Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fúrószár Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44181

Kikérem magamnak! :-)

 

Én nem szídtam. Kb. olyan nyűgösnek képzelem, mint egy Ranget,.....ha nem jár utána a dolgoknak az ember, és nem tanulja meg a típust, szerelést, alkatrészbeszerzést, stb.

Előzmény: TERMINÁTOR 7.0 (44164)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44180

A kispolszkis példa tetszik ;)

Farmator, hátsó hajtás...

Na igen az sem terepjáró.

 

 

Amúgy valahol olvastam, hogy a Suv-ok a rugó út hiánya miatt iszonyat ütéseket kapnak terepen.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=o6Nc0yYwL2U

 

Előzmény: nyuszy (44179)
nyuszy Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44179

Szép, amit tud az ML a videón, de vajon mennyibe kerül, ha rendszeresen viszed ki egész napos túrákra, hasonló körülmények közé?

 

Anno sokat járkáltam Kispolszkival spontán földutakon a Bakonyban, olyan szinten, hogy amikor később lett terepjáróm, nehezen hittem el, hogy ott hogy a viharban nem akadtam el (persze volt, ahol igen). De ettől még nem tartom a Kispolszkit terepjárónak.

 

Előzmény: -Bazsa81- (44178)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44178

A szememben azok is terepjárók, amiket belinkeltél, nálunk is ment 1-2 trophín egy Panda 4x4.

 

Egyszer a Tilaji Sakáloknak vol egy Subaru kombija, azóta is sztoriznak róla, hogy milyen helyeken "ment el" és mit kibírt a pályájukon :)

 

Emlékeztek arra, hogy kb. 15évvel ezelőtt (a terepjárózás hőskorában)  volt egy rendszeres terepjárós műsor ami helyi Tv-ken ment. (kb. 1-1,5 óra) Ilyen tesztek voltak benne, mit UAZ, ML , Hummer és rendszresen tudósítottak versenyekről, túrákról.

 

Szerintük "Az ML olyan helyeken ment el, ahol eddig csak az UAZ-zal sikerült" persze az Uazon volt vagy 84-cm-es gumi.

Nyilván nem Uaz, nem G és a fékbetéteket is megeszi egy túra alatt, de ebben valamiért működhet az elektronika.

 

Na mindegy, abban egyetértünk, hogy hosszú távon a magyar erdőbe Samurai, G és LC való.

 

Oroszok :D

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ab9f9GU2Xu0

Előzmény: spapda (44176)
Tie Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44177

Akkor már inkább egy 4.0 V6 Ford Explorer. Merevhíd, adott felszereltség mellett három automata difizár, közepe mindegyiknél fixre zárható, alvázas batár.

 

Előzmény: -Bazsa81- (44174)
spapda Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44176

Mindez semmit sem változtat azon a tényen, hogy az ML nem terepjáró. És attól még lehet jó SUV.

A youtube videókkal meg az a baj, hogy adott egy helyszín, több különféle autó, de itt vége az objektivitásnak, hiszen általában különböző sofőrök, eltérő képességekkel, sokszor eltérő gumival esnek neki a terepnek, így rohadtul nem az derül ki, hogy a konkrét terepen melyik a jobb autó. Mert egy agyagos emelkedőn győztes autó simán elvérezhet egy köves-sziklás lassú kapaszkodáson.

De még csak nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a videókon általában egyszer teljesítenek egy adott (legtöbbször viszonylag rövid) távot. Ebből nem derül ki, melyik mennyire "terepálló". Egy terepjáró nem csak az összkerékhajtásban vagy zárható diffiben tér el a többi szgk-tól, hanem a tervezési filozófiájában, az alkatrészek méretezésében. Csak egy példa: szinte elegendő megnézni, hogy melyik alkatrész képezi az autó legalacsonyabb pontját...

És persze minden összkerekes autóból lehet építeni brutál jószágot, ami ideig-óráig bírja a terepet. Ez történhet gyári szettel vagy házi barkáccsal. De ettől még nem lesznek feltétlenül terepjárók, a szó klasszikus (rendszertani) értelmében. Ha egy ML terepjáró, akkor ezek is azok:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: -Bazsa81- (44175)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.10.04 0 0 44175

na írtam, egy jó hosszú hsz.t

röviden, volt itt múltkor egy video suv-okról.

az egyik ment 50m-t a másik 200m-t ugyanazon a terepen...

 

amúgy a Skoda Fabia is ugyanolyan kocsi mint az S merci, 4kereke van és csak az ehgyik hajt, ezen kívül belső égésű motorja ;)

 

Előzmény: spapda (44173)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.10.04 0 0 44174

Lehet, hogy elfogult vagyok, de azt gondolom, hogy az ML jó.

 

Egy barátomnak W164-esünk volt, 300.000km-ig azzal sincs semmi gond, hasonlóan a többi Mercihez.

Amikor a 2M körüli kocsikat nézem, az nem ez a kategória...

 

Viszont, múltkor ültem egyben amiben "offroad package" volt, 2 gombbal, amely a hátsó és a középső diffit ábrázolta.

2db 100%-os zár az nem rossz egy SUV-ban.

 

Nekem csak 300GD-m volt (1984-ből), Izlandtól Ukrajnáig elvitt és haza is hozott.

Ha jó gumi van rajta, akkor nem rossz terepen :)

 

A családba most jön egy GLK, az valszeg nem fog sarat látni.

 

Nekem a G is jó volt és egy Ml-lel is tudnék mit kezdeni...

 

(u.i furcsa lenne egy ilyennel csapatni az erdőben miközben a G (a végére) egy korai ML árának a többszörösébe került...)

 

 

 

Előzmény: TERMINÁTOR 7.0 (44172)
spapda Creative Commons License 2013.10.04 0 0 44173

Az a helyzet, hogy az ML egy teljesen standard SUV. Van benne összkerékhajtás, de elől-hátul-középen nyitott a diffi, innét kezdve pedig nem terepjáró. Mert ha ez terepjáró, akkor terepjáró a Skoda Yeti, az Ignis 4x4, és a többi összkerékhajtásos autó is. A felezőtől sem lesz még valami egyből terepjáró, hiszen akkor a régi Toyota Tercel kombim is az volt, meg nagyjából az összes Subaru kombi. És a kis Toyota ráadásul középen fixre zárható volt, szemben a Mercivel, ahol az ABS jeladó nélkül halott vagy.

 

Ebből látszik tehát, hogy az ML nem terepjáró. Elmegy többféle terepen is, de attól még nem lesz terepjáró, ahogy a fent idézett típusok sem. Ettől még simán lehet jó SUV, amivel akár időnként le lehet tévedni az aszfaltról (ahogy igaz ez egy Subaru Forester, Toyota Rav4 stb esetén is).

Előzmény: TERMINÁTOR 7.0 (44172)
TERMINÁTOR 7.0 Creative Commons License 2013.10.04 0 0 44172

De nem viszkós! :) Azt senki se mondta, hogy az alja kínálatban találhatók jó állapotban is vannak! A jó állapot bőven 2 millió felett kezdődik. Bár ezt a vitarás dolgot nem egészen értem. A nagy köbcenti mindig komoly értékvesztési tényező, és a 3200 ccm kicsinek nem nevezhető. Most kíváncsiságból beírtam a hahun a Vitarát és bár állapotra nem figyelve jóval alatta van az ML-nek egy hasonló évjáratú. De ilyenen nem szeretnék vitázni. Ennyiért van, örülni kell neki, és kész. Szerintem jó autó. :)
A második szériás ML már önhordó karosszériás amúgy, off-road csomaggal, opcionálisan - lényegesen kevesebb köze van a terephez.
A rossz építési minőség alatt pedig a kritikusok azt értették, hogy nagy hézagolással készült. A karosszéria és a lökhárítók között pl >1,5 cm-es hézag van, nem véletlenül. Ez pedig sokak szerint nem méltó egy Mercedeshez. 

Amúgy a G Mercit mennyire tartjátok jó terepjárónak? Több terepjáróstól is hallottam ugyanis, hogy közel se olyan jó, mint amennyire istenítik. Most akkor hogy is van ez? :) Én úgy tudtam-tudom, hogy az egyik legjobb...

Előzmény: nyuszy (44169)
Tie Creative Commons License 2013.10.04 0 0 44171

3 db nyitott difi, zárak nélkül (középen sincs), kipörgésgátlóval kamudifizár imitálva, és van felezője. 

 

Többet érne, ha legalább középen vóna egy torsen, mint a DiscoveryIII-ban...

Előzmény: nyuszy (44170)
nyuszy Creative Commons License 2013.10.04 0 0 44170

Mondjuk ha viszkós, akkor hiába az alváz :)

Előzmény: GMarci 2 (44166)
nyuszy Creative Commons License 2013.10.04 0 0 44169

Nézd, a piac általában nem ok nélkül oda árazza az autókat, ahová.

Te az S Mercihez hasonlítod, ami biztos jó, csak nem ebben a topikban.

Én a terepjárókhoz képest tartom nagyon olcsónak, amennyiért az első szériás ML-ek mennek, annyiért nem kapsz egy épkézláb állapotú Vitarát sem, márpedig a Suzuki presztízse és mérete okán is a legolcsóbbak közé tartozik.

Előzmény: TERMINÁTOR 7.0 (44164)
TERMINÁTOR 7.0 Creative Commons License 2013.10.04 0 0 44168

Nem. Ez nem RX4 Scenic és nem Ignis! Nem vagyok autószerelő, hogy precízen elmagyarázzam a rendszerét:)
Nem G Mercedes, nem vitatom, de megállja a helyét terepen. Számtalan videó van fent a neten. :)

Előzmény: GMarci 2 (44166)
GMarci 2 Creative Commons License 2013.10.03 0 0 44167

egyébként meg annyiféle autóról beszéltünk már itt, de ez még sosem jött fel:
Egy jó "terepes" scenic
Ilyet miért nem akar senki venni?:D

GMarci 2 Creative Commons License 2013.10.03 0 0 44166

Milyen a hajtása, ha szabad kérdeznem? Viszkó?

Előzmény: TERMINÁTOR 7.0 (44164)
TERMINÁTOR 7.0 Creative Commons License 2013.10.03 0 0 44165

A legdrágább autót is tudod olcsón üzemeltetni, szar fajta utángyártott alkatrészekkel, csak nem érdemes :))
Futóműalkatrészeket leszámítva a gyári alkatrészárak szerintem teljesen korrektek, nincsenek olyan elragaszkodott árak (legalábbis eddig nem találkoztam vele) mint az S-osztálynál. 

Előzmény: -Bazsa81- (44162)
TERMINÁTOR 7.0 Creative Commons License 2013.10.03 0 0 44164

Tipikus eset: Az szidja, akinek a haverjának az ismerősének a szomszédjának volt. De maga sosem ült benne, vagy sosem birtokolt.
Nekem pont egy 270CDI van. És szerintem nagyon jó autó! És terepjárónak is jó, én határozottan nem SUVnak mondom. Használtam terepen, süppedős felázott agyagos talajban, meredek domboldalú szántással kombinálva.  Nem terepgumival. Gyönyörűen elment..
Létraalváz, felező, 3,3 tonnás vonóhorog - ezek azért egy SUVra nem jellemzők :) 
Miért olyan olcsó? Miért ilyen olcsó egy 10 éves S osztály? Ami még sokkal többe is került? Itthon nagyon mélyen vannak az árak.. de ezt nem kell mondani. Ja és még valami. Németországban jó állapotút 7-8000 alatt még mindig nem találsz, ja és benzinesről beszélek, nem a dízelről. A dízel itthon is majd 2x annyiba kerül, mint egy 320-as. :)

Előzmény: nyuszy (44163)
nyuszy Creative Commons License 2013.10.03 0 0 44163

De mé? Annyira nagyon szarok?

Egy hasonló felépítésű járműhöz képest is?

Előzmény: fúrószár (44159)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.10.03 0 0 44162

Mert ennyiért veszik meg őket :)

 

A Mercedesek a G-k kivételével itthon a kinti árakhoz képest amúgy is olcsók.

 

Nincs merevhíd, nincs olcsó üzemeltetés, az első szériák minősége állítólag rossz...

Egy 270cdi-t azért bírnék.

Előzmény: nyuszy (44158)
atompyka Creative Commons License 2013.10.03 0 0 44161

A vágy villamosa? :-)

Előzmény: fúrószár (44156)
zoliee81 Creative Commons License 2013.10.03 0 0 44160
Mert nagy és benzines? :)
Előzmény: nyuszy (44158)
fúrószár Creative Commons License 2013.10.03 0 0 44159

Nyugi, a vételárat kompenzálja az üzemeltetés! :-)

Előzmény: nyuszy (44158)
nyuszy Creative Commons License 2013.10.03 0 0 44158

Azok egyébként mitől olyan olcsóak?

Előzmény: -Bazsa81- (44157)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.10.03 0 0 44157

Az ML-eket is szépen meg lehet csinálni.

Láttam párat itt a neten 33-as kerékkel.

bármilyen fura, a régi még alvázas konstrukció ;)

Előzmény: TERMINÁTOR 7.0 (44154)
fúrószár Creative Commons License 2013.10.02 0 0 44156
Előzmény: atompyka (44147)
TERMINÁTOR 7.0 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 44155

Most nézem, hogy átjelentkezve maradtam. Na mindegy :)

TERMINÁTOR 7.0 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 44154

Na ez így nem ér! : D Mondjuk, hogy igen. :) De még az Explorer is kérdéses, a nagy üvegtető miatt...  :)

Előzmény: -Bazsa81- (44153)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.09.29 0 0 44153

Melyik autó?

ML a Jurassic Parkból? :)

Előzmény: TERMINÁTOR 7.0 (44152)
TERMINÁTOR 7.0 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 44152

Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon. Elméleti szinten lenne kérdésem: Tervben van már egy ideje, hogy összkerékhajtású autót olyan módon építenénk át, mint ahogy egy adott filmben kinézett. Szerkezetileg, futómű, felfüggesztés stb semmit nem változna, csupán az első és hátsó lökhárító elé kerülne fel egy nagy vas ütköző, továbbá rácsozás az ablakokra, sárvődéív szélesítés (és egyéb optikai kiegészítők).
Létraalvázas autóról van szó.
A kérdésem, hogy tudtok-e esetleg arról valamit, hogy kis hazánkban az ilyen autót replikaként forgalomba lehet-e helyezni?
Köszönöm! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!