nem az autó nyerte az EB hanem a pilóta! van ott,gépátvétel amikor ellenőrzik a dolgokat. valószinű van lövésük róla. csalást emlegetni meg azért nem hiszem ,hogy helyes! főleg egy amatőrtől! ha ilyen lett is volna gondolod a versenytársak nem óvták volna meg?
" csomagtartófedél, hátsó ülés, pótkerék, tükör, kilincs, oldalsó irányjelző, oldalsó és hátsó szélvédő nélkül, (házilag tákolt, fa/rács/stb) félajtókkal, átalakított első fékkel, illetve olyan fényszóróval, aminek csak a külső formája számít"
"Ha ezen versenyszabályzat alapján átépítettnek veszünk egy autót, akkor a magyar közútakon a terepjárók 80%, a személyautók 40% átépített!"
Sosem tudtam, hogy a magyar közutakon ennyi autó járhat csomagtartófedél, hátsó ülés, pótkerék, tükör, kilincs, oldalsó irányjelző, oldalsó és hátsó szélvédő nélkül, (házilag tákolt, fa/rács/stb) félajtókkal, átalakított első fékkel, illetve olyan fényszóróval, aminek csak a külső formája számít, de ha te mondod...
Nincs azzal semmi baj, hogy vki Jimnyvel megnyerte az akármit, hurrá, én is bejártam vele Izlandot - csak pont nem technkai versenysport kapcsán kéne hülyíteni a népet az "építetlen autóval"...
Az a baj, hogy az alvázak 90%-a belülről kifelé rohad szét! A savfürdő, amivel galvanizálás előtt kezelik, meg max a felületi vakrozsdát passziválja és zsírtalanít. Mikor már a "pergő" rozsda van a belsejében, akkor mint halottnak a csók.
Azt, hogy kívülről meg szép ....... .
Kb 3000 Ft/liter áron lehet kapni üregvédőt viaszt (vax), kb 5000 Ft egy üregvédő pisztoly. Szépen ki kell mosni az alvázat a sártól és ebből legalább 1-et belepriccolni. Ez egy elég jó "kúszóképességű" anyag, így a szivacsos rozsda is magába szívja és nem engedi a vizet hozzá. Ergo lelassítja a rozsdásodást. Viszont 2 évente illik elvégezni.
Tapasztalatom szerint a tulajok ott követik el a legnagyobb hibát, hogy belülről nem mossák az alvázat. Kivűlről lepriccolják, oszt kalap.
Lehet kapni csatornatisztító csövet a magasnyomású mosóhoz (sterimog vagy "sterimó" :o) ), ez egy magasnyomású cső, aminek a végén 3-4 db kis furat van, ami "sréhen" hátrafelé néz, emiatt, ha ráengeded a nyomást, akkor körkörösen priccolja a lét és húzza magát előre. Ezzel szépen kilehet pucolni, és ha még rozsda is van benne, de nem áll mellette mindíg sár, akkor is nagyságrendekkel tovább tart.
Csütörtök óta megint hirdetik, 82 rugó körül osztják a Metroban.
A kapcsoló vs. relé kérdést könnyű eldönteni, multiméterrel kiméred, hogy melyik gomb lenyomására a vezetékében melyik két drótot zárja rövidre a kapcsoló, aztán a csörlő csatlakozójában te zárod őket rövidre egy dróttal. Ha így mindig reagál az "utasításra", akkor a kapcsoló a hibás. Ha nem, akkor relé. De a relé működési elvéből adódóan kisebb eséllyel lesz rossz. A relén belül lévő tekercs két lábára rá van forrasztva a vezeték, ha az ott szétjön (nekem volt egyszer egy autóm, amiben a reflektort kapcsoló relé tekercsének egyik lábán engedett el a forrasztás, azért nem kapcsolta a távolsági fényszórót), akkor általában már nem működik többet, tehát nem illik rá a hibaleírásod. A másik opció, hogy az áramvezető lapok nem kapcsolódnak rendesen a relén belül, de ilyen típusú kopáshoz annyiszor kellene használni a csörlőt (konkrétan ki-be kapcsolgatni), hogy az már nem off-road, hanem daruzás. :)
A kapcsoló viszont mindig lehet hibaforrás. A multiméteres kiméréssel egyből az is vizsgálható, hogy mindig zárja-e két drót között az áramkört az adott gomb. Ha csavarozva van, akkor akár szét is szedhető a kapcsoló, meg lehet nézni, hogy milyen elven működik a gomb. Legrosszabb esetben a gyári vezetékre saját kapcsoló is építhető, nem túl komplikált történet egy ilyen kapcsoló.
"Kérem, sorolja fel azokat a megengedett átépítéseket, amelyek a jármű terepképességeit érdemben javítják!"
Nem érdekel, itt arról ment a melldöngetés, hogy építetlen Jimnyvel nyerték a triál (!) EB-t - és a bizonyítékként lobogtatott szabályzatból (ami ugye annyit ér, amennyire betartják) kiderült, hogy egy rakás átépítés engedélyezett.
Én kérek elnézést, hogy agyat merészeltem használni...
Na ugye, hogy na ugye! Amúgy biztos japán? Nem csak rá van írva valami JAPAN felirat, meg egy adag kandzsi? Sok emberrel a Japanparts meg Nipparts utángyártott alkatrészekről is elhitetik, hogy eredeti japán, valamint a japán barkácsgépgyártók (Makita, Hitachi) is rárakják a JAPAN feliratot a Kínában készült gépeikre is (mert a cég maga japán), múltkor pedig valami nagyon japánnak tűnő és annak is árult robogóakksin találtam meg apró betűkkel a Made in P.R.C. feliratot. Szóval amin csak Japan szerepel, de nem Made in Japan, az általában kíncsó csoda.
Csak azért kérdem, mert a japók általában nem szoktak ótvart gyártani. Nekem is vannak valódi japán izzóim a szúrófényekben, és van fényük rendesen, nem lehet rájuk panasz. Egy rendes 100 Wattos izzó pedig brutál fényt (és hőt) ad. Ha viszonylag olcsón akarsz tartós és nagy fényű izzót, akkor Hella, Tungsram, Osram.
Tök ügyesen belinkeltél egy szabályzatot, ami egy sor átépítést engedélyez... Mellesleg azt is írja, hogy a lökhárítót nem lehet eltávolítani - akkor most a korábban posztolt képen lévő autó csalással nyert EB-t? :-)
3. 4. 1 Általánosságok Minden a járművön való nem kifejezetten engedélyezett változtatás tilos. Egy megengedett változtatás nem vonhat maga után meg nem engedett változást. Gyári/széria állapotnak nevezik, azt, ahogy a jármű az EU országokban a gyárból ill. a főimportőrtől kikerül. Minden tartozék és extra felszerelés, amely a jármű vásárlásakor felár ellenében a gyártól ill. a főimportőrtől megrendelhető/igényelhető, e szabályzat értelmében „gyári”-nak/szériának számít, amennyiben egyéb korlátozás nem áll fenn. Csak dízel és benzin üzemű járművek vehetnek részt. Ezen felül a következő szabályozások vannak érvényben:
3. 4. 2 Gumiabroncsok Az adott járműhöz csak a megfelelő eredeti gumik, vagy az eredetivel azonosnak minősített gumik engedélyezettek. Az átmérője max. 5%-al térhet el az eredetitől. Maximális kerékméret:825x275mm A futó felület átalakítása/ átdolgozása nem megengedett. A profil mélysége legfeljebb 16mm lehet, amely a futózott gumikra vonatkozik. A maximum megengedett profil MT. A gumikat levegővel kell megtölteni. Traktor valamint versenygumik nem engedélyezettek, mint pl: cross, baggi….a lánccal felszerelt gumik, szeges gumik vagy hasonlók. Ikergumik használata nem megengedett. Vitás esetekben az Eurotrial felügyelő-bizottság dönt. Nem engedélyezett profilok. 1.számu melléklet
3. 4. 3 Keréktárcsa Csak gyári keréktárcsákat (átmérő, szélesség, mélység) lehet használni. Járművek melyeknek szériamérete kisebb, mint 205 R16 vagy 6, 50/16 maximum erre a méretre növelhetők (736mm) ET 20-25-ös felnivel! Pótkerék leszerelhető.
3. 4. 4 Fékek Dobfékes járművek az első tengelyen tárcsafékesre alakíthatók A gyárilag meghatározott nyomtávot be kell tartani. A rögzítő fék eredetiségét meg kell őrizni.
3. 4. 5 Kormányzás A határoló csavarok szabadon állíthatók.
3. 4. 6 Kipufogórendszer Az utolsó gyári hangtompító után a kipufogórendszer tetszés szerint változtatható.
3. 4. 7 Differenciálzár A hátsó híd differenciálzárja és annak működtetése szabadon választott. További differenciálzár megengedett, ha az széria. Ebben az esetben azoknak működtetése is széria kell, hogy legyen.
3. 4. 8 Kerékfelfüggesztés
3. 4. 8. 1 Lengéscsillapító Lengéscsillapítók szabadon választhatók, számuk, működési elvük és rögzítési pontjaik megtartása mellett. Gáznyomású lengéscsillapítók működési elvük alapján hidraulikus lengéscsillapítóknak tekinthetők. Magasságukban állítható lengéscsillapítók nem alkalmazhatók. A stabilizátorokat eredeti állapotban kell megőrizni.
3. 4. 8. 2 Szintszabályzó Azon járműveknél használható, ahol széria tartozék.
3. 4. 8. 3 Rugók Csak a gyári rugó és rugózás megengedett.
3. 4. 9 Karosszéria- felépítés
3. 4. 9. 1 Méretek A méretek a gyártó adataival meg kell egyezniük.
3. 4. 9. 2Lökhárítók A lökhárítók nem távolíthatók el. A lökhárítóknak eredeti formában kell maradni. A műanyag lökhárítósarkokat el lehet távolítani. Abban az esetben, ha lökhárító megsérül a következő szekció előtt az eredeti állapotot vissza kell állítani.
3. 4. 9. 3 Hardtop, csővázas ponyva, csomagtartó fedél, hátsó ülések, pótkerék, pótkerék- tartó, oldalsó díszléc és védőpánt, tükör, tükörtartók, oldal irányjelzők, kilincsek eltávolíthatók. Az oldal és hátsó üvegek eltávolíthatók. Az eredeti ajtók fél ajtókká átépíthetők. Ajtók nélkül gyártott járműveket ugyancsak legalább fél ajtókkal kell ellátni. Fél ajtók definíciója: Egy olyan borítással/burkolattal kell rendelkeznie, amely a jármű felborulása esetén megakadályozza, hogy a lábak kívülre kerülhessenek. Ezen borításnak/burkolatnak legalább a hátsó ajtókivágáshoz illeszkedő elem övvonalának magasságát kell elérnie. Ezen kívül a borításnak/burkolatnak legalább olyan magasnak kell lennie, hogy elérje a terheletlen ülőfelület legmagasabb pontját. A borítás/burkolat lehet lemez, fa, rács, háló stb. Az övvonal a következőképpen definiálható: Elöl a motorháztető felfekvési vonala. Nyitott járműveknél: hátul és oldalt az oldalfal felső pereme. Zárt járműveknél, amennyiben azoknak nyitott változata nem létezik: az oldalsó és hátsó ablakok alsó pereme.
3. 4. 9. 4 A jármű körvonala, kontúrja vonalvezetése leragasztással vagy egyéb művelettel nem változtatható meg.
3. 4. 9. 5. Az első szélvédő nem hajtható le. A szélvédőüvegeken nagyobb sérülések biztonsági okokból nem lehetnek.
3. 4. 10 Világító berendezések A hátsó lámpák, és fényszórók külső formája az eredetivel kell, megegyezzen.
3. 4. 11. Motor és erőátvitel A motornak, a sebességváltónak és a tengelyáttételeknek kombinációjukban, valamint technikai sajátosságukban specifikációjukban (áttétel) az eredetivel kell megegyezniük.
3. 4. 12 Üzemanyagtank Nem változtatható!
3. 4. 13 Akkumulátor Eredeti helyén és rögzített állapotban kell lennie.
Te Tie. Én tök örültem, hogy végre nem egy "autós szakújságíró" ír a témáról eszement baromságokat, de személy szerint igencsak nehezményezem, hogy a Jimnyt meg sem említed. Pedig itthon a valódi terepjáról eladási statisztikáit jó eséllyel vezeti, tekintve, hogy egy csomó hivatalos szervnek az van. Ejnye :(
Szia Nyuszy!Épp ma reggel jöttem haza és azonnal a géphez siettem a két 8 ropis izzóval.Beszereltem az egyiket és főpróba indul!
Hoppá!Nagy marhaság az egész!A régi 55W-os kis izzócskám úgy megveri a 8 ropis japánt,hogy öröm nézni!
Vissza is küldöm!Állítólag visszavásárolják,ha valaki elégedetlen!Majd meglátjuk!
Reklám az egész izzó!
Ellenben régebben németben vettem egy sima áruházban valami szivárvány szinű izzót,de már sajna nem tudom a nevét.Olcsó volt és valósággal perzselte előttem az utat!Hihetetlen jó volt!
Az utcai autóba valami okos előző tulaj (hogy dögölne meg) 100 W-os H4 izzókat tett, mint utólag megtudtam.
Ugyanilyen szép, xenonhatású kéket, ami főleg abban nyilvánult meg, hogy kb. feleannyi fénye volt, mint egy dinamós kipolszkinak az R2 izzókkal elrohadt foncsor esetén. Csak mivel nem sokat megyünk vele sötétben, egyszerűbb volt szarni rá. Aztán egyszercsak kiégett az egyik izzó. Vagyis ezt vittük. De nem, az izzószálnak semmi baja nem volt, csak a 100 W-ból fénnyé alakuló 10 W fölött megmaradó 90W az hő formájában a csatlakozón jelent meg, és szétolvasztotta az egészet a p*csába, mindkét oldalon.
Vállald be, hogy bebuktad a 8 ropit, de autóba semmi esetre se rakj be ilet!
Én egy outlanderre rakattam kb. egy éve, pont velük. Igazi retró műhely, tényleg mintha megállt volna az idő, úgy 85-ben, semmi csicsa, korrekt két palival. Két napos mutatvány, reggel viszed másnap este hozod. Tavaly úgy egy hónapra tudott időpontot adni.
Hááát, nem épp Samuja van egyiknek sem. Egyik-másik valóban nem is férne bele. :-)
(Én egyszer próbáltam majd' 20 éve, tán épp a lennebb említet Kispók utódjául kinézve egyet, mentem egy háztömb kört vele, és azzal szálltam ki, hogy ez nem autó, legalábbis arra, amire akkor nekem kellett. A Jimny ahhoz képest kb, mint a T-Ford vs. Mondeo. :-) )
Nem kell egyből megsértődni. Elindult egy kritika áradat, hogy Landyt kell venni, erre reagáltam azt, hogy érdekes módon nem Landyt-t ajánlok, hanem Toyotát, de tényleg. Egyetlen hozzászolásomban nem mondtam azt, hogy a Landy problémamentes autó, én elégedett vagyok vele, azt hozzá kell tennem, hogy még a Nivával elégedett tudok lenni, egyszerűen ilyen vagyok, nem vágyok a tökéletességre, volt korábban olyan autóm, amit sosem kellett szerelni, mégios gyűlöltem.
Azt, hogy azoknak az embereknek, akik csak egyszerűen járkálni akarnak terepen komolyabb célok nélkül, Hiluxot ajánlok, az tény. Én is azt akartam venni, kipróbáltam, nekem nem tetszett, de attól még jó autó, a pickupok között talán a legjobb választás. Lehet, hogy nem raktam ki a szmájlit minden sor után, de kezdem azt érezni, hogy itt ennek a szimbolumnak több jelentése van.
B+, aki elfér egy samuban, az sértődjön meg nyugodtan, nem félünk tőle... :-)
(Egyszer valétabálra kényszerűségből egy 410-essel mentem fel. Örök emlék. Pláne a térdemet sanyargató középkonzol. Az is igaz, hogy ugyanebben a 410-esben utazott egyszer rajtam kívül egy hasonló kaliberű barátom, a feleekkora barátnőm meg KÉT szarvas...és még az ajtót is be tudtuk csukni)
Néha jót nevetek,néha elszomorodom micsoda indulatokat tud generálni egy-egy hozzászólás.Anno "talán" én is kissé sznob voltam (köszönhetően az angol betegemnek:O)Aztán ahogy teltek az évek rájöttem nincs olyan ,hogy legjobb terepjáró,legjobb márka stbstb...Legalábbis nem a mi szintünkön azt hiszem.....itt a néhány milliós autókról beszélek nem az új különnekemkészítettékéslefotózomazújságbaisberakatom autókra gondolok.Nekem személy szerint már semmi bajom egyik márkával sem ,sőt nagyon tetszenek a Patrolok ,Toyoták.Új barátaimnak Mitsubishije és Patrolja van rengeteget szívják a vérünket és gyakran joggal!!!Nekünk szerelni kell nekik nem vagy csak ritkán...de mi ezen k..va jól elszórakozunk sőt lassan már csak így beszélünk telefonon is.de talán az inteligenciánkat vagy a jólneveltségünket dícséri(köszi anya és apa.O),hogy SOHA nem mászunk bele a másik lelkivilágába csak hogy bebizonyítsam enyém jobb mint a tied,meg az kizárt hogy neked jó,bezzeg az én márkám,stbstb....EZ NEM DEDÓ GYEREKEK!Minden autó lehet jó és szar is mint ahogy a gazdája is.Nem értem miért kell minden hülyeséget komolyan venni és a másiknak esni,elvileg mindenki offroader és szereti ezt a helyzetet .Nem elég nekünk ,hogy mindenki bennünket b..at ha kimegyünk a földutakra és mi nem b..uk össze az utat,normálisan közlekedünk az erdőben stbstb...