Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

M.I. Creative Commons License 2012.10.15 0 0 41707

http://www.trucktrend.com/features/news/2012/163_news121008_toyota_tundra_towing_endeavour/index.html

A tréler és az űrcsikló együtt több mint 300000 font, 30 szorosa a Tundra gyárilag megadott maximális vontatmányának. A Toyota vizsgálgatta a dolgot és arra jutottak, h bírni fogja.

 

Szlejer_ Creative Commons License 2012.10.15 0 0 41706

Segítni-nemsegíti, tökmindegy, akkoris Toyota vontassa a zűrskilót. :-))

 

Land Rovert mégsem köthettek eléje, arról kutya sem hinné el, hogy akár ennyire képes - megugye kosárba felszedegetni utána a kihulló alkatrészeket, sugárban hugyozó olajat, stb... Jeepnek kereke pottyant volna lefele, kukásautót (Unimog) rakni elé azért elég ciki lett volna, Ford/Dodge/Chevy nem vállalták a kihívást, Nissan már csak békaforma bevásárlókocsikat csinál...

Előzmény: fúrómester (41705)
fúrómester Creative Commons License 2012.10.15 0 0 41705

Kedves Barátom!

 

Tény1: Már megint nekem van igazam.

 

Tény2:http://galeria.index.hu/tudomany/2012/10/15/korbekocsikaztak_az_endeavourt_los_angelesen/14

 

Különös tekintettel a 10. és a 14. képre.

 

Akkor ez mijatök? :-)

 

Még egy titok. Ennél a kompozícijónál nem is a röpüllő az első számú ellensége a Totyának, hanem a legalább 100 tonnás tréler saját tömeg, és a gördülési ellenállása. Mert ha nem segít tolni a ganajhordót, akkor azok a hidromotorok nem mennek sehova. :-)))))

Előzmény: Tie (41704)
Tie Creative Commons License 2012.10.15 0 0 41704

Az önjáró modultrélerekkel ilyen kis súlyokra nem nagyon mozdulnak még meg, ez ahhoz könnyű lófasz. :)

 

Mivel azok moduláris cuccok, bármennyi összekapcsolható belőlük, játszva lehet csinálni velük 1-2ezer tonna teherbírású motyót. A legkisebbek (6 tengely) tudnak 80-100 tonnát. :)

Előzmény: fúrómester (41700)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.10.15 0 0 41703

"Korlátolt vagy, megint bizonyítod."

 

Nyilván én vagyok a korlátolt, hiszen én hüjjéztem le a tömeget, mer' megtapsolták a cirkuszi mutatványt / reklámműsort (borzalom!), és ugye szintén én ugrottam készségesen a nyilvánvaló heccelésre, majd magyaráztam utána ókorig visszemenve, ritka el...szott módon a nagy büdös nyilvánvalót. :-))

 

Ha nem lettem volna ennyire korlátolt, rég utánkerestem volna, mifelé tréleren ül a zűrsikló...

Előzmény: spapda (41693)
mindropimindropi Creative Commons License 2012.10.15 0 0 41702

Vagy tolta, mert nem indult be. :-)

Előzmény: fúrómester (41700)
fúrómester Creative Commons License 2012.10.15 0 0 41701

A zunimog típusbizonyítványában, vasutas verzsön, és hidrosztatikus hajtással 800 tonna a sztenderd.

Előzmény: asasin (41698)
fúrómester Creative Commons License 2012.10.15 0 0 41700

Van rajtuk fék. A ficek egy vezetékes, vagy RC pulttal sétál mellette, és tudja fékezni, kormányozni, némelyik, akár ez is, ÖNJÁRÓ.

 

Lehet, hogy besegített a Tundrának. :-)))))

Előzmény: Boarhunter. (41697)
mindropimindropi Creative Commons License 2012.10.15 0 0 41699

Ne máááá! Egy "germán"? :-)))))

Előzmény: asasin (41698)
asasin Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41698

Dolgoztam régebben Austriában egy hőerőműben és itt egy unimog akár 20-30 szénnel megrakott vagont is vigan tologatott-húzogatott!

Boarhunter. Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41697

Amúgy nem tudom, miféle traileren volt az űrsikló, gondolok itt a fékezhetőségre, mert azt a súlyt nem vontatni igazán nehéz, hanem megállítani, ha ő másként gondolja...

Boarhunter. Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41696

Vagonrakodásnál, ahol a vasutasok b@sznak rendelkezésre állni viszont a traktoros vontatást nem engedik, a mai napig dívik ez a spaiszeres mozgatás. Pedig alkalmasint 50 tonna gabona is figyel a vagonban, így olyan 70-72 tonna körül van a tömege.

MTZ-vel 2-3 vagont simán elhúznak, pedig nem a legjobb szögben megy a vontatás hanem a vagonok mellett megy a traki, no és az erőgép is kissebb egy kicsit mint a Tundrában...

De éljenezni a teherpályaudvaron sem szoktak...

Előzmény: markis4x4 (41690)
mindropimindropi Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41695

Ez a videó pont olyan sz@r mint a nick árpád féle kamion elhúzós sztori. A hülyék bedőlnek neki és örülnek, a többi meg kiröhögi. "Hagyjuk már Ibolykát!" (Az erős ember bajnokságokon meg van kb. 25 néző akinek a zöme családtag és ismerős. Azokat nem nézi senki.)

Előzmény: spapda (41693)
spapda Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41694

Ja, és azért is elnézést kérek, amiért korlátoltnak neveztelek, mert még az is lehet, hogy:

 

A, troll vagy

B, az a típusú ember vagy, aki nem bírja elviselni, hogy ne neki legyen igaza, így beszélgetései nem a meggyőzésről, hanem a legyőzésről szólnak

 

Szóval már várom is a savat!

Előzmény: spapda (41693)
spapda Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41693

"Egen, és az ókor óta a kifejtendő erőt tüntetik fel a szekerek oldalán, azt méricskélik a mázsálásnál - harmadik tizedesjegyig, ugye!"

 

Korlátolt vagy, megint bizonyítod. Nyilván a tömeg a hétköznapi fuvarozásban fontos szempont, mert van a világon tengelyterhelés is, ami meg az útra hat, és az rohadtul nem mindegy. Ráadásul nem csak az útra hat, hanem a teherautóra/pótkocsira is, ami méginkább fontos! A Tundra pl. összelapult volna a sikló alatt, így nem véletlen, hogy spéci trélert húz az autó. És erről volt szó. Én csak annyit írtam, hogy nincs teljesen igazad, mert itt nem csak a tömeg számít, így a dolog nem olyan nagy kunszt, mint amilyennek látszik. Markis4x4 máris levágta a szitut, ha hosszasan fejtegetném, képletet írnék stb, talán neked is leesne, de persze akkor sem ismernéd el, nehogy már igaza legyen bárkinek rajtad kívül.

 

Szép és látványos, amit a Toyota csinált, hiszen nyilván kell hozzá egy nyomatékos és erős motor, egy masszív alváz és váltó, valamint jó hűtés, de valószínűleg ehhez hasonló erőkifejtést már te is végeztél a Hiluxoddal, maximum nem tudtál róla, mert gimis korodban nem egy utcában laktál μg-vel. Ami nem lenne baj, csak nem kéne vele kérkedni, miközben a többiek vágják a témát.

 

"Az is k. meglepő ugye, hogy az űrsikló vontatást tapsolják jobban a redneckek, mint a dagonyában forgolódó Tundrát, illetve mindkét esetben ugyanazokat az erőket fejtegeti a gép."

 

Szerintem neked meglepő, különben nem linkelted volna a videót (és nem kezdtél volna arról magyarázni, hogy rohadtul nem érdekel senkit az erő, csak a tömeg számít). Egyébként mint mindig, most is mindenben igazad van, és egyben bocsánatot is kérek, amiért vettem a bátorságot, és hozzászóltam egy fórumon a felvetett témához, valamint a fizika alapvető, ám egyesek által kevésbé ismert igazságait is megemlítettem. Utólag belegondolva tényleg hiba volt részemről, megyek is gyorsan a youtube-ra, keresek valami pickupos-aszfalton-vontatós videót, és linkelem az OFF ROAD topikba, biztos sokakat érdekel itt, és talán én sem kapok érte a fejemre.

Előzmény: Szlejer_ (41692)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41692

"Pedig az ókor óta"

 

Egen, és az ókor óta a kifejtendő erőt tüntetik fel a szekerek oldalán, azt méricskélik a mázsálásnál - harmadik tizedesjegyig, ugye!

 

Az is k. meglepő ugye, hogy az űrsikló vontatást tapsolják jobban a redneckek, mint a dagonyában forgolódó Tundrát, illetve mindkét esetben ugyanazokat az erőket fejtegeti a gép. Gondolom idővel azt is leírod, hogy (drámai hatásszünet, nagy levegő) ez egy reklám volt, oszt akkor nem halunk meg hüjjén. :-))

 

Előzmény: spapda (41689)
Tie Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41691
Én eccer megmozdítottam egy 247tonnás portáldarut a Ződ Szörnnyel. :)
Az 16db vas keréken volt, sínen.
Előzmény: markis4x4 (41690)
markis4x4 Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41690

Amúgy ez jó téma! :o)

 

Annó még  amikor "kicsi" voltam, mutogattak a tv-ben egy bácsit (akkor még a kettes csatorna néha üzemelt, az egyes meg hétfőn nem volt :o) ), aki eltolt egy vasúti vagont! Mindenki örült neki de nagyon! A megkérdezett vasúti kocsi rakodó "szakmunkás" meg odament a vagonhoz, egy "spajszert" betett a kerék és a sín közzé és egy kézzel meglökte! :o) Amúgy ez a lényege a vasúti közlekedés hatékonyságának.

 

Visszatérve az "eredeti" témához: egy teherautó abroncs gördölési ellenállása kb 0,006-0,01. Ha azt vesszük, hogy itt spéci gumik vannak, akkor lehet kisebbik értékkel számolni.

Ha a csikló 130 tonna, akkor 0,78 tonna kell a vontatásához (elméletileg, ideális esetben). Nem tűnik soknak. :o)

A megmozdítása más dolog, az azért több. (itt segít az automata váltó :o) ).

 

"Summa-summárum", a 3.3 SD patrol is elhúzhatta vón! :o), :o) 

 

szerintem

üdv

kisspé

Előzmény: spapda (41689)
spapda Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41689

"Sajtóközlemény szerint: 292,500 lbs (132,675 kg)."

 

Akkor biztos kibetonozták az alját. Ha már felpakolták a siklóra a cájzgot, akkor persze simán lehet 130 tonna vagy még több is, igazából mindegy, hiszen ez alapvetően reklám, a fizika meg senkit sem érdekel.

 

"Senkit sem érdekel, mekkora erőt kell kifejteni"

 

Pedig az ókor óta ezért raknak kereket a vontatmány alá (és próbálják ezer módon minimalizálni a súrlódást), hogy ne kelljen a földön végigvonszolni.

 

"valamiért sehol sem abban mérik a rakományt"

 

Talán azért, mert a közúti fuvarozásban az aszfalt miatt nagyjából konstansnak vehető a súrlódási tényező, így a vontatmány tömege jól definiálja a vontatáshoz szükséges erőt is. Mondom én, hogy fizika, csak nem mindenki érti. De mivel ez itt az off road topik, így ha ontopik akarunk maradni, akkor rohadtul nem triviális, hogy adott tömeg megmozgatásához mekkora erő kell. Az meg, hogy mi történik az aszfalton, itt éppen senkit sem izgat túlságosan.

 

Nincs semmi baj a Tundrával, egy közel 6 lityós V8 pedig sosem rossz dolog, mindegy, hogy miben dohog. Csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy off-road körülmények között simán előfordul, hogy hasonló erővel kell meghúzni egy elakadt járművet, mint az űrsiklót, tele van ilyenekkel a youtube, mégsem éljeneznek a kommentek között, mert a legtöbb emberben fel sem merül, hogy ugyanakkora vonóerő dolgozik a háttérben. Nyilván azért, mert kevésbé látványos ennél:

 

 

Előzmény: Szlejer_ (41688)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41688

Sajtóközlemény szerint: 292,500 lbs (132,675 kg).

 

Senkit sem érdekel, mekkora erőt kell kifejteni (valamiért sehol sem abban mérik a rakományt), a vontatmány attól még ugyanannyit nyom. A lényeg, hogy egy 5.7 literes, 380 lóerős V8 elég volt hozzá, hogy 12 mérföldön át vontatgassák a zűrben (már nem)siklót.

 

 

Előzmény: spapda (41687)
spapda Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41687

Úgy tudtam, hogy kb. 70 tonna. A wiki szerint az Endeavour OV-105 üres tömege 78 tonna. Persze Wiki asszonysága nem tévedhetetlen, meg az sem mindegy, hogy melyik súlyát nézzük (üres, felszállási, visszatérési stb). Annyi biztos, hogy NASA-ék szerint az Endeavour STS-61 landolási tömege 96 tonna, gondolom a két kérték közötti közel 20 tonna a mindenféle lötyit és berendezést takarhatja. Ők meg már csak tudják.

 

Amúgy meg teljesen mindegy, hiszen sík aszfalton, szabadon gördülő teherről van szó, tehát az össztömeghez képest töredéknyi a pickup által kifejtendő vonóerő. Pont erről beszéltem, ez a parasztvakítás, hiszen nem 90 tonnányi erőt fejt ki az autó. Közel ugyanekkora erő kell egy alvázig sárba merült, rendesen megpakolt Hilux megmozdításához is, ahhoz mégsem tapsol a fél világ.

Előzmény: Szlejer_ (41685)
Krinnyi Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41686

Egyszer már olvastam, de nem találtam!

Ebben a témában és kategóriában, hozzád mérhetően profi munka! Köszi a linket!

:-)

Előzmény: spapda (41684)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41685

Azt a 70 tonnát nyugodtan szorozd meg sacc/kábé kettővel. :-)

Előzmény: spapda (41682)
spapda Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41684

Azért Ivwi túloz, igazából csak a legolcsóbb LED-esítés elvi és gyakorlati megvalósítását szedtem össze ebben az irományban. Semmi profizmus vagy esztétika, csak költséghatékony (magyarul spúr, sóher, filléreskedő, "occsóbbé is meg lehet oldani") világítás. Tegnap pont nézegettem a LED-es tolatófényemet, hogy milyen jól bírja, pedig még lámpabura sem veszi körül, ugyan a szegedi találkozó után le kellett róla vakarni az ártéri földet, de semmi baja, a ragasztó sem engedett el fél év alatt, pedig párszor már merült vízbe, sárba, agyagba, meg tolatáskor a bozót is mindig megsimogatja. A Wesem ködlámpákba épített LED-ekkel meg mi baj lenne, hiszen védve vannak.

Előzmény: Krinnyi (41683)
Krinnyi Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41683

Pont jókor írsz róla! Épp nekiállnék! :-) De nem találom! :-(

Hol találom a spapda leírását a témáról???

Előzmény: Ivwi (41680)
spapda Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41682

Vicces, ahogy éljenzi a mutatvány a sok tudatlan, fizikát nem látott polgár, hogy egy pickup elhúzza a 70 tonnás vasat! Magyarországon a következő utcasarkon eltérítették volna a lomisok a konvojt, mer' kár lenne ennyi áleményiumér', minek a múzeumba vinni, mikor a MÉH is átveszi.

Előzmény: Szlejer_ (41679)
Ivwi Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41681

nujja hat 30 kilenc 6huszon7 négy7kinyenc.

vagy az ivwibutor gémélpontcomm

Előzmény: gomboclc4 (41676)
Ivwi Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41680

Led-eslámpába az a jó, hogy töredékáron otthon is tudsz barkácsolni, ha van némi űszaki érzéked.

Amúgy Spapda kartács ebben a témában is írt egy jó anyagot (én ez alapján LED-esítek:)

 

Előzmény: asasin (41673)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41679

Még a jenkik is tudják, hogy zűrsiklót Toyotával köll vontatni, nem ámerikás, germán, vagy angol szarhulladékkal! :-))

 

asasin Creative Commons License 2012.10.14 0 0 41678

Köszi gomboc!Nem igazán probléma a pénz  hála a magasságosnak!

Voltam olyan "ügyes",hogy halvány kék szinben rendeltem és lehet,hogy fel sem szerelem!

 

Előzmény: gomboclc4 (41677)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!