Egyszer a Suzuki 4×4.hu valamelyik fórumán beszélgettek a Pininről.Ha jól emlékszem,akkor egy darabig gyártott háromajtós verzióban volt komolyabb összkerékhajtás.Az ötajtósokban már tingli-tangli cucc volt :).
Igen, de azért írtam le, hogy hátha más is tud ennek megfelelő autót. Szerintem csak pár hónap múlva lesz reális a vásárlás, de minél több irányba tudok gondolkodni, annál jobb, és addig is megpróláok megnézni élőben mindent, ami szóba jöhet.
Összeszedve:
- öt ajtós
- emberi méretű motor (reális fogyasztással)
- megbízható (reális karbantartás oké, de nem akarok szerelni folyamatosan)
- bírja az alkalmankénti terepezést (nem triál, de én ott szeretek elmenni, ahol nyomokban még látszik az út)
- használható terepképességek ugyanitt
- max. 4,5 méter hosszúság
- max. 15 éves életkor, de inkább legyen 2000 utáni
Ami eddig felmerült az a Csirke, a Pinin, a Grand Vitara, a kocka Vitara.
Kérdés, mi van még, illetve ezek közül melyik teljesíti a mgbízhatósági és terepezési feltételeket (a Suzukikat ismerem).
Régen is megmondtam a véleményemet, meg most is megmondom.
Egyébként meg ha az a nyűg, hogy az ember nem akar jeget vakarni reggel az autóról, arra van megoldás a tető-alá-állok-de-csak-akkora-autót-veszek-ami-befér helyzeten kívül is.
Terepjárók esetében a népítélet szerintem semmire nem jó, mert sosem tudod, hogy az adott pontot egy olyan adta, aki személyautót keresett, vagy egy olyan, aki a fakitermelésen próbálta használni. Ezért is adnék inkább ennek a topiknak a véleményére, azt eléggé leszarom, hogy aki személyautót keres, menbnyire csalódott egy autóban.
Az elhangzott két autó méretben tényleg tudja, amit keresek, csak nem tudom, hogy mennyire alkalmasak terephasználatra. A Pinin pl. eléggé személyautónak tűnik nekem, az újabb Csirke meg totál passz.
Egy csomó autó van amit lehúznak a népitéleten,aztán ha elolvasod a szöveget,kiderül,hogy az volt a legnagyobb bűne a szerencsétlen gépnek,hogy lengéscsillapítót meg fékbetétet kellett cserélni!
A H1-et nullára húzta egy csávó mert lecsúszott egy vezeték a váltóról,és a szervíz hetekig nem találta a hiba okát!
A Répa Kata lefikázta valamelyik kis háromajtós "pözsót",hogy ha beállítja magának az első ülést,akkor nem éri el a biztonsági övet!A csajszi 150 centi tűsarkúban!
A Freelanderben fikázzák a dízel bömbi motort,hogy milyen szar,de a gyári karbantartási előírásokat egyiknél sem tartják be/pl.: kartergáz szűrő csere/!
Szerintem, ami másnak szar az lehet,hogy nekem jó,pusztán azért mert más szemszögből nézek egy technikára!Nem is beszélve a "jóképességű" felhsználókról!
Nekem,olyan autóm van ami még a Landy-sok szerint is nyűgős,meg szar, pedig ez is Land Rover!Én mégis elvagyok vele,igaz nem költök szervízre százezreket,mert magam javítom ha kell,töredék áron mint a szervízben,és nem töltöm az összes szabadidőm a kocsi alatt!
Szóval ha nekem egy dízel csirke kellene,akkor nem foglalkoztatana,hogy egyesek szerint gyenge meg szar.Legyen a lehető legjobb állapotú és kész!
És azé nem veszel meg egy autót, ami tetszik, és szeretnéd is, mert 10 centi ki fog lógni a tető alól belőle, és rá fog esni az eső?
Bazmeg, egy terepjáróról beszélünk, amit bevallottan sárba is ki akarsz vinni, és az a legnagyob bajod, hogy 10 kibaszott centivel hosszabb, mint a tető, ami alá parkolsz vele?
Gyorsan gyorsan, futás a gyógyszeredért bazmeg!!!!
Magunk építettük a tetőt, de sajnos 10 méter széles az udvar, a szemközti oldalon még növényzet is van, szóval még így is gyakorlat kell hozzá, hogy az ember elsőre beférjen. Ha fél méterrel hosszabb lenne, már jó eséllyel a Baleno sem férne be egy tolatásra.
Komolyan kezd zavarni, hogy semmi értelmes alternatívája nincs méretben a Vitarának.