aha! ilyen szarok! én már mentem vele vagy 100 ezer km. sok mindent csináltam cseréltem törtem rajta!egyszer kellett lehuzni az erdőből mert ekszakadt a vezérműszíj. felöktem egy új szijjat a szárakat kikalapáltam másnap mentünk versenyre az alföldre. de azt hozzáteszem ezenkivül mindig haza hozott ,igaz volt hogy egésznap csináltam pl a mátrába. de lábon jöttünk vele haza. úgy összegezném vannak hibái, de melyknek nincs!?. az alkatrész a többi márkához képest olcsóbb. ha eltörik egy féltengely nem esik ki a kerék! (amit egyszerűen nevetségesnek tartok) na ilyen szarok ezek a discoveryk! Kőteleken 27 indulóból 4 edik lettem egy rendszámos discóval a harmadik egy jeep portálhiddal öszkerék kormányzással 4 db sarokfékkel stb. na ilyenszarok ezek.
A Mazdák/Fordok valamiért egyáltalán nem fogtak meg. Lehet hogy jók, nem tudom. No, annyit sikerült elérnetek, hogy nem mindenképp Campo-k után vadászok, hanem megnézek pár Nissan-t, Misipisit. Hiluxot is néznék, de itt már akkor inkább azt nézném, hogy ennyi pénzért melyikből tudok újabb évjáratot.
Épp számolgatom, hogy évi 10ezer kilométeres futás esetén Campo-többi jappó közötti fogyasztáskülönbség úgy 60-70 ezer frocsek lenne(ehhez hozzávenném még az étolajos futást is, akkor tán olcsóbban is kijövök) . Kérdés hogy ez esetben lesz-e ennyivel jobb autóm alkatrészellátás, alvázállapot és alkatrésztartósság szemponjából?
Kifejezetten szarok, nyílván azért járok vele napi szinten plusz havonta x100 km-et terepen, mert ennyire szar, illetve alig várom, hogy valami szétessen rajta, hogy írhassak kritikát. Viccet félretéve évjárat függő, a régebbiek a 300TDI motorral teszik a dolgukat, a TD5-ösnél betették a lábukat a németek, kb ott kezdet el sűlyedni a történet, megjelent a tervezet élettartam, mint tervezési szempont, illetve telecseszték elektrónikákkal, hogy rohadjanak meg. Félre ne értsétek, nem vagyok elektrónika ellenes, de véleményem szerint a jelenlegi architektúrák nem valók autóba. Egy profi ipari vezérlő x milli forint, azok is tele vannak hibákkal, mit várjunk el autótól.
A gázturbinák jobban bírják a kiképzést, de azokat nem célszerű beszerelni egy terepjáróba, ha az vizet szív, vagy hirtelen víz alá merítik (valamilyen kályhacső méretű snorkellel), akkor a lapátok elég gyorsan darabokra szakadnának a hirtelen hőfokváltozástól, bár az amcsik ezt eléggé jól megoldották, pár páncélos ilyen módon üzemel.
A válasz egyszerű. Alapjáraton az olajozás sem ideális (főleg a mechanikus olajpumpánál), továbbá a dugattyúk lassabban mozognak, így jobban kopik a henger fala. A másik pofon az, hogy aránylag kevés kilométer mögött bődületes mennyiségű üzemóra van. Gondolom a turbó sem fossa össze magát örömében, hogy alapjárat közelében csak egésszen lassan pörög, a csapágyozása nem ilyen körülményekre van kitalálva. Jobb, ha a fordulat kb 1200-n van, ott már a kenések sokkal hatékonyabbak, a turbó lapát is szépen pörög, stb...
s irány a piac. mondjuk azt nem tudom 1: hogy román v magyar állampógár vagy e mert hát ha itthoni akkor az avédelem áll h 6hó szavatosság garancia vagy mi fene véd téged az eladó által részedre eladott eszköznél. ez külf állampógár esetén gondolom 0kome0 esélyes.
a madzagokat nézted vagy az eleve nem jöhet szóba sem? azért itt is van gondolom olyan ember sorstárs aki efféle szekeret nyüstöl már jó ideje ők tényleg miért nem segítik kedves doktorunkat a döntésben holmi infoval? de sebaj. azért kívánom h jól dönts s találj sok örömöt benne ne mi találjunk benne sok örömöt mosolyt.
szai doki. Én mint az effajta autókat csak kereskedői szempontból ismerő azt gondolom h hiába örülünk egy opelnek 1.5ért hasonló évjáratban v akár jobb évjárati tényezővel megáldott szekereket találsz a hsználton a nissan a mitsu és természetesen a toyota részlegben is. nissan csak 10 db van ami sokkal inkább megéri, mint egy opel a harmatgyenge motorjával mits 15db, toy na az nem ennyire rózsás mert hát azt nem nagyon adja el senki, csak ha kényszerítik v ellopják nekie akkor válik meg tőle. teszem hozzá a németjapán vegyesházasság eme gyöngyszemét nem volt módomban kipróbálni de munkában már láttam. éppen szétesni a hátsó futóművet. mondjuk engem valahogy soha sem vonzott. ez is igaz. szerintem válassz egy ízig vérig japót. fogd kezedbe a kis pénzmagot,vegyél kölcsön egy alkuképes orrformát-mert hát alku nélkül nem veszünk s adunk semmit
Azért arra építeni, hogy ennél a típusnál nem kell motort cserélni, az azért eléggé bátor hozzáállás. Talán, ha újonnan veszed, akkor némi reményed is lehet, de ha már használtan kapod meg, akkor az már lutri. Gyakorlatilag 1000 km alatt egy kretén tulaj simán legyalulhat egy autót, például az áramszolgáltatoknál és más hivatalos szerveknél fordul elő, hogy egész nap járatják a motort, és mennek kb 20 kilométert. Na az a motor már nem motor, idő kérdése, hogy szétessen. Én nem tudok olyan típust, amelyiknél ne hallottam volna arról, hogy szétesett a motor. Nem egy esetben fordult elő, hogy vizet szívott a motor, majd kontár módon megcsinálták, később a következő tulajnál nem sokkal a vásárlás után kilehelte lelkét szerencsétlen szerkezet. Van egy ismerősöm, neki TLC-je van, újonnan vette, majd 4 éves korában minden előjel nélkül szétesett az egész (rendszeresen szervízelte, nem fillérbaszó a srác). A javítás 4,5 milába került. Ezzel nem akarom azt mondani, hogy gagyi a TLC, hanem azt, hogy egy pillanatig se higyjük el vakon a mítoszokat.
Például az én autómról konkrétan tudom, hogy Pannonos mérő kocsi volt, kretén juppigyerekek furikáztak vele, hideg motorral üveghangon álltak ki a mélygarázsból, illetve a terepralis szenvedélyüket rendszeresen kiélték rajta. Ennek az lett a következménye, hogy a motor még a Pannonos idők alatt szétment, emiatt kapott egy teljes felújítást a márkaszervizben, nem sokkal ezután került ki az autópiacra, majd pár év után nálam kikötött. Az eredmény az, hogy lett egy lelakottnak tűnő autóm kitünő motorral, kicsit meggyötört hajtáslánccal, amit szépen helyre pofoztam, így bátran indulok el vele Turázni.
Ennek a sikertörténetnek sok buktatója lehetett volna, például, ha nem ölik meg annyira a motort, hogy fel kelljen újítani (átégtek a dugattyúk), illetve ha mégis felújítást történik és egy kretén olcsójanika kezébe kerül a vas, akkor vége a történetnek.
Azért itt is tegyünk fel egy kérdést!Mégpedig.Mit az olcsóbb javitani,esetleg cserélni?Az alvázat,vagy a motort,váltót?Én nem bánom akárki-akármit mond,egy autonak a motor a lelke!Hiába van bika alvázad,ha kidobhatod a motort,de forditott esetben olyan anyagra cseréled a vázat,hogy időt álló legyen.
Helyes a meglátás, nekem nem elsősorban terepjáró kell. Komoly terepen nekem nem kell autó, sem időm, sem pénzem arra, hogy olyasvalamit állítsak elő mint mondjuk Tie. Mert nem tudok mit kezdeni vele. Megjegyzem, a mostani lovammal szekerestől elmegyek olyan terepen ahova nekem feltétlenül el kellene mennem (szóval csörlőzésközeli állapotra semmi szügkség, olyankor kerülök).
Ami a Campot illeti: gondolom ebbe pont annyira lehet belenyúlni mint egy hasonló állapotú más márkájú kocsiba. Annyi szerencsém van, hogy másfél milla körül (kis alkuval 1-2 százassal alatta) megkapom a piacon fellelhető legdrágább Campot. Hogy ez jót jelent-e vagy sem, az majd kiderül.
De azért mondhatnátok nekem egy olyan Pest közeli szervizt ahol megnézethetem majd. Legalábbis kicsit nyugodtabban venném meg, ha tudnám a hibáit.
A szakmámból adódóan (autószerelő) elég sok autót láttam már, és elég sok terepjárót és pick up-ot is. Nekem egy Range Classikom van. Szerintem a Seria III Land Rover hosszútávú utazásra és napi használatra alkalmatlan. Sajnos elszaladt mellette az idő. Második- harmadik illetve hobbi autónak viszont tökéletes.
Az Opel Campo-Isuzu páros képességeit tekintve nem tér el lényegesen a többi pick up-tól. Az egyetlen hibálya, hogy tiz éves korára porrá rohad az alváza! Motor, váltó,futómű pont mint a többi, megfelelő szervizeléssel és odafigyeléssel sokáig működik, de az alvázrohadás kiemeli a többiek közül.
Ha már pick up akkor bármi más csak ne Opel-Isuzu!
Volkswagen Taro a becsületes neve, Hanoverben gyártották, és gyakorlatilag a Hilux átmatricázva. A vicc pedig az, hogy még Japánban is gyártották, szintén VW logóval!
Különben is, mindjárt jön Tie vagy Fúrómester, és megmondják, hogy a terepjáró az a Land Rover és kész, szóval az előző hosszú gondolatmenetet tekintse mindenki semmisnek! ;)
Túl lihegitek a dolgokat. Nem mindenkinek jelenti ugyanazt a terep."
Messze nem a hardcore off-roadról beszélek. Magam is járok terepre munka és kikapcsolódás ürügyén is, én ilyen szemmel nézem a kérdést. A te definíciód alapján néhány full műanyag SUV simán terepjárónak számítana (sőt még akár némely Subaru kombi is), miközben több pickup is kiesne. Terepjáró az, amivel életvitelszerűen lehet terepre járni, elsősorban munka céljából, ráadásul úgy, hogy nem esik szét tőle, finomabban fogalmazva a futómű és az egész hajtáslánc tervezésekor figyelembe vették azokat a hatásokat és körülményeket, amik terepen érhetik az autót. Nem mondtam, hogy nem lehet Campoval terepre járni, mert lehet. Teszik többen is, magam is láttam már vadászt az erdőben Opel volánja mögött, én is előfordulok a dzsindzsában, hol egy pickupban ülve, hol egy összkerekes kisbusszal (ami szintén nem terepjáró, mégis bírja a kiképzést), hol pedig terepjáróban, tehát van viszonyítási alapom. Átlagos erdei földutakon bármi elmegy, aminek 4 kereke hajtott és a hasmagasság nem kevesebb 16-18 centinél. Sőt sokszor még a 4x4 sem kell.
De ezek itt definíciók, dogmák meg előítéletek, semmi értelme ezt ragozni. Nincs semmi baj a Campoval, csak érezni kell a határait. Meg észrevenni azt, hogy a hazai piacon a többség rémségesen le van lakva (tudom, mert elég sokat megnéztem magam is), ugyanis a legtöbb helyen brigádautó volt, kőművesek, festők és hasonló, kevésbé terepi körülmények között dolgozó embereké. Vagy a közútkezelőnél/autópálya karbantartók alatt futottak. Mindegy is, le vannak lakva, és meggyőződésem, hogy sokkal nehezebb ebből a típusból olcsón használható állapotú darabot találni, mint a konkurens márkákból, ami lehet akár pickup, terepjáró, furgon, akármi. Persze vonzó, hogy mondjuk 1 milláért akár 3-5 évvel fiatalabb Opelt is lehet kapni, mint más japán pickupot, de ennek oka van, a piac beáraz, és a piac nem hazudik. Nekem nem volt Opelem, de akikkel beszéltem, mind azt mondták, hogy végülis jó, de nem jó. Autónak autó, 4 kerék van rajta, általában meg is hajtható mind a négy, de valahogy nem az igazi, valami nyűg mindig volt velük. Amit nem csodálok, mert én is megnéztem belőle elég sokat, mind szét volt hajtva, le volt amortizálva, hiába voltak olcsók, sok meló és pénz kellett volna a kipofozásukhoz.
Ilyen alapon ott a Tata Telcoline, a definíciód szerint terepjáró, 1 millióért pedig akár 2006-os évjáratot is kapni. Csak senki sem akar rosszat marhadoktornak. Aki valószínűleg már eldöntötte, hogy Opel Campo lesz belőle, tehát teljesen feleslegesen jártatjuk a szánkat, hiszen nem tippet, hanem megerősítést vár. Amúgy az igényeinek teljesen megfelel egy Campo is, szóval nyugodtan megveheti, mindenki áldását adja rá. :)
Hihetetlen, de felismertelek, csak éppen siettem, hogy minél hamarabb defektet kapjak ( 3 keréken 5 lyuk:), a gyerek mellettem már nagyon éhes volt, stb... Kicsit csodálkoztam a bringádon, de végülis MT gumi volt rajta :)
Jovanna, nem akartam fikázni az ottani viszonyokat, én is éltem ott nemkeveset, így nem akarom a magyarotszági faszagyereket játszani. Ami nem vitatható az az, hogy ott az autó, mint státusz szimbólum jóval erősebben megvan, mint itt, legalábbis azt érzem, bár lehet, hogy ez azért van, mert engem az autó, mint szimbolum nem érdekel, mindegy....
Arra próbáltam ráfokuszálni, hogyha keresel autót az általad megadott árkategóriában, akkor ne arra menjél rá, hogy milyen típust vegyél, hanem inkább az állapotára. A nagy a beltér és kong tényezővel nem tudok mit kezdeni, ez nekem még eszembe sem jutott, ha téged ez zavar, az a te dolgod, végülis te fogsz benne ülni.
A Doki kérdése úgy szólt régebben,hogy a lehetőségekhez képest nagy legyen,platós legyen,4x4 legyen,10L alatt egyen, kis költséggel lehessen fent tartani és azt hiszem 1 Millába kellett hogy beleférjen!.Ezért irtam neki a Campot!
Először az OFF rész: hogy Romániában szakadt roncsokkal járnak, de istencsászárnak mutatják magukat... Jóember, mindenféle beszólási szándék távol álljon tőlem, de kicsit el vagy tévedve. Ilyen szempontból nézve Magyarország legalább ennyire gáz mint Románia. Éltem Magyarisztánban vagy 12 évig (32 éves vagyok, szóval ebből elég sokat), láttam mi van ott és látom mi van itt. Hatalmas nagy különbség tán nincs is. A 20 éves hiteles Szutyokikról ne is beszéljünk, jó?
ON
Az elmúlt hetekben rájöttem, hogy alapvetően nekem egy kicsit magasabb (a gödrök miatt) , nagyobb ülésmagassággal rendelkező (csípóficam), a rossz utakat az átlag kiskocsiknál jobban bíró, platós, vonóhorgos (méhészkedem, utánfutózok), de szimpla utasfülkével rendelkező (tehát nem furgon, mert szar kifűteni télen, illetve nekem túl nagy a beltér, kong) autóra van szükségem. Hadd ne kelljen megmagyaráznom, hogy miért. Ez kell és kész. És lehetőleg minél olcsóbb működtetési költségekkel.
Az eddigiek alapján a piacon a Campónál jobb nincs. Ha rohad, akkor nem rohad jobban az átlag jappo pickuppoknál. Lassú, de keveset is eszik. A 200D zöldségesemnél lassabb nem lesz. Az pedig nekem a Bákó-Balaton és retur útvonalon megvolt már kétszer is (szakadtan, kopottan, rothadó kasztnival, kopott motorral, elmászkált vezérléssel, 30 centis kormány holtjátékkal, zakkant rugókkal, fosott lengéscsillapítókkal - megjegyzem vadiúj Bilsteinek voltak, csak a rugók miatt elfosták magukat -).
Szóval terepezés nem annyira érdekes, illetve ha már terepezésről beszélünk: nálunk az átlag földutakat Matizzal, WagonR+-szal simán meg lehet járni. Nekem még legalábbis nem sikerült elakadnom. Hülye terepre meg még szekérrel sem megyek, mert nincs miért. Oda lóháton vagy gyalog (ha muszáj).
Szóval alapvetően nem igazán lenne dolga egy hülyebiztos terepjárónak. Viszont költségben más, komfortban más. Ugyan bele vagyok bolondulva egy 90 előtti Landybe, de ez egy jó ideig plátói marad. Sajnos.