Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

spapda Creative Commons License 2013.10.25 0 0 44224

"a terepjáróképesség nagyrészt a kormány és a pedálok közötti kapcsolaton múlik"

 

A taposólemezre és a tűzfalra gondolsz?

 

 

Amúgy tudod jól, hogy ezt nem nekem kell magyarázni, én tanultam fizikát, többet is, mint szerettem volna. A többség viszont nem, ezért pl. nem tudja, hogy a lendület és a forgatónyomaték egy környéken, de nem egy házszám alatt lakik, a tapadás meg a mintázaton kívül egyéb tényezőktől is függ. Meg azt sem, hogy néha (sokszor) a guminál sokkal többet ér a helyes helyzetfelismerés, a döntés, hogy az út bal vagy jobb felén megyek tovább, melyik fele sárosabb, melyik fele merülősebb, hol van a nagyobb hupli, hol fog elemelkedni az egyik kerék, hol találhatok nagyobb tapadást stb. Nem véletlen, hogy felénk a napi szinten a sűrűjében rohangáló erdészek a gyári (=kopott) AT gumival is olyan helyeken elmennek a sokszor lenézett L200-as pickupokkal, ahol a hobbistáknak az MT-vel is megáll a tudomány. Persze vannak olyan helyek is, ahol már tényleg a technika (és így a gumi) a szűk keresztmetszet.

 

Emlékszel arra, amikor Szegeden beültem hozzád egy sétakocsikára? Volt ott egy árok, amibe becsobbant egy MT gumis Mitsu Pajesz és padlógázzal alig jött ki, te meg szinte alapjáraton, ballábfékes parasztdiffizárral, slick gumival kipöfögtél a meredek oldalán. És nem azért, mert ennnyivel jobb a Defi, mint a Pajesz, hanem azért, mert a Mitsus kolléga esélyt sem adott a szekérnek, hogy tapadást találjon, te meg pont annyira nyomtad neki, hogy legyen haladás is, de ne kapálógépként viselkedjen a vas.

Előzmény: fúrószár (44221)
fúrószár Creative Commons License 2013.10.25 0 0 44223

Inkább kategória, vagy feladat, a lényeg, hogy mindent visz. :-)

Előzmény: Boar... (44222)
Boar... Creative Commons License 2013.10.25 0 0 44222

Aztán kiszúrásból elpucoltam az asztalról majd az összes díjat, hogy nehogymáár. :-)

 

Ezt hogy csináltad? Te voltál az első, a második és a harmadik helyezett is? :-)))

Előzmény: fúrószár (44221)
fúrószár Creative Commons License 2013.10.25 0 0 44221

Tanárúr!

 

Mindéé mondom, hogy a terepjáróképesség nagyrészt a kormány és a pedálok közötti kapcsolaton múlik.

 

Kiscsikó koromban én is jártam gépjárművesített versenyzésen, ahol ferdeszemmel nézték a stricifelnicsikkosgumi kombinácijót a szervezők. Aztán kiszúrásból elpucoltam az asztalról majd az összes díjat, hogy nehogymáár. :-)

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=ERSgFbURRNQ#t=88

 

Előzmény: spapda (44213)
atompyka Creative Commons License 2013.10.24 0 0 44220

Ó, én barom. Poénnak szántam, de addig-addig variáltam, hogy a lényeg kimaradt... :-(

Előzmény: senim (44211)
fúrószár Creative Commons License 2013.10.23 0 0 44219

Az a baj, hogy egyik régebbi anyósom nem ette a cementet, oszt úgy meg összedőlt vóna a tákolmány, ahogy a mondás is tarccsa: Az a jó anyós, amellik porhanyós. :-)

Előzmény: Boar... (44217)
fúrószár Creative Commons License 2013.10.23 0 0 44218

A csajozós kerekek ide kerültek a gyöngyházmetáll alá. Ez lesz az igazi csajozós, fhanszoággyal, meg zuhanyozós nefürggyjééle, meg a satöbbi, kérem. :-)

 

Kamuterepjárós lettem a javából, dik!

 

 

 

Előzmény: terrano1 (44214)
Boar... Creative Commons License 2013.10.23 0 0 44217

Hogyhogy ki? Hát Kőmíves Kelemenné...

Vagy az anyósod...de az sem zavar, csak ki ne másszon... :-)

Előzmény: fúrószár (44216)
fúrószár Creative Commons License 2013.10.23 0 0 44216

És tudok ki maradt bent a falban zsaluzás után?

 

Na. :-)

Előzmény: Boar... (44215)
Boar... Creative Commons License 2013.10.23 0 0 44215

Ööö...hol is van az a pince? Annyi szépet hallottam már róla... :-)))

Előzmény: spapda (44213)
terrano1 Creative Commons License 2013.10.23 0 0 44214

A csajozós kerekeit használja,mert azokkal nem ássa el magát a homokban egy nagyobb gázfröccsre!:-)

Előzmény: spapda (44213)
spapda Creative Commons License 2013.10.23 0 0 44213

Így van, fúróuramnak például 5 év alatt gyakorlatilag semmit sem kopott a BFG MT, igaz ebben szerepet játszik az a tény is, hogy még mindig nem rakta fel a szekerére, és 5 éve punnyad a pincében... :)

Előzmény: Tie (44212)
Tie Creative Commons License 2013.10.23 0 0 44212

Ja, akkor meg ne arról beszéljünk, hogy a BFG gyorsan kopik.

Bazeg, összevissza álló futóművel ne bohóckodjunk már.

Ok, emelve van, oszt futóműállítás nem kéne neki utána, hogy esetleg a gyári geometriát hozza emelve is?

 

De ha neked belefér, hogy háromszor olyan gyorsan használod el a gumit, mint amennyit egyébként az tudna, akkor hajrá.

Előzmény: senim (44211)
senim Creative Commons License 2013.10.23 0 0 44211

Eleje meg van emelve, hogy ne bólintson bután előre, viszont ez azzal jár, hogy jobban eszi az első gumikat. 5000 km-ként első-hátsó csere, így nagyjából egyenletes a kopás.

Előzmény: atompyka (44210)
atompyka Creative Commons License 2013.10.22 0 0 44210

Sztem futóművet, hogy ne kopjon.

Mármint egy parkolóba leállítani... :-)

Előzmény: senim (44209)
senim Creative Commons License 2013.10.21 0 0 44209

Nyári meleg, az aszfalt nagy része autópálya 130. 50000-nél már csak 3-4 mm minta van

Előzmény: Boar... (44204)
Mopetke Creative Commons License 2013.10.21 0 0 44208
Előzmény: pinguru (44207)
pinguru Creative Commons License 2013.10.20 0 0 44207

Ezt mi menti ki, ha elakad ? :))

Előzmény: BiharyG (44206)
BiharyG Creative Commons License 2013.10.19 0 0 44206
Krinnyi Creative Commons License 2013.10.18 0 0 44205

Keresd Pethes AVM Sanyit, a feltengelyzar.hu-n!

 

Előzmény: asasin (44198)
Boar... Creative Commons License 2013.10.17 0 0 44204

6-8 havonta cserélem, nálam ez alatt kb 10000km terep, 30-35000 km aszfalt.

 

Fura. Nekem 63000 kilométer van bennük, hasonló arányban mint nálad, de még messze nem csereérettek. Mondjuk ezek még az előző BFG MT-k. A telet nem szeretik annyira.

Előzmény: senim (44203)
senim Creative Commons License 2013.10.17 0 0 44203

Régebben Geolandert használtam, aztán 4 éve sűrű lett a terep és váltottam Bfg MT-re. Terepen nagyon jó, legalábbis én meg vagyok vele elégedve. Jó az oldaltartás, jól kapaszkodik. 6-8 havonta cserélem, nálam ez alatt kb 10000km terep, 30-35000 km aszfalt. Vizet lát, megrémül! Ilyenkor kilincsel előre finom gáznál is, de meg lehet szokni (20-30-al lasabban, ésszel megyek)

Előzmény: asasin (44200)
St.Endre Creative Commons License 2013.10.16 0 0 44202
St.Endre Creative Commons License 2013.10.16 0 0 44201
asasin Creative Commons License 2013.10.16 0 0 44200

Még valami.Gumi vásárlás előtt vagyok.

Jelenleg puma mintás gumikat használok nagy megelégedéssel,de talán lecserélném BFG MT gumikra.Megéri-e cserélni szerintetek?Elég nagy agyagos sárban használnám!

Sajnos nem tudok a BFG MT -ról semmit!

Segítsetek.

asasin Creative Commons License 2013.10.16 0 0 44199

Még valami.Gumi vásárlás előtt vagyok.

Jelenleg puma mintás gumikat használok nagy megelégedéssel,de talán lecserélném BFG MT gumikra.Megéri-e cserélni szerintetek?Elég nagy agyagos sárban használnám!

Sajnos nem tudok a BFG MT -ról semmit!

Segítsetek.

asasin Creative Commons License 2013.10.15 0 0 44198

Sziasztok!Hol tudok venni itthon Detroit difizárat TLC-be?

Előre is köszi!

mandras79 Creative Commons License 2013.10.14 0 0 44197
Jager74 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 44196

A Terrano-t kihagytad,Mester! Hová tennéd a sorban?

Előzmény: Tie (44187)
Jager74 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 44195

A Terrano-t kihagytad,Mester! Azt hová tennéd a sorban?

Előzmény: Tie (44187)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!