Hi all.! a terepezés újabb gyöngyszemére találtam. már lehet h láttátok azoknak sorry .de mint tudjuk mindig van új az esőt hozó felhők alatt. nézzétek a végén bodrit az igazit.:-)
Valószínűleg, (szvsz) a negyedik sebességet nem tudnád változtatni, mer az a direkt fokozat, vagyis a be- és kihajtást zárja össze, ezen nincs mit változtatni.
Biztosan lehet találni olyan váltót (osztóművel) ami passzol oda.
Ezekben a klasszikus terepjárókban az a szép, hogy LEGO módjára variálhatók.
Én is, de nem látsz bele azoknak a fejébe, akik lopják...
Nem én intézem a konyhai bevásárlást, fogalmam sincs, mennyibe kerül most az étolaj de szokás volt azzal hígítani a gázolajat bizonyos körökben...oszt egy kis vizet is elbírt...meg ki tudja milyen ótvar mocskos kannákban, hordókban rejtegették...
Rohad, durván. Az újabb (PP) modellek a nepper udvarán még szépek, aztán alulról meglátod, hogy van rajta kis rozsda, a lakatosnál meg kiderül, hogy a műanyagok alatt péppé van rohadva körben az egész autó. A régebbiek is rohadnak, csak azon könnyebb észrevenni. És ha már megindult, akkor aztán az egész alja csinálandó. Hozzá kell tenni, hogy nem lehetetlen egészséges példányt találni, csak észnél kell lenni, különösen a kintről behozott, eladásra frissen összebaszott példányok esetében.
Ami még probléma lehet, hogy azt hiszik, hogy egy 1.6-os Suzuki az el fog járni 6-7 liter benzinnel. Nem fog, a 10-et érdemes rászámolni. (Persze előbb-utóbb majd jön valaki személyiségzavaros, és elmeséli, hogy ő eljár 5 literrel, de ne hidd el.) De ez nem hiba, ez szimplán ilyen. Dízel Suzukit csak akkor vegyen, ha van okos gázolaja, különben a megtakarítást elviszi a karbantartás költsége.
Ezeket leszámítva különösebben nincs vele gond, megy, teszi a dolgát, alkatrész akad bőven, űrtechnika sincsen benne.
Egy cimborám szállna be egy tizenéves Vitarába. Mit kell megnézni nagyon ennél a gépnél?
Garantáltan nem fogja átépíteni, évi pár ezer km-ert járogatna vele, szóval nem azt kérdezem, hogy jó-e ez neki, hanem tudtok-e típushibákról, ilyesmiről.
Persze, én se vagyok common-rail fan, de van olyan mai dízelmotor, ami nem az? Állítólag az új Isuzu D-Max igértes, mert egyszerű, amennyire ma egy autó lehet. Egy rövidke úton vezettem, de elég meggyőzően robosztus volt, és "letisztult" (alias faék).
Nem, sajnos nem a PSA közös fejlesztésről van szó, hanem a francia kishaszonokba Ford motorokat tesznek (ócsóbbak). Attól vannak az új Boxereknek, Jumpereknek problémáik. Egy jó HDI még mindíg elmegy a világ végire. :-)
A sok elektrónyikát leszámítva jó motorok még most is vannak, csak azokat nem a Ford gyártja! :)
Ugorj be egy motorfelújító műhelybe vagy turbószervizbe, és kérdezz körbe, miből jár feléjük sok. Meg hallgasss bele pl. a 2.4-es TDCi Transitosok beszélgetésébe! Mondom ezt úgy, hogy nem a Fordot akarom sarazni, régebbi Tranyót én is hajtottam, és az elpusztíthatatlan volt. A legújabb Ford dízel motorokról pedig mindent elmond, hogy a franciákkal (PSA) közösen fejlesztették őket.