mellett, köszönök, kikerüljük, megyünk el mellettük, erre utánam szól az egyik:
- Hello, hello, hello
Na, mondom, kezdődik. Megállok, odajön:
- Kihez van szerencsém?
- Jó napot. Miért - mondom én - nekem kihez van szerencsém?
- X Y vagyok, hivatásos vadász.
- Én meg Z ZS magánszemély.
- Hova-hova? - kérdezi ő.
Erre - gondolom - nem is nagyon kellett volna válaszolnom, hiszen közforgalmú úton, oda ahová nekem tetszik, de gondolotam nem rontom el a beszélgetés hangulatát.
- Ide, meg ide, gond?
Mondta, hogy nem és elköszönt.
Nem zavar, sőt kifejezetten tetszik, hogy védik a védendőt, de talán a törvényi felhatalmazáshoz valami igényesebb beszélgetés indítás tartoznának. Amúgy azóta többször összefutottam az illetővel, normális és mivel már felismeri a kocsit és tudja, hogy semmi rosszban nem sántikálunk, jellemzően csak int és megy a dolgára.
Régebben egy Tiszapart környéki részen volt olyan, hogy az egyik útra kiraktak egy "Behajtani tilos" (nem tévedés, ami az egyirányú utcánál szok lenni!) táblát, de másik úton is be lehetett menni az ominózis területre.
Hétvégén békésen ácsorogtunk és beszélgettünk egy murvás út szélén valahol a Bakonyban, oszt egyszercsak jött egy pickup, megállt, kiszállt valami figura, aki aszonta, hogy erdész vagy ilyesmi, és hogy szeretné látni az engedélyeinket. Kérdeztem, hogy miről beszél, mondta, hogy behajtási engedélyt akar. Mondtam neki, hogy osztán konkrétan mihez is kéne, merthogy sem táblán, sem sorompón nem mentünk át, csak találomra autóztunk. Aszongya, hogy szerinte ez nem így van, és felírja a rendszámunkat. Mondtam, írja, ha neki az jó. Még megpróbáltam megkérdezni tőle, hogy konkrétan mivel van baja, mi olyat tettünk, ami zavarja, de erre már nem válaszolt, hanem mondott valami homályosat valami rendőrökről, és elment...
Viszont a linkelt "jogszabály" (ha az) hivatkozik a Természetvédelmi terület, Tájvédelmi körzet táblára is. Én is úgy gondolom, hogy attól még ide bemehetek, de most elbizonytalanodtam.
Persze ezt az írományt nem lehet szó szerint venni, mert mi van akkor, ha megyek az úton (mondjuk 33-as), oszt ki van írva, hogy Hortobágyi Nemzeti Park, akkor mivan? Megállunk és megfordulunk?
Ebben az a vérlázító, hogy ilyen helyekre terveznek versenyeket, illetve a résztvevők sem bírják felfogni, hogy Simex ide, Simex oda, nem térünk le az útról marháskodni egy mocsaras részen. Ha a nem tiltott földúton szép csendben végigvonulunk, az igazából senkit sem zavar, de az ilyen agyatlanságok miatt zárnak le minden utat a jövőben. Erdélyben is elkezdték, hasonló okok miatt.
Eleve legálisan nem is lehet ilyen versenyt rendezni, a zöldek mindent megtesznek, hogy megakadályozzák a kulturált, ellenőrzött körülmények közötti offroadozást, ez lesz belőle.