Valamiféle folyamat nyilvánvalóan megvan, ma pl. Defendert magyarországon már nem kapsz szgk-ként, mert ugye nem teljesíti a gyalogosvédelmi faszságokat.
De tgk-ként még kapni.
Legfeljebb tgk lesz szép lassan minden valamirevaló terepjáróból, oszt annyi. De amíg van igény rájuk, a gyártók fogják csinálni őket.
Tudod, az a baj az ilyenekkel, mint a duster is, meg az összes többi, ami valami csiribiri módon oldja meg az összhajtást, hogy viszkó, vagy haldex, vagy akármi, hogy lehet, hogy tudsz mutatni olyan videót, hogy felmegy a nehéz terepen az emelkedőn, de én meg tudok mutatni olyat, ahol a 45 éves land rover annyiadszorra megy fel, hogy aki összerakta az autót a gyárban, már el is felejtette.
Amikor a Papp Tibivel meg az Omm-mal kivittük a bamakós touareget mendére a kalandparkba, kis eső után a felázott saras terepre, azt is végigvertem a pályán teligázzal kétszer, utána sírt is a szája, hogy túlhevült az osztómű, gearbox fault, meg ilyen blődli marhaságok. Pedig BFG MT volt rajta, harapott is, fel se hasalt, oszt fél órát bolondoztam vele. Na szóval... az, hogy látok egy videót, hogy egyszer fölment a dombra a duster, az egy dolog.
Ha majd négy év használat után háromszázadszorra is fölment, akkor beszélhetünk róla.
Meg attól, hogy se alváza, se normális difijei, se valamirevaló futóműve. Műanyag fisfos játékautó, városi ficsúroknak, aki ettől majd azt hiszi, terepjárója van.
Amúgy. A Zenkáhánál is vannak látens betegek, mert előbb harsogta a Kossuthon a jóember, hogy elkezdték a taxisok ablakreklámjait letípkenni a vizsgán,.......hogyaszongya, egy 1990-es 1997-ben módisított akármi törvény alapján.
Lófülit. Hónapja lett itt kitárgyalva, Spapda linkelt, NKH-s troll meg olvasott ITT. Ennyi, kérem kaccsolja ki! :-)
Hagyjátok mán ezt a húzkodást. Vízszintes felületen az erősembörök kamionokat, sőt vasúti kocsikat húzigálnak el. Oszt azok még 3 tonnásak sincsenek.
Biztos aki ügyesebb fizikából, ki tudja számítani, mekkora vonóerő kell megindítani. Ezek a fószerek 400-450 kiló körüli súlyokkal tudnak felállni asszem. Hát max ennyit tudhatnak kifejteni és ezzel el lehet indítani a 30 tonnás kamiont.
Tök mindegy, mi a korítés, szintiszta reklám az ilyen.
Csak hát ettől még... ambó dominó a tuareggel is húzkodtak valami 747-est, vagy mifrancot, oszt azt is minek. :)
Azt persze elfelejtették propagálni, hogy ahhoz, hogy elhúzza, bele kellett rakni valami 3 tonna olmót, hogy tapadjon is valamennyire, mert amúgy egyhelyben állt, oszt forogtak a kerekei. Meg hogy utána az osztóművet dobták is a kukába. :)