Andris P38-asa mióta át lett alakítva mechanikus adagolósra azóta valahogy teszi a dolgát rendesen (jameg kikerültek a légrugók). Bocs az egy BMW motor. Gondolom a konstruktőrök kifejezetten ezt a motort látták szükségesnek a beépítéshez, véletlenül sem az történt, hogy helmutka leszólt nekik, hogy márpedig ezeket az alkatrészeket használjátok, különben ugrik a bónuszom és ti ki lesztek radírozva a bér listáról.
Mondjuk a P38-as vonal volt az úttörője a márka hírének a rombolására. Annak is BMW motorja van, legfőképpen a sok kretén villanyos vacakok keserítik meg az életet. Abban az időben jelent meg az a vásárlói igény, hogy a felsőbb kategóriájú autók vásárlói nem akarták azt, hogy a sok pénzen megvásárolt autóikkal 10-15 év múlva találkozzanak valamilyen csirkeszaros sárfészekben, ezáltal olyan technikai megoldások lettek betervezve, amelyek garantálják azt, hogy csak azok járjanak ilyen autókkal, akik megtehetik, van rá pénzük és idegrendszerük. Európában már annyira sterilizálták az autóipart, hogy ezt simán megetették a néppel.
Fasza a légrugó, de annak van egy élettartama, várható minősége, nyílván sok arcot zavar az, hogy a pár száz ezer forinton megvett luxuskocsin 1,5 mila az új légrugó szett. Van egyéb kreténség is, már úgy tervezik az autókat, hogy egy turbó javításhoz a kasztnit le kell emelni, nyílván emiatt a szerelésnek magasabbak lesznek a költségei, ezután meg jön a krákogás.
A népitélet egy kicsit ferde tükör. Megnézzük, hogy a Barkasnak közel annyi pont jutott mint egy II-es vagy III-as Disconak, akkor aki ismeri a két típust tudhatja, hogy nem egy kategória. Ha azt nézzük, akkor az I-es Disco több pontot kapott mint a G merci, TLC, vagy akármi. Lehet dedózni az összehasonlításon, de szerintem nincs értelme. Én az 1310-es Dáciával is elégedett voltam, a Nivával is, G-vel már nem annyira, a Landy-vel is elvagyok, talán még egy UAZ-al is egészen jó együtt tudnék élni. Viszont a személyautók között már nehezebb dolgom van, nem hoz lázba a pohártartó, a sok 3 betűs, stb....
Gyakorlatilag én csak olyan autókat veszek, amelyeknél a javítások várható költségét gond nélkül bármikor elő tudom teremteni, az is szempont, hogy meg tudjam szerelni, ne egy űrbázisba kelljen elvinni a kocsit, mert csak ott van olyan szájba baszott számítógép, ami megmondja nekem, hogy mi a gyík van a szekérrel, illetve törölni lehet a hibakódokat. Nyílván ha nem így lenne és berosálna a gépem, az első számla után a világot telekürtölném a szánalmas siránkozásommal.
Légrugó gumiból van, elöregszik és kilukad. Ezalatt a hüjje kompresszor meg tenné a dolgát, és a napokig tartó felesleges csúcsrajáratástól kifingik.
Érdekes, a kamionokat itt nem szídják, pedig azok is tele vannak légrugóval. Az összes kamionosbolt pedig roskadozik a légrugóktól, mert azt mindig el lehet adni.
tavaszon volt itt egy összeruccanás északon. itt is megy hogy húzzuk egymást. a toyotás kollega kérdi féltengelyt hoztam e!? én kérdem tőlle,és te autót!? na rá is szólt el is törtem egy hátsó tengelyt. de ő is ugyan ott! na meg a hátsó difit is szétvágta! na mondom a toyota se az igazi! válasz, mitsu féltengely volt benne azé tört el. akkor hova lett az eredeti? az is eltört. akkor szar a toyota,a mitsu is!?
amit megspórolsz a fogyasztáson lehet h többszörösét rakod be a szervízbe. ez is egy alapigazság szokott lenni. az étolaj jó dolog max majd nézik h ha parkolsz az út széli parkolóban járó motornál miért szaglássza a kutya csorgó nyállal a kipufogó környékét opcionálisan ha halas az olaj akkor a kutyát leváltja a macska had.amúgy ezért a pénzért amit mondtál már a felszereltségben is bőven tudsz válogatni a tipusoknál.még a végén klímás záras elektromoscuccos pickupod lesz. minőségi! de tudom ezek flancos urizáló dolgok nem kellenek. neked. csak a tudat legyen h ha kell hát ott van. pingpongék berakták
Az lehet, csak épp senki sem beszélt nagy terhelésről.
Azokat az autókat, amikről szó van (délász, GES és társai autók) úgy használták-ják, hogy reggel kimegy vele a szaki terepre mérni, meg dolgozni, és hogy ne fázzon, egész nap alapjáraton ketyeg az autó a mező szélin. Terhelés nincs, olajnyomás is alig (a 0,8bar nyomás lófasz, a normális üzemi olajnyomás legalább 2-2.5 bar).
Hidd el, 10 év alatt napi 6-8 óra alapjárati üzemben (ahogy Pinguru is írja, kibaszott sok az üzemóra a futáshoz képest, ráadásul, és ezt hangsúlyozom, nem a motor tervezett ideális üzemi fordulatán) fossá fog kopni a hengerfal.
Ahogy nézem a népítéletet, a dicsőséges Land Rover (markába röhög) ilyen márkákkal van holtversenyben, mint a Moszkvics, IFA, Zastava, Zaporozsec, Barkas. :-)))
B+, nem sértődésből kellene válaszolni. Bennem valahogy az volt, hogy ezek rém egyszerű vasak unalmas, megbízható alkatrészekkel, ehhez képes kicsit fura volt a sok rossz amit olvastam róluk.
aha! ilyen szarok! én már mentem vele vagy 100 ezer km. sok mindent csináltam cseréltem törtem rajta!egyszer kellett lehuzni az erdőből mert ekszakadt a vezérműszíj. felöktem egy új szijjat a szárakat kikalapáltam másnap mentünk versenyre az alföldre. de azt hozzáteszem ezenkivül mindig haza hozott ,igaz volt hogy egésznap csináltam pl a mátrába. de lábon jöttünk vele haza. úgy összegezném vannak hibái, de melyknek nincs!?. az alkatrész a többi márkához képest olcsóbb. ha eltörik egy féltengely nem esik ki a kerék! (amit egyszerűen nevetségesnek tartok) na ilyen szarok ezek a discoveryk! Kőteleken 27 indulóból 4 edik lettem egy rendszámos discóval a harmadik egy jeep portálhiddal öszkerék kormányzással 4 db sarokfékkel stb. na ilyenszarok ezek.
A Mazdák/Fordok valamiért egyáltalán nem fogtak meg. Lehet hogy jók, nem tudom. No, annyit sikerült elérnetek, hogy nem mindenképp Campo-k után vadászok, hanem megnézek pár Nissan-t, Misipisit. Hiluxot is néznék, de itt már akkor inkább azt nézném, hogy ennyi pénzért melyikből tudok újabb évjáratot.
Épp számolgatom, hogy évi 10ezer kilométeres futás esetén Campo-többi jappó közötti fogyasztáskülönbség úgy 60-70 ezer frocsek lenne(ehhez hozzávenném még az étolajos futást is, akkor tán olcsóbban is kijövök) . Kérdés hogy ez esetben lesz-e ennyivel jobb autóm alkatrészellátás, alvázállapot és alkatrésztartósság szemponjából?
Kifejezetten szarok, nyílván azért járok vele napi szinten plusz havonta x100 km-et terepen, mert ennyire szar, illetve alig várom, hogy valami szétessen rajta, hogy írhassak kritikát. Viccet félretéve évjárat függő, a régebbiek a 300TDI motorral teszik a dolgukat, a TD5-ösnél betették a lábukat a németek, kb ott kezdet el sűlyedni a történet, megjelent a tervezet élettartam, mint tervezési szempont, illetve telecseszték elektrónikákkal, hogy rohadjanak meg. Félre ne értsétek, nem vagyok elektrónika ellenes, de véleményem szerint a jelenlegi architektúrák nem valók autóba. Egy profi ipari vezérlő x milli forint, azok is tele vannak hibákkal, mit várjunk el autótól.
A gázturbinák jobban bírják a kiképzést, de azokat nem célszerű beszerelni egy terepjáróba, ha az vizet szív, vagy hirtelen víz alá merítik (valamilyen kályhacső méretű snorkellel), akkor a lapátok elég gyorsan darabokra szakadnának a hirtelen hőfokváltozástól, bár az amcsik ezt eléggé jól megoldották, pár páncélos ilyen módon üzemel.
A válasz egyszerű. Alapjáraton az olajozás sem ideális (főleg a mechanikus olajpumpánál), továbbá a dugattyúk lassabban mozognak, így jobban kopik a henger fala. A másik pofon az, hogy aránylag kevés kilométer mögött bődületes mennyiségű üzemóra van. Gondolom a turbó sem fossa össze magát örömében, hogy alapjárat közelében csak egésszen lassan pörög, a csapágyozása nem ilyen körülményekre van kitalálva. Jobb, ha a fordulat kb 1200-n van, ott már a kenések sokkal hatékonyabbak, a turbó lapát is szépen pörög, stb...
s irány a piac. mondjuk azt nem tudom 1: hogy román v magyar állampógár vagy e mert hát ha itthoni akkor az avédelem áll h 6hó szavatosság garancia vagy mi fene véd téged az eladó által részedre eladott eszköznél. ez külf állampógár esetén gondolom 0kome0 esélyes.
a madzagokat nézted vagy az eleve nem jöhet szóba sem? azért itt is van gondolom olyan ember sorstárs aki efféle szekeret nyüstöl már jó ideje ők tényleg miért nem segítik kedves doktorunkat a döntésben holmi infoval? de sebaj. azért kívánom h jól dönts s találj sok örömöt benne ne mi találjunk benne sok örömöt mosolyt.
szai doki. Én mint az effajta autókat csak kereskedői szempontból ismerő azt gondolom h hiába örülünk egy opelnek 1.5ért hasonló évjáratban v akár jobb évjárati tényezővel megáldott szekereket találsz a hsználton a nissan a mitsu és természetesen a toyota részlegben is. nissan csak 10 db van ami sokkal inkább megéri, mint egy opel a harmatgyenge motorjával mits 15db, toy na az nem ennyire rózsás mert hát azt nem nagyon adja el senki, csak ha kényszerítik v ellopják nekie akkor válik meg tőle. teszem hozzá a németjapán vegyesházasság eme gyöngyszemét nem volt módomban kipróbálni de munkában már láttam. éppen szétesni a hátsó futóművet. mondjuk engem valahogy soha sem vonzott. ez is igaz. szerintem válassz egy ízig vérig japót. fogd kezedbe a kis pénzmagot,vegyél kölcsön egy alkuképes orrformát-mert hát alku nélkül nem veszünk s adunk semmit
Azért arra építeni, hogy ennél a típusnál nem kell motort cserélni, az azért eléggé bátor hozzáállás. Talán, ha újonnan veszed, akkor némi reményed is lehet, de ha már használtan kapod meg, akkor az már lutri. Gyakorlatilag 1000 km alatt egy kretén tulaj simán legyalulhat egy autót, például az áramszolgáltatoknál és más hivatalos szerveknél fordul elő, hogy egész nap járatják a motort, és mennek kb 20 kilométert. Na az a motor már nem motor, idő kérdése, hogy szétessen. Én nem tudok olyan típust, amelyiknél ne hallottam volna arról, hogy szétesett a motor. Nem egy esetben fordult elő, hogy vizet szívott a motor, majd kontár módon megcsinálták, később a következő tulajnál nem sokkal a vásárlás után kilehelte lelkét szerencsétlen szerkezet. Van egy ismerősöm, neki TLC-je van, újonnan vette, majd 4 éves korában minden előjel nélkül szétesett az egész (rendszeresen szervízelte, nem fillérbaszó a srác). A javítás 4,5 milába került. Ezzel nem akarom azt mondani, hogy gagyi a TLC, hanem azt, hogy egy pillanatig se higyjük el vakon a mítoszokat.
Például az én autómról konkrétan tudom, hogy Pannonos mérő kocsi volt, kretén juppigyerekek furikáztak vele, hideg motorral üveghangon álltak ki a mélygarázsból, illetve a terepralis szenvedélyüket rendszeresen kiélték rajta. Ennek az lett a következménye, hogy a motor még a Pannonos idők alatt szétment, emiatt kapott egy teljes felújítást a márkaszervizben, nem sokkal ezután került ki az autópiacra, majd pár év után nálam kikötött. Az eredmény az, hogy lett egy lelakottnak tűnő autóm kitünő motorral, kicsit meggyötört hajtáslánccal, amit szépen helyre pofoztam, így bátran indulok el vele Turázni.
Ennek a sikertörténetnek sok buktatója lehetett volna, például, ha nem ölik meg annyira a motort, hogy fel kelljen újítani (átégtek a dugattyúk), illetve ha mégis felújítást történik és egy kretén olcsójanika kezébe kerül a vas, akkor vége a történetnek.