Csak arra próbáltam utalni, hogy egy adott technikát használni, és megoldani vele egy feladatot,ahhoz sokkal több tehetség kell mint agyonvágni 20 perc alatt , és után fröcsögni, hogy mekkora szar.
Ahogy te is azzal példálóztál hogy egy gátőr a Zsigulival...
Ugyanaz másképp: mindkettő az adott technika kifinomult, de célratörő használatáról szól, nem a 20 perc alatti porigalázásáról.
Egy terepralis és egy triálos autót összehasonlítani meg végképp értelmetlen.
Amik ott eredményesek azokat mind olyan szakik építették akik a SZABÁLYKÖNYV keretein, és az egyéb lehetőségeik (anyagiak, stb) belül megpróbálnak az adott feledatra a legalkalmasabb gépet összehozni. Teszik ezt rengeteg agyalással, és kompromisszummal.
(egy műszaki alkotás a kompromisszumok halmaza, és a jobb kompromisszumokat kiötlőké a sikeresebb)
Ez már az én szűkebb szakmámban is megmutatkozik, mert másmilyen motort, adagolót, turbót építünk terepralira, és mást triálra, mást dragra, mást pályára. És nem hasonlítgatom az egyiket a másikhoz, mert mindegyik homlokegyenest más elvárásokat kell, hogy teljesitsen. Egy a közös bennük, hogy a maga nemében kiválónak kell, hogy legyen, mert ez az elvárás. Ezt az elmúlt évek eredményei alapján azért elég sokszor el is találtuk...
"Múltkor néztem a tévében a magyar terepralli összefoglalót, namost, olyan bonyolult, és nehéz terepen közlekedtek, ahol a gátőr is elmegy a zsigulijával."
A pontosság kedvéért: halőr. A halőr a halra vigyáz, nehogy ellopják, a gátőr meg a gátra...nehogy ellopják. :)
A bamakoról annyit, hogy amin végigmennek trabanttal, meg bogárral, meg KAMIONNAL, azt erős fenntartásokkal sorolom az offroad témakörbe.
A terepralit szintén hasonlóan. Gyorsan menni hétköznapi, esetleg megázott földutakon, ahhoz csak futómű kell, különösebben strapabíró hajtáslánc kevésbé.
Majd ha a Touareggel végigmennek a hajtás hibája nélkül mondjuk a Ladogán, akár csak túra szakosztályban, akkor aszondom, hogy rendben van, bírja a gyepálást a hajtása.
Baromira nem kell összetéveszteni azt, hogy milyen autó való tereprallira, és milyen trophyra. Egészen máshogy épített autó kell a két történethez, és azt gondolom, terepképességekben SOKKAL többet tud egy trophyra épített autó, mint egy tereprallira épített.
Majd ha a terepralliban lesznek triálos speciálok, amik a trophy-ban hétköznaposak, akkor majd "megmérettetnek" a nagy bamakonyertes Navarrák, meg Touaregek. Addig annyit tudunk róluk, hogy relatíve gyorsan lehet velük menni viszonylag komolytalan terepen.
Múltkor néztem a tévében a magyar terepralli összefoglalót, namost, olyan bonyolult, és nehéz terepen közlekedtek, ahol a gátőr is elmegy a zsigulijával. Lehet, hogy rosszabb időt teljesít, de megoldja. Én ezt nem tekintem különösebben kemény terepjárózásnak.
Siciék ettől független gyakorlatilag megnyerték a Bamakót 3 éve egy csont széria Tuereggel.
Én se tartom nagyra , mert egy diszkóterepjáró, de lehet nem csak az autóban volt a hiba.
Minap beszélgettem vele pont erről és azt mesélte, hogy akármit elkövettek ellene , mindent kibírt. Mondjuk lehet nem annyira kemény srác mint te, igaz csak 6* ment eddig végig a Breslaun ahol a kétszeres EU bajnok G. Palika navigál neki, és jópárszor a dobogóra is feljutottak... (jó csak az extrémek között az alig százból...)
Ugyan már, ne legyél annyira negatív. Látnád, hogy a helyiek mivel járnak. Azokat még autónak sem igazán lehet nevezni, oszt keresztül kasul hasítanak a sivatagban.
Az megvan a weboldalon, hogy A TEREPJÁRÓ egy nissan pathfinder?
Oszt majd megy a sírás, amikor tunéziában a homokon a második napon feladja az osztómű a röhejes kis kupplungjaival, és pingvinezés van, hogy se előre, se hátra. :)
Ezek a kurva komoly terepjárók, sose felejtem el basszus, amikor a Papp Tibivel meg az Ommmal kivittük a szépségkirálynők emtégumis VW Touaregjét Mendére, amivel vótak bamakóba'. Kicsit meg volt ázva a talaj, kiadós eső után. Az oldaldőlősön, meg a vizesárok melleti lépkedősön kétszer átvertem az autót (nyélgázon nagy-nehezen átkapirgálta magát), aztán 20 perc játék után már sírt az autó, hogy jaj, nagoyn túlmelegedett az osztóműve, gearbox fault, oszt vigyük szerelőhő izibe. :)
Vitessük el magunkat, az élmény garantált, minden másra mászterkárd. :-)
Nemazdemostkomolyan. Aki ért hozzá, úgy csinálja, hogy ne vegyük észre a ficsört, meg ne száradjon ki a szánk, lenne ilyen izés biztonsági csapat, mint a diszkovericsennelless piros dzsipós suhancoknak.
Ezek meg durrbele a közepibe vakon. Viccen kívűl örök élmény lenne,................csak győzzük bukszával, kórházzal, ahogy köll.
Mi a véleményetek a Ramsey,vagy Escap csörlőkről?Lassacskán be kéne egyet szereznem és ezekre gondoltam.Régebben Superwinch volt,meg is voltam vele elégedve,de nagyon elszaladt az árával a ló!