Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GMarci 2 Creative Commons License 2012.09.20 0 0 41284

Neked akkor már az újabb van. Középen van egy diffid, amit be tudsz zárni, és tudsz kapcsolni egy felezőt. Igaz?
Most az, hogy kézzel, vagy elektronikusan kapcsolod, az nem befolyásolja a tereptulajdonságokat.
A Dusterbe meg ha jól tudom, viszkó van középen, amit be lehet talán fixre is kapcsolni. Felező az nincs benne.
Namármost, lehet, hogy a dusterrel is bemész sok helyre, de Én úgy gondolom, ezt a viszkós marhaság nem igazán alkalmas komolyabb dolgokra, nem túl megbízható, strapabíró szerkezet, és ha megkotlik, jó drága cserélni. És még feleződ sincs, tehát a olyan helyre tévedsz, a kuplungod sem lesz hosszú életű. Akkor már inkább a Vitara.

Előzmény: bauci (41280)
asasin Creative Commons License 2012.09.20 0 0 41283

Az ARB lökösökhöz adnak mübizonylatot?Egyáltalán szoktak vele szőrözni a hatóságok?

asasin Creative Commons License 2012.09.20 0 0 41282

4x4 Kolléga!Dehogy veszem!Nem vagyok sértődékeny és a fórumok is azért vannak,hogy beszélgessünk,tapasztalatot cseréljünk.Mindig mindenben nem lehet egyetértés:)Na a lényeg az,hogy NE vegyen Daciat a Doki!Már csak az anyósa miatt se!:)

Előzmény: 4x4 forever (41281)
4x4 forever Creative Commons License 2012.09.20 0 0 41281

szia Doki. ajajajaaj ha az anyós bejön a képbe nem lesz mit tenned marad a dacia. kivéve ha a kedves nejed melléd áll és az van ami Te döntessssszzz s nem a drága anyuka. de ez az a rész amihez mi már innen a ködös albionból nem tudunk semmilyen emberi jótanácsot adni. Mondjuk nem tudom mi lesz az amit 800k körül kinéztél de ha már látod jelezd, újabb fényt adván a beszélgetésnek,írogatásnak.:-)

Asasin kolléga igazad van s ne vedd bántásnak azt a beírást. a tapasztalat fővárosi eredetű s nincs összehasonlítási alapom a vidéki szalonokkal ezért azokra csak a prekoncepcióm volt s akinek nem inge az pólót hord.

bauci Creative Commons License 2012.09.20 0 0 41280

Ja, és rendes terepváltó - szerintem - nincs benne, csak az elektronikusan kapcsolgatható, ami a hajtott kerekek közötti nyomatékot osztja el. (vagy marhaságot írok???)

Előzmény: GMarci 2 (41278)
bauci Creative Commons License 2012.09.20 0 0 41279

2007. áprilisi évjárat, 5 ajtós 2l-es benzin (pontosabban LPG/benzin :))

Előzmény: GMarci 2 (41278)
GMarci 2 Creative Commons License 2012.09.20 0 0 41278

Szerintem valahogy az új GV-vel lehet egyvonalban terepjárás tekintetén. Milyen vitarád van? az újabb, vagy még a régebbi, alvázas-merevhidas? Mondjuk az szerintem a Duster felett áll, márcsak a merevhíd-alváz-rendes terepváltó miatt is

Előzmény: bauci (41276)
lexus81 Creative Commons License 2012.09.20 0 0 41277

a Duster az tetszik!kemény videók vannak,erdélyi (román) trophykról!

 

Előzmény: bauci (41276)
bauci Creative Commons License 2012.09.20 0 0 41276

Ha már Duster... Tudom, nem terepjáró, de érdekel a véleményetek.

Hegyes-dombos tájon lakom. Időnként kijárok terepre (mező, földút, erdészeti utak, stb.), tehát a 4x4 néhanapján jól jön. "Komoly" terepjáró, bár tetszik, nem kell, mert a használati körülmények (90% közút, család,gyerek) nem indokolják. Tehát győz az értelem az érzelem felett.

Milyen kocsi a Duster? Megbízható? V. kerülni kell, mint ördögnek a szenteltvizet???

Most Suzuki GV-val járok, ehhez képest a Duster "hol áll"?

Előzmény: Szlejer_ (41273)
M.I. Creative Commons License 2012.09.20 0 0 41275

Asszem az lesz. De köszi.

Előzmény: atompyka (41264)
marhadoktor Creative Commons License 2012.09.20 0 0 41274

Csupán azért írtam a Logant, hogy ecseteljem apósomék hozzáállását illetve szakértelmét, amivel harcolnom kell. Amúgy nem érdekes. Tulajdonképpen egy kombi Trabant is lehetne. Bár szívem vágya igazából egy Daewoo Fso. Az mindent visz.

Szlejer_ Creative Commons License 2012.09.20 0 0 41273

Ez lassan jobb, mint egy brázil szappanopera. :-))

A "komoly harc" vége úgyis egy Logan/Duster, esetleg egy kombi Astra lesz...

 

Előzmény: marhadoktor (41270)
asasin Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41272

Ezt a százas szöget csak akkor hozza ki 10 Literből,ha befogja elé a lovait!A B2500 inkább 12 eszik,mint 10-et.

Előzmény: Tie (41262)
asasin Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41271

Tisztelt 4x4 kollega!Nem vitatkozok:).Ti vágjátok Pestet én csak feltételes módban irtam.

Előzmény: 4x4 forever (41258)
marhadoktor Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41270

Alapvetően semmi bajom a Mazdával mint autóval. Csak épp nem került be a mániás körbe valami miatt. Biztosan mert sem a nagyon keveset fogyasztó Campo, sem a nagyon szerelem Land Rover.

Tegnap óta ( a 2WD Navarákon kívül) új elgondolkodnivalóm a 90-es évek eleje-közepe körül keletkezett, még csak szívóD vagy TD gépek. Azok már jórészt 800 körül-alatt megvannak, marad suska javításra, kakaóra. Már csak találnom egy jó állapotút, illetve ki kell próbálnom a hátsó üléseket. De ha már ezeket nézem, akkor muszáj lesz 90 előttio Landyket is nézne, igénytelenség szmepontjából tán nincsenek messze egymástól.

Mindenesetre komoly harc vár rám, anyóspajtás is egy Logant akar rámerőltetni. Pedig nem. Biztosan nem.

Tie Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41269
Csörlő meg snorkel nem is kéne. Többet ér egy full olajcsere vezérléssel, meg egy alapos üregvédelem. És persze a gumi. Oszt jóidő.
Előzmény: 4x4 forever (41266)
Tie Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41268

A legfontosabb indok, hogy nincs szükségem kapcsolható összkerekes pickupra.

A másik indok, hogy nincs máfél millióm autóra per pillanat (és ha lenne, akkor se ilyet vennék, mert nincs szükségem ilyenre).

 

Ha viszont lenne másfél millióm, és szükségem lenne valami ilyesmire, komolyan elgondolkodnék ezeken. Ezerszer inkább, mint egy opel campo-n.

Előzmény: 4x4 forever (41267)
4x4 forever Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41267

ha semmi baj akkor Te Tie hogy hogy nem egy ilyennel koptatod az utat?:-)

 

4x4 forever Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41266

semmi baj nem lenne vele és még az alku után a másfélből megmaradt összeget fel lehet élni vásárlási és javítási célból pl csörlő snorkel gumi normális és máris kész az áhított szekér. mely egyszerű mint a szeg,nem is fogyasz sokat, megy is mint a rakéta és még atermészettel harmonizáló színe is van. tehát jó lenne. de csak  lenne mert úgy sem fog dokinak tetszeni a madzag mivolta miatt.

Tie Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41265

Na de most a viccet félretéve, egy ilyennel mi a baj? Semmi:

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/b_2500/mazda_b_2500_dk_4x4_td_te_klima_afa_nincs._friss_muszaki-6162725

 

Vagy itt van ez, 2002-es autó, 10 éves. Neppertől, nyiván lehet belőle alkudni vadul.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/b_2500/mazda_b_2500_dk_4x4_td_carryboy_dobozzal.megkimelt-6097923

 

 

Előzmény: pinguru (41263)
atompyka Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41264

Amit leírtál, az alapján én nem variálnék, megtartanám a régit.

Előzmény: M.I. (41256)
pinguru Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41263

Hagyjad már, nem látod, hogy Landy-t nézeget, kell az új tag a szektánkba:)

Előzmény: Tie (41262)
Tie Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41262

1,2-ért egész pofás Mazda B2500-ak vannak a neten. Azzal mi bajod? Egyszerű, mint a százas szög, nem is túl öregek (98-2000 körüliek).

Előzmény: marhadoktor (41260)
mandras79 Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41261

azaz!!Én is dacia-t mondtam:O)De sztem halgass a többiekre kapcsolható 4wd-st vegyél ,áldani fogod később az eszedet.

Előzmény: marhadoktor (41260)
marhadoktor Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41260

A Logan pickup előtti pickup-ra gondolsz, ugye? Az a régi 1310 Dácsa alapjaira épülő huncfútság. Állítólag 4x4-ben valamennyire használható, de ritkamód kényelmetlen (tapasztalat), iszonyat igénytelen összeszerelés (szekérhez képest is, mert az már más műfaj), hangos mint a bűn (az általam rettentően utált, 1.9 TD hármas golfomhoz képest is). És rohad. Köszönöm, de nem megyen!!!

Miután a Campo olyan szépen leszerepelt most ott tartok, hogy vagy 2wd Navara vagy egy régebbi kockaNissan vagy kipróbálom azt a 2-3 magyarországi 90 előtti Landyt (ami nem Disco és nem Range) oszt döntök.

Jövő héten már ott leszek, majd magyarázom.

Köszönöm újfent a pozittív hozzáállást!

Előzmény: mandras79 (41252)
pinguru Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41259

A kobramintás gumik véleményem szerint mind sárban, mind közúton nagyon jól teljesítenek, a mintázatból addodóan kicsit zajosak. Ha ilyen gumikkal közlekedtél nem hiszem, hogy meg tudod állapítani, hogy országúti gumival hogy megy a szekér, azt vettem észre, hogy ahol ezzel a gumival lazán járkálok, ott országútival komoly problémák adodhatnak. Kicsit zavarosan írtam, de a lényeg az, hogy nehéz megmondani azt, hogy milyen lesz nélküle, én javaslom, hogy tartsd meg, próbáld ki az utcai gumikat, eleve könnyű a Samu, jobban mozog saras környezetben, hátha....

Előzmény: M.I. (41256)
4x4 forever Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41258

T Asasin kolléga. azzal a felvetéseddel azért vitatkoznék h olyan szervízbe vidd amilyen a márka.ha a kiválasztott Nissan lesz akkor mutass olyat ahova vinnéd szívesen. Én tapasztalatból tudom h miként dolgoznak a szerelőnek mondott droidok. az átlagos személy autóig ugyahogy ami ettől el tér azt pedig jobb ha nem látod. hidd el belülről láttam nem egy szalon működését. patrol ökölfejszimm csere munkaidő 30 perc használt eszközök csavarhúzó és kalapács! a többit a kivitelezés terén a fantáziádra bízom de az eredményhez ne fogd vissza.:-) s amikor rákérdezel te mi a megveszett repedtsarkú fótiúti jó anyádat csinálsz még ő nézett rám mint gyújtogató a vizes szénára. Abban az árban ahol Doki barátunk keresgél s afelett is inkább, s jószívvel csatlakoznék Tie ajánlatához. Azok az Urak értik a légy pusztulatának okát. nagyon. és ezt sok őrült gazda tudja igazolni.vagy Doki ha látványos helyen akarod javíttatni a szekeret vidd Hernád községbe. ott is sejtik az okokat.

fúrómester Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41257

Múltkor angoloknál is volt mindenféle borzadáj, TERMÉSZETESEN mindegyiken volt rendszám, és nem okosban, hanem normális.

Előzmény: pinguru (41254)
M.I. Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41256

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni.

Én Pesten lakom, a muterom meg a hétvégi házunkban. Hetente egy-két alkalommal viszek neki ellátmányt. A legpraktikusabb útvonalon kb 10 km. Fele városban, fele földúton.

A földút egy olyan emelkedővel kezdődik (kb 800 m) ahol a Samuraial egyesben megyek föl és le is. Nem csak a meredeksége miatt, de marha köves vízmosásos. Utána némi sima földút ahol utcai autóval is simán lehet járni, majd a végén kb egy Km ahol csak én járok (Itt már gyakran használom az összkereket). Ott nincsenek kövek az úton, keréknyomban. Egyes helyeken már csinos 20 centis keréknyom van. Kicsit agyagos a talaj eső után csúszik mint a takony. Télen nekem kell letaposnom a havat.

Most úgy tűnik a szerelőm közvetítésével elcserélem a Samumat egy jobb állapotú példányra.

A régi autón kobra mintás gumi van. Az év nagy részében teljesen fölösleges a mintája, csak fölöslegesen koptatom. Még soha nem jártam úgy vele, hogy küzdenem kellett volna a sárral hóval.

Az "új" kocsival adnának egy garnitúra téli és nyári gumit. Ránézésre utcainak mondanám a mintáját, de a szerelőm szerint csalóka. 

Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek tartsam meg a régi gumimat, azzal mindig tudok majd közlekedni, vagy elég lesz nekem az az "utcai" garnitúra, esetleg szerezzek AT gumit?

A kocsit másra nem használom, évente kb 4 ezer km-t megyek vele.

pinguru Creative Commons License 2012.09.19 0 0 41255

Be ne fogd. Anno én is Hiluxot akartam, de túl hosszú volt nekem, a feladaimhóz nem volt megfelelő a plató (sok műszer, számítógépek, amiket terepen használtam/használok), szóval letettem róla. Az L200 szerintem lényegesen gyengébb bár látványosabb konstrukció. A 90 lóerőset érdemes nézni, az a motor volt a mentőautókba is beépítve, 900e km-t komolyab hiba nélkül megtettek, de az nem azt jelenti, hogy nállad is el fog menni, erről írtam korábban. Nagyon sok eladó járgány van a neten, az általad megjelölt árkategóriában bőven tudsz mazsolázni.

 

A fogyasztás ne legyen szempont. Gondolj arra, hogy egy ilyen kasztninál 8-10 liter gázolaj teljesen normális, ugyanez V8-al óvatos haladással 20 liter, terepen 40>, Tue kartácsnak multkor összejött a 80l/100, szóval az az 1 liternyi diferencia dízelnél nem sokat jelent. A Disconál konstans 10 liter a fogyasztás, 100 literes a tartály, ha azt megtömöm sokat kell mennem, hogy kiürüljön, ha terepezek is, az arányok nem változnak lényegesen.

Előzmény: marhadoktor (41251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!