Amúgy. A Zenkáhánál is vannak látens betegek, mert előbb harsogta a Kossuthon a jóember, hogy elkezdték a taxisok ablakreklámjait letípkenni a vizsgán,.......hogyaszongya, egy 1990-es 1997-ben módisított akármi törvény alapján.
Lófülit. Hónapja lett itt kitárgyalva, Spapda linkelt, NKH-s troll meg olvasott ITT. Ennyi, kérem kaccsolja ki! :-)
Hagyjátok mán ezt a húzkodást. Vízszintes felületen az erősembörök kamionokat, sőt vasúti kocsikat húzigálnak el. Oszt azok még 3 tonnásak sincsenek.
Biztos aki ügyesebb fizikából, ki tudja számítani, mekkora vonóerő kell megindítani. Ezek a fószerek 400-450 kiló körüli súlyokkal tudnak felállni asszem. Hát max ennyit tudhatnak kifejteni és ezzel el lehet indítani a 30 tonnás kamiont.
Tök mindegy, mi a korítés, szintiszta reklám az ilyen.
Csak hát ettől még... ambó dominó a tuareggel is húzkodtak valami 747-est, vagy mifrancot, oszt azt is minek. :)
Azt persze elfelejtették propagálni, hogy ahhoz, hogy elhúzza, bele kellett rakni valami 3 tonna olmót, hogy tapadjon is valamennyire, mert amúgy egyhelyben állt, oszt forogtak a kerekei. Meg hogy utána az osztóművet dobták is a kukába. :)
A tréler és az űrcsikló együtt több mint 300000 font, 30 szorosa a Tundra gyárilag megadott maximális vontatmányának. A Toyota vizsgálgatta a dolgot és arra jutottak, h bírni fogja.
Segítni-nemsegíti, tökmindegy, akkoris Toyota vontassa a zűrskilót. :-))
Land Rovert mégsem köthettek eléje, arról kutya sem hinné el, hogy akár ennyire képes - megugye kosárba felszedegetni utána a kihulló alkatrészeket, sugárban hugyozó olajat, stb... Jeepnek kereke pottyant volna lefele, kukásautót (Unimog) rakni elé azért elég ciki lett volna, Ford/Dodge/Chevy nem vállalták a kihívást, Nissan már csak békaforma bevásárlókocsikat csinál...
Még egy titok. Ennél a kompozícijónál nem is a röpüllő az első számú ellensége a Totyának, hanem a legalább 100 tonnás tréler saját tömeg, és a gördülési ellenállása. Mert ha nem segít tolni a ganajhordót, akkor azok a hidromotorok nem mennek sehova. :-)))))
Az önjáró modultrélerekkel ilyen kis súlyokra nem nagyon mozdulnak még meg, ez ahhoz könnyű lófasz. :)
Mivel azok moduláris cuccok, bármennyi összekapcsolható belőlük, játszva lehet csinálni velük 1-2ezer tonna teherbírású motyót. A legkisebbek (6 tengely) tudnak 80-100 tonnát. :)
Nyilván én vagyok a korlátolt, hiszen én hüjjéztem le a tömeget, mer' megtapsolták a cirkuszi mutatványt / reklámműsort (borzalom!), és ugye szintén én ugrottam készségesen a nyilvánvaló heccelésre, majd magyaráztam utána ókorig visszemenve, ritka el...szott módon a nagy büdös nyilvánvalót. :-))
Ha nem lettem volna ennyire korlátolt, rég utánkerestem volna, mifelé tréleren ül a zűrsikló...
Amúgy nem tudom, miféle traileren volt az űrsikló, gondolok itt a fékezhetőségre, mert azt a súlyt nem vontatni igazán nehéz, hanem megállítani, ha ő másként gondolja...
Vagonrakodásnál, ahol a vasutasok b@sznak rendelkezésre állni viszont a traktoros vontatást nem engedik, a mai napig dívik ez a spaiszeres mozgatás. Pedig alkalmasint 50 tonna gabona is figyel a vagonban, így olyan 70-72 tonna körül van a tömege.
MTZ-vel 2-3 vagont simán elhúznak, pedig nem a legjobb szögben megy a vontatás hanem a vagonok mellett megy a traki, no és az erőgép is kissebb egy kicsit mint a Tundrában...